Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Quaife lukkoperät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15262
    • Ajamisen Iloa

    #61
    Birdsauto myy yksinoikeudella briteissä Quaifea. Sain hinnan ja rahteinen se on ihan samoissa kun race.fissä.

    Entäs saisko Wavetrackiä about samoihin hintoihin jostain, tuntuu olevan kalliimpi?

    Mitä muuten tarkoittaa poskilaakerit ja mitä ne maksaa?
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #62
      Originally posted by Remotion View Post
      Mitä muuten tarkoittaa poskilaakerit ja mitä ne maksaa?
      Tasauspyörästön sivuissa olevat (yleensä) yksiriviset viistorullalaakerit. Maksaa varmaan enempi tiskiltä varaosana ostettuna kuin ihan jostain laakeripuljusta. Tai minä ainakin katoin laakereista vaan numerot ja ettin sillä iibeistä. Sama kai se on onko Koyo vai SKF..
      Last edited by petrolhead; 27-03-2013, 22:15.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15262
        • Ajamisen Iloa

        #63
        pitääkö sellaiset quaifen yhteydessä hankkia?
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #64
          Voi ottaa alkuperäisestä tasauspyörästöstä jos ovat ehjät ja saa ehjänä irti. Usein saa, ja nuo ovat lähestulkoon perän kestävimmät osat. Jos haluaa ylihuoltaa perän ollessa auki, vaihtaa ennemmin pinjonin laakerit.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15262
            • Ajamisen Iloa

            #65
            Entiiä sit, eiköhän oo kunnossa kaikki muut paitti ite lukko, viimeks peräöljyt vaihdettu noin 500km sitten, ja sitä ennen joka vuos = 6tkm välein.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Jakuza
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 516
              • Brisbane

              #66
              Mikäli haluat "torsenin" niin kattelisin kyllä tuota wavetrackia. Quaifea en kyllä voi suositella kun luistaa niin pirun helposti..

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15262
                • Ajamisen Iloa

                #67
                Niin no, mistä sitten wavetrac halvimmalla ja mistä siihen osaava asennus?
                Last edited by Remotion; 28-03-2013, 15:02.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15262
                  • Ajamisen Iloa

                  #68
                  Mielenkiintoista palikkaa muuten levylukkojen omistajille: http://www.bimmerdiffs.com
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Mani88
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 100
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by Remotion View Post
                    Niin no, mistä sitten wavetrac halvimmalla ja mistä siihen osaava asennus?
                    Katteles Mamasanilta. Ne ainakin myy kyseistä.


                    Löytyy Z myös ku avaat lisätietoja kohdan.
                    Last edited by Mani88; 29-03-2013, 07:08.
                    Bmw -06 330d manuaali
                    ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15262
                      • Ajamisen Iloa

                      #70
                      Joo mamasan tiedossa...ja wavetracilta selvitetty oikea lukko... täytyy kysäistä tarjousta...
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • 2.3i-16
                        Newbiemmer
                        • Sep 2008
                        • 20

                        #71
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Eikä ole. F30 oli TM talviauto testissä selkeästi huono liikkeelle lähdössä, taisi kaikki etuvetoset olla parempia. Sama esim uusikorinen E mersu, todella huono menemään. Lukkoa kun ei juuri missään takavetoisessa nykyään ole, mahtaako Quaifeakaan saada joka autoon?
                        Vähän myöhässä vastailen, mutta kuitenkin.

                        On totta että etupainoisen auton etenemiskyky liukkaalla on parempi etu- kuin takavetoisena.. Moni BMW pääsee lähelle 50-50 painonjakaumaa, jolloin vetotavalla ei olisi liukkaalla etenemiseen merkittävää vaikutusta. Kuivalla takatuuppari etenee painonsiirtymän takia etuvetoista paremmin, ainakin kun tehoa on enemmän.

                        TM taitaa testata tuon vetopidon tasalaatuisella alustalla, jolloin lukon hyöty ei ole yhtä kova kuin monissa käytännön tilanteissa, joissa vetävien pyörien alla on erilainen alusta. Itse asiassa tilanteessa, jossa molemmilla pyörillä olisi tasan yhtä paljon pitoa, ei lukolla olisi mitään merkitystä, käytännössä pito ei vaan ole koskaan täysin tasainen. TM testin tilanteessa painonjakauma ja vetotapa ratkaisevat, joissain etuvedoissa etupyörien päällä on jopa 65% auton massasta. Tottakai tuommoinen vie takatuupparia, jossa vetävien pyörien päällä on vain kuormattuna yli puolet painosta (onko 911 possu poikkeus?).

                        Lukoton etu- tai takaveto hukkaa voimaa liukkaammalla olevan pyörän sutimiseen. Ainakin "sähköisen lukon" ja quaifen yhdistelmä on jäätävän hyvä. toinen pyörä jäällä ja toinen asfaltilla jättää mustan raidan asfalttipuolelle ilman sähkölukon kovaa ruksutusta ja nykivää kiihdytystä.

                        Comment

                        • FlyingFinn
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 653

                          #72
                          Onkos jollain kokemusta tuosta Wavetracista? Itse olen kallistumassa tähän vaihtoehtoon.

                          Wavetracin miinuksena näyttää kuitenkin olevan että siitä puuttuu öljykanavat vetoakseleiden liitoskohdasta. Ulkomaisilla palstoilla joku kuitenkin tiesi kertoa että asia olisi korjattu. Onko jollain parempaa tietoa / kokemusta tai onko noiden voitelu-urien puuttumisella mitään käytännön merkitystä? En ainakaan ihan helpolla löytänyt sellaista tietoa että joltain olisi perä hajonnut tästä johtuen.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16484
                            • Asikkala

                            #73
                            Originally posted by FlyingFinn View Post

                            Wavetracin miinuksena näyttää kuitenkin olevan että siitä puuttuu öljykanavat vetoakseleiden liitoskohdasta.
                            Miten tämä vaikuttaa mihinkään ? Pooreissa on (jos niistä siis on kyse) öljykalvo jokatap. joten ei ne kuivana ole.

                            Comment

                            • FlyingFinn
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 653

                              #74
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Miten tämä vaikuttaa mihinkään ? Pooreissa on (jos niistä siis on kyse) öljykalvo jokatap. joten ei ne kuivana ole.
                              Kai se öljy nitä pitkin pääsee myös laakereille. Ei ne poorit ole koko matkalla.

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17853
                                • PKS

                                #75
                                Ikivanhoja postauksia, mutta vastaanpa silti..

                                Originally posted by Jakuza View Post
                                You should not use gear oils with additional lubricant (like Redline 75W90) for LSD as they only diminishes the capabilities of a Quaife as the gears are friction dependant. Reducing friction will make the Quaife one step closer to open diff.
                                KYLLÄ! Itse käytin nimenomaan perinteistä lukottoman perän öljyä omassa Quiafessani, tarkemmin BMW SAF-XO 75W-90.
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                ½
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎