Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin rakentamisesta vol 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heksula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 2285
    • Porvoo

    #61
    Originally posted by Maili View Post
    Muistakaa kun betoni lattiaa valatte Master toppi tai vastaava vetää pintaan. Ei tullu rakennus vaiheessa laitettua,niin nyt on vuosien varrella maalattu 2 kertaa teknofloor lattia maalilla ja nyt pinnoitin lattian normafloor 200 pinnoitteella josko pysyis paremmin. Eli n.2000e on tullu maalailtua lattiaan
    Saahan sitä menemään vaikka kuinka paljon rahaa jos ei tiedä mitä tehdä. Hionta timantilla ja lithium silikaatti päälle. Itse tehtynä 2-3 sataa euroa.
    2020 G20 320i xdrive

    Comment

    • Maili
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 446
      • E-pohjanmaa

      #62
      Originally posted by Heksula View Post
      Saahan sitä menemään vaikka kuinka paljon rahaa jos ei tiedä mitä tehdä. Hionta timantilla ja lithium silikaatti päälle. Itse tehtynä 2-3 sataa euroa.
      Näinhän se juurikin on. Joka kerta nuo kaikki on pohjineen itte tehty.Kylläkin ammattilaisten neuvoja noudattaen. Mutta väittäisin tämän viimeisimmän aineen 12e litra ja mohair lastalla levitettynä olevan parasta mitä rahalla saa.
      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #63
        Katosprojekti etenee. Oviaukot suunniteltu 300x360cm nosto-oville, pinnikorkeus 395cm.

        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • zeniitti
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 575
          • 127.0.0.1

          #64
          Originally posted by Heksula View Post
          Hionta timantilla ja lithium silikaatti päälle.
          Tästä lisätietoa? Meillä laitettiin mastertoppi kuravaiheessa eikä kyllä ole vakuuttanut. Onhan se kestävä, mutta imee jokaisen mahdollisen mömmön sisäänsä. Toki vielä on tuo nosto-oven kohtakin kupera, joten vaatisi vähän timanttia sekin... Samalla vois vetää koko pinnoitteetn hevon tuuttiin ja laittaa jotain muuta.

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            #65
            Originally posted by zeniitti View Post
            Tästä lisätietoa? Meillä laitettiin mastertoppi kuravaiheessa eikä kyllä ole vakuuttanut. Onhan se kestävä, mutta imee jokaisen mahdollisen mömmön sisäänsä. Toki vielä on tuo nosto-oven kohtakin kupera, joten vaatisi vähän timanttia sekin... Samalla vois vetää koko pinnoitteetn hevon tuuttiin ja laittaa jotain muuta.
            Mitä se imee sisäänsä

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #66
              Originally posted by ike24 View Post
              Mitä se imee sisäänsä
              esim öljyt...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • jake2710
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 828

                #67
                Eiköhän se epoksimassa ole paras vaihtoehto. Esim. Solmaster 500/3000 hiekalla.
                Kaikki maalit kannattaa unohtaa.

                Ja jos jollain on kyseistä tavaraa myynnissä, niin voin ostaa

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  #68
                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  esim öljyt...
                  No tottakai se imeee.......... laittakaa siihe öljynpaalle jos valuu sahanpurua nii ei ime...

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    #69
                    Originally posted by jake2710 View Post
                    Eiköhän se epoksimassa ole paras vaihtoehto. Esim. Solmaster 500/3000 hiekalla.
                    Kaikki maalit kannattaa unohtaa.

                    Ja jos jollain on kyseistä tavaraa myynnissä, niin voin ostaa
                    Joo maalit kyllä kannattaa unohtaa ei kestä kun n. 2-3 vuotta. Minä laittaisin kyllä polyuretaanipinnoitteen n. 2 mm kerrosvahvuudella kestää autotallikäytössä loppuiän. Polyuretaani on hiukan elastinen pinnoite ja kestää iskuja ja kolhuja paljon paremmin kuin epoksi. Suurin syyhän näiden teesse itse miesten maalauksissa ja pinnoituksissa on juurikin nuo pohjien teko, eli kaikki rahinat ym. Santapaperihionnat kannattaa unohtaa, eli aina kunnollinen timanttihionta tai jysintä pohjaan niin varmana pysyy pinnoitukset kiinni.
                    Mastertopit tosiaan imee kyllä itseensä öljyt ja bensat ym. litkut ja varsinkin jos ne on huonosti tehty. Mastertopin päälle maalaus tai pinnoittaminen on aika haastavaa, eli pinta pitää rikkoa kunnolla että maalin tai pinnoitteen saa siihen tarttumaan. (30 vuoden lattianpinnoituskokemuksella)
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #70
                      Originally posted by miyli View Post
                      Joo maalit kyllä kannattaa unohtaa ei kestä kun n. 2-3 vuotta. Minä laittaisin kyllä polyuretaanipinnoitteen n. 2 mm kerrosvahvuudella kestää autotallikäytössä loppuiän. Polyuretaani on hiukan elastinen pinnoite ja kestää iskuja ja kolhuja paljon paremmin kuin epoksi. Suurin syyhän näiden teesse itse miesten maalauksissa ja pinnoituksissa on juurikin nuo pohjien teko, eli kaikki rahinat ym. Santapaperihionnat kannattaa unohtaa, eli aina kunnollinen timanttihionta tai jysintä pohjaan niin varmana pysyy pinnoitukset kiinni.
                      Mastertopit tosiaan imee kyllä itseensä öljyt ja bensat ym. litkut ja varsinkin jos ne on huonosti tehty. Mastertopin päälle maalaus tai pinnoittaminen on aika haastavaa, eli pinta pitää rikkoa kunnolla että maalin tai pinnoitteen saa siihen tarttumaan. (30 vuoden lattianpinnoituskokemuksella)
                      Oman tallin lattian maalasin halvimmalla uretaanialkydi maalilla kirkkaan valkoiseksi täysin tietoisesti.
                      Näin sain eniten valoisuutta vs. himmeämmät pinnoitteet. Tallissa maalataan yms sotketaan, maalaan mielelläni 2-3v välein ton 42m2 uudestaan valkoiseksi.
                      Toki talli ei ole käyttöauton tallina kuin muutaman kerran vuodessa. Eli nastojen naarmut jne ei ole ongelmana.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2089
                        • Naantali

                        #71
                        Originally posted by jannmann View Post
                        Oman tallin lattian maalasin halvimmalla uretaanialkydi maalilla kirkkaan valkoiseksi täysin tietoisesti.
                        Näin sain eniten valoisuutta vs. himmeämmät pinnoitteet. Tallissa maalataan yms sotketaan, maalaan mielelläni 2-3v välein ton 42m2 uudestaan valkoiseksi.
                        Toki talli ei ole käyttöauton tallina kuin muutaman kerran vuodessa. Eli nastojen naarmut jne ei ole ongelmana.
                        Kyllähän noita lattiamaalejakin voi käyttää, mutta juurikin tuo nastojen rasitus noissa ajoura kohdissa on aika kova ja tosiaan n. 2-3 vuotta kun on puhki noista kohdista. Maalejakin kyllä löytyy aika hyviä, mutta ammattilaiskäyttöön tarkoitettuja kunnon lattiamaaleja ei saa rautakaupoista/maaliliikkeistä, vaan ne hommataan suoraan pinnoitteen valmistajalta. Jos haluaa myös pestä autoa kunnolla tallissa on hyvä konsti maalata epoksimaalilla seinät, niin ei tarvitse varoa vesiroiskeita seinällä, soveltuu hyvin myös gyprogin maalaamiseen.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #72
                          Mistä tuota polyuretaanipinnoitetta saa ostaa, ja onko se 100% vesitiivis? Kestääkö ulkona? Mitä maksaa?
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2089
                            • Naantali

                            #73
                            Originally posted by suppari View Post
                            Mistä tuota polyuretaanipinnoitetta saa ostaa, ja onko se 100% vesitiivis? Kestääkö ulkona? Mitä maksaa?
                            Polyuretaanipinnoitetta myyvät esim. Tikkurila, BASF, Sika, Nanten ja Solmaster mutta yleensä nämä eivät myy kuin tiliasiakkaille. Jossain vaiheessa ainakin RTV
                            myi Sikan tuotteita, eli sieltä ainakin kannattaa kysyä, Sikan tuotteet kyllä ihan hyviä. Polyuretaani on vesitiivis ja kestää ulkonakin jos alusta johon se laitetaan ei ole kapiraaliselle kosteudelle altis alhaalta päin, eli pohjasta ei nouse kosteus ylöspäin. Ammattilaisille tuote maksaa n. 6-7,00€ paikkeilla litra Alv 0%, mutta yksityisten/rautakaupan hintoja en tiedä. Menekki on n. 1,5-1,7L / m2, 2 mm kerrosvahvuudella + kvartsihiekkaa joukkoon, myös ensin laitetaan paraimeri pohjalle jonka menekki on n. 0,3L / m2 ja se maksaa n.6€ / L
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • huupi
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 1189
                              • Tyrnävä

                              #74
                              Originally posted by huupi View Post
                              Tallin rakennus olisi edessä ja monta hyvää vinkkiä sen tekoon olen tästä ketjusta saanut. Korjatkaa toki jos olen erehtynyt, mutta yhtään juttua nosturin upottamisesta lattiaan en ole huomannut. Tarkoituksena on siis laittaa, todennäköisesti saksimallinen nostin (esim. täälläkin mainittu MS-Tuonnin myymä malli), siten että nosturi ala-asennossaan on täysin lattiatasossa. Ja nimenomaan tuollainen "pinta-asennus malli" eli lattian päälle tarkoitettu, reilu 10cm korkea. Sellainen syvennys olisi vielä kohtuudella tehtävissä verrattuna upotettaviin 30+cm malleihin. Minkä kokoinen ja muotoinen syvennyksen tulisi olla? Nosturin etukäteen hankkimallahan se tietty selviäisi. Perimmäisenä ajatuksena on siis mahdollisimman ehyt ja yhtenäinen sekä tasainen lattia-ala nosturin seutu mukaan luettuna.
                              Talli ei ole aivan kuvaus kunnossa, mutta nosturin upotus tuli tehtyä. Päädyin kuitenkin tekemään syvemmän upotuksen kuin alunperin oli tarkoitus, jotta saan asennettua oikean upotettavaksi tarkoitetun nosturin.

                              Montun pohjalle tuli öljynerotuskaivo, sitten 10cm "finnfoamia" ja sen päälle lattialämmityskaapelit erillisenä lämmityspiirinä muusta tallin lämmityskaapeleista.




                              Montun pohja valettiin ensin...




                              ...ja sen päälle kyhättiin muotit upotuksen "seinille" sekä laitettiin 110mm viemäriputki montun kulmasta tallin nurkkaan nosturin letkuja varten:




                              Vahvikkeeksi montun reunoille hitsattiin latasta särmätty 90-kulma, joihin taas hitsattiin tartuntoja lattiavaluun.




                              Ja tällainen siitä sitten lopulta tuli:

                              I01 i3s 94

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #75
                                Teit sitten 40-50mm valun nosturin alle?? Jos laitat korkean saksinosturin, niin sehän pitää lisäksi pultata lattiaan kiinni. Valun paksuus pitäisi olla ihan minimissään 100mm ja mielummin 150-200mm.

                                Jos tulee perus saksinosturi, niin nosturi itsessään painaa vajaan tonnin ja siihen vielä 2000-3000kg päälle. Kuormitus tulee aivan päihin, niin laatta voi haljeta.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎