Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    Yleisesti Teboilia pidetään hyvänä talviöljynä. Sama koskee lafkan dieseliä jonka suodatettavuus on muutaman asteen muita matalammassa lämpötilassa.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14457
      • Oulu

      Championin 5w40 käyttänyt parissa viimesimmässä M52. Toiminut on. Nyt kun tuo 528i ei enään poltakkaan tuota öljyä, niin ehkä teboilin timantit voisi talven tullen vaihtaa.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 263
        • J

        No nyt öljyt vaihdettu B48:iin, laitoin sinne Shell Helix ECT C3 5w30 LL-04. Lieneeköhän samaa kamaa kun BMW:n omassa purkissa myytävä Twin Turbo LL-04 5w30?

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Magnatec c3:n havainnut itse hyväksi 330d:ssä. Aluksi käytin edgejä, mutta ajattelin, ettei kohtuullisilla(15-20tkm) vaihtoväleillä ole niin nuukaa. Kokeilin pari kertaa myös Teboil diamond dieseliä mitä moni suosii, mutta oma peli ainakin nakutti huomattavasti enemmän kylmänä kyseisellä öljyllä vs. castrolit. Kokeilin myös jokuaika sitten engine flushia mielenkiinnosta ja ilmeisesti lyhyempi vaihtoväli ja nykyaikaiset öljyt riittävät jo pitämään moottorin puhtaana. Ihan samannäköstä tietty mustaa litkua tuli ulos. Kuullut myös sanottavan, että vaihdon jälkeen dieseleissä öljyt on samantien mustaa, mutta omassa kestää melko kirkkaana kuukauden päivät...riippuu tietty myös ajomäärästä(n.1400km/kk).

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            10tkm siivulla se Teboilin timanttilitku aikaansaa myöskin huomattavan paljon kovaäänisemmän venttiilikoneiston kuin tuo C3 Magnatecci. Täällä kanssa rullattu monta kymmentä tonnia ja useita vuosia Caströölillä ilman probleemia erimerkkisissäkään katiskoissa, kaikki toki dieseleitä. Pätkäajoa sekä pidempää siivua, ei valitettavaa.

            Comment

            • Limit
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 144
              • Tsuomi

              öljynlämpötila vertailu N20b20 koneessa.

              Autolla ajettu 15tkm.
              Mikä on sitten hyvästä, niin en osaa sanoa. Ohessa kuvat.
              Attached Files
              Limits in life

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16467
                • Asikkala

                Originally posted by Limit View Post
                Autolla ajettu 15tkm.
                Mikä on sitten hyvästä, niin en osaa sanoa. Ohessa kuvat.
                Mikähän olisi castrollin lämpö yhtä paljon ajettuna ?

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17847
                  • PKS

                  Originally posted by Limit View Post
                  Autolla ajettu 15tkm.
                  Mikä on sitten hyvästä, niin en osaa sanoa. Ohessa kuvat.
                  Kiinnostavaa vertailua, mutta testi pitää olla suoritettu täysin samassa ulkolämpötilassa ja samalla rasituksella (toki täysin käyntilämpöisellä = kuumalla koneella ja voimansiirrolla), muuten pakko suhtautua skeptisesti lukemiin. Tuollaisia heittoja tulee helpolla ihan jo erilaisten olosuhteiden vuoksi, siinä mielessä moottorin jäähdytysnesteen lämpötila ei vielä kerro kaikkea.
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                  ½
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Limit
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 144
                    • Tsuomi

                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Kiinnostavaa vertailua, mutta testi pitää olla suoritettu täysin samassa ulkolämpötilassa ja samalla rasituksella (toki täysin käyntilämpöisellä = kuumalla koneella ja voimansiirrolla), muuten pakko suhtautua skeptisesti lukemiin. Tuollaisia heittoja tulee helpolla ihan jo erilaisten olosuhteiden vuoksi, siinä mielessä moottorin jäähdytysnesteen lämpötila ei vielä kerro kaikkea.
                    Ymmärrettävää, mutta käytänössä nyt uudella öljyllä öljynlämpötila on 5-8 astetta viilempää kun ajetaan 120-130kmh nopeutta moottoritiellä. Öljynlämpötila nousee hiukan hitaamminkin kun ajaa saman matkan. Ei sen kummenmaa.
                    Limits in life

                    Comment

                    • msalojaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2018
                      • 364
                      • Helsinki

                      Saksasta tilattua Castrol EDGE FST 0W-30 LL04 laittoivat viimeksi Hertsikan Laakkosen huollossa. Ilmoittivat vaan, että jatkossa ei enää ei omia öljyjä. Tästä kokemuksia täällä?
                      Last edited by msalojaa; 27-10-2018, 10:18.
                      G29 Z4
                      Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

                      Comment

                      • Adky
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2013
                        • 250
                        • Turku

                        https://m.motonet.fi/fi/tuote/590004...natec-5W-40-4l
                        Eiks tää ole paras öljy E36 M52B20? Muistaakseni joskus olen käyttänyt edgeä myös...
                        Autolla ei ajeta talvella. Öljyt vaihtuu joka vuosi (3-5tkm).
                        Last edited by Adky; 04-12-2018, 01:47. Reason: 123

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16467
                          • Asikkala

                          Originally posted by Adky View Post
                          https://m.motonet.fi/fi/tuote/590004...natec-5W-40-4l
                          Eiks tää ole paras öljy E36 M52B20? Muistaakseni joskus olen käyttänyt edgeä myös...
                          Autolla ei ajeta talvella. Öljyt vaihtuu joka vuosi (3-5tkm).
                          Laita teboil, ei tee majoneesia.

                          Comment

                          • A^A
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2168
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Laita teboil, ei tee majoneesia.
                            Onko tätä ihan oikeasti joku todennut että tietyillä öljyillä tulee vähemmän töhnää? Nyt teboil diamondit tuossa e39:ssä ja kyllä sitä majoa edelleen tulee, ei toki mitään älytöntä, munuaiset peitetty ja huohotin ei mikään kovin vanha. Toki leppoista pätkäajoa suurinosa..

                            Veikkaan että tuon majoneesin kohdalla tärkeämpää on se että vähintään munuaiset on tukittu ja auto ajetaan välillä kunnolla kuumaksi ja tietysti että huohotin on kunnossa.
                            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                            Comment

                            • Mirska
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 110
                              • Turku

                              Kyllä ne diamonditkin sitä kerää helpolla: https://i.imgur.com/w50mMk1.jpg

                              Adkyn kohdalla toissijaista kun autolla ei ollut tarkoitus ajaa talvella.
                              F10 528iA

                              Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1842
                                • Karjaa

                                Mobilin Super 3000 5W40 on toiminut varsin hyvin M54:sessa. Possulle sitten Kendallia.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎