Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF 5HP19 - nytkö se levisi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Juhis View Post

    Taas yksi todiste lisää, ettei nämä bensastepit aivan ikiliikkujia sentään ole.
    Tuo on voitu rikkoa vääränkokoisilla renkailla ajamalla jo vuosia sitten.

    Paljonko oli ajettu, tai paljonko mittarilukema?

    Kyllä kai kaikenlaiset tekniset laitteet joskus hajoaa ja maanantai kappaleet aiemmin kuin muut.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Tai jos sinne olikin vaihdettu öjyt
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Supa View Post
        Tai jos sinne olikin vaihdettu öjyt
        Jumalauta mikä rikos!

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Tuo on voitu rikkoa vääränkokoisilla renkailla ajamalla jo vuosia sitten.
          Tuo ei kyllä onnistu mitenkään, lukittuminen voi jäädä pois väärillä renkailla ajaessa mutta se on ihan ohjelmallista, eikä lukko auki ajaminen kuluta kuin polttoainetta.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Cell View Post
            Tuo ei kyllä onnistu mitenkään, lukittuminen voi jäädä pois väärillä renkailla ajaessa mutta se on ihan ohjelmallista, eikä lukko auki ajaminen kuluta kuin polttoainetta.
            Kuluttaahan se turbiininlukkoa jos arpoo onko lukossa vai ei.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Kuluttaahan se turbiininlukkoa jos arpoo onko lukossa vai ei.
              Syö nimenomaan turbiinia.

              Comment

              • Haatainen
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 1451
                • Tampere

                Originally posted by Juhis View Post
                Sopiiko tiedustella mitä remontti tuli maksamaan?

                Eikö venttiilikoneistolle tehty mitään? Samallahan senkin olisi käynyt läpi..

                Taas yksi todiste lisää, ettei nämä bensastepit aivan ikiliikkujia sentään ole.
                Laitetaas tälle loppukaneetti, kun auto on nyt ollut vähän ajossakin.

                530iA touring -01 Alkuperäiset oireet:

                -Korkeahko kulutus: seka-ajossa n 13,4l/100km ihan normaalilla kaasujalalla
                -Ylimääräisen luiston tunne kiihdytyksissä
                -Turbiini ei lukitu
                -Inpalla vikakoodi XXX Torque converter clutch: too much slippage

                Tehdyt toimenpiteet:

                -Glykolitesti jäähdyttäjän kunnon varmistamiseksi
                -Turbiinin vaihto
                -Kooler Kleen lubeguard huuhtelu
                -Öljyjen vaihto koneellisella huuhtelulla: ATF MAG1 Multi
                -Adaptaatioiden nollaus

                1137€

                Lopputulos:

                -Bensan kulutus putosi noin 3l/100km
                -Perusvaihteiden tominnassa ei havaittavaa muutosta (oli ihan hyvän tuntuista koko ajan)
                -Vaihteisto selvästi lukittuu moottoritie/maantienopeuksissa: kierrokset ja nopeus seuraa tarkasti toisiaan.
                -Moottorin kierrokset satasen vauhdissa ~2000:n tuntumassa
                Alla:
                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                Ennenkin on ollut autoja

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Haatainen View Post
                  Laitetaas tälle loppukaneetti, kun auto on nyt ollut vähän ajossakin.

                  530iA touring -01 Alkuperäiset oireet:

                  -Korkeahko kulutus: seka-ajossa n 13,4l/100km ihan normaalilla kaasujalalla
                  -Ylimääräisen luiston tunne kiihdytyksissä
                  -Turbiini ei lukitu
                  -Inpalla vikakoodi XXX Torque converter clutch: too much slippage

                  Tehdyt toimenpiteet:

                  -Glykolitesti jäähdyttäjän kunnon varmistamiseksi
                  -Turbiinin vaihto
                  -Kooler Kleen lubeguard huuhtelu
                  -Öljyjen vaihto koneellisella huuhtelulla: ATF MAG1 Multi
                  -Adaptaatioiden nollaus

                  1137€

                  Lopputulos:

                  -Bensan kulutus putosi noin 3l/100km
                  -Perusvaihteiden tominnassa ei havaittavaa muutosta (oli ihan hyvän tuntuista koko ajan)
                  -Vaihteisto selvästi lukittuu moottoritie/maantienopeuksissa: kierrokset ja nopeus seuraa tarkasti toisiaan.
                  -Moottorin kierrokset satasen vauhdissa ~2000:n tuntumassa
                  Minkä kokoinen rengastus siellä on pyörinyt kesällä/talvella?
                  Nimittäin se pelkkä adaptioiden nollaus poistaa ko.ongelman, mikäli laatikko oppinut "huonoille tavoille" väärän vierintäkehän rengastuksella(varsinkin liian pieni kehä)?

                  Comment

                  • M40 Power
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 584
                    • Turun seutu

                    Tuli hankittua tommonen 2001 mallinen 330ia mallinen bemari, ajettu 194000km. Laatikko toimii muuten asiallisen oloisesti, mutta turbiinilukko ei kytkeydy lainkaan. Rengaskoko on 205/50-17 jos se tosiaan siihen vaikuttaa?
                    Voiko pelkkä anturivika aiheuttaa tollasta vai onko vaan turbiini porsinut?
                    Ajattelin nyt ainakin öljyt vaihtaa aluksi koska tuskinpa niitä on aiemmin vaihdeltu.
                    EX: E30, E34, E36, E36 compact

                    Nyk. -99 320D

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10037
                      • KVLA

                      Originally posted by M40 Power View Post
                      Rengaskoko on 205/50-17 jos se tosiaan siihen vaikuttaa?
                      Tuo kapea 17" koko on ihan oikea 300-sarjalaiseen,joten renkaista se varmaan ole kiinni.Eli vika on varmaan jossain muualla.

                      Comment

                      • M40 Power
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 584
                        • Turun seutu

                        Tuli myös huomattua, ettei auto moottorijarruta ollenkaan kun kytkee sportin päälle, käsittääkseni niin kuitenkin pitäisi tapahtua?
                        EX: E30, E34, E36, E36 compact

                        Nyk. -99 320D

                        Comment

                        • Iltsu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 778
                          • Espoo

                          6HP21 - nytkö se levisi?

                          Lainataanpa hyvää topikkia hieman. Pientä ongelmaa alkanut olee tuon 325d kanssa - vain 1800-2000rpm alueella veto enempi päällä kuuluu matalaa jurinaa. Oikeestaan joka vaihteella. Nyt uusimpana vielä lisäksi pintakaasulla/moottorijarrutuksessa kierrokset pomppii n.200rpm, ei tosin aina.

                          On jotain hyvääkin vielä: ei luista, vaihteet vaihtuu nätisti, lukitus pelaa, ei juuri vikakoodeja. Ei kai se turbiini oo kuitenkaan menossa kun lukko toimii jne? Mekatroniikkaremppa varmaan edessä?

                          Niin ja softa tehty ja säädetty penkissä kuukausi sitten, jonka jälkeen ongelmat yllättäen alkoi...
                          Tesla Model Y Performance
                          E36 318iS "jäärata/rallicross"

                          Comment

                          • Iltsu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 778
                            • Espoo

                            6HP21 - nytkö se levisi?

                            tupla
                            Tesla Model Y Performance
                            E36 318iS "jäärata/rallicross"

                            Comment

                            • M40 Power
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 584
                              • Turun seutu

                              Nyt on tullu hiukan enemmän seurattua ton laatikon käytöstä ja myös vikakoodit on lukastu pariinkin otteeseen.
                              Ekalla kerralla antoi koodia jostain nopeusanturista (?) Toisella kerralla ei ollut mitään muistissa, n. 2vko väliä näillä. Myös mukautumat tuli nollatua, ei mitään havaittavaa muutosta käytökseen.
                              Eli suurin ongelma on edelleen turbiinilukon toimimattomuus/kytkeytyy vasta n. 120 vauhdissa.
                              Luistoa tuntuu olevan myös normaalia enemmän, paikaltaan kun lähtee normaalisti kiihdyttämään, niin kierrokset pysyy n. 2000rpm eikä vaihteen vaihtoja juurikaan erota.
                              Onkohan se sitte vaan turbiini sökö?
                              400 maksaa vanhan kunnostus, kun sitä alustavasti kyselin.
                              EX: E30, E34, E36, E36 compact

                              Nyk. -99 320D

                              Comment

                              • reisilihas
                                BTCF Member
                                • Oct 2012
                                • 66
                                • Tampere

                                Nostellaan tätä kun otsikon mukaisen lootan kanssa on ongelmia:

                                Kyseessä E39 530iA ja ongelmia oli aikaisemminkin. Meni autoliikkeen piikkiin takuuhuoltoon kun pakki lopetti toimintansa viikko oston jälkeen ja alkoi laatikko puolen vuoden päästä korjauksesta pitämään omituista vinkumista. Epäiltiin öljyjä ja kyllähän sieltä pihalle tuli aivan tuikitavallista kirkkaan punaista ATF:ää sen mustahkon tehtaalla asennetun öljyn sijaan.


                                Öljyvaihdon jälkeen ilmentyi vastaavat ongelmat:

                                - 1. vaihde luistaa lähes koko kierrosalueella, ei vedä yhtään ja potkaisee seuraavan pykälän väkisin sisään.
                                - 2. vaihde luistaa sinne 2000rpm asti jos painaa vähänkin enemmän pedaalia, korkeammilla kierroksilla vetää normaalisti ja potkaisee isompaa silmään väkisin kuten 1. jos alemmilla kierroksilla pääsee luistamaan
                                - Pakki ei toimi


                                Tästä ei taida selvitä ihan pelkällä turbiinin vaihdolla? Vikakoodeja ei laatikko luovuta.

                                Kovasti tässä olen pohtinut, että miten tässä olisi järkevintä toimia. Koko lootan korvaaminen maksaisi liikaa, turbiinin vaihto vielä menisi ja tässä olisi jopa ehkä mahdollisuus teetättää manuaalikonversio.
                                E91 320dA -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎