Originally posted by markok
View Post
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by jani View PostGlykolia?
Lattialämmitys ei ole jäätynyt kertaakaan vaikka joinakin vuosina muistanut laittaa toimintaan vasta kovien pakkasten kestettyä viikkoja.Last edited by BMW525Xda; 21-06-2017, 12:57.
Leave a comment:
-
-
Tein myös samaan tyyliin, laitoin 100mm foamia vähän alemmas kuin lattia ja valun yhteydessä hosuin rosterisoiron siihen päälle. Reunoja kun kiersi niin oli helppo laaserilla hieroa oikeaan korkoon. Vähän oli nihkeä työntää se valuun, kun tuli laitettua aika runsaasti tartuntoja... Mielestäni onnistunut ratkaisu, eikä ole ollut jäätymisongelmaa.
Leave a comment:
-
-
Jos tallissa on vesikiertoinen lattialämmitys ja asustaa alueella jossa on sähkökatkot saattaa kestää pidempään, kannattaa ehkä hieman käyttää ajatusta tuohon oven alle. Itselläni oli vielä ajatuksena laittaa lämmityspiuha valuun, jotta saisi putket sulamaan jos vahinko sattuu, mutta jäi kiireessä laittamatta.
Pellin reunalle ajaa helposti upotuksen lattiaan, ei kannata etukäteen asiaa murehtia. Tuollainen riisipelti ei maksa kovin älyttömiä, 3m leveä kantattuna oli alle satkun..
Leave a comment:
-
-
Ei sitä valun yhteydessä tarvi huomioida jos sen reunan hioo sen Pellin paksuuden alemmas. Tai vaikka alemmaskin. Esim 5mm. Eikö Pellin päällä oleva valu ole haljennut?
Leave a comment:
-
-
Mulla oli kanssa tallin kuviin piirretty pelti foamin päälle. En ajatuksesta pitänyt, kun kerää paskaa reunat täyteen ja toimii kuitenkin kynnyksenä lattian ja pihassa olevan laatan välissä.
Tein itse hieman moodausta ja välissä on toki foami eriste mutta painoin sen noin pari senttiä syvemmälle kuin laatan yläreuna niin, että sen foamin päällä on siis pari senttiä betonivalua.
Näin ei tarttenu pelleillä minkään kynnyspeltien kanssa. Eikä meidän etelän talvet niin ankaria ole, että siitä pieneltä alalta pakkanen sisään änkisi. Nosto ovia availlaan kuitenkin useita kertoja päivässä joista karkaa enempi lämpöä ulos.
Eli hyvin toimii ainakin minulla.
Sen verran lämpöä varmasti pakenee lattialaatasta ulkolaattaan että joku teoreettinen laskennallinen merkitys sillä varmaankin pitkässä juoksussa on mutta käytännössä on mukavampi kun ei esim nostoovien alaosien kumi tiivisteet jäädy mihinkään lattiapelteihin kiini.
Sisälaatan ja ulkolaatan välissä on 15mm puusoirosta tehty liikunta sauma.
DSC_3484 by Bemu Expert, on Flickr
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostEi taida oikein järkevämpää olla, siis jos haluaa saada kunnollisen kylmäkatkon aikaan. Itselläni on 70mm finnfoam oven kanssa samassa linjassa, vedettynä reunoilta 10cm per puoli leveämmälle kuin ovi. Tuossa päällä alumiininen "riisipelti", joka jatkuu sitten 40cm pitkänä luiskana seinän ulkopintaan asti.
Leave a comment:
-
-
Mikä tämän kylmäkatkon funktio on autotallin nosto-oven kohdalla ?.
Leave a comment:
-
-
Ei taida oikein järkevämpää olla, siis jos haluaa saada kunnollisen kylmäkatkon aikaan. Itselläni on 70mm finnfoam oven kanssa samassa linjassa, vedettynä reunoilta 10cm per puoli leveämmälle kuin ovi. Tuossa päällä alumiininen "riisipelti", joka jatkuu sitten 40cm pitkänä luiskana seinän ulkopintaan asti.
Leave a comment:
-
-
Miten olette toteuttaneet autotallin nosto-oven kynnyksen? Onko tuohon järkevämpää konstia kuin asentaa eristelevy pystyyn sokkelin sisäpintaan ja tuoda lattiatasoon asti ja tämän jälkeen pelti kynnykseksi eristeen päälle?
Leave a comment:
-
-
Nimimerkki Miylille vaan yhteydenottoa niin laittaa lattiapinnat kuntoon.
Näyttäisi sille että ehkä jo tälle vuotta pääsisi itsekkin rakennuttamaan hallia. Teräs vai liimapalkki rungoksi?
Leave a comment:
-
-
Täällä kanssa hyvät kokemukset epoksilattiasta. Vanhaan konehalliin timantilla hiottiin vanha sementtiliima irti, imurointi pariin kertaan ja solmaster ep10 pintaan. 1,5 vuotta ollut, eipä tunnu halkeilevan tai kuluvan. Nastarenkailla ajettu ja kyseinen tila vain välillä lämmin. Eli kohtuu rankat olosuhteet. Suosittelen!
Leave a comment:
-
Leave a comment: