Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Putkistot *yleinen keskustelu*
Collapse
X
-
Eli periaatteessa menee läpi helman muokkauksen kanssa jos on tehty tommonen läpivientiputki niinku ite olit tehnyt? :think
Tuolla kylkiputkella saa maavaraa aika kivasti kun nostaa sen putken helman tasolle ja helmasta läpi.
Muuten tahtoo mennä päin vastoin ja sit ottaa aina kiinni kun tulee vastaan sopivan kokoinen hidaste (täällä päin ainakin semmosia missä raapii putkistoa vaikka maavara olis yli 120mm putken alimmasta kohdasta mitattuna).
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostLeimasta en tiedä kun ei ole vielä leimattu mutta katsuri sano että hyvin kun teet nii saat tuoda sen kyljestä kun kysyin. On mulla peltiset m3 helmatkin. Tein ne kuitusia mallina käyttäen ja koko kyljet on ite tekemät "ratamallit"
Comment
-
-
Originally posted by Vibex View PostKyllä tuo läppähomma monesti on ihmetyttänyt siltä osin, että silloin se ääni tulee jostain keskeltä autoa eikä takaa, eikä se tällöin minusta kuulosta oikealta ratkaisulta. Toki se on varmasti käyttisharraste-autoihin ainut vaihtoehto jos haluaa nauttia välillä hiljaisuudesta ja välillä moottorin saundeista. Kumpaankan läpät tuskin on optimi ellei ole todella pitkälle suunniteltu systeemi.
Näin siitä muodostuu oikean mittaisena neljännesaalto resonaattori sen nykyisen pömpelin rinnalle jolloin äänistä tulee hyvin sivistyneet, ja sitten läppäauki se on samanlainen huutaja pelkällä supersprint race takapöntöllä ku sinulla.
Eli toisessa moodissa ajetaan pitkää matkaa tai kuunnellaan omia ajatuksia tai musiikkia tai puhelua tai podcastia, ja toisessa luukutetaan ladonovet seljällään omaksi ja muiden iloksi.
Nykyisellään systeemi on desibelin pari liian rauhallinen ikkunat kiinni ajaen räppäilyyn, ikkunat auki se on aika asiallinen jo nyt, mutta vasta kierroksilla, matalilla kierroksilla aika hissukka.. Rupeaa ihmiset väistämään autotapahtumissa kun sen saa tuosta sähköautomoodista pois. Ja kuten tiedät ni sit tulee niitä paukkeita ja räkimisiä sinne saundin sekaan mikä voi joskus olla ihan passeli lisä kanssa, ja nyt kun sitä ei oo ollenkaan nykysellään paitsi kylmällä koneella ni saa tavallaan vaihtoehdon niidenkin moodien välille.
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostVarmaan jonkun pienehkön, pyöreän saisi, mutta arveluttaa millainen vaimennusteho noissa on. :think
Tälläinen: https://simons.se/product/silencer-h...?categoryId=20
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostMiks pitää saada sinne pakoputkeen joku läppä? Eikö kerralla hyvät äänet riitä?
Varsinkin krapulassa kotiin palattaessa se viimeinen hetki kun tiedät että nyt ollaan Nokialla ja tästä alkaa moottoritie ja 200km jatkuvaa kallon halkaisevaa ulvontaa @ 3600RPM tiedossa vielä lisää ja mitään pakokeinoa ei ole. Siksi.
Comment
-
-
Meillä kun e90 325i poistettiin takavaimennin ja tehtiin nätisti suora putki sen sijaan, niin onko tammikuun katsastuksessa odotettavissa:
1. hylsy
2. piruilua ja hylsy
3. piruilua mutta ei hylsyä
4. olankohautus
5. joku muu, mikä...?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostMeillä kun e90 325i poistettiin takavaimennin ja tehtiin nätisti suora putki sen sijaan, niin onko tammikuun katsastuksessa odotettavissa:
1. hylsy
2. piruilua ja hylsy
3. piruilua mutta ei hylsyä
4. olankohautus
5. joku muu, mikä...?E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostLeimasta en tiedä kun ei ole vielä leimattu mutta katsuri sano että hyvin kun teet nii saat tuoda sen kyljestä kun kysyin. On mulla peltiset m3 helmatkin. Tein ne kuitusia mallina käyttäen ja koko kyljet on ite tekemät "ratamallit"2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostTuo näyttää ihan samanlaiselle kuin nuo kiinan kurat. Tuo on yksi esimerkki, vastaavia moottoreita löytyy useampaa mallia, hieman eri värit osissa, yms., mutta ulkomuoto/-näkö identtinen.
Tuo sähköboxi ja kake on samanlainen kuin joissain esim. aliexpressin sarjoissa. Varmaan löytyisi vastaava sarja, jossa sama moottori ja muut osat jos jaksaisi etsiä. Läppä saattaa olla omaa tuotantoa, tms., tai sitten kiinasta sekin.
Minua kiinnostaa sama asia, mutta oikeasti laadukkaana osana ja voisin pari sataakin maksaa toimivasta, tiivistä kamppeesta. Läpän koko saisi olla 3" tai 3,5" ja mielellään hyvin virtaava malli.
Ite oon katellu paria "giljotiini"-tyylistä cutouttia, mutta en ole vielä kerennyt sen enempää lukemaan noista kokemuksia, yms. tietoa miten toimii ja kestävät.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSoviteltu kiinan ”rst” pakosarja paikoilleen. Toistaiseksi pienillä modauksilla selvitty, vaihdelaatikon kyljestä moottorin ja laatikon liitoskohdasta joutui puukkosahalla leikkaamaan 2cm ulokkeen pois. Kiina rst tulee siitä että magneetti ottaa kiinni hyvin hennosti, ovat ilmeisesti kromimaalilla päällystettyä peltiä
Magneettikokeilun jälkeen päätin olla päällystämättä näitä millään etteivät katoa ensistartissa pieruna saharaan. Pinnapulttien määrä aiheutti mietintää, oem 16kpl ja oem sarjat oli kiinni 19kpl, peltisarjat tulee kiinni 22kpl.
Pakosarjat paikallaan nätisti em. pienillä hyvin modauksilla.
Seuraavaksi aseteltu katalysaattorit löyhästi paikoilleen ja ensisilmältä näyttää että työkalut isonee tässä vaiheessa. Apukuskin puoleinen putki näytti nopeasti tarkasteltuna hitsattu tehtaalla ”killiin”, kuskin puoleinen istuu nätisti. Apukuskin puolella vaikutti lähtöputki pakosarjalta päin olevan 5cm liian lyhyt ja ensimmäinen mutka ottaa vaihteiston isoon kannakkeeseen kiinni ja on juuri kiinnityspultin kohdalla. Katsotaan kääntyisikö ”killi” jos rättilaikalla sipaisee kannakkeesta sentin matalammaksi ja naputtaa pienen montun putkeen vai sipastaanko isolla laikalla putki katki ja tehdään isoja virityksiä. Jälkimmäinen vaikuttaa ensinäkemältä oikealta optiolta.
Kannakoinnin joutuu rakentamaan kokonaan uusiksi, mukana tuli yksi sankakannake. Ei iso ongelma. Myös kiristyspannat puuttuu kokonaan 2->1 y-haaran kiinnitykseen, hitsaan mahdollisesti kuitenkin.
Samalla kuvitellut mielessä loppuosan putkitusta, ostanko schmiedmanilta valmiin, teenkö roosterista itse, asennanko vanhan sinkityn bilteman. Kiinasarjan kanssa ei mahdu kahta äänenvaimentajaa ja haluan autosta hiljaisen joten nykyiset äänenvaimentajat pitää korvata yhdellä joka pitää äänet yhtä matalina (85dbl/4500rpm). Mitään pärinä pörinä kumina pönttöä en halua laittaa.Last edited by BMW525Xda; 22-11-2019, 06:43.
Comment
-
Comment