Edit. vaihdoin uudet kiertokangen helat. Totesin sitte että reikä on ~21,5mm, kaikissa. Männäntappihan on 22m. Mikä tässä meni vikaan? Helat on uudet alkuperäiset.
..enkä löytänyt momenttia vauhtiksen ruuveille. 6-pulttinen vauhtis/kampura.
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostLaittaa 30% tolueenia tai ksyleeniä ysikasiin niin ei tarvi kuumottaa. Oktaanit nousee toiselle sadalle.
Leave a comment:
-
Originally posted by petrolhead View PostSe on paree toivoa että tunnistaa !
Leave a comment:
-
Originally posted by racing02 View PostOlet erittäin oikeassa.
Kunhan sen mahdollisen nakutuksen huomaa ajoissa.Katoin tota Schrickin 316:ta nyt, mainosasteiden mukaan siinäkin menee imu kiinni "jo" 78 JAKK, ettei sillälailla eroa paljon.
Leave a comment:
-
Imu menee kiinni 76 JAKK valmistajan mukaan. Ite sain mittaamalla että olis täysin kiinni ~80 JAKK mutta se on minä ja mun heittokello.. Pitää pyöritellä nokka läpi kahen kellon kannsa tossa. Jo siksi että löytää ajotuksen siihen.
Korkea puristussuhde on onnellinen ongelma. Ratkaisuina on myöhästää nokkaa, avartaa palotilaa, pienentää pattia, paksuntaa tiivistettä.. Käyttää RE85:sta x% joukossa. Noin korkea puristus ilman että kansi on ees valmistajan alamitassa, ja dekistä pyyhkästy vain patina pois, minusta aika hyvä tilanne. Kattelin hieman tota palotilan muotoa itseasiassa nytten. Tulpan ympäristössä olis ehkä siistimisen varaa, ja voihan tuo pinta olla vähemmänkin röpelöinen?
Imupuolella on oletettavasti kaikki kunnossa niin, että kaikki pytyt saa saman täytöksen ja seoksen. Sekin on vähäsen pois nakutusherkkyydestä.. Joka tapauksessa, nyt kun on romut kourassa ni pitää laskea ruttusuhde mitä se ihan oikesti on.Last edited by petrolhead; 16-12-2015, 08:06.
Leave a comment:
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostHyvät on rutut.
Mielenkiintoista aikanaan nähdä millainen moottori tulee, teho ja vääntö jne.
Odotan mielenkiinnolla itsekin. En tiedä mitä tulee. Versiota 1.0 on tarkoitus kierrättää 7001 rpm ja nostaa sit siitä.
Jos mulla olis budjettia ahtaa tämä niin laittasin sen rahan ennemmin keinuihin ja venoihin. Tai ratassarjaan.Last edited by petrolhead; 15-12-2015, 18:01.
Leave a comment:
-
Originally posted by petrolhead View PostRomuja. Pitää mittaa ja varmistaa mut laskeskelin aikasemmin että tulis n. 12,7:1.
Hyvät on rutut.
Mielenkiintoista aikanaan nähdä millainen moottori tulee, teho ja vääntö jne. Kevyt auto ei vaadi mahdottomasti tehoa ollakseen hauska ajaa.
Miten paljon moottoria on tarkoitus kierrättää?
Tämänkin voisi ahdistaa. Esim rotrex niin painonlisäys minimissä. Hinnanlisäys maksimissa
Leave a comment:
-
-
Sama ton vaijerin kanssa. Tasasesti aukeaa läpät eikä tule ns piikkiä missään vaiheessa että pienikin muutos polkimessa vaikuttaisi enempi.
Leave a comment:
-
Originally posted by pazq View PostNiin, onhan tuossa omassakin 46mm misabit ja pelasi just niinkun kuuluukin. Pystyi ajamaan ihan pintakaasullakin. Ja tuo vivusto vaikuttaa aika paljon kans ettei tule yhtäkkistä avautumista kun hipaseekin poljinta. Mutta sen saa toimimaan kyllä hyvin. Itse en kylläkään ollut tuota rakentamassa aikanaan vaan foorumilainen wangel486 tjsp ja karala säätäjänä..
Leave a comment:
-
Niin, onhan tuossa omassakin 46mm misabit ja pelasi just niinkun kuuluukin. Pystyi ajamaan ihan pintakaasullakin. Ja tuo vivusto vaikuttaa aika paljon kans ettei tule yhtäkkistä avautumista kun hipaseekin poljinta. Mutta sen saa toimimaan kyllä hyvin. Itse en kylläkään ollut tuota rakentamassa aikanaan vaan foorumilainen wangel486 tjsp ja karala säätäjänä..
Leave a comment:
-
Originally posted by billy View PostMiten eron huomaa läppiksillä ja läpällä oikein säädettynä? Miten oireili yhdellä läpällä kun piti siirtyä läppärunkoihin? Mulla ainakin pelaa helvetin hienosti yhdellä 70mm läpällä nykimättä alhaalta, keskialueelta tappiin saakka.
Lähinnä isolla läpällä olis syytä olla hyvin toteutettu prokressiivinen vivusto, ei ehkä olis nii äkkinäistä/nykivää menoa osakuormilla. Monta muuttujaahan näissä tahtoo olla, mappiletkun pituudesta lähtien.
Molemmat hyviä ratkaisuja, ja osaava kaveri saa molemmat toimimaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Muumi View PostVoin myöntää, en osaa säätää moottorinohjausta juuri ollenkaan. Ainoastaan sen verta et se käy ja voi ajaa ja hakea leimaan voimaa. Ammattilaiset saa hoitaa loput.
Vielä tuosta läppärunkomoottorin säätämisen vaikeudesta, kun siitä mainitsit, ja oikeassa olet, onhan se vaikeampaa. Hyvähän siitä on mainita.
Mutta eipä tuo ammattimiehelle tuntunut olevan tekemätön paikka.
Nii juu, ilmaseksihan kaikki pitää saada.
Jos tekniikkaan on uponnut viisinumeroinen summa, onko esim. tonni liikaa hyvin säädetystä moottorista?
Ja tuo viittaus "ei kauaa", normityöpäivä. Ja voi ajaa osakaasulla, täyskaasulla jne. Voi painaa kaasun pohjaan esim. 60 vauhdista, kiihtyy nykimättä. Paremmin tuo pelaa kuin aikaisempi yksiläppä systeemi.
Todella mukava ajettava. Noihin hienosäätöihin saa menemään varmaan 6000 tuntia, jos haluaa.
Jokainen tekee omat virheensä. Halusin vain tuoda esille et kyllä sen läppärungot+ahdin paketinkin saa toimimaan.
Voisin olla kanssasi samaa mieltä kaikesta, mutta sitten oltaisiin molemmat väärässäLast edited by billy; 28-11-2015, 13:32.
Leave a comment:
Leave a comment: