Originally posted by Italia
View Post
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Newbie View PostMun esimerkki oli varsin raaka tilana, eli ei parvea, ei vessaa, vesipisteelle valmius, voimavirta oli, lattiasta puuttui epoksi. Sopi hyvin omaan tarkoitukseeni.
74m2, josta lattiapinta-alaa 49m2 ja parvea 25m2
Hinta n. 142k€
hoitovastike 105€/kk
61m2, josta lattiapinta-alaa 41m2 ja parvea 20m2
Hinta n. 115k€
Hoitovastike 89€/kk
Hinnat sisältää Tontin, ALV:n, epoksilattian, vessan, parven, vesipisteen, voimavirran, ison nosto-oven sekä erillisen käyntioven. Ja hoitovastike sisältää lämmityksen. Itse joutuu maksamaan oman käyttösähkön ja veden.
Sijainti kehä3 ulkopuolella, mutta PK-seudun laitamilla.
Myyjä sanoi puhelimessa mukavat terveiset "rak. kustannukset ovat nousseet jopa 30% ja ne on nyt sitten näissä hinnoissa mukana". Joo kiva kiitos vaan päivän pilaamisesta, vaikka kustannustasot toki on tiedossaHyvällä sijainnilla näistä pitäisi ainakin saada omat pois, mutta jos joutuu maksamaan 30% Covid-extraa niin se sylettää....
Last edited by pyroz; 09-01-2022, 15:51.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostSisältääkö nuo esimerkit parvet, vessat, vesipisteet, epoksilattiat, voimavirtapistokkeet, jne.?
Mun esimerkki oli varsin raaka tilana, eli ei parvea, ei vessaa, vesipisteelle valmius, voimavirta oli, lattiasta puuttui epoksi. Sopi hyvin omaan tarkoitukseeni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostSisältääkö nuo esimerkit parvet, vessat, vesipisteet, epoksilattiat, voimavirtapistokkeet, jne.?
EDIT: Tai siis toki löytyy talliyhtiön yhteinen vessa, mutta ei omaa vessaa tallista.
EDIT2: Tässä vielä citytallin webbisivujen "vasrustelistaus" kyseisen kohteen osalta:
Vesipiste (kylmä ja lämmin vesi)
LED-valaistus
Sähköpistokkeita (useita, myös 3-vaihepistorasia)
Pinnoitettu lattia
Pesumahdollisuus
Roiskevesisuojatut seinät
Lattiakaivo hiekan- ja öljynerotuksella
Poistoimuri
Ilmanvaihto (painovoimainen)
Lattialämmitys
Omat sähkö- ja vesimittarit
Erillinen käyntioviLast edited by Petri.Kekkonen; 10-01-2022, 18:38.
Leave a comment:
-
-
Sisältääkö nuo esimerkit parvet, vessat, vesipisteet, epoksilattiat, voimavirtapistokkeet, jne.? Entä millaisia vastikkeita eri puolilla on? Vaikka tonttivastike eriteltynä, eli se oikea hoitovastike ja sisältääkö lämmityksen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rgaweer View PostMonet noista talliosakkeista on vuokratontilla ja maksettavan vastikkeen suuruus kyllä hirvitti ainakin itteä. Jopa 200 paremmalla puolella oli monessa, osa ihan koirankopin kokoisessa tilassa.
No huh huh! Samaa mieltä, ei tuollaiseen kannata ryhtyä.
En ole vuokratonteilla olevia kohtieta edes katsonut. Tallin lisäksi asunto-osakekin ollut aina omalla tontilla. Oma tontti ei liiemmin näy ostohinnassa, mutta näkyy vastikkeessa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *Kaide View PostMatinkylään nousevassa Talliosakkeessa oli 30m2 97k€.
Leave a comment:
-
-
Ei kai tää nyt ketään yllätä, että pk-seudulla on kalliimpaa kuin muualla Suomessa, esim. Turun seudulla.
Terv. mm. Grynderi
Leave a comment:
-
-
Matinkylään nousevassa Talliosakkeessa oli 30m2 97k€.
Kun kyselin niin tämä oli ainoa vapaa, kaikki muut myyty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMahtaako olla velaton hinta 60k€ loota
Luulen että tässäkin kohteessa on velaton hinta neliölle siellä 1700-1800€/m2 eli 50m2 kopperon velaton hinta on siellä 90 tietämillä ?
Noissahan on jämäri jätetty yleensä todella isoksi että saadaan myyntihinta näyttämään alhaiselta. Esim 27m2 koppero alle 20k€ mutta velaton lähelle 50k€.
https://talliosake.fi/myytavat-tilat...in-talliosake/
Moi joo pakko oli tarkastaa tarkka hinta, eli velaton yhteishinta noista kahdesta oli 125 t€, sisältäen niiden välissä olleen Paroc seinän poiston.
Tilat ihan perusvarusteltuja, eli omia kuluja tuli ILP. vesimittari ja lattian epoksi, valmiina siinä oli vain pölynsidontakäsittely. Yhtiölainallakin olisi voinut ostaa, mutta tässä en ajatellut pääomakuluja, vaan ainoastaan edulllista ylläpitokulua. Vastike on sitten 40,50 per pala eli yhteensä 81 €.
Kohde löytyy netistä Voivalantie 38, Kaarina
Leave a comment:
-
-
Pääkaupunkiseudulla mun mielestä aika edullisia olleet varasto-osake .fi hallipätkät. 3v. sitten 50m2 talli noin 55teur tontteineen. Yhtiölainaa puolet, eli noin 25teur piti maksaa heti.
Vastike on ihan kohtuullinen, sähköä toki menee talvella, koska ei kovin hyvin eristetty. Tästähän sitten puuttuu epoksit lattiasta, sähköovet, lattialämmitykset yms. Eli sellainen budjettiratkaisu noihin esim talliosake .fi verrattuna.
Mut helppous/ kustannus ollut ihan hyvä mielestäni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hezman View PostSähkön lisäksi yleensä tulee myös siirto ja perusmaksu, todellisuus silloin sähkönhinta x 2. Vai onko noissa jokin yhtiöpohjainen laskutus sydeemi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Newbie View PostMinulla on kaksi tuollaista varastotallia Kaarinassa, rakennuttaja purki niiden väliseinän joten tilaa on yhteensä noin 90 neliötä. Rakennus omalla tontilla ja hoitovastike yhteensä 81 euroa kuussa, ostohinta taisi olla reilut 60 t€ pala, lämmitys ILP:llä (asennus kja laite piti itse hankkia). Minusta ihan ok hintaista säilytystilaa.Originally posted by Supra^ View PostNoilla spekseillä ostaisin ehdottomasti itsekin samantien.
Luulen että tässäkin kohteessa on velaton hinta neliölle siellä 1700-1800€/m2 eli 50m2 kopperon velaton hinta on siellä 90 tietämillä ?
Noissahan on jämäri jätetty yleensä todella isoksi että saadaan myyntihinta näyttämään alhaiselta. Esim 27m2 koppero alle 20k€ mutta velaton lähelle 50k€.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMutta on omankin tallin rakentaminen (rakennuttaminen) kallista nykyisin, minulla maksoi tallin rakennuttaminen 95% ulkopuolisella 700€/m2 2010 vuonna, nyt naapuri aloittaa rakentamaan tallia kesällä niin budjetti on 1000€/m2+
Kaverini rakentaa espooseen taloa, betoni tontille tuotuna ja laskettuna 160€/m3 kun 2010 maksoi 75€/m3. Puun hinnasta ei kannata edes mainita, kaveri sanoi että olisi muurannut katoksen seinät halvemmalla kuin mitä puutikut maksoi, on itse muurari siis.
Tilassa on sähköinen lattialämmitys ja pieni patteri. Todella monessa tallissa näkyy ILP. Itse vaihdoin lattialämmityksen termostaatin etäohjattavaan vajaa kuukausi sitten, jolloin voin pitää poissa ollessani noin +10C tallissa ja kun menen sinne, laitan lisää lämpöä etukäteen. Pienentää todella paljon lämmityskuluja. Vuoden 2021 aikana sähköä on mennyt reilut 3000kWh (eli noin 300eur vuodessa eli 25 eur kuukaudessa)
Leave a comment:
-
Leave a comment: