Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Hifeistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • julle_
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 9
    • Suomi

    #76
    Samaa tietoa metsästän

    että miten saa helpoiten E61:sesta linjat aktiivisubille (Pioneerin jytkytin joka sopii siihen alatilaan mukavasti). Virrat tietty saa takaa helposti mutta mistä heräte ja RCA?

    Itsellä Hi-Fi paketti, ainaki joku iso motti on vasemman takalokasuojan päällä jossa lukee Harman Becker jne.

    Julle


    Originally posted by Veeksi View Post
    Autohifit on mulle täysin vieras alue. Kuinka tuollainen muutos käytännössä toteutetaan? Saako kontista ihan alkuperäsestä vahvarista "varastettua" signaalin tälle uudelle vahvistimelle ja siitä jatketaan alkuperäisiin piuhoihin, vai mitä pitää tehdä? Tarviiko jostain lisää virtaa?
    Ei sitä enään vanhaa bemmiä vaihtaisi edes pakasta revittyyn Anjovikseen. BMW for lifeja kun vikakoodit puskee niin sitten haetaan vaikka lainaa pankista. Näin se homma etenee.

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #77
      Ai katos, onkin jäänyt vastaamatta. Mulla homma meni niin, että vahvari takakoppaan, virrat akulta. Focalin vahvari ymmärsi itse herätä kun kaiutinpiuhoihin tuli virrat, ja signaali otettiin niiltä piuhoilta, jotka meni subeihin. Eli RCA-piuhoja ei käytetty laisinkaan.

      Eli voisi simppelisti sanoa, että olemassaolevien subien kaiutinjohtojen väliin tuli vahvistin.
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • julle_
        Newbiemmer
        • Feb 2010
        • 9
        • Suomi

        #78
        Thanks

        mitkä muuten olivat subille menevät piuhat siitä vasemman lokarin vahvarista? Siitä ryöstelit välistä suoraan vaan? Huomasin että tuohon aktiivisubiin saa ihan kaiutinkaapeleista suoraan oton.

        Julle



        Originally posted by touring39 View Post
        Ai katos, onkin jäänyt vastaamatta. Mulla homma meni niin, että vahvari takakoppaan, virrat akulta. Focalin vahvari ymmärsi itse herätä kun kaiutinpiuhoihin tuli virrat, ja signaali otettiin niiltä piuhoilta, jotka meni subeihin. Eli RCA-piuhoja ei käytetty laisinkaan.

        Eli voisi simppelisti sanoa, että olemassaolevien subien kaiutinjohtojen väliin tuli vahvistin.
        Ei sitä enään vanhaa bemmiä vaihtaisi edes pakasta revittyyn Anjovikseen. BMW for lifeja kun vikakoodit puskee niin sitten haetaan vaikka lainaa pankista. Näin se homma etenee.

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #79
          Originally posted by julle_ View Post
          mitkä muuten olivat subille menevät piuhat siitä vasemman lokarin vahvarista? Siitä ryöstelit välistä suoraan vaan? Huomasin että tuohon aktiivisubiin saa ihan kaiutinkaapeleista suoraan oton.

          Julle
          Voi en muista enää kytkentöjä, kun ne oli mun edellisessä autossa.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • pommi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 100
            • Siilinjärvi

            #80
            Olen tässä etsinyt ja pohtinut vaihtoehtoja E61:n 0676 Hifi system -paketin äänentoiston parantamiseksi.
            E39:n karvalakki-hifitkin soivat minusta ihan mukavan avarasti ja rasittamattomasti, mutta tämä E61:n hifi setti ei vaan kuulosta kivalta.

            Olisiko kellään kommentteja tai suosituksia näihin vaihtoehtoihin (eivät ole mitenkään tärkeysjärjestyksessä):

            1. Hifi diskantin (ja ehkä keskiäänenkin?) vaihtaminen L7-versioihin.
            L7 on ainakin jotain kehuja saanut, mutta hintaa tuollekin vaihdolle tulee tiskiltä haettuna.

            2. Ground Zero BMW upgrade kit:in asentaminen.

            En vain koe tarvetta noiden subbareiden vaihtamiselle.

            3. Morel Dotech Ovation

            Tämän sarjan keskiäänen pitäisi ainakin mahtua oveen.

            4. BSW upgrade kit:in asentaminen.
            เว็บ FAFA567 จัดหนักจัดเต็มความมันส์ให้ชาวนักเดิมพันแบบไม่มีกั๊ก เปิดประสบการณ์เล่นเกมสุดพีคกับเว็บตรงไม่ผ่านเอเย่นต์ ที่การันตีความปัง

            Tälle tulee aika paljon hintaa, enkä välitä takakaiuttimien äänentoiston parantamisesta.

            5. Joku muu, mikä?

            Jos joku on kuunnellut kotona esim. AKG K701 -kuulokkeita, niin samanlaista saundia yritän hakea autoonkin.
            Bassopään puutteet korjaisin vasta myöhemmin, jos tarvetta ilmenee.
            Satunnaiseen kovempaa luukuttamiseen tuo nykyinenkin setti kelpaa,
            itseäni häiritsee nimenomaan hiljaisella kuunnellassa tukkoisen tuntuinen yläpää äänentoisto.
            nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

            Comment

            • TH88
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 127
              • Isojoki

              #81
              Originally posted by TJJ View Post
              E60:ssa ei kai ole keskikanavan säätöä? Joskus pikaisesti kuuntelin E65:n L7-systeemiä ja siinä sellainen oli, sillä sai muutettua tuota syvyyssuuntaista stereokuvaa.
              Tämäpä mielenkiintoista mitenkä insinöörit on saaneet tehtyä tollaisen softan? Kun siis syvyysvaijutelmahan tulee nimen omaan kaiutin suuntauksista... Eri asia jos säätää etu- ja takapään tasoja mutta ei tämäkään ole asia onneen syvyysvaikutelmassa.

              Itseäni rupesi toi E60 perus äänentoisto suorastaan vituttaman noin viikonjälkeen auton ostosta -> rakensin auton oman äänentoiston rinnalle täysin oman hifi setin Alpinen ja DLS:n tuotteista.

              Itseäni ihmetyttää toi BMW:n ajatusmaailma kun mennään parempaan suuntaan äänentoistossa -> enemmän kaiuttimia "parempaa ääntä" no on elementit kyllä paremmat, mutta tämän voisi toteuttaa vähemmällä kaiuttimilla ja panostaa noiden vähäisten laatuu.
              Last edited by TH88; 17-08-2011, 13:55.
              E60 530 xda -08
              E46 330 ci -02

              EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

              Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

              Comment

              • TH88
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 127
                • Isojoki

                #82
                Originally posted by pommi View Post
                Olen tässä etsinyt ja pohtinut vaihtoehtoja E61:n 0676 Hifi system -paketin äänentoiston parantamiseksi.
                E39:n karvalakki-hifitkin soivat minusta ihan mukavan avarasti ja rasittamattomasti, mutta tämä E61:n hifi setti ei vaan kuulosta kivalta.

                Olisiko kellään kommentteja tai suosituksia näihin vaihtoehtoihin (eivät ole mitenkään tärkeysjärjestyksessä):

                1. Hifi diskantin (ja ehkä keskiäänenkin?) vaihtaminen L7-versioihin.
                L7 on ainakin jotain kehuja saanut, mutta hintaa tuollekin vaihdolle tulee tiskiltä haettuna.

                2. Ground Zero BMW upgrade kit:in asentaminen.

                En vain koe tarvetta noiden subbareiden vaihtamiselle.

                3. Morel Dotech Ovation

                Tämän sarjan keskiäänen pitäisi ainakin mahtua oveen.

                4. BSW upgrade kit:in asentaminen.
                เว็บ FAFA567 จัดหนักจัดเต็มความมันส์ให้ชาวนักเดิมพันแบบไม่มีกั๊ก เปิดประสบการณ์เล่นเกมสุดพีคกับเว็บตรงไม่ผ่านเอเย่นต์ ที่การันตีความปัง

                Tälle tulee aika paljon hintaa, enkä välitä takakaiuttimien äänentoiston parantamisesta.

                5. Joku muu, mikä?

                Jos joku on kuunnellut kotona esim. AKG K701 -kuulokkeita, niin samanlaista saundia yritän hakea autoonkin.
                Bassopään puutteet korjaisin vasta myöhemmin, jos tarvetta ilmenee.
                Satunnaiseen kovempaa luukuttamiseen tuo nykyinenkin setti kelpaa,
                itseäni häiritsee nimenomaan hiljaisella kuunnellassa tukkoisen tuntuinen yläpää äänentoisto.
                Jos tukkoinen ääni vaivaa niin ensimmäiseksi lähtisin kokeilemaan uusia diskantti elementtejä, kannaatta kokeilla säätää tota basson tasoa/määrää sieltä valikosta, vaikka aluksi ihan nollille ja siitä ylöspäin niin paljon ettei mene tukkoiseksi. Toki ei toikaan auta jos diskanttitoisto on lähtökohtaiseti vituillaan.
                E60 530 xda -08
                E46 330 ci -02

                EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #83
                  Originally posted by TH88 View Post
                  Tämäpä mielenkiintoista mitenkä insinöörit on saaneet tehtyä tollaisen softan? Kun siis syvyysvaijutelmahan tulee nimen omaan kaiutin suuntauksista... Eri asia jos säätää etu- ja takapään tasoja mutta ei tämäkään ole asia onneen syvyysvaikutelmassa.

                  Itseäni rupesi toi E60 perus äänentoisto suorastaan vituttaman noin viikonjälkeen auton ostosta -> rakensin auton oman äänentoiston rinnalle täysin oman hifi setin Alpinen ja DLS:n tuotteista.

                  Itseäni ihmetyttää toi BMW:n ajatusmaailma kun mennään parempaan suuntaan äänentoistossa -> enemmän kaiuttimia "parempaa ääntä" no on elementit kyllä paremmat, mutta tämän voisi toteuttaa vähemmällä kaiuttimilla ja panostaa noiden vähäisten laatuu.
                  Ei siinä kyse ollutkaan musiikin alkuperäisestä syvyysvaikutelmasta. Kyse oli äänikentästä auton sisällä ja mihin keskikanava siinä sijoittuu. Joten se säätänee viiveitä, tasoja ja keskikanavan miksausta sivuille.

                  Autoäänentoistossa on makuasia miten se pitäisi tehdä. Siis vain etukanavat vaiko koko ohjaamon täyttävä ääni useilla elementeillä. Tuo jälkimmäinen on ajon aikana miellyttävämpi kuunnella. Tosin eipä se tietenkään ole miellyttävä jos jokainen elementti/toteutus on surkea.

                  BMW:n systeemeissä on myös sellainen juttu, että vaikka elementtien laatu voi parantua, on niiden asennuspaikka/kiinnitys silti sama eikä sitä paikkaa välttämättä ole äänentoistomielessä optimoitu tai vahvistettu.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    #84
                    Minä tein näin: Ei ehkä se helpoin ratkaisu, mutta en usko että huonoinkaan, KLIK

                    Mutta taas jos et ole mitään "hifiautoa" rakentamassa, niin kokeile jotain 150-200€ erillissarjaa eteen (esim. powersetiltä saa hyvää palvelua & osaavat suositella). Ja jos tuntuu vielä jäävän joltain kantilta vajaaksi niin osta joku saman hintainen 4-kanavainen vahvari ja aja sarjaa aktiivisena niin saat vielä tarkemmin säädettyä etupään tasoja.. tuollakin systeemillä ollaan vielä reilusti alle noiden sun linkittämien kaiutinpakettien.
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • TH88
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 127
                      • Isojoki

                      #85
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ei siinä kyse ollutkaan musiikin alkuperäisestä syvyysvaikutelmasta. Kyse oli äänikentästä auton sisällä ja mihin keskikanava siinä sijoittuu. Joten se säätänee viiveitä, tasoja ja keskikanavan miksausta sivuille.

                      Autoäänentoistossa on makuasia miten se pitäisi tehdä. Siis vain etukanavat vaiko koko ohjaamon täyttävä ääni useilla elementeillä. Tuo jälkimmäinen on ajon aikana miellyttävämpi kuunnella. Tosin eipä se tietenkään ole miellyttävä jos jokainen elementti/toteutus on surkea.

                      BMW:n systeemeissä on myös sellainen juttu, että vaikka elementtien laatu voi parantua, on niiden asennuspaikka/kiinnitys silti sama eikä sitä paikkaa välttämättä ole äänentoistomielessä optimoitu tai vahvistettu.
                      Itse henkilökohtaisesti en ole lämmennyt ajatukselle että musiikki kuuluu epämääräisesti ympäriltä, toki jos takanakin on ämyrit niin takapenkkiläisiä se miellyttää ja tästä syystä semmoiset tulee taakse talven mittaan, mutta kun sitä musiikkia ruvataan kuuntelemman niin silloin ne pitää olla pois pelistä.

                      Noi alkuperäiset paikat kyllä joo on aika suolesta.

                      Makuasioita on monia joo, itse olen vasta jokinaikaa sitten ruvennut ymmärtämään hifin saundin päälle, nimimerkillä juuri tuli parannettua auton akustiikkaa...
                      E60 530 xda -08
                      E46 330 ci -02

                      EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                      Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5428
                        • S:t Karins

                        #86
                        Originally posted by TH88 View Post
                        Itse henkilökohtaisesti en ole lämmennyt ajatukselle että musiikki kuuluu epämääräisesti ympäriltä, toki jos takanakin on ämyrit niin takapenkkiläisiä se miellyttää ja tästä syystä semmoiset tulee taakse talven mittaan, mutta kun sitä musiikkia ruvataan kuuntelemman niin silloin ne pitää olla pois pelistä.

                        Noi alkuperäiset paikat kyllä joo on aika suolesta.

                        Makuasioita on monia joo, itse olen vasta jokinaikaa sitten ruvennut ymmärtämään hifin saundin päälle, nimimerkillä juuri tuli parannettua auton akustiikkaa...
                        +1
                        1500 € saa normiautoon setin joka pesee Bemarin kaikki poppilaitteet, mukaan lukien induviduaalit.
                        Ja tosiaan artistin kuuluu olla sinun edessä esiintymässä, ei takana tai sivulla. Tai sitten olet körmypäissään vessajonossa.
                        Ja kuten totesit, ajatusmaailma muuttuu kun pääsee kuuntelemaan kunnon hifilaitteita autossa...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • pommi
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 100
                          • Siilinjärvi

                          #87
                          Originally posted by TH88 View Post
                          Jos tukkoinen ääni vaivaa niin ensimmäiseksi lähtisin kokeilemaan uusia diskantti elementtejä, kannaatta kokeilla säätää tota basson tasoa/määrää sieltä valikosta, vaikka aluksi ihan nollille ja siitä ylöspäin niin paljon ettei mene tukkoiseksi. Toki ei toikaan auta jos diskanttitoisto on lähtökohtaiseti vituillaan.
                          Sattumalta tänään tein tuota säätämistä juuri ehdottamallasi tavalla.
                          Säädöt jäi lopulta niin, että basso on -2 ja diskantti +3, ja hieman tuli parannusta lähtötilanteeseen, jossa säädöt oli keskikohdassa.
                          Fader on (ja oli) säädetty niin, että takakajarit juuri ja juuri kuulee.
                          Ei tuo vielä hyväksi tullut, joku erillissarja tuonne eteen on varmaan vaihdettava.

                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Minä tein näin: Ei ehkä se helpoin ratkaisu, mutta en usko että huonoinkaan, KLIK

                          Mutta taas jos et ole mitään "hifiautoa" rakentamassa, niin kokeile jotain 150-200€ erillissarjaa eteen (esim. powersetiltä saa hyvää palvelua & osaavat suositella). Ja jos tuntuu vielä jäävän joltain kantilta vajaaksi niin osta joku saman hintainen 4-kanavainen vahvari ja aja sarjaa aktiivisena niin saat vielä tarkemmin säädettyä etupään tasoja.. tuollakin systeemillä ollaan vielä reilusti alle noiden sun linkittämien kaiutinpakettien.
                          Kävin tänään Audio Savossa, ja ainoa jonka myyjä minulle löysi, oli tämä
                          Ground Zero:n GZRC 100FX 2-tie erillissarja. http://www.ground-zero-audio.com/english/04_rc10x.htm
                          Tuo on siis sama setti, joka sisältyy tuohon Ground Zero BMW upgrade kit:iin. Hintaluokka oli noin 150e.
                          Tuo koko upgrade kit taasen oli Joensuulaisen EastAudion ehdotus.
                          On tuossa ainakin silkkinen diskantti, jakotaajudesta en löytänyt dataa.

                          Eniten kiinnostaa tällä hetkellä Morel Dotech Ovation, sillä sen jakotaajuus on alhainen, 3200Hz!
                          Tuo nostaisi äänikenttää enempi ylös diskanttien korkeudelle, minkä uskoisin olevan hyvästä. Sarjan hinta tosin on n.350e
                          Muutenkin tuo alhaisen jakotaajuuden ideologia miellyttää, koska myös nuo olohuoneessa seisovat Amphion Xenonit käyttävät sitä.

                          Katselin Powerset:in sivuja, jossa oli hyvin jaoteltu 4" erillissarjat:
                          Rainbow DL-C4.2 ... 135 € (uutuus, en löydä dataa edes valmistajan sivuilta)
                          Focal K2 Power 100 KRS ... 280 € (upotus vain 39mm, jakosuodin diskantin ja keskiäänen säädöillä, kevlar diskantti)
                          DLS R4 ... 159 € (silkkinen, jako 6000Hz, säädettävä diskantin taso, upotussyvyys 60mm eli mahtuukohan?)

                          Onkohan kellään näistä viidestä edellämainitusta kokemuksia?
                          Entä tuo upotussyvyys, miten syvä mahtuu?
                          nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            #88
                            Originally posted by kt0510 View Post
                            +1
                            1500 € saa normiautoon setin joka pesee Bemarin kaikki poppilaitteet, mukaan lukien induviduaalit.
                            Ja tosiaan artistin kuuluu olla sinun edessä esiintymässä, ei takana tai sivulla. Tai sitten olet körmypäissään vessajonossa.
                            Ja kuten totesit, ajatusmaailma muuttuu kun pääsee kuuntelemaan kunnon hifilaitteita autossa...
                            Mitä, joko ne Individuaali audiot rupes kyllästyttämään ?!? ;-)
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • TH88
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 127
                              • Isojoki

                              #89
                              Originally posted by kt0510 View Post
                              +1
                              1500 € saa normiautoon setin joka pesee Bemarin kaikki poppilaitteet, mukaan lukien induviduaalit.
                              Ja tosiaan artistin kuuluu olla sinun edessä esiintymässä, ei takana tai sivulla. Tai sitten olet körmypäissään vessajonossa.
                              Ja kuten totesit, ajatusmaailma muuttuu kun pääsee kuuntelemaan kunnon hifilaitteita autossa...
                              Juurikin näin

                              Originally posted by pommi View Post
                              Sattumalta tänään tein tuota säätämistä juuri ehdottamallasi tavalla.
                              Säädöt jäi lopulta niin, että basso on -2 ja diskantti +3, ja hieman tuli parannusta lähtötilanteeseen, jossa säädöt oli keskikohdassa.
                              Fader on (ja oli) säädetty niin, että takakajarit juuri ja juuri kuulee.
                              Ei tuo vielä hyväksi tullut, joku erillissarja tuonne eteen on varmaan vaihdettava.



                              Kävin tänään Audio Savossa, ja ainoa jonka myyjä minulle löysi, oli tämä
                              Ground Zero:n GZRC 100FX 2-tie erillissarja. http://www.ground-zero-audio.com/english/04_rc10x.htm
                              Tuo on siis sama setti, joka sisältyy tuohon Ground Zero BMW upgrade kit:iin. Hintaluokka oli noin 150e.
                              Tuo koko upgrade kit taasen oli Joensuulaisen EastAudion ehdotus.
                              On tuossa ainakin silkkinen diskantti, jakotaajudesta en löytänyt dataa.

                              Eniten kiinnostaa tällä hetkellä Morel Dotech Ovation, sillä sen jakotaajuus on alhainen, 3200Hz!
                              Tuo nostaisi äänikenttää enempi ylös diskanttien korkeudelle, minkä uskoisin olevan hyvästä. Sarjan hinta tosin on n.350e
                              Muutenkin tuo alhaisen jakotaajuuden ideologia miellyttää, koska myös nuo olohuoneessa seisovat Amphion Xenonit käyttävät sitä.

                              Katselin Powerset:in sivuja, jossa oli hyvin jaoteltu 4" erillissarjat:
                              Rainbow DL-C4.2 ... 135 € (uutuus, en löydä dataa edes valmistajan sivuilta)
                              Focal K2 Power 100 KRS ... 280 € (upotus vain 39mm, jakosuodin diskantin ja keskiäänen säädöillä, kevlar diskantti)
                              DLS R4 ... 159 € (silkkinen, jako 6000Hz, säädettävä diskantin taso, upotussyvyys 60mm eli mahtuukohan?)

                              Onkohan kellään näistä viidestä edellämainitusta kokemuksia?
                              Entä tuo upotussyvyys, miten syvä mahtuu?
                              Tuo morelin sarja voisi olla kyllä käypä sarja oli jokin aikaa sitten Autosoundin testissä ja oli perus hyvä jos oikeen muistan. Toki noi kaikki ehdottamasi ovat käypiä. itse valitsisin joko morelin tai focalin väliltä.

                              Auto settiä ja kotisettiä ei oikeestaan voi vertailla koska auto lähtökohtana on niin eri vertaa 2x4x1.5 m metalli laatikko ja 5x6x3 m vapaata tilaa saatti sitten kun on sisustusta mikä absurdoi ääntä hyvässä tapauksessa.

                              Toi on kyllä teoriassa totta joskus myös käytännössä että alempi jakotaajuus nostaa äänikuvaa, toisaalta alhainen jako saattaa tuoda rasittavaa toistoa keskialueelle. Toi ylläoleva spekulointi on siis hifistin mietiskelyä se on eri asia kuinka kehittyneet korvat omaat musiikin suhteen.

                              Mutta nämä autoäänentoisto jutut ovat niin riippuvaisia kaikesta että kokeilemalla saa täyden varmuuden soundista.
                              E60 530 xda -08
                              E46 330 ci -02

                              EX E36 325i Cabriolet -95 Individual

                              Ex: E60 530d -05, E36 316 Ti Compact -97.

                              Comment

                              • Tama
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 52
                                • Kuusamo/Jyväskylä

                                #90
                                Tervehdys!

                                Olen tässä asentamassa erillistä vahvistinta ja subia konttiin ja mietin mistä vetäsen signaalin vahvarille.

                                Kyseessä on siis hifi systeemi, eli pieni vahvari vasemmalla kontissa.

                                Tällä hetkellä on kaksi vaihtoehtoa mielessä ja niihin liittyviä kysymyksiä:

                                1) Voiko signaalin ottaa vahvistimelle tulevilta signaalipiuhoilta ja kolvata ne suoraa RCA piuhoihin ja liittää vahvariin? Eli millä jännitteellä/teholla tuo signaali tulee vahvariin?


                                2) Jos ottaa vahvarista subeille lähtevistä piuhoista ryöstöllä ja kytkee suoraan vahvarin high iniin, niin kestääkö vahvarin hi input? Paljonko tuolta orkkisvahvarilta lähtee tehoa?

                                Paljonkohan tuo orkkis vahvari muokkaa tuota ääntä ennenkun se lähtee subeille?

                                Kumpaa vaihtoehtoa suosittelette?

                                -Tama
                                BMW 850 1991
                                Peugeot 505 Turbo Injection 1984
                                Lincoln Continental Town Car 1972
                                Subaru Impreza WRX STI 2008 rallihommiin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎