Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistot *yleinen keskustelu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 910
    • Jyväskylä

    Minkäslaisella putkien mitoilla olet bemmeri noi sarjat leiponu? Vai onko salaisuus?

    Mulla on tossa omassa motissa myös 4-2-1 sarjat, muistaakseni primäärit sisältä 37.5mm ja noin 40cm pitkät, sekundäärit 2" putkea pituudeltaan 55cm sisältäen primäärien kollektorin. Sekundäärien kollektorin pituus noin 15cm, jonka jälkeen jatkuu 2.5" putkilla x-pipelle joka on suht heti vaihteiston jälkeen.

    Väsäsin noihin omiin laippaliitokset ensimmäisten kollektorien jälkeen ja ennen x-pipeä, niin saa kätevästi sekudäärit irti ja pääsee tekemään muutoksia pituuteen kun iskee halu testailla. Eikä ollut asentamisen kannaltakaan ollenkaan huono juttu, että sai kolmeen osaan purettua molemmat puolet.

    Äänimaailma muuttui ainakin noilla omilla tekeleillä aika paljon, ei kuullosta enää bmw:n kasilta..

    Comment

    • TinoTK
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 810
      • Kirkkonummi

      Originally posted by Remotion View Post
      5mm on varmaan aika hyvä minimi.
      Ihan vaan tää ois riittänyt.
      ///BMW M550d LCI

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        Originally posted by Daa Daa View Post
        Minkäslaisella putkien mitoilla olet bemmeri noi sarjat leiponu? Vai onko salaisuus?

        Mulla on tossa omassa motissa myös 4-2-1 sarjat, muistaakseni primäärit sisältä 37.5mm ja noin 40cm pitkät, sekundäärit 2" putkea pituudeltaan 55cm sisältäen primäärien kollektorin. Sekundäärien kollektorin pituus noin 15cm, jonka jälkeen jatkuu 2.5" putkilla x-pipelle joka on suht heti vaihteiston jälkeen.

        Väsäsin noihin omiin laippaliitokset ensimmäisten kollektorien jälkeen ja ennen x-pipeä, niin saa kätevästi sekudäärit irti ja pääsee tekemään muutoksia pituuteen kun iskee halu testailla. Eikä ollut asentamisen kannaltakaan ollenkaan huono juttu, että sai kolmeen osaan purettua molemmat puolet.

        Äänimaailma muuttui ainakin noilla omilla tekeleillä aika paljon, ei kuullosta enää bmw:n kasilta..
        Primäärit on 42mm putkea, eli n. 39mm sisämitalla. Tein vielä ns. stepped tyyliset ja pykälää suurempaa alun jälkeen. Josta ei varmaan muuta hyötyä ole kuin että nykymuodin mukainen, kun tuppaavat semmoisia tekemään. Jotkut väittää että ei mitään hyötyä, osa taas puolustaa.
        Sekundäärit 2tuuman ja kollektori 3" loppupäästä.
        Ihan huippukierroksille tuo mitoitus sattuun ja pykälää pienemmillä putkilla olisi ollut enemmän ala- ja keskivääntöä Pipemaxin laskurin mukaan.
        Taitaa olla myös samoilla putkien mitoilla nuo Jedm5 sarjat ja nuo ylläkin mainitut Bimmerworldin s65 sarjat. Dinan sarjat muistaakseni 38mm primäärillä jonkun tiedon mukaan.
        Tein aluksi yhtä versiota 38mm putkella, mutta sitten heitin ne romukoppaan ja tuli nuo 42:t.
        Primäärit on 670-680mm ja sekundäärit puolet niistä.
        Last edited by bemmeri; 17-03-2020, 12:25.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          Kyllähän nuo paikoileen meni, riitti että droppasi apurungon pois. Vähän kyllä jännitti, kun ei kokonaisena ollut sovittanut näitä autoon, vain ykkösputkina silloin tekovaiheessa. Kaikki mutteritkin sai paikoilleen.
          Pitää tehdä hieman muokattuja avaimia, yms., niin saa kirittyä mutterit kiinni. Pitää oottaa kunhan kelit lämpeää ja löytää aikaa tehdä tuo loppuun, niin sais auton ajoon vielä tälle kesälle.
          Aika vilpoinen könytä auton alla alle 5C:n lämmössä ja pohjoistuuli mausteena.

          Ihan sivakka pinta tuli Cerametilla. Sisä- ja ulkopinnoite.








          Edit. 17.5
          Tuli tehtyä tuo keskiosa uusiksi, kun ei vanha putki suoraan sopinut uusien sarjojen perään.



          Last edited by bemmeri; 17-05-2020, 21:02.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1369
            • Pohjanmaa

            Originally posted by bemmeri View Post
            Kyllähän nuo paikoileen meni, riitti että droppasi apurungon pois. Vähän kyllä jännitti, kun ei kokonaisena ollut sovittanut näitä autoon, vain ykkösputkina silloin tekovaiheessa. Kaikki mutteritkin sai paikoilleen.
            Pitää tehdä hieman muokattuja avaimia, yms., niin saa kirittyä mutterit kiinni. Pitää oottaa kunhan kelit lämpeää ja löytää aikaa tehdä tuo loppuun, niin sais auton ajoon vielä tälle kesälle.
            Aika vilpoinen könytä auton alla alle 5C:n lämmössä ja pohjoistuuli mausteena.

            Ihan sivakka pinta tuli Cerametilla. Sisä- ja ulkopinnoite.
            Hyvältä näyttää ja onhan se mukavaa olla pihalla raittiissa ilmassa kun on jo kohta kesä Voin vaan kuvitella noita muttereiden paikkoja kun oli jo parin kanssa tenkkapoo noiden kiinan supersprinttien laitossa, yhteen käytin nivelellistä räikkälenkkiä melkoisessa kulmassa niin justiin pääsi kirraamaan.

            Onko tarkoituksena käydä dynossa mittaamassa esim. alavääntö ja keskialueen vääntö verrattuna vanhoihin?
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Tekisi mieli käyttää rullilla.
              Kunhan saa nippuun ja pääsee ajamaan, niin näkee vähän suuntaa antavaa. Suuntaan tai toiseen.

              Pitäis vielä tehdä tuo putkiston keskiosa uusiksi, niin siinä parille iltaviikolle kahvitauoille virabelihommaa.

              Edit. Ne edelliset sarjat mitkä sulla, oli hankalammat päästä muttereihin käsiksi. Ainakin jos apurunko oli paikoillaan.
              Last edited by bemmeri; 24-04-2020, 15:45.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1183
                • lahti

                On kyllä viimesenpäälle sarjat nyt 👍
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • janne[l
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 861
                  • Ylöjärvi

                  Sen verran ärsyttävä kumina tosta E36 turbon putkesta tulee 2000-2500 kohdalla ja ihan tyhjääkin saisi käydä hiljempaa. Onko tollasella läpivirtaavalla vaimentimella mitään vaikutusta jos keskelle lisäisi sellasen?https://www.motonet.fi/fi/tuote/1488...422x50cm-o76mm
                  Tällä hetkellä lopussa vain yksi läpivirtaava vaimennin.
                  Kammiovaimennin tietysti vaimentaisi parhaiten mutta ei tietoa paljonko sellanen alkaa ahdistaan.
                  e46 330i cabriolet
                  e91 320d
                  e36 328 törpö

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by janne[l View Post
                    Sen verran ärsyttävä kumina tosta E36 turbon putkesta tulee 2000-2500 kohdalla ja ihan tyhjääkin saisi käydä hiljempaa. Onko tollasella läpivirtaavalla vaimentimella mitään vaikutusta jos keskelle lisäisi sellasen?https://www.motonet.fi/fi/tuote/1488...422x50cm-o76mm
                    Tällä hetkellä lopussa vain yksi läpivirtaava vaimennin.
                    Kammiovaimennin tietysti vaimentaisi parhaiten mutta ei tietoa paljonko sellanen alkaa ahdistaan.
                    Mulla on pelkkä tollanen viimeisenä vaimentimena, alkupäässä vain rst putkea ja kisakatit. Äänimittaus antoi konttorilla 86dbl ääntä 4500rpm. Mörisee nätisti joutokäynnillä eikä kumise. Yleisesti sinkitty vaimennin on hiljaisempi kuin rosterinen. M54b30+remmiahdin

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Kyllähän nuo paikoileen meni, riitti että droppasi apurungon pois. Vähän kyllä jännitti, kun ei kokonaisena ollut sovittanut näitä autoon, vain ykkösputkina silloin tekovaiheessa. Kaikki mutteritkin sai paikoilleen.
                      Pitää tehdä hieman muokattuja avaimia, yms., niin saa kirittyä mutterit kiinni. Pitää oottaa kunhan kelit lämpeää ja löytää aikaa tehdä tuo loppuun, niin sais auton ajoon vielä tälle kesälle.
                      Aika vilpoinen könytä auton alla alle 5C:n lämmössä ja pohjoistuuli mausteena.

                      Ihan sivakka pinta tuli Cerametilla. Sisä- ja ulkopinnoite.




                      Hienot sarjat, tuli kyllä komeat pinnoitettuna. Jokos sait toisen ecun?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6220
                        • Helsinki

                        Onko kattia?? jos ei, niin sehän laskee tehoa noin 1-2hv, myös tuollainen kammiovaimennin ei pitäisi niin paljoa laskea tehoa, jos sillä putken sisähalkaisialla on kokoa.:think
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Hienot sarjat, tuli kyllä komeat pinnoitettuna. Jokos sait toisen ecun?
                          Ostin kyllä, mutta ei oo vielä tullut.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Ostin kyllä, mutta ei oo vielä tullut.
                            Laitoin tuon tiimoilta yksityisviestiä. Tuli vähän tuon kanssa säädettyä, niin onnistuu nyt ne muutokset mistä oli puhe.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Mulla on pelkkä tollanen viimeisenä vaimentimena, alkupäässä vain rst putkea ja kisakatit. Äänimittaus antoi konttorilla 86dbl ääntä 4500rpm. Mörisee nätisti joutokäynnillä eikä kumise. Yleisesti sinkitty vaimennin on hiljaisempi kuin rosterinen. M54b30+remmiahdin
                              piti tuo motonetin vaimennin hakea mutta se olikin kammiovaimennin ( ei näkyny läpi) joten jätin viä hyllyyn kun ei tosiaan tiedä paljonko se sielä ahdistaa. onko se sunkin juuri tuo kammiomallinen ?
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by janne[l View Post
                                piti tuo motonetin vaimennin hakea mutta se olikin kammiovaimennin ( ei näkyny läpi) joten jätin viä hyllyyn kun ei tosiaan tiedä paljonko se sielä ahdistaa. onko se sunkin juuri tuo kammiomallinen ?
                                Tarkistus, minulla on bilteman, tarkalleen tämä. Läpi virtaava.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎