Mikä mahtaisi olla paras moottoriöljy N47S koneeseen, eli twin turboon ? DPF poistettu.
Katsellut hieman Castrol Edge 0W-30 (kallein 40€/4l), 5W-40(keskihintainen 32€/4l) ja Magnatec 5W-40(halvin 28€/4l) välillä ?
Pääsääntöisesti aika lyhyttä ajoa (15km/20min suuntaansa töihin) tulee tehtyä ja öljyt vaihdan alle 10tkm välein. Lohkolämmitintä käytän talvisin, radalla en ajele.
BMW i3 60Ah REx -14 Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Mikä mahtaisi olla paras moottoriöljy N47S koneeseen, eli twin turboon ? DPF poistettu.
Katsellut hieman Castrol Edge 0W-30 (kallein 40€/4l), 5W-40(keskihintainen 32€/4l) ja Magnatec 5W-40(halvin 28€/4l) välillä ?
Pääsääntöisesti aika lyhyttä ajoa (15km/20min suuntaansa töihin) tulee tehtyä ja öljyt vaihdan alle 10tkm välein. Lohkolämmitintä käytän talvisin, radalla en ajele.
Alle 10tkm vaihtovälillä et ikinä saa aiheutettua koneeseen öljyperäistä vikaa jos purkin kyljessä seisoo sama hyväksyntä kuin ohjekirjassa.
Ei vastaa kysymykseesi mutta kuitenkin. Eniten riippuu vaihtovälistä ja todella vähän käytetystä öljystä, että kestääkö kone vai ei.
N47 on käyntiääneltään muutoinkin lähellä massey fergusonia niin sen suhteenkaan ei liene niin isoa merkitystä.
Mikä mahtaisi olla paras moottoriöljy N47S koneeseen, eli twin turboon ? DPF poistettu.
Katsellut hieman Castrol Edge 0W-30 (kallein 40€/4l), 5W-40(keskihintainen 32€/4l) ja Magnatec 5W-40(halvin 28€/4l) välillä ?
Pääsääntöisesti aika lyhyttä ajoa (15km/20min suuntaansa töihin) tulee tehtyä ja öljyt vaihdan alle 10tkm välein. Lohkolämmitintä käytän talvisin, radalla en ajele.
Parhaat öljyt moottorillesi löytyy valmistajan antamista suosituksista.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Mikä mahtaisi olla paras moottoriöljy N47S koneeseen, eli twin turboon ? DPF poistettu.
Katsellut hieman Castrol Edge 0W-30 (kallein 40€/4l), 5W-40(keskihintainen 32€/4l) ja Magnatec 5W-40(halvin 28€/4l) välillä ?
Pääsääntöisesti aika lyhyttä ajoa (15km/20min suuntaansa töihin) tulee tehtyä ja öljyt vaihdan alle 10tkm välein. Lohkolämmitintä käytän talvisin, radalla en ajele.
Ite ostaisin sitä mitä saa 5L kannussa, jos nyt oikein katsoin että sen verran about tuo sun vehje vetää. Ei tarvi sitten ostaa 4+1 niin säästää siinäkin. Talvella käytät lohkoa niin tuo Edge:n 0W ei ole niin tarpeellinen vaikka se olisikin vielä notkeampaa kuin 5W:t. Ja tuossa ylhäällä jo mainittiinkin niin noin hyvällä vaihtovälillä se öljyn ns. laadun merkitys mitätöityy vaikka kaikki LL-04 kategorian alla olevat öljyt ovat ainakin jonkun standardin yläpuolella.
Kiitoksia vastauksista! Unohdin mainita, että duunissa ei saa autoa lohkoon, joten siellä joutuu kylmänä käynnistämään. Mietin, että saavuttaako tuolla OW öljyllä paremman voitelun varsinkin talvella, kun alkaa nopeammin voitelemaan ja paremmin ?
Kun matkat on kuitenkin aika lyhyitä niin 5W öljy ei varmaan sitä optimaalista lämpöä saavuta... Mutta, jos tosiaan ei ole väliä, jos sama hyväksyntä LL-04 niin tuo 5W-40 Edge voisi olla sopiva hinnaltaan, onko muuten iso ero edgen ja magnatecin välillä?
Edit: Tuo zakspeedin kuvahan kertoo, että 0W-30 olisi suositeltua öljyä, eli mennään sillä
BMW i3 60Ah REx -14 Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment