Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF 5HP19 - nytkö se levisi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #76
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Realoem dollarihinnat on lähellä merkkiliikkeen eurohintaa. Mutta merkkarilla yleensä on kalliinpaa kuin netissä/tarvikeliikkeissä.
    OT.
    Kyllä noissa on useimmiten sellaisia heittoja, ettei niiden perusteella voi mitään budjettia laatia.
    Tossa vaikka esimerkkinä e30 alu etutukivarsi.
    - Realoem http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=31&fg=05

    529$



    - bmw fans http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...port_wishbone/

    27188e



    - Sitten osanumerolla http://eshop.original-teile.de/index...am=31121130823

    278e (tätä sivua itse käytän pikaiseen hintojen katsomiseen, on aika linjassa pielmeierin kanssa)




    Ja vertailuna vielä vaikka http://www.schmiedmann.fi/31%2012%20...numerolla.aspx

    374e



    Pielmeierilta 299e kotiovelle.

    Marmorilla tosiaan n. 550e, mutta täytyy olla todella tyhmä että ostaa mitään osaa ylipäätään Suomesta marmorilta.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #77
      Originally posted by jannmann View Post

      529

      550
      Eli ihan linjassa realoem dollarihinta SUOMEN merkkarin eurohinnan kanssa.

      Luonnollisesti osat ostetaan muualta.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #78
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Eli ihan linjassa realoem dollarihinta SUOMEN merkkarin eurohinnan kanssa.

        Luonnollisesti osat ostetaan muualta.
        Joidenkin osien hinnat on just noin.Eli dollari=euro.Mutta joissain hinta voi olla helposti 20-100% suurempi.Joskus jopa hieman pienempi,harvoin kuitenkaan näin päin.Riippuu kuulemma mm. siitä,kuinka kysyttyjä osat on ja onko niitä mahdollista saada kuinka helposti/halvalla tarvikkeena.Eli osa,jota et saa kuin marmorilta (siis Suomessa) ja on ns. kulutustavaraa,niin se maksaa.Siis tälläsen meriselityksen kerran sain,kun noita hintoja päivittelin tiskillä.En siis tiedä kuka ne osat siellä hinnoittelee ja onko kaikilla merkkareilla samat hinnat.

        Comment

        • mika_z
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 56
          • Kokkola

          #79
          Olisiko jollain ideaa mikä voisi olla ongelmana, kun hidastaa esim valoihin (mutta ei pysähdy) ja sitten lähtee liikkeelle reilulla kaasulla niin toisinaan nykäisee rajusti. Öljyt vaihdettu joskus 100000 kohdalla (ei huuhtelua), nyt mittarissa 150000. Eikä löydy vikakoodeja.
          Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

          Comment

          • Haatainen
            BTCF Member
            • Jul 2009
            • 1451
            • Tampere

            #80
            Omassa rapiat 250tkm ajetussa e39:ssä ilmeni täsmälleen samat oireet, kuin topicin aloittajalla. Nyt on Tampereelta korjaaja hakusessa. Kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että laatikko muuten ei olisi ottanut vielä itseensä.

            Ainakin vaihteet tuntuu pelaavan ymmärrykseni mukaan normaalisti, mutta minullapa ei olekaan juuri kokemusta automaattivaihteista.

            Hiukan nyppii, kun olevinaan luotettavalta taholta auton ostin, ja vielä sillä selkänojalla, että tuo automaattilaatikko pitäisi olla "ikuinen". Jatkossa taidan pitäytyä taas ihan vaan manuaaleissa.
            Alla:
            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
            E24 635Csi -84 Polaris metallic

            Ennenkin on ollut autoja

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #81
              Originally posted by mika_z View Post
              Olisiko jollain ideaa mikä voisi olla ongelmana, kun hidastaa esim valoihin (mutta ei pysähdy) ja sitten lähtee liikkeelle reilulla kaasulla niin toisinaan nykäisee rajusti. Öljyt vaihdettu joskus 100000 kohdalla (ei huuhtelua), nyt mittarissa 150000. Eikä löydy vikakoodeja.
              Öljynmäärä?

              Originally posted by Haatainen View Post
              Omassa rapiat 250tkm ajetussa e39:ssä ilmeni täsmälleen samat oireet, kuin topicin aloittajalla. Nyt on Tampereelta korjaaja hakusessa. Kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että laatikko muuten ei olisi ottanut vielä itseensä.
              Mikäs siellä oli öljynmäärä ennenkuin veit remontiin?

              Comment

              • Haatainen
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 1451
                • Tampere

                #82
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Öljynmäärä?



                Mikäs siellä oli öljynmäärä ennenkuin veit remontiin?
                Eipä tuota ole vielä tullut edes katsottua: uusi auto, uusi vika. Tottahan kyllä tuosta huomenna aloitan. En ole vielä vienyt autoa mihinkään.
                Alla:
                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                Ennenkin on ollut autoja

                Comment

                • mika_z
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 56
                  • Kokkola

                  #83
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Öljynmäärä?
                  On tarkistettu ja on riittävästi. Voisiko takkuileva CV tuossa kardaanin perässä aiheuttaa tuon?
                  Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

                  Comment

                  • Haatainen
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 1451
                    • Tampere

                    #84
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Öljynmäärä?



                    Mikäs siellä oli öljynmäärä ennenkuin veit remontiin?
                    Tämä öljynmäärän tarkistuskin näemä vaatii vähän pohjatietoa. Olisko vinkkiä, kun ei nyt pienellä kahluulla vielä löytynyt?

                    Peruteiltaan ilmeisesti niin, että oikeassa lämpötilassa joutokäynnillä jonkun ropun laidalla pitäs olla pinta, mutta...
                    Alla:
                    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                    E24 635Csi -84 Polaris metallic

                    Ennenkin on ollut autoja

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #85
                      Originally posted by Haatainen View Post
                      Tämä öljynmäärän tarkistuskin näemä vaatii vähän pohjatietoa. Olisko vinkkiä, kun ei nyt pienellä kahluulla vielä löytynyt?

                      Peruteiltaan ilmeisesti niin, että oikeassa lämpötilassa joutokäynnillä jonkun ropun laidalla pitäs olla pinta, mutta...

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #86
                        Originally posted by Haatainen View Post
                        Omassa rapiat 250tkm ajetussa e39:ssä ilmeni täsmälleen samat oireet, kuin topicin aloittajalla. Nyt on Tampereelta korjaaja hakusessa. Kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että laatikko muuten ei olisi ottanut vielä itseensä.

                        Ainakin vaihteet tuntuu pelaavan ymmärrykseni mukaan normaalisti, mutta minullapa ei olekaan juuri kokemusta automaattivaihteista.

                        Hiukan nyppii, kun olevinaan luotettavalta taholta auton ostin, ja vielä sillä selkänojalla, että tuo automaattilaatikko pitäisi olla "ikuinen". Jatkossa taidan pitäytyä taas ihan vaan manuaaleissa.
                        Turbiinin tiiviste/kuluma ja ehkävenakoneistovikaa siihen päälle, siis jos tosiaan ongelmana on tuo turbiinin lukittumattomiskoodi. Joka tapauksessa turbiini menee varmasti vaihtoon.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Haatainen
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 1451
                          • Tampere

                          #87
                          Originally posted by Cell View Post
                          Turbiinin tiiviste/kuluma ja ehkävenakoneistovikaa siihen päälle, siis jos tosiaan ongelmana on tuo turbiinin lukittumattomiskoodi. Joka tapauksessa turbiini menee varmasti vaihtoon.

                          Noniin. Tarkistin nyt öljytason seuraavasti: Auto vaakasuoraan ilmaan, laatikko ~40°C lämpöiseksi, ja moottori joutokäynnillä laatikko N -asennossa. Sitten täyttöroppua raottamaan laatikon takaosasta kulkusuuntaan nähden vasemmalta puolelta.

                          Ymmärtääkseni tässä tilanteessa öljynpinnan pitäisi olla ~täyttöaukon alalaidan tasolla, eli hennosti öljyä pitäisi valua pihalle.

                          Todellisuudessa öljyä tuli ihan perkeleesti. Joko tein väärin, öljyä on liikaa, tai öljystä liian pieni osuus on kierrossa vian vuoksi.

                          Öljy oli aika lirua, tummahkoa harmahtavaa, ja tuoksahti miedosti käytetylle moottoriöljylle. (vaikea kuvata, mutta sellainen hennon paahteinen aromi).

                          Enpä tuolle osaa oikein enempiin ryhtyä. Pitää etsiä hyvä paja, mihin tuon vie ehjäykseen. Tästä otan mielelläni suositteluita vastaan.
                          Last edited by Haatainen; 24-10-2013, 19:11.
                          Alla:
                          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                          E24 635Csi -84 Polaris metallic

                          Ennenkin on ollut autoja

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #88
                            Originally posted by Haatainen View Post
                            Noniin. Tarkistin nyt öljytason seuraavasti: Auto vaakasuoraan ilmaan, laatikko ~40°C lämpöiseksi, ja moottori joutokäynnillä laatikko N -asennossa. Sitten täyttöroppua raottamaan laatikon takaosasta kulkusuuntaan nähden vasemmalta puolelta.

                            Ymmärtääkseni tässä tilanteessa öljynpinnan pitäisi olla ~täyttöaukon alalaidan tasolla, eli hennosti öljyä pitäisi valua pihalle.

                            Todellisuudessa öljyä tuli ihan perkeleesti. Joko tein väärin, öljyä on liikaa, tai öljystä liian pieni osuus on kierrossa vian vuoksi.

                            Öljy oli aika lirua, tummahkoa harmahtavaa, ja tuoksahti miedosti käytetylle moottoriöljylle. (vaikea kuvata, mutta sellainen hennon paahteinen aromi).

                            Enpä tuolle osaa oikein enempiin ryhtyä. Pitää etsiä hyvä paja, mihin tuon vie ehjäykseen. Tästä otan mielelläni suositteluita vastaan.
                            Millä mittasit lämpötilan, olisiko ollut kuitenkin liikaa.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #89
                              Noi kuvat on 5HP18 askista eikä sinun 5HP19, avasitko öljypohjasta tyhjennyspropun?

                              Jaa eikun et sanonutkaan avanneesi öljypohjasta. Kävitkö vaihteet läpi ennen?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Haatainen
                                BTCF Member
                                • Jul 2009
                                • 1451
                                • Tampere

                                #90
                                Katsoinkin ohjeet tuolta Masterin topicin takaa löytyneestä amerikkalaisen foorumin topicista.

                                Mutta: vaihteita en sen kummemmin käynyt läpi, kuin mitä laatikkoa lämmittäessä d ja r jarrua vasten.

                                Lämpötilan arvioin jenkkiohjeen mukaan ihan kädellä: lämmin, mutta ei polta. Eikös se lämpötilaikkuna kuitenkin ole 30-50C.
                                Alla:
                                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                                Ennenkin on ollut autoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎