memebuy23buy

e39 touring ja äänetoiston parannus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jonski|
    replied
    Ideoita mihin toinen 1din soitin navin lisäksi. Onkohan mahdollista liittää kaiutinjärjestelmä sitten myös orggisnaviin mikäli siitä meinas kattoa dvd tai tv.

    Leave a comment:


  • hugeli92
    replied
    bmw 01 business radio mid

    Tietääkö kukaan mistä löytäisi soittimen johdoista kaaviota mikä johto on minkäkin kaiuttimen ? :think

    Leave a comment:


  • uho-matti
    replied
    kummalta puolelta e39 touringissa tuo takakaiuttimien johtosarja menee ja mistä se nousee sinne ylös? auto on ilman orig. subbaria/vahvistinta.

    Leave a comment:


  • Hyppyri
    replied
    Omaan farkkuun olen laittanut Dynamicsin 5,25":t ja sopivasti noi resonoi, kun vahvistimen kautta huudattaa eli omien kokemuksien perusteella jonkin verran saa tiivistää, jos meinaa "bassoa" sinne saada.

    Sitten kun omat popit ovat pääpiirteittäin kuosissa, nakkaan tonne akun päällä olevaan tilaan 10" ja kaikilta muilta kajareilta vähänkin bassoon viittaava ääni pois.

    Vahvistimet laitan ton tavaratilan "lattian alle" välipohjaan ja ehkä jos innostuis niin vois kyhätä jonkin polykarbonaattilevyn, josta vahvistimet paistavat läpi.

    Ekaa kertaa olen tämmösiä väsäilemässä, joten saa nähdä mitä tulee. Tärkein tavoite on, että tulee itse yritettyä jotain väsäillä

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Mad_Mike View Post
    Oisko suosituksia mitkä esim. 2-tie kaiuttimet tuonne kattoon kannattas vaihtaa? Ja saako pelkillä takakaiuttimien vaihdolla YHTÄÄN bassoa kuulumaan? Kun tällähetkällä ei paljo naurata tuo äänentoisto. Tarkotus ois parannella muutenki tuota äänentoistoa mut näin ensiavuksi näitä kyselisin.
    Tämä kiinnostaisi myös minua. Onko kukaan vaihtanut näiden kattokaiuttimien tilalle mitään paremmin bassoa antavia kaiuttimia tai kannattaako edes harkita?

    Leave a comment:


  • Zuuzo
    replied
    Mulla on omassa e39 farkussa
    Rainbow sound line SLC230.25ng edessä vakiopaikoilla
    subina Rainbow hammer 10 tuumainen joka tulee vararengaskoteloon ( kunhan kerkeän tekemään sen )
    Soittimena muutaman vuoden vanha JVC KD-AVX1
    sekä pari kpl näyttöjä
    takakaiuttimetkin oon ajatellu vaihtaa mutta täällä tuntuu olevan monenlaista mielipidettä niiden vaihtamisen järkevyydestä :think

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    kysytääs tässä ketjussa että antaako e39 touringin takakatto kaijuttimet koko taajuusalueen käyttöön kun otin sieltä ohjauksen subin vahvarille?

    autossa on hifi dsp-systeemi

    Leave a comment:


  • Messerschmitt
    replied
    Originally posted by Piplis View Post
    Mitä löytyy e39 touringin vararenkaan alla olevan kohouman sisältä?

    Peräkontin pohjassa on irrallinenkohouma, jota vasten varapyörä pysyy paikallaan, mutta mitä sen alla on? Onko kukaan irroittanut sitä tai voisiko kohoumaa yleensäkään irrottaa ja kääntää varapyörää "ylösalaisin" ja kiinnittää suoraan pohjaa vasten.

    Tämä mahdollistaisi subikotelon tekemisen suoraan varapyörän sisään, jolloin ei tarvitsisi huolehtia kiinnityksestä tai kotelon piilottamisesta erikseen.

    Jep! Kompressori...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Mad_Mike
    replied
    E39 touring takakaiuttimet

    Oisko suosituksia mitkä esim. 2-tie kaiuttimet tuonne kattoon kannattas vaihtaa? Ja saako pelkillä takakaiuttimien vaihdolla YHTÄÄN bassoa kuulumaan? Kun tällähetkällä ei paljo naurata tuo äänentoisto. Tarkotus ois parannella muutenki tuota äänentoistoa mut näin ensiavuksi näitä kyselisin.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by Piplis View Post
    Mitä löytyy e39 touringin vararenkaan alla olevan kohouman sisältä?
    Perän ilmajousituksen kompressori ja venttiilistö.

    Leave a comment:


  • Piplis
    replied
    Mitä löytyy e39 touringin vararenkaan alla olevan kohouman sisältä?

    Peräkontin pohjassa on irrallinenkohouma, jota vasten varapyörä pysyy paikallaan, mutta mitä sen alla on? Onko kukaan irroittanut sitä tai voisiko kohoumaa yleensäkään irrottaa ja kääntää varapyörää "ylösalaisin" ja kiinnittää suoraan pohjaa vasten.

    Tämä mahdollistaisi subikotelon tekemisen suoraan varapyörän sisään, jolloin ei tarvitsisi huolehtia kiinnityksestä tai kotelon piilottamisesta erikseen.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Olenko ymmärtäny tämän oiken, elikkä etuovien basso/diskantti elementeillä heitetään vesilintua ja korvataan ne paremmilla elementeillä, keskiääni jätetään ennalleen (auton alkuperäine vahvistin pyörittää tätä pakettia), tarviiko erilliset jakosuotimet vai onko alkuperäisessä vahvistimessa jonkunlaiset suotimet?

    Takaluukuun laitetaan pari subbaria hakkaamaan tahtia (alkuperäiseltä subilta ryöstetää signaali vahvarille jne.), niin tällä paketilla pitäis saada soimaan suht nätisti?

    Jos näin on niin se on hienoa kun ei tarvi vaihtaa soitinta, vedellä johtoja etuoviin eikä rca piuhoja takaluukkuun.
    Keskustelun otsikosta poiketen oma E39 on sedan, joten siinä ei ole vakiona lainkaan erillistä "subbaria" akun päällä. Signaali erilliselle subbarin vahvistimelle voidaan ryöstää touringissa subbarilta (alipäästösuodettu) tai takakaiuttimien piuhoista (täysi kaista).

    Näitä Audio-järjestelmiä on kolme eri tasoa. Perus-, Hifi- ja DSP-systeemit. Oma hahmotelma koski Hifi-pakettia, jossa jo tehtaalta jako on tehty aktiivisena erillisillä päätteillään etuovien 3-tie kaiuttimille. Perussarjassa on etuovissa tietääkseni 2-tie kaiuttimet passiivisella jaolla. Joka tapauksessa etuovien elementtien korvaaminen pitäisi saamani tiedon valossa onnistua kivuttomasti ainakin tuolla Rainbown IQ-sarjalla.

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Itse itselleni vastaten. Kyselin kaiutinpäivityksestä Bavarian Soundwerks:ltä. Hifi 3-tie sarjassa diskantti- ja bassoelementit korvataan Rainbow IQ-sarjan elementeillä. Alkuperäistä keskiäänielementtiä pitivät varsin hyvänä ja se jää järjestelmään sellaisenaan. Eli systeemi säilyy muutoin ennallaan aktiivisena 3-tienä. Rainbown elementit olivat valinneet, koska niiden ominaisuudet näyttävät istuvan alkuperäisille jakotaajuuksille. Elementit ovat hieman vakioelementtejä herkemmät, joten perussetin hieman honottava keskitaajuuspainotteinen toisto kääntyy hieman loudness suuntaan.

    Entäs jos bassoelementin koteloa hieman puukottaa niin, että elementti toimii enemmän free-air:na? Toki pelkkä vaimennusaineen lisäys koteloon nostaa jonkin verran elementin "näkemää" tilavuutta.
    Olenko ymmärtäny tämän oiken, elikkä etuovien basso/diskantti elementeillä heitetään vesilintua ja korvataan ne paremmilla elementeillä, keskiääni jätetään ennalleen (auton alkuperäine vahvistin pyörittää tätä pakettia), tarviiko erilliset jakosuotimet vai onko alkuperäisessä vahvistimessa jonkunlaiset suotimet?

    Takaluukuun laitetaan pari subbaria hakkaamaan tahtia (alkuperäiseltä subilta ryöstetää signaali vahvarille jne.), niin tällä paketilla pitäis saada soimaan suht nätisti?

    Jos näin on niin se on hienoa kun ei tarvi vaihtaa soitinta, vedellä johtoja etuoviin eikä rca piuhoja takaluukkuun.

    Leave a comment:


  • Jaksu
    replied
    Kiitos ja kumarrus "agenttitoiminnasta" myös täältä suunnasta. Sen midin kotelon puhkaisu auttaa varmasti. Muistaakseni suht hinnakkaita nuo Rainbow´n tuotteet rapakon toiselle puolella kun vertaa kotimaisiin hintoihin?


    Originally posted by Clavurion View Post
    Itse itselleni vastaten. Kyselin kaiutinpäivityksestä Bavarian Soundwerks:ltä. Hifi 3-tie sarjassa diskantti- ja bassoelementit korvataan Rainbow IQ-sarjan elementeillä. Alkuperäistä keskiäänielementtiä pitivät varsin hyvänä ja se jää järjestelmään sellaisenaan. Eli systeemi säilyy muutoin ennallaan aktiivisena 3-tienä. Rainbown elementit olivat valinneet, koska niiden ominaisuudet näyttävät istuvan alkuperäisille jakotaajuuksille. Elementit ovat hieman vakioelementtejä herkemmät, joten perussetin hieman honottava keskitaajuuspainotteinen toisto kääntyy hieman loudness suuntaan.

    Entäs jos bassoelementin koteloa hieman puukottaa niin, että elementti toimii enemmän free-air:na? Toki pelkkä vaimennusaineen lisäys koteloon nostaa jonkin verran elementin "näkemää" tilavuutta.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Itse itselleni vastaten. Kyselin kaiutinpäivityksestä Bavarian Soundwerks:ltä. Hifi 3-tie sarjassa diskantti- ja bassoelementit korvataan Rainbow IQ-sarjan elementeillä. Alkuperäistä keskiäänielementtiä pitivät varsin hyvänä ja se jää järjestelmään sellaisenaan. Eli systeemi säilyy muutoin ennallaan aktiivisena 3-tienä. Rainbown elementit olivat valinneet, koska niiden ominaisuudet näyttävät istuvan alkuperäisille jakotaajuuksille. Elementit ovat hieman vakioelementtejä herkemmät, joten perussetin hieman honottava keskitaajuuspainotteinen toisto kääntyy hieman loudness suuntaan.

    Entäs jos bassoelementin koteloa hieman puukottaa niin, että elementti toimii enemmän free-air:na? Toki pelkkä vaimennusaineen lisäys koteloon nostaa jonkin verran elementin "näkemää" tilavuutta.

    Leave a comment:

Working...
X