Originally posted by jens
View Post
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
-
-
Mun autotallin lattia on kuin "perunapelto", eli huonosti tehty mv-laatta kahdelle autolle. Kävellessä tuntuu selvästi epätasaisuus. Kannattaako se piikata pois vai käykö siihen jokin tasoite, joka kestää normaali käytön? Lähinnä mietin sen pinnoitteen kiinnittymistä lattiaan.
Leave a comment:
-
-
Ja lattia sekä pohjat on väärä paikka säästää kun niitä on kohtuu työläs sitten jälkeenpäin siitä paremmaksi muuttaa. Paljonko se sitten rakennusvaiheessa kuluja nostaa että tallin osalta lattiavalu on tupla verkolla ja 15cm.mutta varmasti kyllä riittää nosturille
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Newbie View Postolen rakentamassa uutta autotallia ja tarkoituksena on laittaa sinen kaksipilarinosturi, huomasin rakennesuunnitelmassa, että lattialaatta on 15 cm, kahdella verkolla, onko se riittävä nosturille, vai pitääkö tolppien kohdalle laittaa jykevämpi laatta? Rakennesuunnittelijahan sen sitten varmaan muuttaa, mutta onko tuo nyt edes asia, josta kannattaa kysyä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Newbie View Postolen rakentamassa uutta autotallia ja tarkoituksena on laittaa sinen kaksipilarinosturi, huomasin rakennesuunnitelmassa, että lattialaatta on 15 cm, kahdella verkolla, onko se riittävä nosturille, vai pitääkö tolppien kohdalle laittaa jykevämpi laatta? Rakennesuunnittelijahan sen sitten varmaan muuttaa, mutta onko tuo nyt edes asia, josta kannattaa kysyä?
Leave a comment:
-
-
Kannattaa varmaan samalla kysyä mitä on suunnitellu, kun noin hurja laatta muuten... Kyllä yhellä 5-6mm verkolla ja 10cm valulla yleensä pärjää..
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
olen rakentamassa uutta autotallia ja tarkoituksena on laittaa sinen kaksipilarinosturi, huomasin rakennesuunnitelmassa, että lattialaatta on 15 cm, kahdella verkolla, onko se riittävä nosturille, vai pitääkö tolppien kohdalle laittaa jykevämpi laatta? Rakennesuunnittelijahan sen sitten varmaan muuttaa, mutta onko tuo nyt edes asia, josta kannattaa kysyä?
Leave a comment:
-
-
Itse laitatin tuon kokoiseen vuosi sitten ilpin patterin korvaajaksi. Vahva peukku ilpille. Tasaisempi lämpö ja sähköä haukkaa roimasti vähempi. Takaisinmaksua ollut vähän hankala laskea kun hinnat poukkoilee, mutta varmaan jotain 5-10v välimaastoon.
Leave a comment:
-
-
Autokatoksen muutos talliksi käynnissä. Sisätila 35m2. Kysymys: kannattaako hankkia ilmalämpöpumppu vai lämmitänkö pattereilla?
Leave a comment:
-
-
Joo en minäkään turhaan käynnistelisi, jos käynnistää niin sitten kunnon pakkasilla että kura ei lennä ja voi käydä ajamassa pidemmän lenkin. Vaatii toki talvirenkaat ja liikennekäyttöönoton jos nyt ei suljetulla alueella urheile.
Leave a comment:
-
-
Tuosta öljynvaihto syksyllä vai keväällä oli joskus juttua mp-puolella ja taisi olla Nesteen tutkimuskin asiasta. Eli tosiaan käytetyssä öljyssä on epäpuhtauksia, polttoaineen yhdisteitä, kosteutta jne. Mutta onko tuo sitten miten relevanttia, tiedä siitä. Pahinta varmaankin on sellainen lyhyt talvikäynnistely, koska kone ei lämpiä, joten on tulpat likaiset ja kosteutta kertyy joka paikkaan.
Itse olen laittanut vuosien saatossa talvisäilölaitteet talveksi seuraavasti:
- huolto, öljynvaihto, pesu, vahaus tms. jotta on valmiina kevääksi ja helppo ottaa käyttöön
- tankki täyteen (muovitankkisista tyhjäksi ettei etanoli paisuta muovia)
- akun lataus/ylläpito tai irti
- ei käynnistyksiä.
Mitään ongelmia ei ole ollut yhtenäkään keväänä. Samalla tyylillä ruohonleikkurista autoon ja prätkään. Keväällä akun lataus ja laakista vehkeet tulille
Leave a comment:
-
-
No joo, vanhat öljyt. Mutta kun mä vaihdan joka kevät huolimatta siitä paljonko tulee kilometrejä. Tähän mennessä isoin vuosilukema on ollut n. 10tkm. En siis vielä näe omassa tapauksessa eroa sille, vaihtaako syksyllä vai keväällä.
Sorry ot. Lopetan tähän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMenee nyt edelleen ohi aiheen, mutta miksi öljyt olisi parempi vaihtaa ennen talvisäilytystä? Mä olen aina vaihtanut ne keväällä ennen käyttöönottoa.
Leave a comment:
-
-
sori ot
Originally posted by TNT View PostMitä suosituksia tuohon kosteuden poistoon?
Itselläkin joutuu E30 talvehtimaan kylmässä tallissa
Tuollainen 5L säkin jakaa moneen suokkaan, niin tulee paljon niitä, ei täytä tiukaksi sitäs sukkaa, toimii.
Originally posted by Silmaauki View PostMenee nyt edelleen ohi aiheen, mutta miksi öljyt olisi parempi vaihtaa ennen talvisäilytystä? Mä olen aina vaihtanut ne keväällä ennen käyttöönottoa.
Jostain syystä mulla on ollut huonoa tuuria tuon bensan säilyvyydessä, myös osittain tuli tuolta pienkone hommista jäi mieleen.
Että suosittelen tekee, niin kuin itseltä tuntuu että mikä on hyvä
Leave a comment:
-
Leave a comment: