Announcement

Collapse
No announcement yet.

GM 5L40 steptronicin lukon uudelleenohjelmointi (ecotuning-automatic.de)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Kyllä se sun pumppu vaan tais hajota samassa, tai rele tjsp. Siirtopaine kuitenkin puuttuu niinkuin aluksi jo sanoin. Kuuntele nyt ihmeessä että pyöriikö se?

    Rheingold näyttää myös info koodit, jokuhan spekuloi joskus ettei mukamas ews dde synkan puute jättäisi koodia, mutta en ole moiseen törmännyt.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 883
      • Kainuu

      Originally posted by suppari View Post
      Kyllä se sun pumppu vaan tais hajota samassa, tai rele tjsp. Siirtopaine kuitenkin puuttuu niinkuin aluksi jo sanoin. Kuuntele nyt ihmeessä että pyöriikö se?

      Rheingold näyttää myös info koodit, jokuhan spekuloi joskus ettei mukamas ews dde synkan puute jättäisi koodia, mutta en ole moiseen törmännyt.
      Kävin autolla ja koitin kuunnella samalla kun starttasin. En kyllä kuullut mitään hurinaa tms. Eikös pumpun pitäisi käynnistyä kun sytytysvirta kytkeytyy?

      Tosin aivan meluton tausta ei ollut kun autoja liikkuu etäällä. Eipä ole ennen tullut ko ääneen kiinnitettyä huomiota, niin nyt ei sitten tiedä miten selvästi sen tulisi kuulua?
      Tässähän siis puhutaan siitä kuskin kohdalla auton pohjassa olevasta pumpusta?

      Nytkin jotain ensi startilla yritti lupailla, mutta sitten vain starttaa eikä lupaa mitään.

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Pitäisi ainakin pyörähtää, en muista pyöriikö jatkuvasti. Laita releelle hyppy niin ei tarvitse arvailla.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 883
          • Kainuu

          Originally posted by suppari View Post
          Pitäisi ainakin pyörähtää, en muista pyöriikö jatkuvasti. Laita releelle hyppy niin ei tarvitse arvailla.
          Missä tuo rele sijaitsee? Entä sen sulake, oliko molemmat siinä moottoritilan boksissa?

          Tarkoititko että jatkuvan virran syöttö kokeilu pumpulle releen kannalta...?

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 883
            • Kainuu

            Mulla olis livedataa viime vuodelta ja nyt syksyltä 2015. INPA:lla katsottuja tietoja. Haluaisiko joku niistä ymmärtävä vilkaista ja kommentoida, näkyykö niissä esim viitteitä tähän ongelmaan, polttoaineen syöttöön, paineisiin jne?!




            Last edited by expertti; 07-10-2015, 20:35.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              Joko niitä vikakoodeja kohta tulee, ista/d:llä luettuna? Yritä keskittyä yhteen asiaan eli siihen miksi auto ei käynnisty. EGS on ilmeisesti e-boxissa eli samassa paikassa kuin DDE? Eihän tullut telottua johtoja boksin vaihdon yhteydessä? Tarkista johdot ja liittimet.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 883
                • Kainuu

                Originally posted by böntti View Post
                Joko niitä vikakoodeja kohta tulee, ista/d:llä luettuna? Yritä keskittyä yhteen asiaan eli siihen miksi auto ei käynnisty. EGS on ilmeisesti e-boxissa eli samassa paikassa kuin DDE? Eihän tullut telottua johtoja boksin vaihdon yhteydessä? Tarkista johdot ja liittimet.
                Tuossa esim kuva siitä kun kokeilin omalla, alkuperäisen EGS modulin kanssa käynnistää. Ja jos nyt oikein muistan ja niinhän tuo ISTA-P:kin julistaa että noista vioista jää vain tuo "DDE: Pre-Supply pressure monitoring" jäljelle, muut kuittaantuu resetissä.

                Mutta kokeilen lukea vielä tänään uudelleen, kunhan aurinko tulisi esiin... Auto on paljaana ulkona :(

                Joku tiesi toisella foorumilla että "09F6 Rail pressure monitoring on engine start" tarkoittaa= "means that the ecu is not gtting confirmation of pressure so the injectors wont fire. Typically this could be simply the pump under the passenger seat"
                Last edited by expertti; 20-05-2018, 23:39.

                Comment

                • walopower
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 294
                  • Espoo

                  Jos EWS on aktiivisena niin bensapumppu ei pyöri, siitä ei pitäisi kyllä tulla siirtopainekoodia jos johtuu EWS:stä. EWS:ää ei synkata, vaan mun tietääkseni DDE synkataan EWS:ään. Voi olla että EWS:n voi koodata enemmän kuin yhden kerran juurikin yhdistämällä jotain pinnejä piirilevyltä, mutta sync ei sitä vaadi. DDE:ssä (ainakin MS43) on erillinen piiri rolling code checksum avaimille, nämä voi ohjelmoida vain kerran DIS/INPA kautta. Mutta jos nämä avaimet löytyvät DDE:Stä, niin synckin voi sen jälkeen tehdä DDE:n vaikka kuinka monta kertaa. Mutta käynnistymättömyyteen riittää ihan että avaimen koodauksessa tai raudassa on vikaa tai avaimeen yhdistävässä virtalukon ympärillä olevassa RF lukijassa.
                  Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 883
                    • Kainuu

                    Aamun eka startti ja INPA:n lista ongelmista.





                    Eipä ole paljoa paineita putkissa....

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      No saatko sen pumpun pyörimään nyt sieltä releen kannasta vai et
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • expertti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 883
                        • Kainuu

                        Originally posted by suppari View Post
                        No saatko sen pumpun pyörimään nyt sieltä releen kannasta vai et
                        En ainakaan nyt saa, eikös se rele ole siellä hanskalokeron takana? Yritän hommata uuden releen joka tapauksessa ja vaihdattaa sen samalla kun vaihdatan pumpun ja polttoaineen suodattimen.

                        Muut osat paitsi tuo rele minulla jo onkin valmiina.

                        Oletan nyt että se vika olisi noissa ed osissa. Onko jotain muuta mitkä voisi vaikuttaa? Oliko joku asentoanturi kampi-akselille vai mille se oli mahdollinen näihin oireisiin?
                        Last edited by expertti; 08-10-2015, 09:28.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Hanskalaatikossa rele nro 1. Et tarvitse uutta relettä, vaan hyppyjohdon 30 ja 87 välille.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 883
                            • Kainuu

                            Vein auton tänään korjaamoon. Pyysin vaihtamaan polttoainesuodattimen, pumpun auton alle sekä sitä ohjaavan releen kun sellaiset on tullut aiemmin jo hankittua. Huomenna kuulemme lisää miten tässä käy. Toivotaan että viat katoaa.

                            Kiitoksia tässä vaiheessa kaikille ajatuksia herättäneille asiantuntevista kommenteista. Tuo aamuinen testaus ja siinä näkyvät viat ja paineet kai kertoo siitä että polttoaineen saannista johtuisivat nämä ongelmani? Ehtiikö kukaan sitä linkkiä vilaseen ja kommentoimaan?! Kiittäen!

                            Comment

                            • expertti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 883
                              • Kainuu

                              Tänään auto saatu korjaamolta. Vika oli kuin olikin siinä pumpussa joka auton alla. Sen vaihtamalla oli jo auto käynnistynyt. Lisäksi vaihdatin kuitenkin suodattimen ja sen releen, ompahan toinenkin tyyppivian aiheuttaja uusattu.

                              Nyt sitten pitäisi palata siihen itse ongelmaan eli ohjelmoida se egs moduli... En tiedä ymmärsinkö ohjeita väärin kun kokeilin tehdä sillä "comfort mode" toiminnolla. Kuulemma tökkäsi siihen että saksan modattu moduli on raudaltaan erilainen tai uudempi kuin käyttämäni softaversio....

                              Olisi ilmeisesti pitänyt tehdä "expert" toiminnolla joka olisi pakottanut moduliin softan joka sinne ei ikinä kuuluisi.... Mitä versionumeroita tuo expert- mode tarvitsee että saa ohjelmoitua?

                              Comment

                              • estervainaa
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 665
                                • Kuopio

                                Onko muilla ollut millaista kokemusta noista saman firman stepin ohjelmoinneista? Ilmeisesti aiempien kommenttien perusteella suurimmalla osalla toiminut ihan hyvin ja tullut oikea boksikin?

                                Itsekin ko. modausta miettinyt, mutta jos saksasta lähettävät vääriä yksiköitä ja menee vastaavaksi rumbaksi kuin expertillä, niin ei kannattane vaivautua
                                -89 "m5" rataprojekti
                                -02 transporter syncro
                                -01 e53 3.0i
                                -93 318is rataprojekti nro II

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎