Originally posted by Maili
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
Originally posted by Heksula View PostSaahan sitä menemään vaikka kuinka paljon rahaa jos ei tiedä mitä tehdä. Hionta timantilla ja lithium silikaatti päälle. Itse tehtynä 2-3 sataa euroa.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Katosprojekti etenee. Oviaukot suunniteltu 300x360cm nosto-oville, pinnikorkeus 395cm.
Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostHionta timantilla ja lithium silikaatti päälle.
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostTästä lisätietoa? Meillä laitettiin mastertoppi kuravaiheessa eikä kyllä ole vakuuttanut. Onhan se kestävä, mutta imee jokaisen mahdollisen mömmön sisäänsä. Toki vielä on tuo nosto-oven kohtakin kupera, joten vaatisi vähän timanttia sekin... Samalla vois vetää koko pinnoitteetn hevon tuuttiin ja laittaa jotain muuta.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostEiköhän se epoksimassa ole paras vaihtoehto. Esim. Solmaster 500/3000 hiekalla.
Kaikki maalit kannattaa unohtaa.
Ja jos jollain on kyseistä tavaraa myynnissä, niin voin ostaa
Mastertopit tosiaan imee kyllä itseensä öljyt ja bensat ym. litkut ja varsinkin jos ne on huonosti tehty. Mastertopin päälle maalaus tai pinnoittaminen on aika haastavaa, eli pinta pitää rikkoa kunnolla että maalin tai pinnoitteen saa siihen tarttumaan. (30 vuoden lattianpinnoituskokemuksella)Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostJoo maalit kyllä kannattaa unohtaa ei kestä kun n. 2-3 vuotta. Minä laittaisin kyllä polyuretaanipinnoitteen n. 2 mm kerrosvahvuudella kestää autotallikäytössä loppuiän. Polyuretaani on hiukan elastinen pinnoite ja kestää iskuja ja kolhuja paljon paremmin kuin epoksi. Suurin syyhän näiden teesse itse miesten maalauksissa ja pinnoituksissa on juurikin nuo pohjien teko, eli kaikki rahinat ym. Santapaperihionnat kannattaa unohtaa, eli aina kunnollinen timanttihionta tai jysintä pohjaan niin varmana pysyy pinnoitukset kiinni.
Mastertopit tosiaan imee kyllä itseensä öljyt ja bensat ym. litkut ja varsinkin jos ne on huonosti tehty. Mastertopin päälle maalaus tai pinnoittaminen on aika haastavaa, eli pinta pitää rikkoa kunnolla että maalin tai pinnoitteen saa siihen tarttumaan. (30 vuoden lattianpinnoituskokemuksella)
Näin sain eniten valoisuutta vs. himmeämmät pinnoitteet. Tallissa maalataan yms sotketaan, maalaan mielelläni 2-3v välein ton 42m2 uudestaan valkoiseksi.
Toki talli ei ole käyttöauton tallina kuin muutaman kerran vuodessa. Eli nastojen naarmut jne ei ole ongelmana.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostOman tallin lattian maalasin halvimmalla uretaanialkydi maalilla kirkkaan valkoiseksi täysin tietoisesti.
Näin sain eniten valoisuutta vs. himmeämmät pinnoitteet. Tallissa maalataan yms sotketaan, maalaan mielelläni 2-3v välein ton 42m2 uudestaan valkoiseksi.
Toki talli ei ole käyttöauton tallina kuin muutaman kerran vuodessa. Eli nastojen naarmut jne ei ole ongelmana.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Mistä tuota polyuretaanipinnoitetta saa ostaa, ja onko se 100% vesitiivis? Kestääkö ulkona? Mitä maksaa?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostMistä tuota polyuretaanipinnoitetta saa ostaa, ja onko se 100% vesitiivis? Kestääkö ulkona? Mitä maksaa?
myi Sikan tuotteita, eli sieltä ainakin kannattaa kysyä, Sikan tuotteet kyllä ihan hyviä. Polyuretaani on vesitiivis ja kestää ulkonakin jos alusta johon se laitetaan ei ole kapiraaliselle kosteudelle altis alhaalta päin, eli pohjasta ei nouse kosteus ylöspäin. Ammattilaisille tuote maksaa n. 6-7,00€ paikkeilla litra Alv 0%, mutta yksityisten/rautakaupan hintoja en tiedä. Menekki on n. 1,5-1,7L / m2, 2 mm kerrosvahvuudella + kvartsihiekkaa joukkoon, myös ensin laitetaan paraimeri pohjalle jonka menekki on n. 0,3L / m2 ja se maksaa n.6€ / LKäyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostTallin rakennus olisi edessä ja monta hyvää vinkkiä sen tekoon olen tästä ketjusta saanut.Korjatkaa toki jos olen erehtynyt, mutta yhtään juttua nosturin upottamisesta lattiaan en ole huomannut. Tarkoituksena on siis laittaa, todennäköisesti saksimallinen nostin (esim. täälläkin mainittu MS-Tuonnin myymä malli), siten että nosturi ala-asennossaan on täysin lattiatasossa. Ja nimenomaan tuollainen "pinta-asennus malli" eli lattian päälle tarkoitettu, reilu 10cm korkea. Sellainen syvennys olisi vielä kohtuudella tehtävissä verrattuna upotettaviin 30+cm malleihin. Minkä kokoinen ja muotoinen syvennyksen tulisi olla? Nosturin etukäteen hankkimallahan se tietty selviäisi.
Perimmäisenä ajatuksena on siis mahdollisimman ehyt ja yhtenäinen sekä tasainen lattia-ala nosturin seutu mukaan luettuna.
Montun pohjalle tuli öljynerotuskaivo, sitten 10cm "finnfoamia" ja sen päälle lattialämmityskaapelit erillisenä lämmityspiirinä muusta tallin lämmityskaapeleista.
Montun pohja valettiin ensin...
...ja sen päälle kyhättiin muotit upotuksen "seinille" sekä laitettiin 110mm viemäriputki montun kulmasta tallin nurkkaan nosturin letkuja varten:
Vahvikkeeksi montun reunoille hitsattiin latasta särmätty 90-kulma, joihin taas hitsattiin tartuntoja lattiavaluun.
Ja tällainen siitä sitten lopulta tuli:
Comment
-
-
Teit sitten 40-50mm valun nosturin alle?? Jos laitat korkean saksinosturin, niin sehän pitää lisäksi pultata lattiaan kiinni. Valun paksuus pitäisi olla ihan minimissään 100mm ja mielummin 150-200mm.
Jos tulee perus saksinosturi, niin nosturi itsessään painaa vajaan tonnin ja siihen vielä 2000-3000kg päälle. Kuormitus tulee aivan päihin, niin laatta voi haljeta.
Comment
-
Comment