Mitä moottoriöljyä käytätte part II
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 En minäkään oo kyllä huomannu majoneesin määrässä eroja. Pätkäajossa sitä pikkasen on tullu talvella öljyllä kuin öljyllä. Mut muistaa polkea koneen kunnolla lämpimäksi joka ajokerralla, niin ei sitä muodostuOriginally posted by A^A View PostOnko tätä ihan oikeasti joku todennut että tietyillä öljyillä tulee vähemmän töhnää? Nyt teboil diamondit tuossa e39:ssä ja kyllä sitä majoa edelleen tulee, ei toki mitään älytöntä, munuaiset peitetty ja huohotin ei mikään kovin vanha. Toki leppoista pätkäajoa suurinosa..
 
 Veikkaan että tuon majoneesin kohdalla tärkeämpää on se että vähintään munuaiset on tukittu ja auto ajetaan välillä kunnolla kuumaksi ja tietysti että huohotin on kunnossa. 
 
 Itse tulee käytettyä diamonddia, goldia tai magnatekkiä riippuen mitä saa tarjouksesta aina halvalla.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ite ku ryyppäsin mägmätegit, aikanaan m52b28 moottorin niin johan kävi öljyä viemään.
 Mobil 5-40 pelitti paljon paremmin. Tosin castrol onkin puhdistavampi Öljy, niin sekin vaikutti asiaan. E36 328i M50B30 turbo E36 328i M50B30 turbo
 Skoda vRS
 Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
 Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
 
 EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eikö tuo öljymerkin / -laadun jatkuva vaihtaminenkin ole jotenkin huono asia? Johtaako öljynkulutukseen tietyillä merkeillä?Originally posted by Pazi88 View Post
 Itse tulee käytettyä diamonddia, goldia tai magnatekkiä riippuen mitä saa tarjouksesta aina halvalla.Näillä mennään:
 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
 
 
 Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sama viskositeetti ja lähes samat luokitukset. Tuskin on mitään merkitystä.Originally posted by Laku View PostEikö tuo öljymerkin / -laadun jatkuva vaihtaminenkin ole jotenkin huono asia? Johtaako öljynkulutukseen tietyillä merkeillä?
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Foliohatut pois päästäE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
 E34 525i -90 twinturbo 427/519
 
 N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
 VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
 Kysy jos tarvetta
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
 
 Vs1400 Intruder
 
 Ex:
 F11 530dA xDrive
 E60 523iA
 E39 520i Sedan
 E39 530dA Touring
 E39 528iA Sedan
 E46 318i Sedan
 E39 523i Sedan
 E36 316i Sedan x2
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No onhan meillä kyseenalaista dataa koko hommasta
 
 Lähde http://www.tribodyn-nordic.com/news.php?page=2Kesän tähän asti mielenkiintoisin feedback kantautui ammattilaismoottoriurheilun maailmasta, jonne asti insinöörityö tuloksineen oli kantautunut! Eräässä tiimissä toimiva kilpainsinööri hankki TriboDynit omiin testeihinsä. Suojatakseen omien sidosryhmiensä etuja, emme diskreettisyistä julkaise k.o. henkilön identiteettiä. Saimme kuitenkin luvan julkaista mittaustulokset, jotka ovatkin huikeaa luettavaa!
 
 Alustus:
 Testiöljyt: moottoriöljy TriboDyn 5w-40, voimansiirtoöljy TriboDyn 75w-90
 Referrenssiöljyt: moottooriöljy Castrol Edge Supercar 10w-60, voimansiirtoöljy Castrol 75w-90
 
 Mitsubishi Lancer Evolution
 Moottori: turboahdettu 2.0l, 472hv/638Nm.
 Voimansiirto: manuaalivaihteisto, neliveto
 Mitatut inertiat 50km/h - 170km/h väliltä.
 
 Tuloksia:
 - 2000rpm TIC Noise -1dB
 - TriboDynillä voimalinjasta mitattuna +5,2kw tehoa
 - Ahtimen pyörintänopeus moottorin pyörintänopeudella 2600Rpm, +1,7%
 
 - TriboDynillä inertiarullaukseen kuluva 8000-1500rpm, aika +1,24s (mittaa moottorin kitkaa, pidempi aika tarkoittaa pienempää kitkaa!)
 - TriboDynillä renkaalta mitattu kokonaisvoimahäviö 1000Nm dynamometrijarrua vasten ajettaessa 3-vaihteella oli 2,4% pienempi kuin verokkiöljyllä
 
 Lämmöt:
 - Moottoriöljy
 TriboDyn:103 °c
 Castrol:117 °c
 
 - Jäähdytinnneste
 TriboDyn: ei eroa
 Castrol: ei eroa
 
 - Vaihteisto
 TriboDyn:67 °c
 Castrol:78 °c
 
 - Perä
 TriboDyn: 54 °c
 Castrol: 58 °c
 
 Käyttölämpötilojen lasku oli tässäkin testissä jälleen huomattava. Myös mitatut häviöt laski huomattavasti. Tällaista palautetta on mukava saada!
 
 
 Ja sitten sen öljyt testihttp://www.theseus.fi/bitstream/hand...=1&isAllowed=y
 Sit tuolla facebook sivuilla juttua siitä historic Datsunista jne..Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
 Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos tuollaiseen vanhempaan autoon vaihdetaan 3-5tkm välein öljyt moottoriin (???) ja talvella ei ajella ollenkaan,niin varmaan ihan sama mitä ruskeaa sinne moottoriin laittaa. Kunhan purkissa lukee moottoriöljy ja viskositeetti on edes sinnepäin.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuollaisilla vaihtoväleillä ihan totta, melkein sama mitä laittaa siinä vaiheessa. Ainakin ihan perus rassiin. Turbo autoihin ym. Voi olla taas parempi laittaa sitä laadukkaampaa.Originally posted by Heguli 31 View PostJos tuollaiseen vanhempaan autoon vaihdetaan 3-5tkm välein öljyt moottoriin (???) ja talvella ei ajella ollenkaan,niin varmaan ihan sama mitä ruskeaa sinne moottoriin laittaa. Kunhan purkissa lukee moottoriöljy ja viskositeetti on edes sinnepäin.
 Comment

 
							
						

 
							
						
Comment