Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
Menee nyt edelleen ohi aiheen, mutta miksi öljyt olisi parempi vaihtaa ennen talvisäilytystä? Mä olen aina vaihtanut ne keväällä ennen käyttöönottoa.
-
-
Täyttä höpötystä on että bensa menee pilalle talven aikana.
Tallin rakentamiseen / saneeraukseen kysymys. Itsellä on lähiaikojen suunnitelmissa muuttaa nykyinen talli+katos => tuplatalliksi. Käytännössä mun tarvii laittaa toinen ovi, lattia valu katokseen ja väliseinän purku. Kysymys, mitenkä näiden kahden lattian sauma kannattaisi tehdä niin että sitä tulee kohtuullinen?Last edited by jani; 31-08-2023, 18:20.
Leave a comment:
-
-
Kuten edellä jo kirjoiteetu, niin ei ole minullakaan ollut mitään ongelmia vastaavissa olosuhteissa. Eikä minulla ole ongelmia tullut edes polttoaineen osalta, vaikken ole täyteen tankannut tai lähes tyhjäksi ajanut ennen säilytystä.
Akusta huolehtiminen, renkaiden ”pyöräyttäminen” tms. asiat nyt varmaan on ajankohtaisia lämpimässäkin hallissa.
Leave a comment:
-
-
Tankki joko täyteen tai vaihtoehtoisesti ihan tyhjäksi ja tuoreet öljyt koneeseen niin hyvin menee tuollaisessakin tallissa talven yli. Akun miinusnapa tietty irti ellet sitten jotain ylläpitolaturia ajatellut viritellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostPahoittelut, jos menee vähän liian kauas topicin aiheesta, mutta onko foorumilaisilla kesäautoja talvisäilössä kylmissä talleissa?
Ensi talveksi pitäisi säilöä n.15v vanha vääränmerkkinen kesäauto kylmään talliin, mitähän kaikkia ongelmia on luvassa?:think
Talli betonilattialla joten maakosteus ei ole ongelma, mutta muuten talli täysin eristämätön ja ulkolämpötilan vaihtelun armoilla.
Auto tietysti puhtaana ja kuivana talliin, joku kosteudenpoistaja sisälle, välillä akun latailua ja plussakeleillä auton käynnistelyä.
Kokemuksia?
Leave a comment:
-
-
Pahoittelut, jos menee vähän liian kauas topicin aiheesta, mutta onko foorumilaisilla kesäautoja talvisäilössä kylmissä talleissa?
Ensi talveksi pitäisi säilöä n.15v vanha vääränmerkkinen kesäauto kylmään talliin, mitähän kaikkia ongelmia on luvassa?:think
Talli betonilattialla joten maakosteus ei ole ongelma, mutta muuten talli täysin eristämätön ja ulkolämpötilan vaihtelun armoilla.
Auto tietysti puhtaana ja kuivana talliin, joku kosteudenpoistaja sisälle, välillä akun latailua ja plussakeleillä auton käynnistelyä.
Kokemuksia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarger View PostTämä nyt ei varsinaisesti autotalliin liity, mutta aihepiiriin kylläkin.
Jos kuistin maalattuihin kohtiin alkaa tulla mustia pilkkuja ym vaikka maali vielä ok, niin mitä tuolle pitäisi tehdä? Muuta kuin katsoa kun lisääntyy. Kummasti talon muualta maalatut pinnat ei tuota tee vaikka on 20 vuotta vanhempi maali. Itse talon maali vaikuttaa pinnaltaan kiiltävämmältä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostOkei kiitti, täytyy telata siihen kahteen kertaan vaikkapa tuollainen maali sitten. Juurikin tuo mietitytti jos ottaa pintaan homepilkkua niin ikävän näköinen. Katoksen seinät (paneeli verhoilu) on kertaalleen maalattu valkoiseksi niin nyt olis hyvä hetki sutia katto vielä ennenkuin maalataan seinät vielä kertaalleen. Ei tarvitse niitä seiniä sitten suojata mitenkään kun vetäisee sen katon maalaamisen jälkeen myös seiniin vielä kertaalleen sen valkoisen sävyn
Leave a comment:
-
-
Tämä nyt ei varsinaisesti autotalliin liity, mutta aihepiiriin kylläkin.
Jos kuistin maalattuihin kohtiin alkaa tulla mustia pilkkuja ym vaikka maali vielä ok, niin mitä tuolle pitäisi tehdä? Muuta kuin katsoa kun lisääntyy. Kummasti talon muualta maalatut pinnat ei tuota tee vaikka on 20 vuotta vanhempi maali. Itse talon maali vaikuttaa pinnaltaan kiiltävämmältä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ohhoh View PostIhan Tikkurilan Vinhalla niitä on maalattu ja pysyneet hyvänä. Ilman pintakäsittelyä saattaa levyn paperipintaan tulla homepilkkua, kun lämpötilaeroista johtuen kosteutta siihen voi tiivistyä. Vinha tai vastaava akrylaattimaali estää tämän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostKai tämäkin mietintä liittyy ohuesti autotalliin kun tallin yhteydessä meillä on 2 auton katos jossa tosiaan on valmius tehty tallin laajennukselle => katoksen sisäkattona on tuplakipsi. Itse ei olla tuota rakennettu mutta kipsi on siihen hyvin viimeisinä tekoina laitettu edellisen omistajan toimesta eli reilu 2 vuotta sitten. Oliskohan tuo hyvä maalata jollain? Ja jos maalataan niin mikä maaliksi kun se on nyt ulkotilassa niin toimiiko sielä sama maali millä sisäseinät tallista on maalattu vai onko oikeampi valinta ihan normaali valkoinen talomaali?Last edited by ohhoh; 12-07-2023, 19:46.
Leave a comment:
-
-
Kai tämäkin mietintä liittyy ohuesti autotalliin kun tallin yhteydessä meillä on 2 auton katos jossa tosiaan on valmius tehty tallin laajennukselle => katoksen sisäkattona on tuplakipsi. Itse ei olla tuota rakennettu mutta kipsi on siihen hyvin viimeisinä tekoina laitettu edellisen omistajan toimesta eli reilu 2 vuotta sitten. Oliskohan tuo hyvä maalata jollain? Ja jos maalataan niin mikä maaliksi kun se on nyt ulkotilassa niin toimiiko sielä sama maali millä sisäseinät tallista on maalattu vai onko oikeampi valinta ihan normaali valkoinen talomaali?
Leave a comment:
-
-
Itse käyttänyt ns. lihalaatikoita; https://www.transbox.fi/images/liha_ltk1.jpg
Samoten Postin sinisiä laatikoita on parikymmentä käytössä.
Maalarinteippiä kylkeen ja tussilla teksti mitä loota sisältää.
Leave a comment:
-
-
Kuivassa tilassa itse olen siirtynyt pois muovilaatikoista juuri tuon takia että ne lopulta sanovat "snäkräklepop" ja menevät halkirikki.
Nykisellään työnnän harvemmin tarvittavat tavarat pahvilaatikoihin ja tussilla kylkeen mitä laatikosta löytyy: https://www.biltema.fi/koti/sailytta...0-l-2000046258
Leave a comment:
-
Leave a comment: