M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aisi316
    replied
    m10 öljypumppu kysymys

    m10 öljypumpuissa lohkojen välissä oleva metalli levy jota vasten roottorit on ,onko se kaikissa vai onko se korjauslevy vai parannus uudemmissa malleissa jonka voi vaihtaa. 3 pumppua purin yksi oli e30:sestä siinä oli levy, yksi oli e21:sestä siinä ei ollut, ja yksi 1502:sesta eikä siinäkään ollut.Alumiini päätyä olen joskus hionut suoraksi ja käyttänyt ilman levyä.

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Onko kellään käytännön kokemuksia http://m.ebay.com/itm/171260717024?nav=SEARCH läppiksistä? Haaveilua tulevaisuutta varten

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    just hiotutin vakionokan asteita 290 nosto 7,4 + fosfatointi 150e makso. Aikasempikin nokka oli hiottu, olen käyttäny lashcappeja

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Tommosesta shcrikin 304 kepistä alkais saamaa ihan jepa kepukkaa hiomalla. Toki saahan noita suoraan tilattua 336 asteiseks asti muistaakseni.
    Oletko katsonut Dbilasin valikoimaa, ja jos olet, niin mielipidettä?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Tommosesta shcrikin 304 kepistä alkais saamaa ihan jepa kepukkaa hiomalla. Toki saahan noita suoraan tilattua 336 asteiseks asti muistaakseni.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    eipäs muuten maksa, tosin vakiokepistä kun ruvetaan ottaa tarpeeks tavaraa pois niin tulee muut ongelmat vastaan.
    En tiedä miten isoja ne ongelmat käytännössä on, mutta asiaa punnittuani laitoin kättä taskuun ja ostin uuden nokka-akselin. Blankosta aihiosta tehty joten perusympyrä on vakio.
    Pienemmällä perusympyrällä keinu liikkuu ainakin eri rataa joten nostogeometria muuttuu. Kuinka tasaisesti se sitten avaa venttiiliä vai syntyykö jossain kohtaa isoja kiihtyvyyksiä.. Yksi hiottu keppi löytyy, vois melkein joskus tutkia mitä sielä tapahtuu. Isommat epäkeskot sellanen vaatii kyllä.

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Orkkis kepin voi koneistaa uusiksi, toki sit pinnoitettuna maksaa enemmän kuin jos ostaa kokonaan uuden jyrkemmän kepin.
    eipäs muuten maksa, tosin vakiokepistä kun ruvetaan ottaa tarpeeks tavaraa pois niin tulee muut ongelmat vastaan.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tarkoitan joo? Eikö onnistu noin?

    Ilmeisesti pitää olla vaakamallit, mutta mitkä kaasuttimet olisi hyvät? Ja mistä näitä kannattaa hankkia? Entä nokka-akseli? Mistä ja minkalainen kannattais tuplien kaveriksi laittaa?
    onnistuuhan se mutta.. Mä hitsasin kahdesta orkkis imusarjasta kahdelle pysty weberille imusarjat mut nälkä kasvaa syödessä...

    Orkkis kepin voi koneistaa uusiksi, toki sit pinnoitettuna maksaa enemmän kuin jos ostaa kokonaan uuden jyrkemmän kepin.

    Nuita halvempia weber dcoe kopioita saa esim janicolracingiltä. Moposport, kaasutinexpert ja freetecnicks ovat hyviä kauppoja kaasari hommiin.

    Ennen kuin alat osia haalimaan kasaan niin voi myös miettiä mitä muuta sinne pellin alle saa 3000-4000e:lla;-) mä mietin jonnin aikaa mutta en keksiny mitään kivempaa;-)
    Last edited by GOOFY; 27-02-2015, 14:17.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    S14-paketti on SRE -618 jota myydään Sachsin sivuilla myös M10(B20) koneeseen. Ja se käy heittämällä M10:pin 228mm levylle tarkoitettuun vauhtipyörään. Mulla on omassa ämkympissä kiinni SRE -618 valeon massalevyllä ja 228mm vauhtiksella sekä pikkugetragilla.


    http://www.sachsperformance.com/Sach...rung::345.html
    kiitos!

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    Mulla on 228mm vauhtipyörä, meinasin paineasetelmaa et käykö s14 asetelma heittämällä kiinni ,kun uusi pitää hommata niin jos ostais
    s14 kytkinpaketin
    S14-paketti on SRE -618 jota myydään Sachsin sivuilla myös M10(B20) koneeseen. Ja se käy heittämällä M10:pin 228mm levylle tarkoitettuun vauhtipyörään. Mulla on omassa ämkympissä kiinni SRE -618 valeon massalevyllä ja 228mm vauhtiksella sekä pikkugetragilla.


    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Ei kai se estä mitään onko 24x vai 26x laatikko. Vanhan lohkon perästä löytyy monesta 228mm setupille sopiva vauhtis, uudemmissa on sille 21x levylle sopiva. Tämmönen mielikuva/muistikuva mulla on. Toiset voi vahvistaa tai kumota tämän.

    Huomasin tossa muuten että olin purkanu yhestä e30 M10stä talteen teräksisen vauhtiksen vaikka muistikuva onettä niissä ois ollu patarautaisia. Vauhtis on 6kg ja pikkuasetelmakin on kilon kevyempi kuin 228 Sachs asetelma. Käyttäsin tota kevyempää pakettia mutta kun ei käy kampuraan joka on 6 pulttinen.
    Mulla on 228mm vauhtipyörä, meinasin paineasetelmaa et käykö s14 asetelma heittämällä kiinni ,kun uusi pitää hommata niin jos ostais
    s14 kytkinpaketin

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Ei kai se estä mitään onko 24x vai 26x laatikko. Vanhan lohkon perästä löytyy monesta 228mm setupille sopiva vauhtis, uudemmissa on sille 21x levylle sopiva. Tämmönen mielikuva/muistikuva mulla on. Toiset voi vahvistaa tai kumota tämän.

    Huomasin tossa muuten että olin purkanu yhestä e30 M10stä talteen teräksisen vauhtiksen vaikka muistikuva onettä niissä ois ollu patarautaisia. Vauhtis on 6kg ja pikkuasetelmakin on kilon kevyempi kuin 228 Sachs asetelma. Käyttäsin tota kevyempää pakettia mutta kun ei käy kampuraan joka on 6 pulttinen.
    Last edited by petrolhead; 27-02-2015, 08:23.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    m10 228mm kytkin

    mitkä 228mm paineasetelmat sattuu m10:ppiin pikkugetrakilla käykö esim e30 325i tai m3?
    Last edited by aisi316; 27-02-2015, 09:53.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Dekkitasossa on imupuolella noi kolme ulkonemaa:

    Mä en keksinyt miksi niitä ei voisi viistota/hioa/leikata veke. Ne ei tapaa kanteenkaan. Keksiikö joku muu miksei voisi poistaa? Ja ei, syy ei ole painon säästäminen, vaan läppärunkojen sovitelaippa törmää noihin.
    Etummainen uloke on tietysti jakokopan ruuvin paikka että sitä ei voi kokonaan poistaa.
    Last edited by petrolhead; 08-02-2015, 22:50.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Tarkoitatko kahta pysty weberiä?
    Tarkoitan joo? Eikö onnistu noin?

    Ilmeisesti pitää olla vaakamallit, mutta mitkä kaasuttimet olisi hyvät? Ja mistä näitä kannattaa hankkia? Entä nokka-akseli? Mistä ja minkalainen kannattais tuplien kaveriksi laittaa?
    Last edited by janke; 08-02-2015, 08:45.

    Leave a comment:

Working...
X