Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Quaife lukkoperät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbobliz
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1010
    • e-suomi

    Originally posted by Rey View Post
    Tällänen alottelijan kysymys: aiheuttaako Quaifen lukkoperät renkaiden tai muiden osien ylimäärästä kulumista, eli toisinsanoen salliiko renkaiden pyörimisen eri tahtiin kaarteissa? Onko lukkoperästä jotain muita haittoja normaaliin arki-ajoon?
    Sallii renkaiden pyörimisen eri tahtiin kaarteissa.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17845
      • PKS

      Originally posted by turbobliz View Post
      Sallii renkaiden pyörimisen eri tahtiin kaarteissa.
      Ja molemmat puolet kuluu varmasti tasaisemmin kun vetoja tarjotaan molemmin puolin vs avoin perä.
      Quaife on erittäin hieno peräratkaisu, minulla oli ex-E46 330i:ssä.
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Samppooni
        Newbiemmer
        • Aug 2016
        • 15
        • Turku

        e46 M3 156tkm, autosta löytyy siis jo M-diff, käsittääkseni levylukko.

        Möyryää ja murahtelee aika miehekkäästi tiukoissa käännöksissä ja omaa ikävän välyksen (clunk!). Sinällään lukko tuntuu kyllä edelleen toimivan. Vaikka ääntely vähenisikin kullanarvoisella BMW friction modifier peräöljyillä, välykset ärsyttää.

        Osaako osaava paja esim. Voimansiirtopalvelu Särkikoski kunnostaa alkuperäisen perän ja shimmata/säätää välykset pois? Jos osaa niin kuinka kauan pysyy kunnossa vai onko kauhutarinat alle 50tkm "uudenveroisesta" kestosta totta?

        Vai pitäisikö rankaista lompakkoa ja suoraan ostaa aftermarket lukko esim. Quaife?

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17845
          • PKS

          Originally posted by Samppooni View Post

          Vai pitäisikö rankaista lompakkoa ja suoraan ostaa aftermarket lukko esim. Quaife?
          Quaife myydään pelkkänä planeettapyörästönä mihin siirrät kuningasrattaan kuitenkin vanhasta, ja laakerit (ellet niitä vaihda uusiin). Eli jos vanhassa on välityksissä jo ennestään sanomista niin tarvitset toisen perän kuitenkin jonne naitat Quaifen osan vanhan lukkoyksikön tilalle.

          Se kumpi on sitten kivempi on varmasti mielipidekysymys, sekä jossain määrin kiinni millaiseen käyttöön meinasit sitä. Minusta Quaife on loogisempi ja helpompi ajettava, mutta jossain määrin epävarmempi sen suhteen miten lukitus toimii - kuulemma. Omalla kohdalla en koskaan ollut kuin hemmetin tyytyväinen.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by Samppooni View Post
            e46 M3 156tkm, autosta löytyy siis jo M-diff, käsittääkseni levylukko.

            Möyryää ja murahtelee aika miehekkäästi tiukoissa käännöksissä ja omaa ikävän välyksen (clunk!). Sinällään lukko tuntuu kyllä edelleen toimivan. Vaikka ääntely vähenisikin kullanarvoisella BMW friction modifier peräöljyillä, välykset ärsyttää.

            Osaako osaava paja esim. Voimansiirtopalvelu Särkikoski kunnostaa alkuperäisen perän ja shimmata/säätää välykset pois? Jos osaa niin kuinka kauan pysyy kunnossa vai onko kauhutarinat alle 50tkm "uudenveroisesta" kestosta totta?

            Vai pitäisikö rankaista lompakkoa ja suoraan ostaa aftermarket lukko esim. Quaife?

            Kuten edellä jo sanottiin, välykset ei poistu lukkoyksikköä vaihtamalla.
            Perä vaan rohkeasti Särkikoskelle. On pätevä kaveri.
            Toki e46 M3:sen lukko ei ole samanlainen kuin vanhemmat 210type lukot. Voithan Särkikoskelta kysyä voiko sinne vaihtaa esim. e39 M5 lukon. Sitä lukkoa pystyy muokkaamaan käytökseltään huomattavasti enemmän ja saavutetaan omaan ajotyyliin/käyttöön paremmin sopiva lukko.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Miuge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 630
              • Tampere

              Tietääkseni noiden variable-M perien välykset johtuu juurikin lukkoyksiköstä, josta on myös BMW:n antama lausunto, joka meni suurinpiirtein niin ettei välys haittaa menoa, eikä aiheuta toimenpiteitä
              Perään saa todennäköisesti kyllä vaihdettua typ210 lukon, swäppi onnistuu pienellä koneistuksella myös uudempaan ja isompaan typ230:iin, jota löytyy muunmuassa E60 M5 perästä.
              Webshop - MRT Engineering
              Facebook - MRT Engineering
              Instagram - mrtengineering
              YouTube - miugemrt

              Comment

              • Samppooni
                Newbiemmer
                • Aug 2016
                • 15
                • Turku

                Originally posted by jannmann View Post
                Kuten edellä jo sanottiin, välykset ei poistu lukkoyksikköä vaihtamalla.
                Perä vaan rohkeasti Särkikoskelle. On pätevä kaveri.
                Toki e46 M3:sen lukko ei ole samanlainen kuin vanhemmat 210type lukot. Voithan Särkikoskelta kysyä voiko sinne vaihtaa esim. e39 M5 lukon. Sitä lukkoa pystyy muokkaamaan käytökseltään huomattavasti enemmän ja saavutetaan omaan ajotyyliin/käyttöön paremmin sopiva lukko.
                Originally posted by Miuge View Post
                Tietääkseni noiden variable-M perien välykset johtuu juurikin lukkoyksiköstä, josta on myös BMW:n antama lausunto, joka meni suurinpiirtein niin ettei välys haittaa menoa, eikä aiheuta toimenpiteitä
                Perään saa todennäköisesti kyllä vaihdettua typ210 lukon, swäppi onnistuu pienellä koneistuksella myös uudempaan ja isompaan typ230:iin, jota löytyy muunmuassa E60 M5 perästä.
                Kiitoksia kommenteista. Taidan ottaa lähikuukausien projektiksi perän lähettämisen Särkikoskelle, josta saanen kommenttia mitä tuolle kannattaisi tehdä. Prioriteetteina:
                1. Välykset pois, ärsyttää ihan kympillä
                2. Tiukoissa käännöksissä tuleva mouruna pois
                3. Lyhyempi perävälitys voisi olla kiva


                Periaatteessa lukkoyksikön vaihto auttanee 2. kohtaan. Toisaalta taas kovasti joka paikassa parjataan E46 M3 ja E60 M5 -lukkoyksiöiden kestävyyttä ja toimintaa varsinkin kuluneena. Näin ollen houkuttelisi laittaa perän sisälle samalla Quaife tai Wavetrack. Lompakko näistä aina tykkää, mutta mitäs lähdin M-leikkiin

                Ku olis varaa ostaa laitteet uusina niin ei tarvitsisi elvytellä autovanhusparkoja

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by Samppooni View Post
                  Kiitoksia kommenteista. Taidan ottaa lähikuukausien projektiksi perän lähettämisen Särkikoskelle, josta saanen kommenttia mitä tuolle kannattaisi tehdä. Prioriteetteina:
                  1. Välykset pois, ärsyttää ihan kympillä
                  2. Tiukoissa käännöksissä tuleva mouruna pois
                  3. Lyhyempi perävälitys voisi olla kiva


                  Periaatteessa lukkoyksikön vaihto auttanee 2. kohtaan. Toisaalta taas kovasti joka paikassa parjataan E46 M3 ja E60 M5 -lukkoyksiöiden kestävyyttä ja toimintaa varsinkin kuluneena. Näin ollen houkuttelisi laittaa perän sisälle samalla Quaife tai Wavetrack. Lompakko näistä aina tykkää, mutta mitäs lähdin M-leikkiin

                  Ku olis varaa ostaa laitteet uusina niin ei tarvitsisi elvytellä autovanhusparkoja
                  Quaife tai wavetrack on molemmat ihan paskoja jos verrataan toimivaan kitkalukkoon. Jos jotain muutosta niin se vanhan ajan e34/e36/e39 type 210 lukko sisään.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • EmH
                    BTCF Member
                    • Jul 2008
                    • 1541
                    • Pohjois-Savo

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Quaife tai wavetrack on molemmat ihan paskoja jos verrataan toimivaan kitkalukkoon.
                    Voin allekirjottaa tämän. Tuossa E46:ssa on wavetrack lukko ja se on kyllä ihan perseestä. Todella helposti sutittaa yhdellä, jos yhtään on pyörien välillä pidossa eroa. Saattaa kesken luisunkin hävitä veto toiselta renkaalta.
                    E30 M50 Turbo
                    E39 lightweight jäärata
                    Mitsubishi Lancer Evo VII
                    Nissan Skyline R32 gts-t
                    Subaru Impreza n/a
                    Originally posted by mikkod
                    Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

                    Comment

                    • Midas
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2012
                      • 272
                      • Petäjävesi

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Quaife tai wavetrack on molemmat ihan paskoja jos verrataan toimivaan kitkalukkoon. Jos jotain muutosta niin se vanhan ajan e34/e36/e39 type 210 lukko sisään.
                      Itsellä on zetassa modattu typ210 M5 lukko orkkiskuoriin about 80% lukolla. Voi kyllä suositella. Samassa aikoinaan vaihtui lyhyempi välitys.
                      Model 3

                      Ex X5 40d
                      Ex 330d
                      Ex Z4m coupé ESS525
                      Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5272
                        • Pirkkala

                        Originally posted by Midas View Post
                        Itsellä on zetassa modattu typ210 M5 lukko orkkiskuoriin about 80% lukolla. Voi kyllä suositella. Samassa aikoinaan vaihtui lyhyempi välitys.

                        Ei paljon kysele että vetääkö kahdella
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          Originally posted by Samppooni View Post
                          Kiitoksia kommenteista. Taidan ottaa lähikuukausien projektiksi perän lähettämisen Särkikoskelle, josta saanen kommenttia mitä tuolle kannattaisi tehdä. Prioriteetteina:
                          1. Välykset pois, ärsyttää ihan kympillä
                          2. Tiukoissa käännöksissä tuleva mouruna pois
                          3. Lyhyempi perävälitys voisi olla kiva


                          Periaatteessa lukkoyksikön vaihto auttanee 2. kohtaan. Toisaalta taas kovasti joka paikassa parjataan E46 M3 ja E60 M5 -lukkoyksiöiden kestävyyttä ja toimintaa varsinkin kuluneena. Näin ollen houkuttelisi laittaa perän sisälle samalla Quaife tai Wavetrack. Lompakko näistä aina tykkää, mutta mitäs lähdin M-leikkiin

                          Ku olis varaa ostaa laitteet uusina niin ei tarvitsisi elvytellä autovanhusparkoja

                          Mulla on 2 kesää ollut selvästi havaittava välys E46 M3 perässä ja se sama välys on ollut jo varmaan edellisellä omistajalla. Mua se välys ei haittaa mitenkään, eikä tulis mieleenkään ruveta korjaamaan sitä jollain tarvikelukolla. Muita ongelmia tai oireita mun perässä ei ole.


                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Vähän samanlaista ongelmaa välillä täälläkin E46 M3:ssa. Tuntuu, että perä nappaa vähän "viiveellä" kiinni. Eli voit mutkaan vetää urku auki ja alkaa sisin rengas sutimaan, kunnes yhtäkkiä nappaa ulomman kiinni ja sit lyökin tyhjää molemmat takapyörät. Lopputuloksena tietysti piiiiitkä nätti luisu, kunhan osaa varautua, että kohta lähtee perä irti.. Vähän ärsyttävä "ominaisuus" ja ei todellakaan ole jatkuva, vaan lähinnä kun on tarpeeksi liukasta.. Mielessä ollut nimenomaan jonkinlainen tyyliin 75-80% kitkalukolla korvaaminen tms., kun näiden M Variable Lockien korjaaminen on vissiin vähän niin ja näin? Mun mielestä tällaisessa autossa pitää olla semmonen perä, ettei tule kysymykseenkään, etteikö purisi kokoajan molemmilla takapyörillä katuun! EDIT: Lisätään nyt vielä se, että omassani tälle perälle tyypillinen välys ei haittaa. Sitä on, mutta ei niin, että ajossa haittaisi/huomaisi mitenkään. Pienet kolinat ja ääntelyt kuuluu asiaan, because race car. Paitsi ei BC BR kolinat......

                            Originally posted by Miuge View Post
                            Tietääkseni noiden variable-M perien välykset johtuu juurikin lukkoyksiköstä, josta on myös BMW:n antama lausunto, joka meni suurinpiirtein niin ettei välys haittaa menoa, eikä aiheuta toimenpiteitä
                            Perään saa todennäköisesti kyllä vaihdettua typ210 lukon, swäppi onnistuu pienellä koneistuksella myös uudempaan ja isompaan typ230:iin, jota löytyy muunmuassa E60 M5 perästä.
                            Tarkoitatko tätä? Jos kyseessä on jonkinlainen upgrade, niin minkälainen? Mitä lisäarvoa tällä saavutetaan oikeasti ja miten eroaa normi E46 M3 Variable Lockista?

                            Last edited by kmn; 12-12-2017, 11:59.

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • Miuge
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 630
                              • Tampere

                              Kyseinen murkula on samainen variable-M.
                              Tarkoitin, että niiden tilalle saa sen typ210 lukon muuttamalla pulttijaon ja käyttämällä typ210 vetarin tumppeja. Näin ainakin eräs tekijä kertoi. Em. operaatio tulee todennäköisesti itsellekin työn alle jossain kohin (typ230 kuoriin).
                              Webshop - MRT Engineering
                              Facebook - MRT Engineering
                              Instagram - mrtengineering
                              YouTube - miugemrt

                              Comment

                              • PitBull
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2006
                                • 122
                                • Vantaa

                                Tervehdys,


                                Kysytään vielä täällä



                                Ostin Quaifen ja paketissa oli mukana perän uudet tiivisteet 2kpl luultavasti nämä osa Nro. 13


                                Sellainen kysymys, ovatko ihan ok tavara vai heitänkö roskiin ja haen marmorilta OEM kama?


                                Mitä muuta kannatta samalla vaihtaa Quaifen asennuksen yhteydessä?


                                Potilas E60 LCI 535D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎