Announcement

Collapse
No announcement yet.

GM 5L40 steptronicin lukon uudelleenohjelmointi (ecotuning-automatic.de)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Akuaku
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 8
    • Tampere

    Originally posted by Esal View Post
    Eli tuon modauksen jälkeen momentinmuuntimen lukitusta ei voi ainakaan omassani saada ns. normaalitilaan, eli ennen modausta.

    Käyttämällä alhaisessa nopeudessa tai paikoillaan vaihdevalitsinta vasemmalla nopeasti, niin se ei käytä sport-asetusta (näytössä SD) n. 55-90 kmh välillä. Mutta tuota vakio-ajoasentoa (D) ei oikein voi käyttää, koska kierrokset on tuon lukituksen takia todella alhaalla = hirveä jyrinä + kestääkö paikat. Siksi modiin on ympätty tuo sport-tilan käyttö alhaisemmilla nopeuksilla = toimii hyvin.

    Vedin tuolla modilla varustetulla autollani traileria, jossa n. 1500 kg auto päällä, kärryineen n. 2000 kg vetopaino. Jo tyhjällä trailerilla pitkissä ylämäissä tuli ongelmaa 5 vaihteen takia, kierrokset alkoi nypyttää. Käsin valitsemalla 4 vaihteen, meni sitten tuon kuorman kanssakin ilman luistoa. Ihmeesti se lukko pitää kun paineita on vaan riittävästi, ja nehän säädetään tässä uusimmassa automaattisesti.
    riippis, modi on aina käynnistyksessä jälleen päällä, deaktivoitava joka kerta erikseen.

    Itsellä modi tosiaan menee pois päältä tuolla D-S-D heitolla. Käyttäytyy kuten normaali laatikkoa. Luistaa jne. :-)
    ____________________________________________

    BMW E39 530dA Touring 2003

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      Originally posted by Akuaku View Post
      riippis, modi on aina käynnistyksessä jälleen päällä, deaktivoitava joka kerta erikseen.

      Itsellä modi tosiaan menee pois päältä tuolla D-S-D heitolla. Käyttäytyy kuten normaali laatikkoa. Luistaa jne. :-)
      Onko modisi se vanhempi versio jossa lukituksen voimakkuus on kiinteä jumppereilla säädettävä, vai tuo uudempi (se 1 johto kotelon ulkopuolelle), joka nostaa paineita asteitain niin paljon kun tarve on?

      Tässä omassani ei tosiaan D-S-D ei tuo mitään järkevää...?
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Akuaku
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 8
        • Tampere

        Uudempi malli käytössä, piuha menee ECUlle.

        Originally posted by Esal View Post
        Onko modisi se vanhempi versio jossa lukituksen voimakkuus on kiinteä jumppereilla säädettävä, vai tuo uudempi (se 1 johto kotelon ulkopuolelle), joka nostaa paineita asteitain niin paljon kun tarve on?

        Tässä omassani ei tosiaan D-S-D ei tuo mitään järkevää...?
        ____________________________________________

        BMW E39 530dA Touring 2003

        Comment

        • Siankarlo
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 133
          • Helsinki

          Päivitystä oman auton osalta. Modi ollut nyt käytössä about 60000 ja laatikolla ajettu kohta 300000. Viimeisen kolmen kuukauden aikana turbiini on alkanut luistaa myös modin kanssa, joten ei auttanut kuin varata aika Recrosta. Myös vaihto kolmoselta neloselle on oudon tuntuinen. Heinkuun puoleen väliin asti pitää ajella varovasti luistoa vältellen.

          Saas nähdä mitä laatikosta löytyy, nythän se sitten tehdaskunnostetaan täydellisesti.

          Kysyin Recrosta erikseen, onko heidän takuunsa voimassa myös tämän modin kanssa. Vahvistivat että on, mistä voisi päätellä että Eduard on oikeassa kun väittää että modi ei ainakaan huononna laatikon kestoa.

          Oma kuvitelmani tässä vaiheessa on, että tubiini oli aika valmis jo silloin, kun modin ekan kerran asensin. Paineen nostolla ja luistatuksen vähentämisellä sille saatiin vähän lisäaikaa. Mutta tämä on puhtaasti mutua ja perstuntumaa.
          2012 F11 530DAt Xdrive
          Ex 2002 E39 530DAt

          Comment

          • Midas
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 272
            • Petäjävesi

            Moro

            Eli tuolta tosiaan saa tuolla muutamalla lisäkympillä kokonaan uuden boksin, vai ymmärsinkö oikein?

            Onko kenelläkään kokemuksia bensakoneen kanssa toimimisesta? Zetakolmoseen tuota kiikaroin, kun vihdoin sain mottiinkin piristystä.

            Originally posted by Akuaku View Post
            Nopein tapa on tilata valmiiksi modattu boxi.
            Silloin ei tule katkoja auton käyttöön.
            Model 3

            Ex X5 40d
            Ex 330d
            Ex Z4m coupé ESS525
            Ex Z3 coupé Vf engineering 309

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14490
              • Oulu

              Sivujen mukaan pelkkä ohjelmointi 199e ja ohjelmoitu boksi 269e.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • walopower
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 294
                • Espoo

                Originally posted by Midas View Post
                Moro

                Eli tuolta tosiaan saa tuolla muutamalla lisäkympillä kokonaan uuden boksin, vai ymmärsinkö oikein?

                Onko kenelläkään kokemuksia bensakoneen kanssa toimimisesta? Zetakolmoseen tuota kiikaroin, kun vihdoin sain mottiinkin piristystä.
                Olen ajanut n. 40tkm bensamodilla. 30tkm v1:llä, loput v2:lla.

                V1 pitää lukon totaalisen kiinni yli 60km/h:n. Se on hyvä, mutta omassa 2.5L touringissa loppuu puhti vitosella 60-65 nopeudessa ja joutuu joskus laittaan käsisäädölle tai sportille joka vaihtaa nelosen. Kun laittaa nelosen, se on sopiva ja lukossa.

                V2. vaatii pre-facelift boxin. Toimii pehmeämmin, mutta mutta lukitus on hyvin epämääräinen eikä oikein tiedä nouseeko vain turbiinin paineet vai lukkiutuuko kitkapinta. Ei aina lukkiudu. Sitten kun kiihdyttää kakkosella niin turbiini saavuttaa kierrokset ainakin lähes eikä tiedä onko se turbiinilla vai kitkalla Lisäksi luistattaa originaalin tavoin kylmänä.

                Molemmissa on lisäksi monenlaista pikkujuttua, V1 sopii paremmin matka-ajoon, kytkin on 100% lukossa yli 60:n. V2 yli 60kmh pehmeämpi kaupungissa.

                Molemmat kuitenkin laittaisin originaalin tilalle, V1 poistaa kuminauhamaisuuden kokonaan, V2 osittain.
                Itse olen sitä mieltä että kannatta kokeilla, auto tuntuu kuin uudelta modin kanssa ja hyötyjäkin on.

                V1:ssa toimii normi sport mode ja step, V2:ssa sportiasetuksella pelkkä step.

                Niin V1 boxi olis myytävänä 100e:lla, se on 525i touring uusimmalla softalla. Olen itse ajanut 530i softalla ja sekin toimi, että sanoisin että tämäkin toimii 530i:ssä, mutta vaihtaa hieman ärhäkämmin. Jos asuu pääkaupunkiseudulla niin voi kokeilla boxia ennen ostoa.
                Last edited by walopower; 06-07-2014, 01:11.
                Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  Modattu EGS

                  Pari vuotta sitten ostin eräältä foorumilaiselta tällaisen modatun boksin. Uskoisin, että se ostamani boksi oli Eduardin ensimmäisiä luonnoksia. Turbiini lukituksen kytkeytymis nopeus ja paine pinneillä säädettävissä. Siitä saatu tuntuma suht ok. Ei luistoa mutta miinuksena täytyy sanoa että turhan jyrkkä asetetuille asetuksille. Esim. Turbiini lukitus meni päälle aina ja heti, jos asetettu nopeus saavutettu, vaikka 55 km/h. Ei piitannu moottorin tai vaihteiston lämpötiloista mitään. Kaupunki ajokin aika töksyttelevää.

                  Sattumoisin pari viikkoa sitten satuin taas lukemaan threadin ja sattu silmään et tuotetta on kehitetty. Lähetin tämän modatun boksin Eduardille päivitettäväksi uusimpaan luonnokseen, kun ei ollut käytössäkään yli vuoteen. Päivitys maksoi 25 ekee plus lähetys kulut.

                  Eilen sitten asensin tämän uusitun boksin ja kilometrejä takana vain 20 mutta täytyy kyllä heti kehua muutoksia. Alkuun mainitsemani radikaalit kytkentä pisteet hävinny tyystin. Ja muutenkin paljon hienostuneempi ja älyllisempi toiminta. Kuten itse seppäkin sivuillaan kertoo. Suosittelen ehdottomasti jokaiselle, jonka auto varustettu kuminauhalla vaihteiston sijasta!

                  Comment

                  • jep-698
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 223
                    • jyväs

                    Herätellään eloon tätä keskustelua ja ihmisten kokomuksia tähän päivään saakka, miten on toiminut? jos jollain on pääkaupunki seudulla boksia/taitoa täällä kiinnostusta kokeilla.
                    ex e39 530d

                    Comment

                    • Korppine
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 263
                      • Mikkeli Village

                      En ala uutta topiccia bensastepille tekemään, enkä myöskään sellaista huomannut olevan joten sivuutan alkuperäistä topiccia ja kysyn että millaisia kokemuksia olette bensastepeissä huomanneet tämän modin kanssa? Harkitsin tämän löytäessäni omaan m52b28 jatkona olevaan steppiin hommaamista. Onko rahojen väärti?
                      St. Michel Ghetto
                      E46 320dA -02
                      Ex: 528iA Goes Stonegrün

                      Comment

                      • dokki
                        BTCF Member
                        • Feb 2013
                        • 236
                        • valtimo-sotkamo

                        Kehtaisikohan joku joka osaa hommata tuon boksin nii pistää privaa?Itseltä ei oikeen onnistu tuo saksan kääntö saatikka ulkomailta tilaus
                        BMW e39 530dA-98
                        BMW e38 735iAL-97

                        EX:BMW e39 523iA-97
                        BMW e36 320ci-92
                        BMW e36 316i -92
                        BMW e36 325 -91 252hv 315nm
                        Honda civic TIC -89 220hv 230nm

                        Comment

                        • walopower
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 294
                          • Espoo

                          Originally posted by Korppine View Post
                          En ala uutta topiccia bensastepille tekemään, enkä myöskään sellaista huomannut olevan joten sivuutan alkuperäistä topiccia ja kysyn että millaisia kokemuksia olette bensastepeissä huomanneet tämän modin kanssa? Harkitsin tämän löytäessäni omaan m52b28 jatkona olevaan steppiin hommaamista. Onko rahojen väärti?
                          Mulla taitaa olla ainoona olla bensamodi, ylempänä on kokemuksia. Voisin jonkun noista bokseista myydäkin. Ainakin toi V2 pitäis mennä vanhenpiinkin.
                          Ja pääkaupunkiseudulla voi vaikka kokeilla boksia panttia vastaan.
                          Last edited by walopower; 21-09-2015, 07:09.
                          Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 883
                            • Kainuu

                            Joo, tuli omaan bimmeriin tuo tilattua, mutta kokemukset tällä hetkellä vähintääkin arveluttavat. Modatulla boksilla laatikko menee aivan sekaisin, vaihtaa todella huonosti, nostaa kierroksia eikä ymmärrä vaihtaa pykälää. Sitten nakkaa vaihteen päälle, kuuluu kova tömähdys kun kierrokset jo korkealla vaihteen kytkeydyttyä. Piti vaihtaa orkkis boksi takaisin.

                            Huomiona että itse modaus ei ole se syy, vaan boksi on joko rikki tai sen softa ei sovi autooni. Modauksen kun saa tilapäisesti pois päältä, siltikään laatikko ei tykkää boksista, käytös samaa kuin alussa kerrottu.

                            Olin yhteydessä Saksan suuntaan ja modaaja pyysi laittamaan oman boksin että tekee modauksen siihen, epäili että jos boksi olisi rikki. No oman lähettäminen, se ei nyt ole mahdollista kun auto jatkuvassa käytössä.

                            Minulla on noita bokseja useitakin mitä voisi laittaa, mutta kokeilin toista, eikä senkään kanssa laatikko toimi oikein(tais olla 530d boksi). Antoi jopa vian, 3 > 4 vaihteen kytkeytyminen.... Mutta ei tosin niin paha kuin tuo modattu boksi käytökseltään. Ehkä saattaisi toimia jos adaptaatio- arvot olisi nollannut...

                            Oli tarkoitus ohjelmoida boksi, mutta ICOM/ISPI ei suostu tunnistamaan autoani, joten en pääse boksiinkaan käsiksi.

                            Saksan hemmo ei ota mitään kantaa siihen että boksin softa olisi väärä tai että sitä kannattaisi päivittää.

                            Miten on, onko ohjelma siis sellainen että se käy suoraan autosta toiseen? Rauta niissä ilmeisesti on pitkälle sama, mutta itse softa?

                            Itsellä siis E46 330da -2001.

                            Modattu boksi E46 BMW 318Ci autosta
                            Last edited by expertti; 27-09-2015, 08:51.

                            Comment

                            • walopower
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 294
                              • Espoo

                              Ei käy ohjelmistot jostain bensa-autosta dieseliin.
                              Ne vaihtaa jo ihan eri kierroksilla.
                              Noita bokseja pystyy ohjelmoimaan ihan pöydälläkin liittämällä muutaman piuhan. INPAn Winkfp hoitaa homman.
                              Itsellä tosiaan bensamod. V1:stä meinasin modata niin että saa kojelaudan kytkimestä modin päälle/pois. On jo tiedossa mistä piuhasta se onnistuu.
                              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                              Comment

                              • expertti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 883
                                • Kainuu

                                Originally posted by walopower View Post
                                Ei käy ohjelmistot jostain bensa-autosta dieseliin.
                                Ne vaihtaa jo ihan eri kierroksilla.
                                Noita bokseja pystyy ohjelmoimaan ihan pöydälläkin liittämällä muutaman piuhan. INPAn Winkfp hoitaa homman.
                                Itsellä tosiaan bensamod. V1:stä meinasin modata niin että saa kojelaudan kytkimestä modin päälle/pois. On jo tiedossa mistä piuhasta se onnistuu.
                                En kyllä sitten ymmärrä miksi se saksan "insinööri" mulle tuollaisen modulin lähetti. Tiesi kyllä mihin autoon moduli tulee.

                                Mulla olis kyllä X5(X5 E53 BMW X5 3.0d): sen moduli, mutta siinä ei ole tuota saksan modausta, vaan se pitäisi lähettää heille.

                                Tänään katselin ISTA:lla tuota modulia, eikä se tarjoa modulille muuta softaversiota kuin mikä siellä jo on. Kokeilin myös optiota "onko vaihdettu moduli paikoillaan", mutta eipä silti tarjoa muuta softaa.
                                Last edited by expertti; 04-10-2015, 12:11.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎