Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    #46
    Megan sulakkeita ym

    Kuvassa olevat johdot, ruskee/sin. lähtevät releeltä ja päätyivät konehuoneen toiselle puolelle päät yhteen solmittuna. Siinä syy sulakkeen paukkumiseen.
    Liekkö johtojen päässä ollut jotain joskus, esim sähköflekti?
    Vai pitäiskö niille löytyä paikka jostain?

    Valosulakkeelta lähtevä ruskea johto menee samaan releeseen edellisten kanssa.

    Sulake ei enää pauku kun noi johdonpäät erillään, mutta kaikki lisämittaritkin pimeitä, ei valoja/mitään elämää.

    Näitten sähköjen kanssa pelaaminen ei oikeen oo meikäläisen hommaa.

    Lambdassa 5 johtoa ja liitos tehty yhteen johtimeen josta veto sisälle mittarille.
    Tämäkin toimi ennen reissua ja nyt pimee.
    Heittääkö ihan mykäksi jos lambada kyrvähtänyt.

    Mielellään asiallista pautetta ja vittuilut sikseen.
    Last edited by S4Driver; 25-05-2012, 15:47.

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2696
      • .fi

      #47
      Itse tekisin alusta loppuun kaikki jälkiasennetut johdotukset uusiksi,
      ihan vain noiden kuvien perusteella,
      teippien tilalle kutistesukalla varustetut liittimet jne..

      Ei voi oikein auttaa enempää, kun ei tiedä mistä releestä kyse ja mikä sitä relettä edes ohjaa,
      ja johtojen värit ei kerro mitään kun taitaa olla jostain vaihtovirta sähkölaitteen johdosta leikatut piuhat,
      koska on käytetty sin/rusk yhdistelmää niin viittais ainakin siihen.

      edit: jos et noihin nyt yksin selvyyttä saa niin kai täältä Porin seudulta joku löytyy joka tulis vähän auttamaan? Jos et ketään muuta löydä niin ehkä itsekin voisin vkl ehtiä :think
      Last edited by aae30; 05-10-2011, 18:19.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • baijeri88
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 958
        • Mikkeli

        #48
        nyt alkaa olla johtosarjan teko jo loppusuoralla niinkuin koko megakin. Muutama hankaluus vielä kuitenkin on.
        Tuolta kattelin tota kiekkamittarihommaa ja dme-rele hommaa, eli eli..

        Kiekkamittari:
        -Mihin trankun kanta kytketään vastuksen jälkeen?
        -Emitteri menee maihin.
        -Laitanko kollektorilta +12V kilohomin vastuksen kautta ja toisen haaran 88-pin liittimelle?

        DME-ohjaus:
        -Mihin kanta kytketään 1k ohmin vastuksen kautta?
        -Emitteri taas maihin.
        -Tuota kollektorin kytkentää en sitten tajua ollenkaan.. voisko joku selittää?
        Tossaha lukee tollei:
        -The emitter connects to the ground wire
        -The base connects to pin 56 with a 4.7k ohm resistor in line
        -The Collector connects to pin 27
        -Solder the 1n4001 (D1) diode across Pin 26 and 27 with the banded end towards 18

        Muutenhan tuo on ihan selkeä, mutta viimestä kohtaa en ymmärrä, ja onko noi pinnit tossa oikein?

        Jos tähä vielä jotkuu jaksais tehä selkoo ni vois päästä pikkuhiljaa sovittelee ruuttaa autoon :think
        E36 Cab Atlantisblau
        E92 325i


        eX:
        E39 525i, E36 325i
        E34 Sedan Alpinweiss II
        , 316 -87 & 316i -90

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #49
          Originally posted by baijeri88 View Post
          Kiekkamittari:
          -Mihin trankun kanta kytketään vastuksen jälkeen?
          Sopivaan ohjauslähtöön. Eri vaihtoehdot on lueteltu seuraavissa->

          MS1:



          Esim. X5/JS3

          MS2:



          Originally posted by baijeri88 View Post
          -Emitteri menee maihin.
          Joo

          Originally posted by baijeri88 View Post
          -Laitanko kollektorilta +12V kilohomin vastuksen kautta ja toisen haaran 88-pin liittimelle?
          Joo

          Originally posted by baijeri88 View Post
          DME-ohjaus:
          -Mihin kanta kytketään 1k ohmin vastuksen kautta?
          -Emitteri taas maihin.
          -Tuota kollektorin kytkentää en sitten tajua ollenkaan.. voisko joku selittää?
          Tossaha lukee tollei:
          -The emitter connects to the ground wire
          -The base connects to pin 56 with a 4.7k ohm resistor in line
          -The Collector connects to pin 27
          -Solder the 1n4001 (D1) diode across Pin 26 and 27 with the banded end towards 18

          Muutenhan tuo on ihan selkeä, mutta viimestä kohtaa en ymmärrä, ja onko noi pinnit tossa oikein?
          Kanta kytketään motronicin pinniin 56 4.7kohm vastuksen läpi. Niin siinä sanotaan.

          Kollektori kytketään motronicin pinniin 27.

          Lisäksi kytketään diodi estämään releen virtapiikkejä pinnien 26 ja 27 väliin. Diodin viiva pinniin 26 päin.

          Pinnit on oikein.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • baijeri88
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 958
            • Mikkeli

            #50
            kiitos! nyt ois nuo tehty. vielä tarttes tietää, että mihin kytketään 88-pinnisestä pinnit 36 ja 37 eli Euop? ja lambda rele ohjaus.

            E: nii ja mihis välii toi tehovastus piti laittaa?
            Last edited by baijeri88; 21-10-2011, 18:11.
            E36 Cab Atlantisblau
            E92 325i


            eX:
            E39 525i, E36 325i
            E34 Sedan Alpinweiss II
            , 316 -87 & 316i -90

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #51
              Originally posted by baijeri88 View Post
              kiitos! nyt ois nuo tehty. vielä tarttes tietää, että mihin kytketään 88-pinnisestä pinnit 36 ja 37 eli Euop? ja lambda rele ohjaus.

              E: nii ja mihis välii toi tehovastus piti laittaa?
              pinni 36 on Evap eli bensahöyryjen talteenottokanisterin ohjaus, eikä sitä tarvi välttämättä kytkeä mihinkään. Lambdaohjaus (37) kytketään bensapumpun ohjaukseen, mutta molempiin pitää silloin laittaa diodit väliin, viiva megalle päin. Tehovastus laitetaan pinniin 2 ja maadoitetaan.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                #52
                nonii
                Last edited by baijeri88; 16-11-2011, 16:51.
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • baijeri88
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 958
                  • Mikkeli

                  #53
                  Osaisko joku sanoa, mistä vois johtua ongelma.

                  Kun megan laittaa autoon kiinni ja ensimmäisen kerran kääntää virrat päälle ja sitten pois niin virrat eivät enää kokonaan häviä.

                  Eli megalle virtaa syöttävään pinniin (Motronic 56) jää 8-9V jännite. Myöskin mittaristoon jää muutama merkkivalo palamaan himmeästi ja lämppärin puhallin on päällä kokoajan.

                  Tarkistin dme-releen ohjauksen kytkennät ja siellä oli transistorin kollektori ja emitteri väärin päin, mutta sen korjaaminen ei vaikuttanut mitenkään itse ongelmaan.
                  E36 Cab Atlantisblau
                  E92 325i


                  eX:
                  E39 525i, E36 325i
                  E34 Sedan Alpinweiss II
                  , 316 -87 & 316i -90

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #54
                    Originally posted by baijeri88 View Post
                    Eli megalle virtaa syöttävään pinniin (Motronic 56) jää 8-9V jännite.
                    Tarkasta virtalukon pohja. Pinni 56:selle jännite tulee suoraan virtalukolta.


                    Originally posted by baijeri88 View Post
                    Tarkistin dme-releen ohjauksen kytkennät ja siellä oli transistorin kollektori ja emitteri väärin päin, mutta sen korjaaminen ei vaikuttanut mitenkään itse ongelmaan.
                    Vaihdoithan sen transistorin? Niitä kun ei yleensä virhekytkennän jälkeen saa pelastettua.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • baijeri88
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 958
                      • Mikkeli

                      #55
                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Tarkasta virtalukon pohja. Pinni 56:selle jännite tulee suoraan virtalukolta.
                      ennen ensimmäistä virtojen kytkentää ei kuitenkaan sinne virtaa tule.



                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Vaihdoithan sen transistorin? Niitä kun ei yleensä virhekytkennän jälkeen saa pelastettua.
                      en vaihtanut, täytyy käydä hakemassa kasa trankkuja lisää
                      E36 Cab Atlantisblau
                      E92 325i


                      eX:
                      E39 525i, E36 325i
                      E34 Sedan Alpinweiss II
                      , 316 -87 & 316i -90

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #56
                        Onko megalle otettu jotain sähköjä jatkuvasta 12v? Taitaa kiertää jatkuva 12v nyt jostain ja kohta nousee savu jos jännitehäviö on luokkaa 2-3v
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • baijeri88
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 958
                          • Mikkeli

                          #57
                          Originally posted by Cell View Post
                          Onko megalle otettu jotain sähköjä jatkuvasta 12v? Taitaa kiertää jatkuva 12v nyt jostain ja kohta nousee savu jos jännitehäviö on luokkaa 2-3v
                          ei ainekaan pitäis olla otettu.. on siinä aika pitkään virtoja pidetty eikä oo mikään alkanu käryämään.. täytyy vielä tarkistaa.. eikös se pinni 54 ollu mistä tulee jatkuva 12V?
                          E36 Cab Atlantisblau
                          E92 325i


                          eX:
                          E39 525i, E36 325i
                          E34 Sedan Alpinweiss II
                          , 316 -87 & 316i -90

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            #58
                            Originally posted by baijeri88 View Post
                            ei ainekaan pitäis olla otettu.. on siinä aika pitkään virtoja pidetty eikä oo mikään alkanu käryämään.. täytyy vielä tarkistaa.. eikös se pinni 54 ollu mistä tulee jatkuva 12V?
                            Ei,ei ja ei. Pinni 54:lle virta tulee kun DME-rele vetää. Nyt kun olet hajoittanut sen trankun, rele jää vetämään ja virta tulee megalle vaikka käännät avaimesta sen pois. Virta megalle on otettava pinnistä 56. DME-relettä tarvitsee ohjata vain sen vuoksi että sen kautta kiertää virta suuttimille, tyhjäkäyntiventtiilille ja bensapumpun releelle. Mega pitää laittaa virtalukon taakse. Muista myös 3:n ampeerin sulake väliin ettei tarvitse tehdä satojen eurojen savukoetta.

                            Kyllä se siitä. Ei se munkaan ensimmäinen mega ihan kivuttomasti syntyny
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • baijeri88
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 958
                              • Mikkeli

                              #59
                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              Ei,ei ja ei. Pinni 54:lle virta tulee kun DME-rele vetää. Nyt kun olet hajoittanut sen trankun, rele jää vetämään ja virta tulee megalle vaikka käännät avaimesta sen pois. Virta megalle on otettava pinnistä 56. DME-relettä tarvitsee ohjata vain sen vuoksi että sen kautta kiertää virta suuttimille, tyhjäkäyntiventtiilille ja bensapumpun releelle. Mega pitää laittaa virtalukon taakse. Muista myös 3:n ampeerin sulake väliin ettei tarvitse tehdä satojen eurojen savukoetta.

                              Kyllä se siitä. Ei se munkaan ensimmäinen mega ihan kivuttomasti syntyny


                              joo kyllä mä ton tiesin, että 56 pitää virta ottaa.. ja mulla on siinä 2A sulake.. täytyy huomenna koittaa muistaa hakee niitä trankkuja niin vois taas lauantaina mennä arpomaan hallille, että mite se sanoo..
                              E36 Cab Atlantisblau
                              E92 325i


                              eX:
                              E39 525i, E36 325i
                              E34 Sedan Alpinweiss II
                              , 316 -87 & 316i -90

                              Comment

                              • baijeri88
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 958
                                • Mikkeli

                                #60
                                joo, trankun vaihto autto virrankarkailu ongelmaan.
                                mutta ei silti mene vielä ohjelma sisään.
                                kokeilin tällä läppärillä ja usb-adapterilla ja toisella koneella jossa rs232 portti, ja sama virhe tulee.

                                ERROR: timed out reading response, 0XE0


                                Myöskään tunerstudion mini termissä en saanut megaa vastaamaan kummallakaan koneella. Pelkällä usb-adapterilla kun yhdistää, oliko nyt 2 ja 3 pinnit, niin toimii. Megan ja koneen välijohtokin on tarkistettu ja kaikki näytti olevan oikein.
                                E36 Cab Atlantisblau
                                E92 325i


                                eX:
                                E39 525i, E36 325i
                                E34 Sedan Alpinweiss II
                                , 316 -87 & 316i -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎