Sitä asiaa en vaan ymmärrä ,että jos jollain on käytössä jonkun tietyn merkkinen öljy joka toimii ja on vielä sopivan hintaistakin.Niin miksi pitää ölymerkkiä ja/tai viskositeettia muutella "ihan kokeilumielessä"?
Jälkikasvun E39 540:ssä rupesi pari nostajaa rallattamaan kun vaihtui Castrolit tuohon Teboilin "timanttiin".Ja muutaman tuhannen ajon jälkeen jakopään keskilaahain sanoi sopimuksen irti.Tämä tosin ei varmaan johtunut öljystä.Tyyppivika ko.moottorissa.Mutta olipahan sattumaa...
M52B20 ja M52TUB25 meni teboil diamondilla ja pysyi koneessa kesät talvet eikä hinnallakaan pilattu, tosin mustaksi veti samantien pienen ajon jälkeen. Nykyisessä M50B25 koneessa Castrol Edgen 5w-40:set, sai paikallisesta BMW-korjaamosta yllättävän edulliseen hintaan. (10€/Litra) Pysyneet kirkkaanakin ainakin vielä.
Siis jos ne öljyt pysyy kirkkaina, tarkoittaa se sitä että ne ei sido itseensä epäpuhtauksia, eivätkä pese.
Eli se ei ole kyllä toivottava ominaisuus pitkässä juoksussa.
Siis jos ne öljyt pysyy kirkkaina, tarkoittaa se sitä että ne ei sido itseensä epäpuhtauksia, eivätkä pese.
Eli se ei ole kyllä toivottava ominaisuus pitkässä juoksussa.
Ok, pidetäänpä mielessä..
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Jälkikasvun E39 540:ssä rupesi pari nostajaa rallattamaan kun vaihtui Castrolit tuohon Teboilin "timanttiin".Ja muutaman tuhannen ajon jälkeen jakopään keskilaahain sanoi sopimuksen irti.Tämä tosin ei varmaan johtunut öljystä.Tyyppivika ko.moottorissa.Mutta olipahan sattumaa...
Monesti ottaa sen pari vaihtokertaa ennenkuin eri valmistajan öljyt "asettuvat".
Monesti ottaa sen pari vaihtokertaa ennenkuin eri valmistajan öljyt "asettuvat".
Tarkoitinkin kirjoituksellani sitä,kun täälläkin jotkut kertoo kokeilevansa jotain ihan muuta öljyä,kuin millä nyt ajelevat.Vaikka nykyinenkin öljy on toiminut hienosti ja jopa järkevän hintaista.Eli mitä järkeä on toimivaa vaihtaa "kokeilumielessä" toiseen.Tietysti jos se 2€/öljykannu halvempana on syy kikkailuun,niin autoilu on pienestä kiinni.
Tarkoitinkin kirjoituksellani sitä,kun täälläkin jotkut kertoo kokeilevansa jotain ihan muuta öljyä,kuin millä nyt ajelevat.Vaikka nykyinenkin öljy on toiminut hienosti ja jopa järkevän hintaista.Eli mitä järkeä on toimivaa vaihtaa "kokeilumielessä" toiseen.Tietysti jos se 2€/öljykannu halvempana on syy kikkailuun,niin autoilu on pienestä kiinni.
Mitäpä sitä turhaan vaihtelemaan valmistajaa/viskositeettiä jos öljyt pelaa hyvin eikä hinnaskaan ole merkittävää eroa.
Itselleni on myöskin ollut hiukka mysteeri tuo öljymerkkien kanssa kokoaika arpominen. Nyt on molemmissa autoissa tullut käytettyä Castrolin Edgeä. Saksasta saa kyseistä öljyä aika mukavaan hintaan. Viimeeksi tilasin 10 litraa kyseistä öljyä toimituskuluineen 78,30 €.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Itselleni on myöskin ollut hiukka mysteeri tuo öljymerkkien kanssa kokoaika arpominen. Nyt on molemmissa autoissa tullut käytettyä Castrolin Edgeä. Saksasta saa kyseistä öljyä aika mukavaan hintaan. Viimeeksi tilasin 10 litraa kyseistä öljyä toimituskuluineen 78,30 €.
Ei sitä tarvitse arpoa.
Teboilin Diamondit tai Diamond dieselit joka koneeseen ja ajat varsinkin Suomen olosuhteissa aina parhaalla.
Samalla maksat pääosin vain öljystä, että ylisuurien markkinoitikoneistojen ruokkimisesta.
Ei sitä tarvitse arpoa.
Teboilin Diamondit tai Diamond dieselit joka koneeseen ja ajat varsinkin Suomen olosuhteissa aina parhaalla.
Samalla maksat pääosin vain öljystä, että ylisuurien markkinoitikoneistojen ruokkimisesta.
Njääh. Mä meen Castrolilla, kun noissa Bemujen öljyntäyttökorkeissakin lukee, että BMW suosittelee Castrolia
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Hemi, onko sulla mielipidettä tähän uuteen Diamond Plus 0w-40 öljyyn?
Talvella pakkasessa notkeeta kamaa, mutta kuumassa koneessa ei kuitenkaan mene ihan niin liruksi kuin esim noin -30 öljyt.
Mutta sitten taasen on hieman enempi vierintä vastusta ja "suurempi polttonesteen kulutus"
Njääh. Mä meen Castrolilla, kun noissa Bemujen öljyntäyttökorkeissakin lukee, että BMW suosittelee Castrolia
Sillä Castrolin merkillä siinä öljykorkissa ei ole mitään muuta todellista funktiota kuin olla maksettu mainos.
Ihan niin paljon ei kyllä pitäisi olla mainosten orja että tämän perusteella joutuu ihan oikeasti tekemään kulutusvalintojaan.
Se Teboil toimii kuitenkin bemunkin koneissa varsinkin kylmäliman muodostumisen osalta paremmin kuin yksikään Castrol(Teboilin lisäaineistuksessa huomioitu nimenomaan pohjoiset/kylmät ajo-olosuhteet).
Toisaalta, siinä Diamondissa on ihan samat luokituksen kuin Castrollinkin öljyssä, joten mikään laatuvalinta se ei voi olla siinä suhteessa?
Comment