M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • majavamies
    replied
    Originally posted by Mäki View Post
    Juu, itse tilasin täydellinen glyco laakeri setti alakertaan, ei ollut ku 150;-, fixus liiken kautta.
    Joo, mutta mä hankin sinne Std laakerit sinisellä leimalla jotka ovat karvan verran tiukemmat kuin normaali std laakerit. Ja myös kalliimmat.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ne kalliit osat vaan kannattas kasata lujaan wanhanmallin lohkoon.
    Onko teillä oikeasti mennyt vaparikäytössä rikki noita uudempia lohkoja? Minusta ne pitäisi olla ihan riittävän hyviä kaikkeen paitsi isoilla paineilla ahtamiseen tai maksimiporauksen hakemiseen. Jenkit käyttää niitä historikkikilpureissakin koska on kevyempi kuin vanha lohko. Ainoat tapaukset mitä tiedän on että halkeaa kannenpultin reiästä kun ei ole kunnolla putsattu.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ne kalliit osat vaan kannattas kasata lujaan wanhanmallin lohkoon.
    Tämäpä se onkin..koittanu metsästää jonkin aikaa ja pari olisikin löytynyt mutta tyhjä lohko n400e niin vähän kauhistuttaa..sinne sit 2.0 kampiakseli veivit männät laakerit yms ja kansi kilkkeineen niin on taas jumalattoman kallis moottori..mutta ajaahan sillä sitten maailmanloppuun asti varmasti pelkillä öljyjen vaihdolla..

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by majavamies View Post
    Ja on se aina eri asia kun on uutta tai käytettyä, ja kun käytettyä konetta ostaessa ei tiedä mitä sieltä paljastuu.
    Ne kalliit osat vaan kannattas kasata lujaan wanhanmallin lohkoon.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    No. Mun mäntäsarja maksoi aikanaan 500 euroa ja pidin järkevänä hintana. Ei tarvi ainakaan pohtia rengasurien kuntoa tmv., eikä pohtia onko niillä mukin kyljen hankausjäljillä seksuaalista merkitystä. Niillä rannuilla joita on about kaikissa käytetyissä M10n mukeissa.

    Leave a comment:


  • Mäki
    replied
    Originally posted by majavamies View Post
    Laakerit on maksaneet 190e, poraus/hoonaus on 31e/reikä. Itse tasohioin joten oli ilmaista. Mäntiin en ajatellut satsata missään nimessä 300e enempää, jos sitäkään.
    Juu, itse tilasin täydellinen glyco laakeri setti alakertaan, ei ollut ku 150;-, fixus liiken kautta.

    Leave a comment:


  • majavamies
    replied
    Laakerit on maksaneet 190e, poraus/hoonaus on 31e/reikä. Itse tasohioin joten oli ilmaista. Mäntiin en ajatellut satsata missään nimessä 300e enempää, jos sitäkään. Kyllä ne jostain löytyy.
    Ja vaikka hankkisin toisen alakerran, oli sillä ajettu miten paljon hyvänsä niin kyllä sen purkasin atomeiksi ja laakerit sinne ainakin menis uusiksi todennäköisesti.
    Ja on se aina eri asia kun on uutta tai käytettyä, ja kun käytettyä konetta ostaessa ei tiedä mitä sieltä paljastuu.
    Last edited by majavamies; 12-09-2014, 05:42.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    wallothilta 94e/kpl

    sen tarkemmin taustoja tuntematta, niin eikö kannattaisi jo etsiä uusi hyvä vähän käytetty kerrallaan alakerta?
    laakerit+muut mahdolliset koneistukset+hiomiset niin puhutaan 1ke hinnasta :think:
    Ei oo kyllä kalliit jos on alkuperäisen täydellisen mukin hinta. Siis jos on renkaat, tapit ja sokat.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Eepo puhuu kyllä asiaa. Pesusienilohko ja poraaminen on rahanhukkaa.

    ^Tonix^ mainosti vasta hiljan täydellistä M10B18 ruiskukonetta 150e hintaan toisessa topicissa. Kannattaisi kysäistä vieläkö löytyy...

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Originally posted by majavamies View Post
    Nyt tuli poraus eteen omassa m10 kaasarikoneessa niin tarvis jostain 90mm pattimännät saada.
    Jos sulla löytys ylimääräsenä niin pistä ihmeessä privaa tai jos tiedät mistä sais huokeasti niin kerro
    wallothilta 94e/kpl

    sen tarkemmin taustoja tuntematta, niin eikö kannattaisi jo etsiä uusi hyvä vähän käytetty kerrallaan alakerta?
    laakerit+muut mahdolliset koneistukset+hiomiset niin puhutaan 1ke hinnasta :think:

    Leave a comment:


  • majavamies
    replied
    Nyt tuli poraus eteen omassa m10 kaasarikoneessa niin tarvis jostain 90mm pattimännät saada.
    Jos sulla löytys ylimääräsenä niin pistä ihmeessä privaa tai jos tiedät mistä sais huokeasti niin kerro

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Norjan vippa painaa naurettavat 168g ilman epäkeskoa, pulttia etc.

    OEM -836 vippa samalla vaa'alla ilman hiluja 74g.
    Eli vain 2,3x. Kovapalan osuus on vähän enemmän mitä arvelin.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Entäs onko kukaan mitannu tommisbilletin vippoja?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Teräksen painohan on noin kolminkertainen alumiiniin nähden ja design on aikalailla kopioitu alkuperäisestä. Joten x3 tuskin paljon heittää. Vai mitä tzeimi?
    Norjan vippa painaa naurettavat 168g ilman epäkeskoa, pulttia etc.

    OEM -836 vippa samalla vaa'alla ilman hiluja 74g.

    Aussivippa (rikottu) 80g ilman kovapalan kiinnitysruuvin kantaa.
    Last edited by Tzeimi; 10-09-2014, 17:53.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    94,6 mm .

    Leave a comment:

Working...
X