M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Edit. vaihdoin uudet kiertokangen helat. Totesin sitte että reikä on ~21,5mm, kaikissa. Männäntappihan on 22m. Mikä tässä meni vikaan? Helat on uudet alkuperäiset.

    ..enkä löytänyt momenttia vauhtiksen ruuveille. 6-pulttinen vauhtis/kampura.
    Last edited by petrolhead; 19-12-2015, 20:51.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Laittaa 30% tolueenia tai ksyleeniä ysikasiin niin ei tarvi kuumottaa. Oktaanit nousee toiselle sadalle.
    Katuauto. Tarkoitus on että esim. puolisoni pystyy hyppäämään autoon sisään ja käyttään hätätilassa. Siksi oon kokoajan ajatellut että moottorin pitäisi toimia mielellään ysikasilla, sitä kun saa joka paikasta. Autoa pitää voida käyttää normaalisti. Samasta syystä ei tuu monia rata/kilpa-ajoneuvon muita juttujakaan. Ärsyttävää olis kavuta häkin läpi kauppakassien kanssa autoon ja kun 6-pistevyöt on kiinni, todeta että ratti jäi konepellille. Noo, se siitä OT:stä.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Se on paree toivoa että tunnistaa !
    Laittaa 30% tolueenia tai ksyleeniä ysikasiin niin ei tarvi kuumottaa. Oktaanit nousee toiselle sadalle.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Olet erittäin oikeassa.
    Kunhan sen mahdollisen nakutuksen huomaa ajoissa.
    Se on paree toivoa että tunnistaa ! Katoin tota Schrickin 316:ta nyt, mainosasteiden mukaan siinäkin menee imu kiinni "jo" 78 JAKK, ettei sillälailla eroa paljon.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Korkea puristussuhde on onnellinen ongelma.
    Olet erittäin oikeassa.
    Kunhan sen mahdollisen nakutuksen huomaa ajoissa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Imu menee kiinni 76 JAKK valmistajan mukaan. Ite sain mittaamalla että olis täysin kiinni ~80 JAKK mutta se on minä ja mun heittokello.. Pitää pyöritellä nokka läpi kahen kellon kannsa tossa. Jo siksi että löytää ajotuksen siihen.
    Korkea puristussuhde on onnellinen ongelma. Ratkaisuina on myöhästää nokkaa, avartaa palotilaa, pienentää pattia, paksuntaa tiivistettä.. Käyttää RE85:sta x% joukossa. Noin korkea puristus ilman että kansi on ees valmistajan alamitassa, ja dekistä pyyhkästy vain patina pois, minusta aika hyvä tilanne. Kattelin hieman tota palotilan muotoa itseasiassa nytten. Tulpan ympäristössä olis ehkä siistimisen varaa, ja voihan tuo pinta olla vähemmänkin röpelöinen?

    Imupuolella on oletettavasti kaikki kunnossa niin, että kaikki pytyt saa saman täytöksen ja seoksen. Sekin on vähäsen pois nakutusherkkyydestä.. Joka tapauksessa, nyt kun on romut kourassa ni pitää laskea ruttusuhde mitä se ihan oikesti on.
    Last edited by petrolhead; 16-12-2015, 08:06.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Romuja. Pitää mittaa ja varmistaa mut laskeskelin aikasemmin että tulis n. 12,7:1.
    Aika rajua. Mikä nokka sulla on? En tarkkaan muista omia lukuja mutta ei mulla ole ihan noin paljon staattista edes Schrickin 316 kanssa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Hyvät on rutut.

    Mielenkiintoista aikanaan nähdä millainen moottori tulee, teho ja vääntö jne.
    Todennäkösesti sopivat rutut. Laskin että dynaaminen puristussuhde olis jonku ~8,6.
    Odotan mielenkiinnolla itsekin. En tiedä mitä tulee. Versiota 1.0 on tarkoitus kierrättää 7001 rpm ja nostaa sit siitä.

    Jos mulla olis budjettia ahtaa tämä niin laittasin sen rahan ennemmin keinuihin ja venoihin. Tai ratassarjaan.
    Last edited by petrolhead; 15-12-2015, 18:01.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Romuja. Pitää mittaa ja varmistaa mut laskeskelin aikasemmin että tulis n. 12,7:1.

    Hyvät on rutut.

    Mielenkiintoista aikanaan nähdä millainen moottori tulee, teho ja vääntö jne. Kevyt auto ei vaadi mahdottomasti tehoa ollakseen hauska ajaa.
    Miten paljon moottoria on tarkoitus kierrättää?
    Tämänkin voisi ahdistaa. Esim rotrex niin painonlisäys minimissä. Hinnanlisäys maksimissa

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Romuja. Pitää mittaa ja varmistaa mut laskeskelin aikasemmin että tulis n. 12,7:1.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Sama ton vaijerin kanssa. Tasasesti aukeaa läpät eikä tule ns piikkiä missään vaiheessa että pienikin muutos polkimessa vaikuttaisi enempi.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Niin, onhan tuossa omassakin 46mm misabit ja pelasi just niinkun kuuluukin. Pystyi ajamaan ihan pintakaasullakin. Ja tuo vivusto vaikuttaa aika paljon kans ettei tule yhtäkkistä avautumista kun hipaseekin poljinta. Mutta sen saa toimimaan kyllä hyvin. Itse en kylläkään ollut tuota rakentamassa aikanaan vaan foorumilainen wangel486 tjsp ja karala säätäjänä..
    Hyvä kuulla. Mulla on 46 mm läpät, mun tehoille se on aika maximum overkill koko. Hyvänä puolena se että vaijeri ja vivusto on kuitenkin bolt-on ilman virityksiä.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Niin, onhan tuossa omassakin 46mm misabit ja pelasi just niinkun kuuluukin. Pystyi ajamaan ihan pintakaasullakin. Ja tuo vivusto vaikuttaa aika paljon kans ettei tule yhtäkkistä avautumista kun hipaseekin poljinta. Mutta sen saa toimimaan kyllä hyvin. Itse en kylläkään ollut tuota rakentamassa aikanaan vaan foorumilainen wangel486 tjsp ja karala säätäjänä..

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by billy View Post
    Miten eron huomaa läppiksillä ja läpällä oikein säädettynä? Miten oireili yhdellä läpällä kun piti siirtyä läppärunkoihin? Mulla ainakin pelaa helvetin hienosti yhdellä 70mm läpällä nykimättä alhaalta, keskialueelta tappiin saakka.
    Läppärungot tuli samalla kun lisäsin nokka-akselien määrää...Eli ei sen kummempaa syytä.
    Lähinnä isolla läpällä olis syytä olla hyvin toteutettu prokressiivinen vivusto, ei ehkä olis nii äkkinäistä/nykivää menoa osakuormilla. Monta muuttujaahan näissä tahtoo olla, mappiletkun pituudesta lähtien.
    Molemmat hyviä ratkaisuja, ja osaava kaveri saa molemmat toimimaan.

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Originally posted by Muumi View Post
    Voin myöntää, en osaa säätää moottorinohjausta juuri ollenkaan. Ainoastaan sen verta et se käy ja voi ajaa ja hakea leimaan voimaa. Ammattilaiset saa hoitaa loput.
    Vielä tuosta läppärunkomoottorin säätämisen vaikeudesta, kun siitä mainitsit, ja oikeassa olet, onhan se vaikeampaa. Hyvähän siitä on mainita.
    Mutta eipä tuo ammattimiehelle tuntunut olevan tekemätön paikka.




    Nii juu, ilmaseksihan kaikki pitää saada.
    Jos tekniikkaan on uponnut viisinumeroinen summa, onko esim. tonni liikaa hyvin säädetystä moottorista?
    Ja tuo viittaus "ei kauaa", normityöpäivä. Ja voi ajaa osakaasulla, täyskaasulla jne. Voi painaa kaasun pohjaan esim. 60 vauhdista, kiihtyy nykimättä. Paremmin tuo pelaa kuin aikaisempi yksiläppä systeemi.
    Todella mukava ajettava. Noihin hienosäätöihin saa menemään varmaan 6000 tuntia, jos haluaa.

    Jokainen tekee omat virheensä. Halusin vain tuoda esille et kyllä sen läppärungot+ahdin paketinkin saa toimimaan.


    Voisin olla kanssasi samaa mieltä kaikesta, mutta sitten oltaisiin molemmat väärässä
    Miten eron huomaa läppiksillä ja läpällä oikein säädettynä? Miten oireili yhdellä läpällä kun piti siirtyä läppärunkoihin? Mulla ainakin pelaa helvetin hienosti yhdellä 70mm läpällä nykimättä alhaalta, keskialueelta tappiin saakka.
    Last edited by billy; 28-11-2015, 13:32.

    Leave a comment:

Working...
X