Autotallin rakentamisesta vol 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bmw323it
    replied
    Originally posted by leksii View Post
    Eioo, ihan perus IKH:peltikaappi ovilla
    Minä tein vanhasta vaatekaapista lämpökaapin pakkasherkille kemikaaleille. Eristeeksi 30mm sauna-finnfoamia, ja lämmönlähteeksi laitoin 200W pakkasvahdin, kun sattui olemaan hyllyssä. Tuolla saa kaappiin halutessaan 55 astetta lämmintä joten vähempikin riittäisi.

Leave a comment:

• leksii
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tämähän on hyvä idea myös maaleille! Onko peltikaappisi mitenkään eristetty?
    Eioo, ihan perus IKH:peltikaappi ovilla

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Nykyiset maalit on pääasiassa varmaankin vesiohenteisia ja pilaantuu kylmässä/pakkasessa. Mutta ei ne liuotinpohjaiset mene pakkasessakaan pilalle. (Itse en ole ainakaan huomannut). Tasainen plusasteinen lämpötila olisi tietysti paras säilymisen kannalta.
    Vesiohenteisia juurikin mietin.

Leave a comment:

• Taski
    replied
    Samaa 15-17 on täälläkin haettu. Pystyy hikoilematta tekemäänkin jotain.
    Näyttää ilpissä olvevan minimilämpökin 16c niin sillä mennään.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Nykyiset maalit on pääasiassa varmaankin vesiohenteisia ja pilaantuu kylmässä/pakkasessa. Mutta ei ne liuotinpohjaiset mene pakkasessakaan pilalle. (Itse en ole ainakaan huomannut). Tasainen plusasteinen lämpötila olisi tietysti paras säilymisen kannalta.

Leave a comment:

• MPV
    replied
    Käytöstä poistettu jääkaappi?

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by leksii View Post
    Mulla on peltikaappi jossa on pakkasvahti nii pysyy kaikki kemikaalit lämpimänä kun ei tallissa oo kovilla pakkasilla kovin lämmintä

Leave a comment:

• leksii
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Itse miettisin myös mitä siellä tallissa säilyttää. Jos siellä on vahoja, öljyjä, jarrunesteitä, kittiä, maalia jne. niin nämä kemikaalit voi tykätä eri lämpötilasta kuin oma rahapussi. Myös jos jotain pesuvälineitä meinaa kuivata tallissa niin lämpöä lienee hyvä olla enemmän kuin 5 astetta.
    Mulla on peltikaappi jossa on pakkasvahti nii pysyy kaikki kemikaalit lämpimänä kun ei tallissa oo kovilla pakkasilla kovin lämmintä

Leave a comment:

• jani
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Rakentaminen laillisesti on nykyään niin naamattoman kallista että jos haluaa hieman suuremman tallin niin melkein kannattaa ostaa vanha talo isolla tallilla ja sitä sit pikkusen entraa toimivammaksi ku ei kauheesti vanhoissa taloissa osata arvostaa sitä tallia eikä sitä pidetä minkään hintasena, pitäs osata laskeskella että mitäpä se 100 neliöinen uus talli tulis maksamaan.
    Jos tuonne metsään rakentaa Azimutille vajan talvisäilytystä varten niin eipä siihen kannata paljoa lupia hakea.

Leave a comment:

• GOOFY
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Joskus täällä joku mainosti että rakentelee tallin ykkös tonneilla. Kiva olisi nähdä kuvia valmistuneista budjettitalleista.
    Rakentaminen laillisesti on nykyään niin naamattoman kallista että jos haluaa hieman suuremman tallin niin melkein kannattaa ostaa vanha talo isolla tallilla ja sitä sit pikkusen entraa toimivammaksi ku ei kauheesti vanhoissa taloissa osata arvostaa sitä tallia eikä sitä pidetä minkään hintasena, pitäs osata laskeskella että mitäpä se 100 neliöinen uus talli tulis maksamaan.

Leave a comment:

• jani
    replied
    Joskus täällä joku mainosti että rakentelee tallin ykkös tonneilla. Kiva olisi nähdä kuvia valmistuneista budjettitalleista.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Itse tähtään 16:sta, jota pidän kompromissinä etujen ja kustannusten suhteen.
    Varmasti on useita eriäviäkin mielipiteitä, mutta tuon koen olevan MINUN käytössä ok.
    Samaa 15-17 on täälläkin haettu. Pystyy hikoilematta tekemäänkin jotain.

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Mulla oli aikoinaan kahden auton tallissa ilppi kanssa, ja se oli +18c pyynnöllä syyskuu - huhtikuu lämpö ja kesäkuukaudet viilennystä.

Oli paljon kivempi maalailla lämpöisessä…

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by TinoTK View Post
    Juu ja jos kylmää haluaa, niin laittaa pyynnin kylmälle.

Joko et ymmärtänyt asian pointtia, tai olet muuten vaan lapsellinen

Leave a comment:

• TinoTK
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ilppimiehille vinkkinä että jos haluaa äkkiä lämmintä niin ilpin pyynti maksimiin, ja puhallus isolleen. Esim. Mun ilppi pukkaa 50 asteista ilmaa kun se on täysillä.
    Juu ja jos kylmää haluaa, niin laittaa pyynnin kylmälle.

Leave a comment:

Working...
X