Lassi oletkos nyt 100 % varma en halua hajottaa tota lootaa :( Juu ja on 5 pykäläinen :P ... ei muuta ku fortet bensaan ja pataan kun öljyn vaihto lähenee !!! :juo
onks toi sitä samaa litkua kun se motor-up mitä ostoskanavalta sai aikonaa tilata ja onks siittä kellään kokemusta itse en nimittäin menis kaatamaan sitä tököttiä tuommoseen 2500-3000euron myllyyn.
ilman että tietäisin mitä se vois saaha aikaseks :|
Mobilistissa ne oli 2002:lle laittanut tota fortea ja oli ihan pirusti vaikuttanut. Kehuvat että ainakin noissa vanhoissa katiskoissa voi auttaa huomattavastikkin
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Itsekin mietin viimeksi, kun olin öljyjä vaihtamassa, että josko olisi tuon Forte-huuhtelun tehnyt. Mutta yhdessä liikkeessä sanoivat, että Forte huuhtelun tekee ongelmalliseksi se, että huuhtelun jälkeen öljyjen sekaan pitää lisätä jotain lisäainetta, koska Forte on niin rankkaa tavaraa, että se vanhentaa tiivisteet ennenaikaisesti. Tämä öljyyn lisättävä aine olisi sellaista, joka "hoitaisi" tiivisteitä ja estäisi niiden kulumisen ennenaikaisesti. Alkoi kuullostaa niin hankalalta, että päätin olla ottamatta sitä käsittelyä.
TM:ssä todellakin oli artikkeli tuosta aineesta, ja sen mukaan käsittelystä on todellakin hyötyä moottorin käynnin kannalta. Tuota tiivisteiden kulumista artikkelissa ei muistaakseni mainittu.
Mä olen joskus koittanut tota STP:n ainetta ja en siitä mitään hyötyä tuntenut.. Mutta kunnon moottoriöljyt sisään vaikka Mobil 1 Rally Formula 5W/50, niin niillä huomaa eroja.
Mä olen joskus koittanut tota STP:n ainetta ja en siitä mitään hyötyä tuntenut.. Mutta kunnon moottoriöljyt sisään vaikka Mobil 1 Rally Formula 5W/50, niin niillä huomaa eroja.
Samaa öljyä on koneessa 8) Mutta seuraavassa öljynvaihdossa voisi pistää tuon Forté käsittelyn mukaan koneeseen kuin polttoainejärjestelmäänkin...
No perskeles, pitäähän tuo bensan sekaan tuikattava forte kyllä testata. Jos ei muuten niin vaikka tilipäivän kunniaksi. Ja samalla reisulla itsellekin vähän fortea a-marketista. :juo
Pieni kylmänapsutus ei poistunut, mutta hiljentyi hieman.
Muuten käyntiääni tuli nätimmäksi ja autosta tuli pirteämpi. Ikäänkuin "kumilenkki" moottorin ja takapyörien väliltä olis poistunut ja vaihtunut metalliseen kardaaniakseliin :P , eli kaasuun vastaa paremmin. Ei kuitenkaan tehoja tullut enempää tai kulutus vähentynyt ainakaan paljon. No aika vaikea kulutusmittarista nähdä kun siinä on viivat 2l/100km välein.
Muuten Mobil 1 RF 5W/50 ei ole BMW Longlife suositusta, Synt S:llä oli ostin siis sitä.
Uskaltaiskohan tollasta työntää tuohon -85 1.1 fiestaan kun tuo oljyjenvaihtokin on ollut jo vähän aikaa ajankohtasta Ihan mielenkiinnosta olis mukava kokeilla mitä vaikuttaa vanhassa autossa missä venttiilit naputtaa. Öljyä ei vie yhtään. Vois kyllä kokeilla.
Comment