Jos sitä laittaisi simppelin ja loistavaäänisen musiikkinlaitteiston e34:een. Ideana olisi hyvin simppeli juttu, ei subbaria, ei lasikuituvirityksiä. Äänenlaatu kuntoon laadukkaalla 2-tie erillissarjalla, potkivalla vahvistimella ja taajuuskorjauksella yhdessä vasteen mittauksen kanssa. Budjetti pamahataa sinne 500 euron toiselle puolelle, taajuuskorjaimethan maksaa jonkin verran. Ideani sain vanhoja Hifilehtiä selailemalla. Siellä oli joku Avensis johon ensin laitettiin erillissarja ja sen päälle equtettiin. Äänenlaatua kehuttiin _erittäin_ hyväksi.
Powersetistä mun helppo Manselaisena olisi tarvikkeet hakea.
Erillissarja laitetaan 6,5":n, jotta kartiolla on vähän helpompi duuni bassojen kanssa. Lähestulkoon e34:n vakiopaikoille olisi elementit tarkoitus laittaa, jotain pientä modausta ehkä voisi koittaa.
Bassokeskiääninen saisi olla jyhkeä koska subbaria ei laiteta. Diskantin jakotaajuus saisi olla mahdollisimman matala, jotta stereokuva nousee ylös. Niitä vaan ei taida halvemmissa sarjoissa olla?
Siitä päästäänkin mielenkiintoiseen ajatukseen. Eli erillissarjan suunnittelu itse. Tietoa ja kokemusta kaiutinsuunnittelusta on sen verran, että jopa uskoisin sen onnistuvan. Sehän on varma, että reilu 100€:n erillissarjassa ei todellakaan ole niitä jyhkeimpiä ja vähäsäröisimpiä elementtejä eikä komponentteja käytetty, vaan juuri sitä "itseään", mistä isoimmat voitot tehdään. Pikaisesti laskien esim. Seasin laadukkaista elementeistä tekisi noin 250 eurolla sarjan. Mitenköhän se vertautuisi valmiiseen 250 euroa maksavaan erillissarjaan? Esim. Seasin 25TAF diskanteilla (33€ /kpl) pystyisi jaon vääntämään n. 2000 Hz:iin. Voi olla, että hyvän sarjan idea menee hieman hukkaan alkuperäisillä paikoilla?
Kerran mulla oli DLS:n halvin B6-sarja ja se oli musta huonompi kuin BMW:n alkuperäiset kaiuttimet.
Vahvistin puolesta. Saadaanko soundista dynaamisempi ja potkivampi siten, että laitetaan edullinen pääte (100€ SPL dynamics) ja pienehkö konkka sen avuksi vai se kaikki raha parempaan vahvistimeen? Bassoille yleensä konkkia ostetaan, mutta mä haluan dynamiikkaa ja potkua erillissarjalle.
Taajuuskorjain? Nopeasti katsoen Autostudiolla oli 300 € Audiocontrol tms. Ehdotuksia siihen suuntaan.
Powersetistä mun helppo Manselaisena olisi tarvikkeet hakea.
Erillissarja laitetaan 6,5":n, jotta kartiolla on vähän helpompi duuni bassojen kanssa. Lähestulkoon e34:n vakiopaikoille olisi elementit tarkoitus laittaa, jotain pientä modausta ehkä voisi koittaa.
Bassokeskiääninen saisi olla jyhkeä koska subbaria ei laiteta. Diskantin jakotaajuus saisi olla mahdollisimman matala, jotta stereokuva nousee ylös. Niitä vaan ei taida halvemmissa sarjoissa olla?
Siitä päästäänkin mielenkiintoiseen ajatukseen. Eli erillissarjan suunnittelu itse. Tietoa ja kokemusta kaiutinsuunnittelusta on sen verran, että jopa uskoisin sen onnistuvan. Sehän on varma, että reilu 100€:n erillissarjassa ei todellakaan ole niitä jyhkeimpiä ja vähäsäröisimpiä elementtejä eikä komponentteja käytetty, vaan juuri sitä "itseään", mistä isoimmat voitot tehdään. Pikaisesti laskien esim. Seasin laadukkaista elementeistä tekisi noin 250 eurolla sarjan. Mitenköhän se vertautuisi valmiiseen 250 euroa maksavaan erillissarjaan? Esim. Seasin 25TAF diskanteilla (33€ /kpl) pystyisi jaon vääntämään n. 2000 Hz:iin. Voi olla, että hyvän sarjan idea menee hieman hukkaan alkuperäisillä paikoilla?
Kerran mulla oli DLS:n halvin B6-sarja ja se oli musta huonompi kuin BMW:n alkuperäiset kaiuttimet.
Vahvistin puolesta. Saadaanko soundista dynaamisempi ja potkivampi siten, että laitetaan edullinen pääte (100€ SPL dynamics) ja pienehkö konkka sen avuksi vai se kaikki raha parempaan vahvistimeen? Bassoille yleensä konkkia ostetaan, mutta mä haluan dynamiikkaa ja potkua erillissarjalle.
Taajuuskorjain? Nopeasti katsoen Autostudiolla oli 300 € Audiocontrol tms. Ehdotuksia siihen suuntaan.
Comment