Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1173
    • lahti

    Originally posted by jussis3 View Post
    En käy, mutta firman omistaja suositteli tuota. Kysyin kyllä miksi ei 5w40 ni kymppi kuuskympissä voitelu ominaisuudet paremmat. Sanoi myös että noiden vaihto 10tkm välein on rahan tuhlausta. Mutta miksi ei tuollaista öljyä mielestäsi?
    Mitkää moottorin välykset ei ole ainakaa tehty noilla viskositeeteille ja mikä on lian sitomiskyky noissa kisaöljyissä ? Taitaa olla oleellinen ominaisuus noissa tupla öljy moottoreissa

    Laita mobilin delvac:kkia eiköhän siinä ominaisuudet riitä
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • Juho_
      BTCF Member
      • Jul 2016
      • 1069
      • Suomi

      Joo vanhanajan juttuja enemmän nuo paksumman öljyn suosiminen.. (oma henk.koht. mielipide)
      Kilpakäyttö, laakerivälykset ja öljyn lämmön hallinta tulee ainakin mieleen viskositeettia valitessa.
      Sen lisäksi alkuperäisestä poikkeava moottorin toiminta-alue.. missä tulee taas se lämpöjen hallinta.

      Toinen juttu on sit polttoaineen aiheuttama öljyn oheneminen.

      Ite oon miettiny miten selvitetään ilman pelkkää kokeilua, milloin voidaan käyttää vaikka 5w40 sijasta 5w20 öljyä tai milloin pitää siirtyä paksumpaan.
      Kilpamoottorissa, joka on tehty ns. siviilimoottorista jolle suositellaan vaikka tehtaan suosituksesta 5w40 öljyä.

      Sit tehdään kone satkun tiukemmilla laakerivälyksillä, pudotetaan moottorin käyntilämpötilaa +92-95°C -> 80°C ja käytetään öljynjäähdytintä termostaatin kanssa joka riittää pitämään öljyn vaikka 100-120°C välillä.
      Esimerkiksi siis.

      Ohuempi öljy virtaa nopeammin, ja johtaa lämpöä siten mukanaan.
      Minkä näkisin hyvinkin tärkeänä varsinkin laakereiden kannalta.

      Ajatuksia?

      Näitä kun on ihan ääripäästä toiseen esimerkkejä.
      Jotku käyttää 5w20 , 10w30 , 20w50 tai 10w60.
      Vaikka olisi sama perusmoottori ja käyttötarkoitus.
      YouTube
      Instagram // Juhon Moottoripaja

      Comment

      • jussis3
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 44

        Originally posted by Juho_ View Post
        Joo vanhanajan juttuja enemmän nuo paksumman öljyn suosiminen.. (oma henk.koht. mielipide)
        Kilpakäyttö, laakerivälykset ja öljyn lämmön hallinta tulee ainakin mieleen viskositeettia valitessa.
        Sen lisäksi alkuperäisestä poikkeava moottorin toiminta-alue.. missä tulee taas se lämpöjen hallinta.


        Toinen juttu on sit polttoaineen aiheuttama öljyn oheneminen.

        Ite oon miettiny miten selvitetään ilman pelkkää kokeilua, milloin voidaan käyttää vaikka 5w40 sijasta 5w20 öljyä tai milloin pitää siirtyä paksumpaan.
        Kilpamoottorissa, joka on tehty ns. siviilimoottorista jolle suositellaan vaikka tehtaan suosituksesta 5w40 öljyä.

        Sit tehdään kone satkun tiukemmilla laakerivälyksillä, pudotetaan moottorin käyntilämpötilaa +92-95°C -> 80°C ja käytetään öljynjäähdytintä termostaatin kanssa joka riittää pitämään öljyn vaikka 100-120°C välillä.
        Esimerkiksi siis.

        Ohuempi öljy virtaa nopeammin, ja johtaa lämpöä siten mukanaan.
        Minkä näkisin hyvinkin tärkeänä varsinkin laakereiden kannalta.

        Ajatuksia?

        Näitä kun on ihan ääripäästä toiseen esimerkkejä.
        Jotku käyttää 5w20 , 10w30 , 20w50 tai 10w60.
        Vaikka olisi sama perusmoottori ja käyttötarkoitus.
        Mun kokeilu perustuu vain Kendalin tuoteasiantuntijan ja delron öljyjä valmistavan yrityksen teoriaan ja siksi valitsin 10w60 öljyn. Molemmat tahot perustelivat erittäin hyvin miksi. Esim kendalista suositeltiin ajamaan ensimmäinen 3000km 15w40 öljyllä moottorin puhtaaksi saamisen vuoksi ja delron käski vaihtaa öljynsuodattimen 1000km jälkeen. Koska öljy liuottaa niin tehokkaasti likaa. Eikä kuulema jää öljynkanaviin vaan suodattimeen. Molemmat sanoivat moottorivalmistajien suosivan yleisiä öljylaatuja polttoaine ja saaste asioiden vuoksi, ei siksi ettei moottori toimisi muilla.
        Mä en silti väitä että näin olisi parempi vain kokeilen. Ahdin päivitys siis tulossa. Delroniin päädyin sen olevan synteettinen, ei mineraaliöljy joka lisäaineilla saanut merkinnän täyssynteettinen
        E91 330d lci 350/752

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by jussis3 View Post
          En käy, mutta firman omistaja suositteli tuota. Kysyin kyllä miksi ei 5w40 ni kymppi kuuskympissä voitelu ominaisuudet paremmat. Sanoi myös että noiden vaihto 10tkm välein on rahan tuhlausta. Mutta miksi ei tuollaista öljyä mielestäsi?
          Miksi sinne pitäisi kisaöljyä laittaa, jos et aja radalla? Moottorin välykset on suunniteltu tietynlaiselle öljylle. Siksi BMW S-moottoreihin on eri öljyt kun normi moottoreihin. Nämä kisaöljyt ei monestikkaan ole mitenkään optimaaliset siihen normiajoon, koska ne on suunniteltu ihan erilaiseen käyttöön kun normi ajoon. Radalla öljynlämmöt on ihan eriluokkaa kun normiajossa. Käykö sulla öljyt todella kuumana vai miksi päädyit kisaöljyyn? Myyntimiehet nyt aina myy oli se tuote kuluttajalle paras tai ei.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • jussis3
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 44

            Originally posted by HTK12 View Post
            Miksi sinne pitäisi kisaöljyä laittaa, jos et aja radalla? Moottorin välykset on suunniteltu tietynlaiselle öljylle. Siksi BMW S-moottoreihin on eri öljyt kun normi moottoreihin. Nämä kisaöljyt ei monestikkaan ole mitenkään optimaaliset siihen normiajoon, koska ne on suunniteltu ihan erilaiseen käyttöön kun normi ajoon. Radalla öljynlämmöt on ihan eriluokkaa kun normiajossa. Käykö sulla öljyt todella kuumana vai miksi päädyit kisaöljyyn? Myyntimiehet nyt aina myy oli se tuote kuluttajalle paras tai ei.
            Hän sanoi ton olevan ihan normi öljy kuten vaikka heidän 5w30
            Veljelläni jokunen Scanja ja niissä käyttää Delronia nykyään ja sanoi et öljyt pysyy huomattavasti parempi laatuisena kuin teboilin tai nesteen öljyt. Eräs raskaan kaluston korjaamo käyttää vain niitä, perustellen niiden olevan hinta laatusuhteeltaan laadukkaimpia öljyjä. Se paja ainakin on tehnyt todella pitkäään moottoriremontteja. Delron myyjä sanoi et aja vaikka 50tkm öljynvaihtoväli ni ominaisuudet säilyvät katukäytössä.
            Mut kai mäne 15tkm välein tuun vaihtaa.
            Siinä kyllä on kaikki mitä niissä normiöljyissäkin ni miksi ei toimisi normi ajossa?
            E91 330d lci 350/752

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by jussis3 View Post
              Hän sanoi ton olevan ihan normi öljy kuten vaikka heidän 5w30
              Veljelläni jokunen Scanja ja niissä käyttää Delronia nykyään ja sanoi et öljyt pysyy huomattavasti parempi laatuisena kuin teboilin tai nesteen öljyt. Eräs raskaan kaluston korjaamo käyttää vain niitä, perustellen niiden olevan hinta laatusuhteeltaan laadukkaimpia öljyjä. Se paja ainakin on tehnyt todella pitkäään moottoriremontteja. Delron myyjä sanoi et aja vaikka 50tkm öljynvaihtoväli ni ominaisuudet säilyvät katukäytössä.
              Mut kai mäne 15tkm välein tuun vaihtaa.
              Siinä kyllä on kaikki mitä niissä normiöljyissäkin ni miksi ei toimisi normi ajossa?
              Ei kyllä 10w60 ole normiöljy. Ei näitä öljyn luokituksia hatusta vedetä. 10w öljy ei ole läheskään yhtä hyvä kylmäkäynnistyksiin kun esim. 5w tai 0w öljy. Purkissakin lukee Race ja markkinoivat sitä kisaöljyksi. Katuöljyt heilläkin erikseen. Eri moottoreissa on eri öljyt. Kuten sanoin, niin BMW:llä tämä on ihan selvä kun katsot mitä öljyä käsketaan laittamaan nomipataan ja mitä käsketään laittamaan S-pataan.

              Raskastakalustoa ihan turha edes verrata henkilöautoihin, ihan erilainen käyttöprofiili ja moottorin mitoitukset. Öljytilavuus on myös "hieman" isompi. Se mikä toimii rekassa ei välttämättä ole mikään hyvä valinta henkilöautoon. henkilöautossa en itse kyllä ajaisi millään öljyllä 50tkm, myyjät nyt höpöttää mitä sattuu, että saavat vaan myytyä.

              Jokainen toki itse valitsee mitä öljyä moottoriinsa haluaan laittaa, voihan sinne laittaa vaikka 20w60, jos itse sen kokee parhaaksi. Tuollainen 10w60 on parempi öljy kun ollaan radalla, koska öljyn lämmöt nousee radalla. Kadulla ei öljynlämmöt kyllä nouse Suomessa niin ylös, että tarvitsisi 60 öljyn ellei sitten aja ihan reikäpäänä. Kyllä moottori toimi sillä 10w60, mutta miksi se olisi parempi kun 0w40 kadulla? Nyky moottoriöljyistä voit kaataa melkein mitkä vaan öljyt ja silti toimii.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jussis3
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 44

                Originally posted by HTK12 View Post
                Ei kyllä 10w60 ole normiöljy. Ei näitä öljyn luokituksia hatusta vedetä. 10w öljy ei ole läheskään yhtä hyvä kylmäkäynnistyksiin kun esim. 5w tai 0w öljy. Purkissakin lukee Race ja markkinoivat sitä kisaöljyksi. Katuöljyt heilläkin erikseen. Eri moottoreissa on eri öljyt. Kuten sanoin, niin BMW:llä tämä on ihan selvä kun katsot mitä öljyä käsketaan laittamaan nomipataan ja mitä käsketään laittamaan S-pataan.

                Raskastakalustoa ihan turha edes verrata henkilöautoihin, ihan erilainen käyttöprofiili ja moottorin mitoitukset. Öljytilavuus on myös "hieman" isompi. Se mikä toimii rekassa ei välttämättä ole mikään hyvä valinta henkilöautoon. henkilöautossa en itse kyllä ajaisi millään öljyllä 50tkm, myyjät nyt höpöttää mitä sattuu, että saavat vaan myytyä.

                Jokainen toki itse valitsee mitä öljyä moottoriinsa haluaan laittaa, voihan sinne laittaa vaikka 20w60, jos itse sen kokee parhaaksi. Tuollainen 10w60 on parempi öljy kun ollaan radalla, koska öljyn lämmöt nousee radalla. Kadulla ei öljynlämmöt kyllä nouse Suomessa niin ylös, että tarvitsisi 60 öljyn ellei sitten aja ihan reikäpäänä. Kyllä moottori toimi sillä 10w60, mutta miksi se olisi parempi kun 0w40 kadulla? Nyky moottoriöljyistä voit kaataa melkein mitkä vaan öljyt ja silti toimii.
                Soita fettekno ja kysy miksi sanoi 10w60 olevan parempi mä en jaksa täällä kinata.
                E91 330d lci 350/752

                Comment

                • jussis3
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 44

                  Originally posted by jussis3 View Post
                  Soita fettekno ja kysy miksi sanoi 10w60 olevan parempi mä en jaksa täällä kinata.
                  Talveksi käski vaihtamaan 5w40
                  E91 330d lci 350/752

                  Comment

                  • sunbeam
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 303
                    • Hämeenlinna

                    Jos ajaa kurmittamatta moottoria ja et paljon käytä tyhjäkäyntiä niin on melkein aivan sama mitä öljy sinne kaadat kun vaan vaihdat ne tarpeeksi usein
                    Mutta jos moottoria kuormitetaan paljon ja pitkään on parempi valita oikeasti täyssynteettinen öljy, Rojalpurple ,Delron tai Millers ,omassa rataautossa käytän 10/40 ja viime kesänä ei käytetty öljyn jäähdytintä ja moottorin lämmöt oli kisan puolivälin jälkeen 104-107c öljyn lämmöt max140c eikä mitään voiteluongelmia ollut.
                    Halvoilla marketeissä myytävillä kisäöljyillä on ollut voiteluongelmia laakereissa ja paininkupeissa/nokka-akseleissa

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5266
                      • Pirkkala

                      Henkilö joka sanoo että aja öljyillä 50tkm pudottaa kyllä niillä sanoilla itsensä pois asiantuntijan korokkeelta ainakin minun silmissä.
                      Onhan täälläkin porukka tutkituttanut omia 30tkm ajettuja öljyjään laboratoriossa ja todettu öljyn olevan sinällään ok.

                      Mutta kysyppä keneltä tahansa kokeneelta autokorjaajalta että mikä rikkoo auton moottoreita eniten, niin saat aina saman vastauksen: liian pitkä öljynvaihtoväli (tehtaan longlife ohjelma)

                      Esimerkkinä mersun sprinter 2.1 koneella: kanki lentää siinä 200-250tkm kohdalla tehtaan vaihtovälillä.
                      15tkm vaihtovälillä kanki ei lennä.

                      Minun kesto-ohje öljyasiaan: max 20tkm vaihtoväli. Mielummin 15tkm. Öljymerkillä en pidä niin väliä kunhan se on synteettinen ja moottoriin soveltuva.
                      Omiin vehkeisiin 10tkm välein vaihdan. Kesävehkeisiin joka vuosi eli alle 5000km
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • jluoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 685
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post

                        Minun kesto-ohje öljyasiaan: max 20tkm vaihtoväli. Mielummin 15tkm. Öljymerkillä en pidä niin väliä kunhan se on synteettinen ja moottoriin soveltuva.
                        Omiin vehkeisiin 10tkm välein vaihdan. Kesävehkeisiin joka vuosi eli alle 5000km
                        Itsekin olen noudattanut n.10tkm vaihtoväliä, sanokoon muut mitä haluaavat. Jos seuraa laput silmillä valmistajan ohjetta, niin sitten pitää noudattaa myös valmistajan suunnittelemaa auton- tai moottorinvaihtoväliä. He mieluusti myyvät uuden kun edellinen on rikki.
                        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by jussis3 View Post
                          Soita fettekno ja kysy miksi sanoi 10w60 olevan parempi mä en jaksa täällä kinata.
                          Jos se sun asiantuntija sanoo, että aja vaikka 50tkm samoilla öljyillä, niin kyseessä on lähinnä myyntitykki, joka höpöttää mitä sattuu, että saa myytyä. Ei nyt kukaan vakavissaan tuollaista suosita millekkään viritelly koneelle. Itse oletin, että sulla olisi ollut jotain faktaa miksi se on parempi ja miksi se tehtaan suosittelema viskositeetti ei toimisi. Jos sillä ajetaan vaan kadulla, niin en kyllä näe mitään etua alkaa noita kisaöljyjä laittamaan. Eron kylmäominaisuuksissa 0w40 vs 10w60 huomaat jo startissa kun keli on vähän viileämpi. Kone pyörii herkemmin niillä tehtaan suosittelemilla öljyillä. Sitten ralli ym. kisa/radalla ajossa asia erikseen, moottorinkuormitus on "hieman" eriluokkaa kun tieliikenteessä. Usein kisakoneet myös käytetään lämpimäksi ennen lähtöä, tuskin moni ennen liikkeelle lähtöä tekee sitä käyttöautossa.. Mun puolesa aja ihan millä vaan öljyillä, mutta kyllä nyt jotkut perustelut pitäisi olla, jos väittää 10w60 paremmaksi tieliikenteeseen kun tehtaan suosittelemia.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • jussis3
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 44

                            Originally posted by sunbeam View Post
                            Jos ajaa kurmittamatta moottoria ja et paljon käytä tyhjäkäyntiä niin on melkein aivan sama mitä öljy sinne kaadat kun vaan vaihdat ne tarpeeksi usein
                            Mutta jos moottoria kuormitetaan paljon ja pitkään on parempi valita oikeasti täyssynteettinen öljy, Rojalpurple ,Delron tai Millers ,omassa rataautossa käytän 10/40 ja viime kesänä ei käytetty öljyn jäähdytintä ja moottorin lämmöt oli kisan puolivälin jälkeen 104-107c öljyn lämmöt max140c eikä mitään voiteluongelmia ollut.
                            Halvoilla marketeissä myytävillä kisäöljyillä on ollut voiteluongelmia laakereissa ja paininkupeissa/nokka-akseleissa
                            Sulla tuli tietoa asiaan, eikä turhaa suunsoittoa. En tiedä miksi pitää todistaa sitä omaa näkemystään oikeaksi. Nää netti asiantuntijat tuskin on kukaan oikeita henkilöitä sanomaan mikä ois järkevin. Tietty tehtaan suosittelema yleisesti varmaan paras, mut tosta munki rottelosta tarkoitus ottaa se 460-480 teho ni kyllä siinä mun mielestä pitää olla joka osa alue kunnossa.
                            Enkä mä silloin valitse öljyiksi marketin halvinta missä lukee bmwll04.
                            Mun perustelut tai tieto ei riitä sanomaan miksi ennemmin laitan delronin kuin mitään motonetista saatavaa öljyä. Kendall tuotetuki ja delron öljyjä valmistavan perustelut riittivät. Eikä varmaan täällä keltään ole pois se mitä teen. Jos toi hajoaa, sit korjautan sen, helppoa. Eikö täälläkin foorumilla eräs kirjoittava henkilö aja samalla moottorilla varustetulla autolla 20w50 öljyillä ja todennut sen niillä kestävän kovaa ajoa.
                            Magnateciä itse pitänyt hyvänä ja edelleen pidän, vaikka kuullut että se tulee jostain intiasta ja mahdollisesti jäteöljyistä tehtyä, lisättynä lisäaineilla.
                            Raaka aineet mitä esim tuossa delronissa on on varmasti laadukkaampia ja onhan sen hintakin kai vähän korkeampi. Jos käyn esim Saksassa, kun sinne pääsee ja vedän autobaanaa 50km kaasu pohjassa, varmasti öljynlaadulla on merkitystä, koska lämpökuorma kasvaa.
                            E91 330d lci 350/752

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2717
                              • Tampere

                              Originally posted by jussis3 View Post
                              Raaka aineet mitä esim tuossa delronissa on on varmasti laadukkaampia ja onhan sen hintakin kai vähän korkeampi. Jos käyn esim Saksassa, kun sinne pääsee ja vedän autobaanaa 50km kaasu pohjassa, varmasti öljynlaadulla on merkitystä, koska lämpökuorma kasvaa.
                              Luonnollisesti moottorin käyttöolosuhteet vaikuttavat öljyltä vaadittuihin ominaisuuksiin. Tässä keskustelussa eniten ihmetystä herättänyt asia on liittynyt sinulle dieselmoottoriin suositellun öljyn viskositeettiin, joka vaikuttaa olevan lähempänä kisa- kuin normikäytön katuöljyjä. Toisekseen myyjätahon väitteet 50 tkm vaihtovälistä henkilöautokäytössä kuulostavat liioitellun lupaavilta.

                              Sinällään toit kuitenkin hyvän pointin esille, kun tuo sinulle suositeltu Del-Ron on nk. PAO-öljy, eli petrokemiallisen synteesin lopputuote. PAO-öljyjen (luokan IV-voiteluaineita) valmistus on kalliimpaa kuin maaöljystä jalostettujen tuotteiden (luokan III ja sitä alemmat voiteluaineet). Synteettisyydestään johtuen sen ominaisuudet eroavat maaöljyjalostettujen öljyjen ominaisuuksista, mikä vaikuttaa vertailua öljyn käyttäytymisestä ajo-olosuhteissa. Samoin PAO-öljyihin sekoitettavat lisäaineet halutun moottoriöljyn tuottamiseksi eivät ole täysin samanlaisia PAO-öljyn poolittomuudesta johtuen.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10037
                                • KVLA

                                Olisi mielenkiintoista nähdä,kun moottorilämmitin olisikin toimimaton ja pakkasta reilut -20C,että miten rapiasti tuollainen diiseli starttaa 10W-60 öljyillä. Ja miten hyvin moottorissa alkaa öljy kiertämään,jos lähtisi vielä käyntiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎