Originally posted by esa`pentula
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ZF 5HP19 - nytkö se levisi?
Collapse
X
-
Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
-
-
Originally posted by Olsberg View PostJa siis olisiko tuo pelkkä hela vaihdettavissa ilman koko turbiinin vaihtoa? Osaatko arvioida, montako työtuntia tuohon projektiin mahdollisesti saa ammattilainen uppoamaan? Lähinnä tässä mietiskelen, montako päivää pitää olla tässä kuussa syömättä...
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiellä antaa joko lämpötila-anturi väärää lämpötietoa laatikolle, tai sitten aiempi rengastus on ollut nykyistä selvästi vierintäkehältään erilainen.
Akku nyt ihan ensiksi irti yöksi ja tsekkaus alkaako lukitus toimimaan.
Laatikon lämpötilat tosiaan pyöri ajossa yli 80 asteen kokoajan. Välillä taisi olla 90-asteen puolellakin.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostLaitetaans vähän lisää infoa:
Laatikon lämpötilat tosiaan pyöri ajossa yli 80 asteen kokoajan. Välillä taisi olla 90-asteen puolellakin.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
5. päivä helmikuuta vien auton Ala-Könnille Leppävedelle. Epäili vian olevan turbiinissa, mikäli se yrittää lukita, mutta ei onnistu. Jos vika on solenoidissa, ei turbiini koita lukittua ollenkaan. Saa nähdä voiko käydä kirjoittamassa tuonne "uskotko yliluonnolliseen" -ketjuun, että pakko uskoa, kun bensasteppi poikii.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by Jebu View PostTuohan on ihan yleinen vika et turbiini alkaa lipsumaan. Jos on perehtyny noihi niin huomaa kyllä värinää lukon lyödessä luistamalla päälle. Turbiinin vaihdolla selvii jos tekee sen ajoissa. Pitemmän päälle sieltä irtoo tavaraa ja sit menee laatikkokin purkuun.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Suolasta ja suolesta toi korjauttaminen liikkeessä ! Missähän ne korjauttaa sen turbiinin, satuitko kysymään? Nurola, Wiik?
Ei oo kyllä mulle tullut tuollaista vikaa korjattavaksi uran aikana, etten oikein sanoisi "yleiseksi". No, hyvä tietää taas uutta.
Kerrohan sitten mitä korjaus maksoi ja tuliko kuntoon!
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostSuolasta ja suolesta toi korjauttaminen liikkeessä ! Missähän ne korjauttaa sen turbiinin, satuitko kysymään? Nurola, Wiik?
Ei oo kyllä mulle tullut tuollaista vikaa korjattavaksi uran aikana, etten oikein sanoisi "yleiseksi". No, hyvä tietää taas uutta.
Kerrohan sitten mitä korjaus maksoi ja tuliko kuntoon!Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
330Xi vm.2001
Ensikertalainen foorumilla ilmoittautuu
Tuli hankittua kiiruspäissäni otsikon menopeli (eka bemari, noita quattrorinkuloita on ollut alla jo puolenkymmentä) ja taitaa heti mennä loota remonttiin?
Ongelman kuvaus on yksinkertainen, turbiini ei lukitu ollenkaan. Vaihteisto toimii nätisti, M/S ja D-moodi pelaavat kuin unelma, mutta Audeihin tottuneena alkoi muutama päivä hankinnan jälkeen ihmetyttämää jenkkiautomaisen kuminauhamainen veto. Yksinkertaistettuna jos ajaa vaikka sataa tasakaasulla ja tulee ylämäki, kierrokset pysyvät samana mutta vauhti hidastuu.
Mulla on ollut kaksikin turbiinivikaista Audia, mutta niissä on selkeästi tuntenut turbiinin "lipsumisen", pienen värinän ja kierrosten pienen humppaamisen lukitushetkellä. Tässä ei tunne mitään värinään viittaavaakaan ja luulinkin aluksi näiden Bemareiden toimivan vain eri lailla, mutta tämän topikin luettuani taidan olla inhottavan väärässä...13l/100km kulutuskin kielii vedon lipsuvan johonkin.
Onko näissä nelikoissa sama surullisen kuuluisa ZF 5HP19- loota kuin esim. Audeissa kutoskoneissa? Maahantuojalta sain vain vastaukseksi :
"Autossanne olevan vaihteiston tyyppimerkintä on seuraava A5S 390R."
Miten diagnosoidaan mekaaninen turbinivika anturi/solenoidiviasta, eli yrittääkö edes lukita vai ei tee sitäkään?
Tässä mietityttää vain kannattaako tuota turbiinia edes lähteä kunnostamaan vai pitäisiköhän suoraan lähettää loota Recrolle rebuildingiin? Edelliseen A6 V8-rinkulaan tuli ensin laitettua turbiini ja 4kk sen jälkeen meni koko loota vanhasta turbiinista irronneen mujun takia...
Edit: Onko näissä jokin nopeusasetus lootalle, jonka alle lukitusta ei edes kuuluisi tapahtua? Tällöinhän mitään vikaa ei välttämättä edes ole, sillä Audeissa vaan on tottunut joka vaihteella tapahtuvaan lukittumiseen.Last edited by -Jassi-; 06-02-2013, 18:42.e39 530dA Touring -01
ex-e39 540 sedan facelift
ex-E46 330Xi Touring
Comment
-
-
Sama loota tuossa siunkin autossa käsittääkseni on, eli zf 5hp19. Tämän foorumin juttujen perusteella tuo ei kyllä missään nimessä ole "surullisen kuusa". Vähän samantyyliseltä vialta kuitenkin kuulostaa, kuin itselläni. Joku etelä-suomen bimmerivelho osaa kyllä tietokoneen kanssa katsoa, yrittääkö turbiini lukittua. Jos yrittää, muttei onnistu, niin kyseessä saattaa olla se mekaaninen vika. Vikakoodit lukemalla selviää ainakin, jos laatikon toiminnassa on tuota häiriötä. Pitää informoida parin viikon päästä tännekin, millainen lopputulos tästä omasta tapauksesta tuli. Pitää vaan toivoa, ettei metallimujua ole päässyt paljon liikkeelle.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by Olsberg View PostSama loota tuossa siunkin autossa käsittääkseni on, eli zf 5hp19. Tämän foorumin juttujen perusteella tuo ei kyllä missään nimessä ole "surullisen kuusa". Vähän samantyyliseltä vialta kuitenkin kuulostaa, kuin itselläni. Joku etelä-suomen bimmerivelho osaa kyllä tietokoneen kanssa katsoa, yrittääkö turbiini lukittua. Jos yrittää, muttei onnistu, niin kyseessä saattaa olla se mekaaninen vika. Vikakoodit lukemalla selviää ainakin, jos laatikon toiminnassa on tuota häiriötä. Pitää informoida parin viikon päästä tännekin, millainen lopputulos tästä omasta tapauksesta tuli. Pitää vaan toivoa, ettei metallimujua ole päässyt paljon liikkeelle.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by -Jassi- View PostOngelman kuvaus on yksinkertainen, turbiini ei lukitu ollenkaan.
Originally posted by peto2 View Postainakin bmwfansin mukaan M54B30 koneisissa on tuo legendaarinen GM laatikko
Nelikossa näyttäsikin olevan GM ?
Comment
-
Comment