Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF 5HP19 - nytkö se levisi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #61
    Originally posted by TJJ View Post
    Miten ne kierrokset noin paljon laskee? Luistaako sinulla turbiini/laatikko paljon enemmän ennen lukittumista vai onko minulla vikaa? En ole koskaan huomannut tuota lukittumista mitenkään selvästi, tosin eihän se tässä laatikossa menekään yhdellä kertaa päälle/pois.
    Sen pitäisi toimia portaattomasti jo kolmoselta lähtien. Mulla sen kyllä vitosella huomaa kun menee päälle, etenkin kylmänä ekan kerran.

    Tosin ajettu 300tkm, joten kai turbiini on ehtoopuolella...

    Comment

    • ämsport
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 118
      • Pori

      #62
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Sen pitäisi toimia portaattomasti jo kolmoselta lähtien. Mulla sen kyllä vitosella huomaa kun menee päälle, etenkin kylmänä ekan kerran.

      Tosin ajettu 300tkm, joten kai turbiini on ehtoopuolella...
      Siis miten portaattomasti

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #63
        Originally posted by ämsport View Post
        Siis miten portaattomasti
        Noin:
        .
        E39 528iA

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #64
          Originally posted by ämsport View Post
          Siis miten portaattomasti
          Kun kiihdytät, nopeus nousee mutta kierrokset pysyy samana.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #65
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Kun kiihdytät, nopeus nousee mutta kierrokset pysyy samana.
            Siis miten?

            Johan tuo taivaan vanha th400 tekee tuolla tavalla jos kaasua annostelee sopivasti.
            Eikä kyseisessä laatikossa ole edes turbiinilukkoa.

            Comment

            • Olsberg
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 349
              • Jyväskylä

              #66
              Noniin, tämä case tuli tänään päätökseen. Turbiini oli siis loppu ja laatikosta tyhjennetty öljy oli melko mustaa. Turbiini kävi huollossa JN Tradingilla ja laatikko huuhdeltiin kunnolla. Nyt taas pelaa ja kulutuskin tipahti huomattavasti maantienopeuksissa. Toivotaan nyt, ettei muuta vauriota ole ehtinyt syntyä likaisten öljyjen vuoksi. Koko hoito maksoi 1367e. Saa vapaasti linkittää tähän ketjuun, jos joku tietää näiden laatikoiden olevan ikuisia (eipä silti, tuskin näiden vikatiheys oikeasti on kovin suuri). Tai sitten tuosta auton matkamittarista on ruuvattu joku 500tkm pois.
              Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

              Comment

              • esa`pentula
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1390
                • Tampere

                #67
                Huh, olihan paukku lompakolle! Turbiinin korjaus on kyllä tyyristä, oliko laskuun eroteltu hinnat? Korjaus siinä 300-600e välillä yleensä JN-Tradingilla, riippuen turbiinista ja vaihdettavista osista. Eipä mitkään askit ikuisia ole, mutta 5hp19 harvemmin porsiva. Itse olen muistaakseni yhden tai kaksi aikanani korjannut, joka on aika vähän verrattuna pariinkymmeneen 5hp18:seen.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #68
                  Minkä hintainen on uusi turbiini?

                  Comment

                  • Olsberg
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 349
                    • Jyväskylä

                    #69
                    Originally posted by esa`pentula View Post
                    Huh, olihan paukku lompakolle! Turbiinin korjaus on kyllä tyyristä, oliko laskuun eroteltu hinnat? Korjaus siinä 300-600e välillä yleensä JN-Tradingilla, riippuen turbiinista ja vaihdettavista osista. Eipä mitkään askit ikuisia ole, mutta 5hp19 harvemmin porsiva. Itse olen muistaakseni yhden tai kaksi aikanani korjannut, joka on aika vähän verrattuna pariinkymmeneen 5hp18:seen.
                    Turbiinin huolto oli 680e. Tuossa on varmaan "postikulut" mukana. Työtunteja oli veloitettu 7kpl a69 euroa. Öljyä kului 12l ja sen litrahinta oli n 15e.
                    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                    Comment

                    • Olsberg
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 349
                      • Jyväskylä

                      #70
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Minkä hintainen on uusi turbiini?
                      Uusi olisi maksanut 1600e Kl-varaosilla. Eipä tuohon jäänyt kuulemma käytännössä, kuin vanhat kuoret ja muut kilkkeet uusittiin. Tarkempaan en osaa sanoa, kun en näistä mitään ymmärrä. Mutta korjaamon mukaan turbiini itsessään on nyt uutta vastaava.
                      Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #71
                        Originally posted by Olsberg View Post
                        Uusi olisi maksanut 1600e Kl-varaosilla. Eipä tuohon jäänyt kuulemma käytännössä, kuin vanhat kuoret ja muut kilkkeet uusittiin. Tarkempaan en osaa sanoa, kun en näistä mitään ymmärrä. Mutta korjaamon mukaan turbiini itsessään on nyt uutta vastaava.
                        Oho, dieseliin saa muutamalla satasella?

                        Edit: Taitaakin KL olla katteet kohdallaan.

                        Tuosta virimalli:


                        Tuosta joku tavallinen, sopiiko Bmw ei kerro:


                        Tuossa:
                        Last edited by Bmw Master; 19-02-2013, 21:07.

                        Comment

                        • esa`pentula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1390
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by Olsberg View Post
                          Turbiinin huolto oli 680e. Tuossa on varmaan "postikulut" mukana. Työtunteja oli veloitettu 7kpl a69 euroa. Öljyä kului 12l ja sen litrahinta oli n 15e.
                          Kuulostaa ihan hyvältä. Kyllä ne yleensä siellä kaikki kulutusosat vaihtavat, jos näkevät tarpeelliseksi.

                          Johan on edukkaita! Noita pitäisi tutkia enemmän, sopivuutta ja saatavuutta ajatellen. GM 5L40E turbiinit olen yleensä tilannut uutena JN-Tradingilta, kun tulee olemaan halvempi kuin korjaus. 300-400e paikkeilla ollut, ei mielestäni paha sijoitus esim. e39 530D, x-sarjoja ja 7-sarjoja ajatellen.

                          Comment

                          • Olsberg
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 349
                            • Jyväskylä

                            #73
                            Realoem antaa turbiinin hinnaksi 1400 dollaria. Melkoinen ero noihin linkkien hintoihin!:think
                            Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #74
                              Originally posted by Olsberg View Post
                              Realoem antaa turbiinin hinnaksi 1400 dollaria. Melkoinen ero noihin linkkien hintoihin!:think
                              No noiden Realoem hintoihin nyt ei kannata luottaa yhtään. Sen verran on yleensä metsässä ne hinnat. Samoin bmwfans:sin hinnat.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #75
                                Originally posted by jannmann View Post
                                No noiden Realoem hintoihin nyt ei kannata luottaa yhtään. Sen verran on yleensä metsässä ne hinnat. Samoin bmwfans:sin hinnat.
                                Realoem dollarihinnat on lähellä merkkiliikkeen eurohintaa. Mutta merkkarilla yleensä on kalliinpaa kuin netissä/tarvikeliikkeissä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎