Originally posted by zeniitti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Tuolla kaupassa on jenkeissä noita erimuotoisia profiileja: http://www.elite-xpressions.com. Mun tapaukseen vois olla paras toi Storm Shield http://www.elite-xpressions.com/stormshield.htm, kun 3" syvydestä noin 2" eli reilu 5cm olisi kohouman edessä, jolloin se voisi mennä just sopivasti tuohon alumiinipellin rajaan. Ja mitä mä kokeilin, niin noin 1cm korkeudelle pystyy tuota alatiivistettä vielä nostamaan ihan kivasti, joten sen korkuinen tiiviste menee paikoilleen ilman oven uudelleen säätöä.
Toisaalta pitää miettiä, että mihin se vesi menee, kun pelti on tuossa betonin päällä. Jos vesi ei pääse talliin, niin menee pellin alle lattian ja sokkelin väliin (kai se jo nyt hiukan sinne menee). Tai jos tiivistää tuon betonin ja pellin välin ja päädyt kunnolla, niin sit se jää altaaksi ja talvella voi alatiiviste jäätyä kiinni, jos vesilammikko jäätyy.
Pitää ehkä nähdä sen verran vaivaa, että irrotan ovenpielilaudat (kun just sain ne maalattua...), tuon alumiinipellin ja roilotan pari vesikanavaa tuosta pienestä raosta sokkelin ulkopuolelle. Sit kelpaisi tuollainen weatherstopin kumikaista ihan Euroopasta tilaten ja tiivistää vaan kaikki mahdolliset muut raot ulko-ja sisäpuolelta ovea kuin nuo vesikanavat.Last edited by O.K.; 21-08-2014, 10:07.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostTuolla kaupassa on jenkeissä noita erimuotoisia profiileja: http://www.elite-xpressions.com. Mun tapauks...
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostMielenkiinnosta, nappaas yks kuva vähän kauempaa tallin ovea, en hoksaa missä toi trukkipelti on.Last edited by O.K.; 21-08-2014, 16:59.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Pitäisi ennen talvea saada hommattua autotallin oven avaaja nosto-ovelle. Ovi on kooltaan 2800x2100. Olisiko muilla suositella hinta-laatu suhteeltaan hyviä avaajia. Mahdollisimman nopea tuo saisi olla. Mitä katsonut naapureiden avaajia niin ovat kyllä todella hitaita ja itse en näe sellaisen asentamisessa mitään järkeä.
Omassa tallissa on valaisin rivi katossa oven keskilinjalla niin onko mitään estettä asentaa avaaja 10cm keskilinjasta sivuun?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostPitäisi ennen talvea saada hommattua autotallin oven avaaja nosto-ovelle. Ovi on kooltaan 2800x2100. Olisiko muilla suositella hinta-laatu suhteeltaan hyviä avaajia. Mahdollisimman nopea tuo saisi olla. Mitä katsonut naapureiden avaajia niin ovat kyllä todella hitaita ja itse en näe sellaisen asentamisessa mitään järkeä.
Omassa tallissa on valaisin rivi katossa oven keskilinjalla niin onko mitään estettä asentaa avaaja 10cm keskilinjasta sivuun?
Itsellä on Turnerin avaajat ja ei ne mitkään nopeat ole. Ketjupyörä alkaa aika-ajoin vikisemään mutta korjaantuu rasvaamalla. Kaukosäädin ottaa todella kaukaa, niin periaatteessa voi avata oven jo kauempaa, niin saa ajaa suoraan talliin.Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostTuossapa kuva. Pellin alla on ulkoa päin katsottaessa: viistetty sokkeli - 30mm Finnfoam - lattialaatta. Eli se suojaa tuota lämpökatkona olevaa Finnfoamia sekä sokkelia ja jatkuu sitten pari senttiä vielä lattian päälle. Jotta se asettuisi nätisti pienten epätasaisuuksien päällekin, on sitä hiukan kantattu myös lattialaatan puolelta. Sen takia siihen jää pieni allas, jos oven alle laittaa korotustiivisteen.
Meillä on crawfordin ovi sillä sen omalla koneistolla, joku liftmaster. Tuntuu olevan aika nopea, nopeampi kuin naapureilla (suurin osa nostelee ovia käsin...) ja sehän riittää
Comment
-
-
Originally posted by Pred View PostItsellä on Turnerin avaajat ja ei ne mitkään nopeat ole. Ketjupyörä alkaa aika-ajoin vikisemään mutta korjaantuu rasvaamalla. Kaukosäädin ottaa todella kaukaa, niin periaatteessa voi avata oven jo kauempaa, niin saa ajaa suoraan talliin.Originally posted by zeniitti View PostMeillä on crawfordin ovi sillä sen omalla koneistolla, joku liftmaster. Tuntuu olevan aika nopea, nopeampi kuin naapureilla (suurin osa nostelee ovia käsin...) ja sehän riittääBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostEihän tuolla nopeudella oikeastaan muuta väliä ole kuin se ettei tarvitsisi turhaan tuulettaa tallia talvella ovi auki. Jos moottorilla menee sama aika oven avaukseen ja sulkemiseen kuin sillä, että ajaa auton ulos ja itse käy vetämässä oven kiinni niin hyöty on mielestäni aika nolla.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Miten tuo kynnys yleensäkkin pitäisi rakentaa?
Minun rakennuskuvat eivät ottaneet asiaan mitään kantaa.
Tarvitsee varmaan jyrsiä tuosta uloimmasta 125sesta harkosta siivu pois ja valaa kynnys lattiavalun kanssa samaan laattaan?
Kuinka paksu valun pitäisi olla kynnyksen kohdalla? Miten eristyksen kanssa? Siinäkohtaahan tulee kylmäsilta?
Vai teenkö niin että, valan uloimman harkon päälle jonkunpaksuisen kerroksen ja erotan lattialaatan siitä finfoamilla. Sitten turkkilevy siihen päälle "kynnyksenä" ??sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by Ändi View PostMiten tuo kynnys yleensäkkin pitäisi rakentaa?
Minun rakennuskuvat eivät ottaneet asiaan mitään kantaa.
Tarvitsee varmaan jyrsiä tuosta uloimmasta 125sesta harkosta siivu pois ja valaa kynnys lattiavalun kanssa samaan laattaan?
Kuinka paksu valun pitäisi olla kynnyksen kohdalla? Miten eristyksen kanssa? Siinäkohtaahan tulee kylmäsilta?
Vai teenkö niin että, valan uloimman harkon päälle jonkunpaksuisen kerroksen ja erotan lattialaatan siitä finfoamilla. Sitten turkkilevy siihen päälle "kynnyksenä" ??
Lattia liittyy ulkopuolella suoraan pihakiveykseen....
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postpaljon lattia kaivolle laskua.... talliin tulee yksi kaivo keskelle ja tallin koko on 7x9onko sentti metrille liikaa vai ok?
Ja edelleen olen tyytyväinen tuohon ratkaisuun. Pysyy pyörillä kulkevat vehkeet siinä mihin ne jättää ilman jarruja.
Muistaakseni kynnyksiä ei saanut valaa kiini lattialaatan kanssa, vaan kynnys on ns sokkelissa ja lattialaatta on erikseen ja välissä finfoam eriste.
Minulla on ylin vai oliko pari ylintä harkkokerrosta valu harkkoja ovien kohdilla.
Ja lattia on muutaman sentin ylempänä kuin ovien edessä oleva betonilaatta niin ei tule vedet sisään, kynnyksessä on kaato sen 20cm "paksuuden" matkalla.
Pihalaatassa on laskua noin sentti metrille, kun laatta on noin viisi metriä pitkä.
Comment
-
Comment