memebuy23buy

e39 touring ja äänetoiston parannus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Binh
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Alppinen erkkasarjan laittoin ja kävin testaamassa balanssisäädöllä, nii aivan surkea basso ja tuntu ku tynnyrissä soisi, toistin suoraan mankan perästä. vahvistimen vaatii erillisen, ainaki minun mielestä. On ne vaan tehtaalla nii hyvin sovittanu yhteen alkuperäsen vahvistimen ja etupään. Mulla oli joku kahen diskantin per ovi, se alkuperänen pop machine, onko se sitten pykälää parempi ku karvalakki.
    Pitäisi varmaan kokeilla ensin miten Infinity erillissarja soi navi soittimen kanssa.

Originally posted by Korppine View Post
    CD-vaihtajan tilalla murkula missä usb+aux+sd+BT. Ja kyllä musiikin suoratoistoa tarkoitin.
    Mikäs tuo murkula on ja mistä sen saa?

Leave a comment:

• Hebbu ///M3
    replied
    Alppinen erkkasarjan laittoin ja kävin testaamassa balanssisäädöllä, nii aivan surkea basso ja tuntu ku tynnyrissä soisi, toistin suoraan mankan perästä. vahvistimen vaatii erillisen, ainaki minun mielestä. On ne vaan tehtaalla nii hyvin sovittanu yhteen alkuperäsen vahvistimen ja etupään. Mulla oli joku kahen diskantin per ovi, se alkuperänen pop machine, onko se sitten pykälää parempi ku karvalakki.

Leave a comment:

• Binh
    replied
    Taas joku newbie nostaa tätä ketjua. :think

E39 sedanin äänentoisto pitäisi saada päivitetty tälle aikakaudella pienellä budjetilla. Saako tällä kokoonpanolla mitään aikaiseksi vai pitääkö lähteä hankkimaan kahdet erkkasarjat + vahvari + kotelosubi?

Etuovien erillissarjan tilalle 5,25" Infinity Kappa 50.11cs
    + Kenwood KSC-SW11 aktiivisubi penkin alle.

Ajatuksena on siis saada hyvät ja puhtaat soundit, ei siis räppibiisien poppitteluun. Millä kokoonpanolla olette saaneet äänentoisto paraneltua sedaneihin?

Leave a comment:

• atreezy
    replied
    Koitetaas täältä kysellä kun näyttää olevan ammattilaisia paikalla.

E87:ssa on Business cd, ja meinasin heittää erillissarjan nykyisten tilalle. Kestääkö tuo soitin (vahvistin), vai pitääkö noiden kaiuttimien lisäksi jotain muutakin viritellä?

Löytyy esimerkiksi tuolta:

Autossa on vakiona ovissa 4" (?), penkkien alla 8"(?), sekä hattuhyllyllä 4" elementit. Löytyy ritilät diskanteille mutta ne näytti olevan tyhjää täynnä. Tuolla sarjalla hattuhylly jäisi ennalleen toistaiseksi. Subi on sitten seuraava projekti jos noilla ei ääni parane tarpeeksi.

Leave a comment:

• Rockwell
    replied
    Itse toteutin koko hässäkän Helixin dsp vahvarilla
    Mikä malli?

Leave a comment:

• Korppine
    replied
    CD-vaihtajan tilalla murkula missä usb+aux+sd+BT. Ja kyllä musiikin suoratoistoa tarkoitin.

Leave a comment:

• ppeetu
    replied
    Itse toteutin koko hässäkän Helixin dsp vahvarilla jossa plussana oma subilähtö, eli tulee auton omaan johtosarjaan joka käyttää signaalin vahvarilla ja siitä kajareille johtosarjaa pitkin, takapenkille tein kotelon kahdelle 6.5 subille ja ainakin ero vakioon oli huomattava, nyt hieron puotia erillissarjasta jos sais etupäähänkin sitä pientä basson poikasta. Nuo orikinellit viisvartit ovat vain huonot. Onhan tuo plug and play setuppi aina vähä kompromissi, mutta tykkään orkkissoittimen lookista ja ei huvita vajaata tonnia lyödä kiinni kunnon 16:9 androidiin (itse en niin välitä noista 1 din aftermarket soosista ulkonäöllisesti).
    Sain siihen bluetoothinkin audion suoratoistolla
    (omani on sedan joten se nyt vaikuttaa lähinnä bassoaktivistien painehommiin)

Onko sinulla myös AUX-liitin? Ja miten ohjelmoit bluethootin? Saatko sillä soitettua musaa, esim. valitsemalla CD radiosta?

Leave a comment:

• Korppine
    replied
    Itse toteutin koko hässäkän Helixin dsp vahvarilla jossa plussana oma subilähtö, eli tulee auton omaan johtosarjaan joka käyttää signaalin vahvarilla ja siitä kajareille johtosarjaa pitkin, takapenkille tein kotelon kahdelle 6.5 subille ja ainakin ero vakioon oli huomattava, nyt hieron puotia erillissarjasta jos sais etupäähänkin sitä pientä basson poikasta. Nuo orikinellit viisvartit ovat vain huonot. Onhan tuo plug and play setuppi aina vähä kompromissi, mutta tykkään orkkissoittimen lookista ja ei huvita vajaata tonnia lyödä kiinni kunnon 16:9 androidiin (itse en niin välitä noista 1 din aftermarket soosista ulkonäöllisesti).
    Sain siihen bluetoothinkin audion suoratoistolla
    (omani on sedan joten se nyt vaikuttaa lähinnä bassoaktivistien painehommiin)
    Last edited by Korppine; 04-03-2015, 01:13.

Leave a comment:

• ppeetu
    replied
    Itse asensin omaan sedaniin pioneerin 8" aktiivisubin, ja oon ihan tyytyväinen ollut. Bassoa ei ole todellakaan liikaa, mutta tuntuu tuovan vahvuutta koko äänitaajuudelle, ja äänenlaatu parani. Pidin vakio mankan, ja asensin linjamuuntimen takakaijuttimille josta lähtee sitten rca.

En tiedä miten paljon vakio soitin "vaimentaa", ja kiinnostusta olisi vaihtaa tilalle jokin e39 orkkis näyttösoitin, en vain tiedä menevätkö miten hyvin yhteen (oma vm-96) ja onko niissä parempi äänentoisto...

Leave a comment:

• Jani_88
    replied
    No niinpä. Nyt kun vaan tietäisi, miten kannattaisi tässä asiassa (järkevästi) lähteä etenemään. Oiskohan pieni aktiivisubi helpotus problemaan? :think

Leave a comment:

• Tomba87
    replied
    Täälläkin ihmetelty e39 touringin äänentoistoa. Siis aivan käsittämättömän huono, tuossa e36 compactissa, jossa orkkis nokian kaiuttimet eikä mitään "hifipakettia", on paljon parempi äänentoisto. En tiedä onko tuossa jotain vikaa vai mitä ihmettä, ainakin etupäästä mielestäni kaikista kaiuttimista kuuluu.

Leave a comment:

• Jani_88
    replied
    Ja nostellaanpas vähän!

Nyt on pari iltaa luettu näitä E39 Touringin kaiutinpäivityksiä ja nyt vasta pää pyörällä onkin.

Entisissä autoissa (ei bemareita) tuntuu, että kaikissa on vakiosoittimet soinu silleen, että on edes YHTÄÄN ollut bassoa. Ja tässä toukassa sitä ei kyllä ihan oikeasti ole nimeksikään, ei sitten tipan tippaa.

Itsellä siis sigun toukassa bmw business c43. Kertooko tuo vielä mitään mimmoset kaiuttimet autossani on? Mistä tiedän, onko autossani 2 vai 3-tie sarja? Ajattelin aluksi tosiaan, että vaihdan eteen erkkasarjan, mutta nyt pari iltaa aktiivisesti näitä lukien olen tullut tulokseen, että näissä erkkasarjalla ei kummosia aikaseksi saada, jos pidetään vakiosoitin ja sitä en tahdo muuttaa.

Mitään semmosia bassoja en halua/tartte, että kuulee kylältä kotiin ku basso jytkii. Mutta on nyt niiiiiin munattoman kuulosta ilman minkäänlaista bassoa. Auttaako se erkkasarjan vaihto tähän probleemaan yhtään mitenkään? Jotkut täällä taas kehuivat näiden etukajareita, minä en tiedä onko ne hyvät vai huonot, mutta basso puuttuu. Mitäs tässä nyt sitten olisi oikein järkevää tehdä?

Pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, toivottavasti joku jaksaa vähän selvittää, itse en näistä juurikaan mitään ymmärrä...

Leave a comment:

• thabandit^
    replied
    Hieman wanha topicci, mutta liittyy aiheeseen. Itselläni sattui olemaan hyllyssä verrattain iso nelikanavainen lankku (543mm x 183mm x 45 mm), jota suunnittelin omaan toukkaani tavaratilan etummaisen lattianpalasen alle. Tuon kokoista vahvistinta ei kannata kuvitella edes kenkälusikan kanssa sinne, koska sattuu tuo PDC sijaitsemaan siellä. Ollakseni pussihousu/orkkishenkinen ihminen, en raaskisi ruveta tuota PDC:tä heittämään kuikkaankaan tuosta.

Sattuisiko joku jo ennalta tietämään sopivaa ja laadukasta nelikanavaista vahvistinta, joka sopisi samaan holeen PDC:n kanssa? Mielellään jerkkua saisi olla joku 4x70-100W RMS. Vai joutuuko kaivamaan rullamitan esiin.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ne ovat saksaa, olisiko jotain tuonnepäin: mittel ton hinten links. Eli taka vasen keskiääni.
    Voisko olla? Subbarille ja diskantille mittel tone? Takakaiuttimille LH ja RH, eli koko kaista?

Mistäköhän värit näkisi? Tietäisi kumpi + ja -. Toisessa johdossa musta viiva, toisessa harmaa. Mene subbari elementille musta viiva isompaan liittimeen (joka yleensä plussa) ja pienempään harmaa. Elementissä ei tietenkään merkkiä, saisihan sen patterilla kokeiltua mutta ei jaksa taas purkaa...
    Last edited by Bmw Master; 14-12-2012, 13:01.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Osaako joku sanoa mitä nuo WDS:n lyhenteet tarkoittaa, esim.MTHL? http://wds.spaghetticoder.org/en/svg...24.svg?m=e3902
    Ne ovat saksaa, olisiko jotain tuonnepäin: mittel ton hinten links. Eli taka vasen keskiääni.

Leave a comment:

Working...
X