Originally posted by Macke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Hintahan oli noussut melkein euron, mutta Juing-Oililta olen monta vuotta tilaillut öljyt. Toki noihin tarttee vielä laskea toimituskulua päälle, että ei se 99 hintaan ovella ole. Tilailee useamman pytyn niin ei tunnu niin pahalta, samaan kuluun saa tulemaan noita päniköitä muutaman.
Hippasen hymyilytti kun aikoinaan hiffasin ton nimen syvimmän olemuksen
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostHintahan oli noussut melkein euron, mutta Juing-Oililta olen monta vuotta tilaillut öljyt. Toki noihin tarttee vielä laskea toimituskulua päälle, että ei se 99 hintaan ovella ole. Tilailee useamman pytyn niin ei tunnu niin pahalta, samaan kuluun saa tulemaan noita päniköitä muutaman.
Hippasen hymyilytti kun aikoinaan hiffasin ton nimen syvimmän olemuksen61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by Tomtomr1 View PostAutona E70 mutta käyttävät varmaan samaa öljylaatua kaikkiin malleihin.
E: monesti kuuman pään suositus on 30, miksi ei 40 ? Ovatko nykyöljyt niin hyviä että kesäkuumalla motarilla asuntovaunu perässä 30 riittää vai onko 40 jonkun bullshit polttoainetalouden kannalta huonompi vai määrääkö eu tätäkin asiaa ja väittää että ilmasto tuhoutuu ja galaksit räjähtää jos koneeseen laittaa 40 öljyä. Ei siis koske pelkästään bemareita vaan noin yleisesti.Last edited by jr66; 01-01-2017, 17:08.
Comment
-
-
Omassa M57N2-koneessa laitettiin autokeskuksella Neste City Pro 5W-40 ja sitä sai kyllä lisätä 1l/4000 km.
Laitoin itse Castrol Edge 0W-30, joka on kuulemma alkuperäistä Powerflow 0W-30 vastaava. 8000 km ajettu ja ei ole lisäöljyä kaipaillut. Kotiovelle toimitettuna n. 9,5 e/litra 2x5l kannut.
EDIT: 9,37 e/l tarkalleen, oeldepot24.deLast edited by toddpacker; 03-01-2017, 16:30.
Comment
-
-
Originally posted by toddpacker View PostOmassa M57N2-koneessa laitettiin autokeskuksella Neste City Pro 5W-40
BMW:hän suosittelee "normaalimoottoreissa" käytettäväksi Castrolin Syntec European Formulaa tai vastaavan laatuluokituksen tuotetta (API luokitus SM tai SN). Myös nesteen öljy täyttää tämän laatuluokituksen ja ainakin Suomen hintatasoilla se on halvempaa. Näillä perustein ainakin em. merkkihuollot sitä käyttävät.
E: Se sitten onko merkkiliikkeen kanta oikea, on tietysti eri asia. Öljyistäkin nääs kun löytyy yhtä monta mielipidettä kun niitä kuuluisia perssilmiä. Itse kuitenkin pyörittänyt ko. nesteen litkua kaikissa new school moottoreissa viskositeettiä hieman vuodenajan mukaan vaihdellen ja ongelmia ei ole syntynyt. Myös kuuluisa N47 jakopää on pysynyt hiljaisena jo 90tkmLast edited by TorQuel; 03-01-2017, 17:49.Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
Comment