Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Quaife lukkoperät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laxa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1363
    • Tampere

    BMW Quaife lukkoperät

    Luodaanpa näille Quaifen lukkoyksiköille oma topicci, koska lukkoja näyttää olevan hankittuna yhdellä jos toisellakin. Toivottavasti saataisiin kerättyä kokemuksia ja kysymyksiä kyseisistä lukkoperistä. Kaikki asennukseen, ajo-ominaisuuksiin, ongelmiin yms. liittyen on tervetullutta.

    Tein tämän topicin siksi, että ainakin allekirjoittanutta kiinnostaa, että onko kyseisen lukon hommaaminen hintansa väärti. Tuskin olen ainut joka sitä pohtii. :think
    Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

    E30 325i Cabrio M-Tech II -91

    EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
    EX: E61 530xdAT -07
    EX: E60 520dA Sedan -08
    EX: F30 320dA xDrive Sport -13
    EX: E39 530dAT -02
    EX: E36 320iA -91
    EX: R1150RT -03
  • Polar
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2045
    • Espoo

    #2
    Hieman puolueellisena kirjottelen tänne, mutta kirjoitellaan kuitenkin.

    Itsellä ollu E60 530D automaatissa nyt quaiffe noin vuoden. Radalla ajettavuus parani huomattavasti, kadulla vetopitoa kivasti lisää. Enemmän tuosta saisi vielä fiilistä jos olisi manuaaliauto...

    Ainakaan tähän mennessä ei ole ollut mitään muita ongelmia lukon kanssa, kuin se ettei malta ajaa aina kovin nätisti

    Edit: tulee myös jatkossa laitettua muihinkin autoihin.
    Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
    - Official member of Team Järki & Kohtuus -
    - You gotta pay to play -

    Comment

    • kilofasu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 127

      #3
      Ymmärsinkö oikein, että perän voisi päivittää lukkoperäksi jälkeenpäin ja vieläpä järkevällä tavalla? Entisessä omegassa oli lukkoperä ja autolla tuli ajettua 12 vuotta. Nyt on 530d ja 320i talossa ja huomattavasti häiritsee juuri tuo yksivetoisuus. Todella helposti jää jumiin molemmilla autoilla. Minkä hemmetuin takia noissa ei ole jo valmiina lukkoperää?

      Kertokaa nyt ihmeessä tuosta quaifesta jotain. Mitä kaikkea perään pitää vaihtaa/lisätä? Hintahaarukka?

      Originally posted by Laxa View Post
      Luodaanpa näille Quaifen lukkoyksiköille oma topicci, koska lukkoja näyttää olevan hankittuna yhdellä jos toisellakin. Toivottavasti saataisiin kerättyä kokemuksia ja kysymyksiä kyseisistä lukkoperistä. Kaikki asennukseen, ajo-ominaisuuksiin, ongelmiin yms. liittyen on tervetullutta.

      Tein tämän topicin siksi, että ainakin allekirjoittanutta kiinnostaa, että onko kyseisen lukon hommaaminen hintansa väärti. Tuskin olen ainut joka sitä pohtii. :think
      Kalusto:
      e39 530dA -02 M-Sport
      e46 320ciA -00
      Yamaha FZS1000 Fazer -03
      Opel Ascona B 2.0S -80
      Tunturi Automat

      "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

      Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
      Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7398
        • Oulu

        #4
        Originally posted by kilofasu View Post
        Kertokaa nyt ihmeessä tuosta quaifesta jotain. Mitä kaikkea perään pitää vaihtaa/lisätä? Hintahaarukka?
        Sori jos näitä ei saa tähän linkata, mulla ei ole mitään kytköksiä kumpaankaan, mutta näistä nyt löytyy ainakin jotain vastauksia sun kysymyksiin:

        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Polar
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2045
          • Espoo

          #5
          Originally posted by kilofasu View Post
          Ymmärsinkö oikein, että perän voisi päivittää lukkoperäksi jälkeenpäin ja vieläpä järkevällä tavalla? Entisessä omegassa oli lukkoperä ja autolla tuli ajettua 12 vuotta. Nyt on 530d ja 320i talossa ja huomattavasti häiritsee juuri tuo yksivetoisuus. Todella helposti jää jumiin molemmilla autoilla. Minkä hemmetuin takia noissa ei ole jo valmiina lukkoperää?

          Kertokaa nyt ihmeessä tuosta quaifesta jotain. Mitä kaikkea perään pitää vaihtaa/lisätä? Hintahaarukka?
          Kyllä voi päivittää näin jälkikäteen.

          Alkuperäinen tasauspyörästö poistetaan ja tilalle laitetaan quaiffen lukkoyksikkö.
          Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
          - Official member of Team Järki & Kohtuus -
          - You gotta pay to play -

          Comment

          • Laxa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1363
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Sori jos näitä ei saa tähän linkata, mulla ei ole mitään kytköksiä kumpaankaan, mutta näistä nyt löytyy ainakin jotain vastauksia sun kysymyksiin:

            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=204133
            Linkit on varmasti ihan tervetulleita, mutta enempi tässä varmaan porukka odottaa henkilökohtaisia kokemuksia muilta eikä vain pelkkiä myyntipuheita.
            Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

            E30 325i Cabrio M-Tech II -91

            EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
            EX: E61 530xdAT -07
            EX: E60 520dA Sedan -08
            EX: F30 320dA xDrive Sport -13
            EX: E39 530dAT -02
            EX: E36 320iA -91
            EX: R1150RT -03

            Comment

            • kilofasu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 127

              #7
              En ole ihan varma, että onko kysymyksessä saman tyyppinen lukko kuin A-mallin omegassa, mutta siitä ei ole muuta kuin positiivisia kokemuksia. Öljyn vanhettua alkaa sisäkurvin puolen rengas sipsuttaa, muttä tästä selviää öljynvaihdolla. Suosittelen lukkoperää kaikkiin takavetoisiin. Sen pitäisi olla lakisääteisesti määrätty pakolliseksi.

              Originally posted by Laxa View Post
              Linkit on varmasti ihan tervetulleita, mutta enempi tässä varmaan porukka odottaa henkilökohtaisia kokemuksia muilta eikä vain pelkkiä myyntipuheita.
              Kuinka työläs homma on asentaa? Kansi irti, hilut pois, uudet pesään, kansi kiinni ja öljyt pesään? 1 ilta ja 10 asennuskaljaa?

              Originally posted by Polar View Post
              Kyllä voi päivittää näin jälkikäteen.

              Alkuperäinen tasauspyörästö poistetaan ja tilalle laitetaan quaiffen lukkoyksikkö.
              Last edited by kilofasu; 11-01-2011, 13:46.
              Kalusto:
              e39 530dA -02 M-Sport
              e46 320ciA -00
              Yamaha FZS1000 Fazer -03
              Opel Ascona B 2.0S -80
              Tunturi Automat

              "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

              Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
              Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

              Comment

              • Jakuza
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 516
                • Brisbane

                #8
                Originally posted by Laxa View Post
                Linkit on varmasti ihan tervetulleita, mutta enempi tässä varmaan porukka odottaa henkilökohtaisia kokemuksia muilta eikä vain pelkkiä myyntipuheita.
                Onhan noita omistajat kehuneet ympäri foorumia
                Itsellä tulee nyt joku 20 000km lukonperän kanssa ja onhan tuo kyllä ihan ehdoton varuste kesät&talvet. Vaikka aluksi tuli epäröityäkin, kun ei se ihan ilmainen ollut, niin varmana ostaisin uudelleen jälkikäteen ajateltuna. Mitään ongelmia en kyllä ole havainnut DSC:n tai absien kanssa (tai muutenkaan). Tästä se ajamisen ilo vasta alkaa.

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17838
                  • PKS

                  #9
                  Kyllä sillä muuttui tuo oma sekakäyttöauto (E46 330i) niin tyystin erilaiseksi, että lähti loppuautonkin tekninen rakentelu enemmän tai vähemmän lapasesta sen innoittamana.

                  Ei voi kun ylistää, sopii tälläiselle nautiskelijalle kuin nappi otsaan jos tahtoo vähän ottaa iloa irti siitä laitteesta kovassa ajossa. Kitkalukollisella autolla kun ajelee tuon jälkeen, tulee lähinnä suru.

                  Eli juu, ajettu on, 35tkm kesällä, talvella, rataa, kuminpolttoa, talvipyöritystä, kovaa ja armotonta ajoa. Mutta myös rauhallista normiajoa, DSC päällä, ilman ongelmia. Ehdottomasti hankin myös tuleviin autoihin.

                  Miinuspuolena melko työläs ja tarkka asennus, josta voisi tarinoida sivullisen helpostikin.

                  Originally posted by kilofasu View Post
                  En ole ihan varma, että onko kysymyksessä saman tyyppinen lukko kuin A-mallin omegassa, mutta siitä ei ole muuta kuin positiivisia kokemuksia. Öljyn vanhettua alkaa sisäkurvin puolen rengas sipsuttaa, muttä tästä selviää öljynvaihdolla. Suosittelen lukkoperää kaikkiin takavetoisiin. Sen pitäisi olla lakisääteisesti määrätty pakolliseksi.
                  Tuskinpa A-Omegassa on ratas-tyyppistä lukkoa? Tuohan periaatteessa toimii vaikka ilman öljyjä, koska kitkalevyjä ei siellä ole.

                  Originally posted by kilofasu View Post
                  Kuinka työläs homma on asentaa? Kansi irti, hilut pois, uudet pesään, kansi kiinni ja öljyt pesään? 1 ilta ja 10 asennuskaljaa?
                  Periaatteessa noin. Laakerointien ja kuningasrattaan siirtäminen Quaife-tasauspyörästön ympärille on lähinnä se haasteellinen osuus. Sekä pieni mahdollinen rataskosketuksen muutosprosessi.
                  Last edited by Dualfun; 11-01-2011, 16:41.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Laxa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1363
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Kyllä sillä muuttui tuo oma sekakäyttöauto (E46 330i) niin tyystin erilaiseksi, että lähti loppuautonkin tekninen rakentelu enemmän tai vähemmän lapasesta sen innoittamana.

                    Ei voi kun ylistää, sopii tälläiselle nautiskelijalle kuin nappi otsaan jos tahtoo vähän ottaa iloa irti siitä laitteesta kovassa ajossa. Kitkalukollisella autolla kun ajelee tuon jälkeen, tulee lähinnä suru.

                    Eli juu, ajettu on, 35tkm kesällä, talvella, rataa, kuminpolttoa, talvipyöritystä, kovaa ja armotonta ajoa. Ehdottomasti hankin myös tuleviin autoihin.

                    Miinuspuolena melko työläs ja tarkka asennus, josta voisi tarinoida sivullisen helpostikin.

                    Kilofasu: Laakerointien ja kuningasrattaan siirtäminen lähinnä se haasteellinen osuus. Sekä pieni mahdollinen rataskosketuksen muutosprosessi.
                    Mitäs tallaisen sovittaminen nykyisen perämurikan sisään kustansi?
                    Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                    E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                    EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                    EX: E61 530xdAT -07
                    EX: E60 520dA Sedan -08
                    EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                    EX: E39 530dAT -02
                    EX: E36 320iA -91
                    EX: R1150RT -03

                    Comment

                    • kilofasu
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 127

                      #11
                      Kitkalukko omegassa. Tämän periaate on siis ihan toinen. Pitänee perehtyä tarkemmin. Voidaanko tästä ilmaista jonkinlaisia prosentteja? Onko systeemi tarkoitettu ihan katukäyttöön, vai onko tämä ratakäyttöön suunniteltu? Mitään haittapuoliako et tästä keksi? Ääniä tms.

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Tuskinpa A-Omegassa on ratas-tyyppistä lukkoa? Tuohan periaatteessa toimii vaikka ilman öljyjä, koska kitkalevyjä ei siellä ole.
                      Kalusto:
                      e39 530dA -02 M-Sport
                      e46 320ciA -00
                      Yamaha FZS1000 Fazer -03
                      Opel Ascona B 2.0S -80
                      Tunturi Automat

                      "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                      Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                      Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                      Comment

                      • Polar
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2045
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by kilofasu View Post
                        Kitkalukko omegassa. Tämän periaate on siis ihan toinen. Pitänee perehtyä tarkemmin. Voidaanko tästä ilmaista jonkinlaisia prosentteja? Onko systeemi tarkoitettu ihan katukäyttöön, vai onko tämä ratakäyttöön suunniteltu? Mitään haittapuoliako et tästä keksi? Ääniä tms.
                        Tässä on ihan eri periaatte. Prosentteja näissä on 0-100% eli jakaa voimaa portaattomasti.

                        Tarkoitettu myös katokäyttöön, vaikka onkin parhaimmillaan nopeassa ajossa. Ei pidä ylimääräisiä ääniä.

                        Driftingiin tämän tyylinen lukko ei sovi kovin hyvin kuulemma.
                        Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
                        - Official member of Team Järki & Kohtuus -
                        - You gotta pay to play -

                        Comment

                        • Jakuza
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 516
                          • Brisbane

                          #13
                          Originally posted by Polar View Post
                          Driftingiin tämän tyylinen lukko ei sovi kovin hyvin kuulemma.
                          Niin, ymmärtääkseni tämä on ns. 1-suuntainen eli lukottaa vain veto päällä. Kaasu ylhäällä toimii kuten avoin perä.
                          Korjatkaa jos meni pieleen.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17838
                            • PKS

                            #14
                            Toimintaperiaate on melko omalaatuinen, en ole itsekään täysin selvillä kaikista yksityiskohdista. Kyseessä ei ole täysin perinteinen Torsen, ehkä täältä lukemalla saa jonkinlaisen käsityksen:



                            Polaria tosin sen verran korjaisin, että minusta lukko oli todellisuudessa säätyvä jossain 5-85% välillä. Jostain muistelen, että näin luin.

                            Originally posted by Laxa View Post
                            Mitäs tallaisen sovittaminen nykyisen perämurikan sisään kustansi?
                            Tein homman itse, tai no, laakereiden prässiä vajaa kun ei sellaista löytynyt omasta takaa.

                            Täällähän muutama forumilainen noita sovittelee kyllä korvausta vastaan, ellen ihan väärin väitä niin avaimet käteen -periaatteella 300-500e.
                            Last edited by Dualfun; 11-01-2011, 16:40.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Polar
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 2045
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Jakuza View Post
                              Niin, ymmärtääkseni tämä on ns. 1-suuntainen eli lukottaa vain veto päällä. Kaasu ylhäällä toimii kuten avoin perä.
                              Korjatkaa jos meni pieleen.
                              Ei ole yksisuuntainen, mutta vaatii vetoa että voi jakaa sitä molemmille puolille. Eli ei toimi jarrupuolella.

                              Eli esimerkiksi toista rengasta pyörittämällä toimii kuin avoin perä. jne.
                              Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
                              - Official member of Team Järki & Kohtuus -
                              - You gotta pay to play -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎