Originally posted by Rey
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Quaife lukkoperät
Collapse
X
-
Originally posted by turbobliz View PostSallii renkaiden pyörimisen eri tahtiin kaarteissa.
Quaife on erittäin hieno peräratkaisu, minulla oli ex-E46 330i:ssä.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
e46 M3 156tkm, autosta löytyy siis jo M-diff, käsittääkseni levylukko.
Möyryää ja murahtelee aika miehekkäästi tiukoissa käännöksissä ja omaa ikävän välyksen (clunk!). Sinällään lukko tuntuu kyllä edelleen toimivan. Vaikka ääntely vähenisikin kullanarvoisella BMW friction modifier peräöljyillä, välykset ärsyttää.
Osaako osaava paja esim. Voimansiirtopalvelu Särkikoski kunnostaa alkuperäisen perän ja shimmata/säätää välykset pois? Jos osaa niin kuinka kauan pysyy kunnossa vai onko kauhutarinat alle 50tkm "uudenveroisesta" kestosta totta?
Vai pitäisikö rankaista lompakkoa ja suoraan ostaa aftermarket lukko esim. Quaife?
Comment
-
-
Originally posted by Samppooni View Post
Vai pitäisikö rankaista lompakkoa ja suoraan ostaa aftermarket lukko esim. Quaife?
Se kumpi on sitten kivempi on varmasti mielipidekysymys, sekä jossain määrin kiinni millaiseen käyttöön meinasit sitä. Minusta Quaife on loogisempi ja helpompi ajettava, mutta jossain määrin epävarmempi sen suhteen miten lukitus toimii - kuulemma. Omalla kohdalla en koskaan ollut kuin hemmetin tyytyväinen.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Samppooni View Poste46 M3 156tkm, autosta löytyy siis jo M-diff, käsittääkseni levylukko.
Möyryää ja murahtelee aika miehekkäästi tiukoissa käännöksissä ja omaa ikävän välyksen (clunk!). Sinällään lukko tuntuu kyllä edelleen toimivan. Vaikka ääntely vähenisikin kullanarvoisella BMW friction modifier peräöljyillä, välykset ärsyttää.
Osaako osaava paja esim. Voimansiirtopalvelu Särkikoski kunnostaa alkuperäisen perän ja shimmata/säätää välykset pois? Jos osaa niin kuinka kauan pysyy kunnossa vai onko kauhutarinat alle 50tkm "uudenveroisesta" kestosta totta?
Vai pitäisikö rankaista lompakkoa ja suoraan ostaa aftermarket lukko esim. Quaife?
Kuten edellä jo sanottiin, välykset ei poistu lukkoyksikköä vaihtamalla.
Perä vaan rohkeasti Särkikoskelle. On pätevä kaveri.
Toki e46 M3:sen lukko ei ole samanlainen kuin vanhemmat 210type lukot. Voithan Särkikoskelta kysyä voiko sinne vaihtaa esim. e39 M5 lukon. Sitä lukkoa pystyy muokkaamaan käytökseltään huomattavasti enemmän ja saavutetaan omaan ajotyyliin/käyttöön paremmin sopiva lukko.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Tietääkseni noiden variable-M perien välykset johtuu juurikin lukkoyksiköstä, josta on myös BMW:n antama lausunto, joka meni suurinpiirtein niin ettei välys haittaa menoa, eikä aiheuta toimenpiteitä
Perään saa todennäköisesti kyllä vaihdettua typ210 lukon, swäppi onnistuu pienellä koneistuksella myös uudempaan ja isompaan typ230:iin, jota löytyy muunmuassa E60 M5 perästä.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostKuten edellä jo sanottiin, välykset ei poistu lukkoyksikköä vaihtamalla.
Perä vaan rohkeasti Särkikoskelle. On pätevä kaveri.
Toki e46 M3:sen lukko ei ole samanlainen kuin vanhemmat 210type lukot. Voithan Särkikoskelta kysyä voiko sinne vaihtaa esim. e39 M5 lukon. Sitä lukkoa pystyy muokkaamaan käytökseltään huomattavasti enemmän ja saavutetaan omaan ajotyyliin/käyttöön paremmin sopiva lukko.Originally posted by Miuge View PostTietääkseni noiden variable-M perien välykset johtuu juurikin lukkoyksiköstä, josta on myös BMW:n antama lausunto, joka meni suurinpiirtein niin ettei välys haittaa menoa, eikä aiheuta toimenpiteitä
Perään saa todennäköisesti kyllä vaihdettua typ210 lukon, swäppi onnistuu pienellä koneistuksella myös uudempaan ja isompaan typ230:iin, jota löytyy muunmuassa E60 M5 perästä.- Välykset pois, ärsyttää ihan kympillä
- Tiukoissa käännöksissä tuleva mouruna pois
- Lyhyempi perävälitys voisi olla kiva
Periaatteessa lukkoyksikön vaihto auttanee 2. kohtaan. Toisaalta taas kovasti joka paikassa parjataan E46 M3 ja E60 M5 -lukkoyksiöiden kestävyyttä ja toimintaa varsinkin kuluneena. Näin ollen houkuttelisi laittaa perän sisälle samalla Quaife tai Wavetrack. Lompakko näistä aina tykkää, mutta mitäs lähdin M-leikkiin
Ku olis varaa ostaa laitteet uusina niin ei tarvitsisi elvytellä autovanhusparkoja
Comment
-
Originally posted by Samppooni View PostKiitoksia kommenteista. Taidan ottaa lähikuukausien projektiksi perän lähettämisen Särkikoskelle, josta saanen kommenttia mitä tuolle kannattaisi tehdä. Prioriteetteina:- Välykset pois, ärsyttää ihan kympillä
- Tiukoissa käännöksissä tuleva mouruna pois
- Lyhyempi perävälitys voisi olla kiva
Periaatteessa lukkoyksikön vaihto auttanee 2. kohtaan. Toisaalta taas kovasti joka paikassa parjataan E46 M3 ja E60 M5 -lukkoyksiöiden kestävyyttä ja toimintaa varsinkin kuluneena. Näin ollen houkuttelisi laittaa perän sisälle samalla Quaife tai Wavetrack. Lompakko näistä aina tykkää, mutta mitäs lähdin M-leikkiin
Ku olis varaa ostaa laitteet uusina niin ei tarvitsisi elvytellä autovanhusparkojaAprilia RSV4
Comment
-
Originally posted by jannmann View PostQuaife tai wavetrack on molemmat ihan paskoja jos verrataan toimivaan kitkalukkoon.Todella helposti sutittaa yhdellä, jos yhtään on pyörien välillä pidossa eroa. Saattaa kesken luisunkin hävitä veto toiselta renkaalta.
E30 M50 Turbo
E39 lightweight jäärata
Mitsubishi Lancer Evo VII
Nissan Skyline R32 gts-t
Subaru Impreza n/a
Originally posted by mikkodTälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostQuaife tai wavetrack on molemmat ihan paskoja jos verrataan toimivaan kitkalukkoon. Jos jotain muutosta niin se vanhan ajan e34/e36/e39 type 210 lukko sisään.Model 3
Ex X5 40d
Ex 330d
Ex Z4m coupé ESS525
Ex Z3 coupé Vf engineering 309
Comment
-
-
Originally posted by Midas View PostItsellä on zetassa modattu typ210 M5 lukko orkkiskuoriin about 80% lukolla. Voi kyllä suositella. Samassa aikoinaan vaihtui lyhyempi välitys.
Ei paljon kysele että vetääkö kahdellaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Samppooni View PostKiitoksia kommenteista. Taidan ottaa lähikuukausien projektiksi perän lähettämisen Särkikoskelle, josta saanen kommenttia mitä tuolle kannattaisi tehdä. Prioriteetteina:- Välykset pois, ärsyttää ihan kympillä
- Tiukoissa käännöksissä tuleva mouruna pois
- Lyhyempi perävälitys voisi olla kiva
Periaatteessa lukkoyksikön vaihto auttanee 2. kohtaan. Toisaalta taas kovasti joka paikassa parjataan E46 M3 ja E60 M5 -lukkoyksiöiden kestävyyttä ja toimintaa varsinkin kuluneena. Näin ollen houkuttelisi laittaa perän sisälle samalla Quaife tai Wavetrack. Lompakko näistä aina tykkää, mutta mitäs lähdin M-leikkiin
Ku olis varaa ostaa laitteet uusina niin ei tarvitsisi elvytellä autovanhusparkoja
Mulla on 2 kesää ollut selvästi havaittava välys E46 M3 perässä ja se sama välys on ollut jo varmaan edellisellä omistajalla. Mua se välys ei haittaa mitenkään, eikä tulis mieleenkään ruveta korjaamaan sitä jollain tarvikelukolla. Muita ongelmia tai oireita mun perässä ei ole.
Comment
-
Vähän samanlaista ongelmaa välillä täälläkin E46 M3:ssa. Tuntuu, että perä nappaa vähän "viiveellä" kiinni. Eli voit mutkaan vetää urku auki ja alkaa sisin rengas sutimaan, kunnes yhtäkkiä nappaa ulomman kiinni ja sit lyökin tyhjää molemmat takapyörät. Lopputuloksena tietysti piiiiitkä nätti luisu, kunhan osaa varautua, että kohta lähtee perä irti.. Vähän ärsyttävä "ominaisuus" ja ei todellakaan ole jatkuva, vaan lähinnä kun on tarpeeksi liukasta.. Mielessä ollut nimenomaan jonkinlainen tyyliin 75-80% kitkalukolla korvaaminen tms., kun näiden M Variable Lockien korjaaminen on vissiin vähän niin ja näin? Mun mielestä tällaisessa autossa pitää olla semmonen perä, ettei tule kysymykseenkään, etteikö purisi kokoajan molemmilla takapyörillä katuun!EDIT: Lisätään nyt vielä se, että omassani tälle perälle tyypillinen välys ei haittaa. Sitä on, mutta ei niin, että ajossa haittaisi/huomaisi mitenkään. Pienet kolinat ja ääntelyt kuuluu asiaan, because race car. Paitsi ei BC BR kolinat......
Originally posted by Miuge View PostTietääkseni noiden variable-M perien välykset johtuu juurikin lukkoyksiköstä, josta on myös BMW:n antama lausunto, joka meni suurinpiirtein niin ettei välys haittaa menoa, eikä aiheuta toimenpiteitä
Perään saa todennäköisesti kyllä vaihdettua typ210 lukon, swäppi onnistuu pienellä koneistuksella myös uudempaan ja isompaan typ230:iin, jota löytyy muunmuassa E60 M5 perästä.
Last edited by kmn; 12-12-2017, 11:59.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Tervehdys,
Kysytään vielä täällä
Ostin Quaifen ja paketissa oli mukana perän uudet tiivisteet 2kpl luultavasti nämä osa Nro. 13
Sellainen kysymys, ovatko ihan ok tavara vai heitänkö roskiin ja haen marmorilta OEM kama?
Mitä muuta kannatta samalla vaihtaa Quaifen asennuksen yhteydessä?
Potilas E60 LCI 535D
Comment
-
Comment