Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin rakentamisesta vol 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    #46
    Originally posted by Tonton View Post
    Mitä jos lisäisit auton korkeuden omaan pituuteesi?

    Oisko 3300 vapaa tila
    tottamuute
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #47
      Originally posted by Powr View Post
      "Vanha" lämmin tila on ollut valmis jo kohta kaksi vuotta ja tehty ihan oppien mukaan, koska tehtiin samalla kun koko halli rakennettiin.
      Nytte rupee vaan tila loppumaan, koska suunnitteilla siirtää yrityksen tilat samaan yhteyteen.

      Ja koko homma siis ihan vasta suunnitteluasteella. Kartoitetaan nyt vasta kustannuksia ensin


      Edit. Ja runko on 100x100

      Edit2. Ja tota SPU:n 2 laatua on tarkotus käyttää jos se vaan siihen soveltuu
      Runko päistään auki ja rimoitat runkotolppien välin väh.22x20 rimalla ja sitä vasten 80mm spu
      Näin saat ulkolaudoitukseen toimivan tuuletuksen.
      Sen voi toteuttaa siististi vaikka helmapellillä

      Sisäpuolelle sitten lisää eristettä oman maun mukaan mutta ainakin se 30mm että saa yhtenäisen pinnan rungon päälle, levysaumat teipaten niin höyrynsulku toimii
      Sitten sisälle lisää haluamansa materiaalin.
      Koolaa jos haluaa paneelia tai liimaa vaikka kyprokin liimamassalla jne.

      Sähköjä on tietty mukavempi vedellä jos koolaa niin ei tarvi mennä höyrysulusta läpi.
      Vaikka 48x48 koolaus niin sisälle voi lisätä vielä 50mm villaa
      Sitten seinässä onkin 110mm spu +50mm villaa
      Vastanee jo hyvin tämän päivän asuin rakennusten vaatimuksia
      Last edited by Tonton; 25-08-2014, 20:05.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Powr
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2008
        • 1589
        • Kankaanpää

        #48
        Originally posted by Tonton View Post
        Runko päistään auki ja rimoitat runkotolppien välin väh.22x20 rimalla ja sitä vasten 80mm spu
        Näin saat ulkolaudoitukseen toimivan tuuletuksen.
        Sen voi toteuttaa siististi vaikka helmapellillä

        Sisäpuolelle sitten lisää eristettä oman maun mukaan mutta ainakin se 30mm että saa yhtenäisen pinnan rungon päälle, levysaumat teipaten niin höyrynsulku toimii
        Sitten sisälle lisää haluamansa materiaalin.
        Koolaa jos haluaa paneelia tai liimaa vaikka kyprokin liimamassalla jne.

        Sähköjä on tietty mukavempi vedellä jos koolaa niin ei tarvi mennä höyrysulusta läpi.
        Vaikka 48x48 koolaus niin sisälle voi lisätä vielä 50mm villaa
        Sitten seinässä onkin 110mm spu +50mm villaa
        Vastanee jo hyvin tämän päivän asuin rakennusten vaatimuksia
        Kiitän tästä. Nyt täytyy lukea vaan kymmenen kertaa ajatuksella, että pääsee kärryille Ei sillä että olisi huonosti selitetty, vaan että ei mene tähän päähän helpolla
        "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #49
          Kuvitetaan jos helpottaa

          Harkkojen mittasuhde meni vituiks mutta ei oo varmaan oleellinen.

          Ulkoa sisälle
          Vuoraus,rima=tuuletusrako 20mm,80mm eriste
          30mm eriste,kyproc

          Alhaalla ilman kulkusuunta ja helmapelti
          Joku rotta ritilä sinne kannattaa laittaa mut ajatus tasolla vois toimia noin purkamatta koko ulkovuorta Ylhäältä sit rako auki tietenkin että kulkee läpi asti
          Last edited by Tonton; 13-03-2016, 01:18.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Powr
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1589
            • Kankaanpää

            #50
            Originally posted by Tonton View Post
            Kuvitetaan jos helpottaa

            Harkkojen mittasuhde meni vituiks mutta ei oo varmaan oleellinen.

            Ulkoa sisälle
            Vuoraus,rima=tuuletusrako 20mm,80mm eriste
            30mm eriste,kyproc

            Alhaalla ilman kulkusuunta ja helmapelti
            Joku rotta ritilä sinne kannattaa laittaa mut ajatus tasolla vois toimia noin purkamatta koko ulkovuorta Ylhäältä sit rako auki tietenkin että kulkee läpi asti

            No nyt selkis tyhmemmällekin Suuret kiitokset!
            "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              #51
              Toni, mikä tää yks kuva on?!
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • Ändi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1292
                • Pori

                #52
                Minullakin on tuo talli rakennusvaiheessa, niin kerrompa omastani.

                pohjan ala on n 7.5 leveyttä ja 8.5 pituutta. Eli kahden auton talli. Vasemmalle nosturi ja oikealle pieni varasto perälle (2x3m)
                Ulos tulee vasemmalle reunalle vielä katos. Koko tallin pituinen ja 4 metriä vapaata tilaa sivusuunnassa.
                Tallin keskikorkeus on se 3.6m jotta 2-pilarinostin mahtuu varmasti.
                Lattiavaluun lämmityskaapeli varoiksi ja ilmalämpöpumppu hoitamaan lämmitystä. Ilmanvaihto huipparilla ja korvausilmaventiilein.
                5*2,3 ovi. Lattia "kaivoina" 2 umpinaista 315mm rumpuputkea valurautakansin.

                Nostimen paikkaa olen hieman miettinyt. Se jokatapauksessa on tultava vasemmalle reunalle. Mutta kuinka kauas takaseinästä. Ajattelin että etäisyys olis noin 3.5 metriä, jolloin 5 metrisenkin auton eteen jäisi vielä metrin tilaa (eteen tai taakse, kumpiapäin sen nyt sitten ajaa).
                Kuinkapaljon sivuilla tarvittaan tilaa jotta voi työskennellä.
                Attached Files
                sigpic
                E46 2d 330 -02
                EX.
                E36 2d 328 -97
                e92 335d -07
                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                Bmw 325 iA 2D -93
                Bmw 325 4d -92

                Comment

                • -TT
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 192
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by Ändi View Post
                  Minullakin on tuo talli rakennusvaiheessa, niin kerrompa omastani.
                  Aika mielenkiinoitsen näköinen rakennus tulee.

                  Paljonko olet kuluttanut rahaa tuohon kuvavaiheeseen?
                  Coupe :think
                  sigpic

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #54
                    Originally posted by -TT View Post
                    Aika mielenkiinoitsen näköinen rakennus tulee.

                    Paljonko olet kuluttanut rahaa tuohon kuvavaiheeseen?
                    Se pikkasen kaunistuu kun saadaan vasemmalle puolelle katos. (murrettu katto tyylillä).

                    Tarkkoja laskelmia mulla ei ole tässä lähellä, mutta sanotaan karkeesti
                    n 5-7k€ . tuo ei sisällä paalutusta. Paalutuksen oli jo edellinen omistaja ehtinyt lyödä maahan . (10kpl 17m) . Paalutuksesta johtuen rautaa ja betonia on mennyt aika lailla.

                    Ohessa luonnoskuva jonka löysin. Kuvassa pintamateriaali on väärä, ja kuvassa oleva sisäkattomalli on väärin. ei tuollaista voinut rakentaa ilman tolppia.
                    Attached Files
                    Last edited by Ändi; 05-09-2014, 14:31.
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #55
                      Ovesta tul kyl vähän ahdas.. ei tartte pakulla mennä sisään...
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #56
                        Originally posted by jmp2002 View Post
                        Ovesta tul kyl vähän ahdas.. ei tartte pakulla mennä sisään...
                        Vito ja transporter jää molemmat alle 2 metrin.
                        Ducatoa ei kyl sisälle saa.
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          #57
                          Originally posted by Ändi View Post
                          Vito ja transporter jää molemmat alle 2 metrin.
                          Ducatoa ei kyl sisälle saa.
                          maxi ducato 2.5m ja iso rintteri 2.8m. itellä tulee sen 2.8m ovi korkeudeksi...
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • zeniitti
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 575
                            • 127.0.0.1

                            #58
                            Originally posted by markok View Post
                            Muistatko zeniitti mikä malli sulla on Liftmasterin avaajista?
                            Meillä on itse asiassa Crawford Ultra Excellent.

                            Sain muuten nyt asenneltua yhden tiivisteen. Prismasta osta pois päiviltä löytyi puoli-ilmaiseksi tuollainen RK Yleistiiviste O-profiili.







                            Ihan nätisti sain sen asennettua, mutta eipä se ovi menekään enää niin alas kuis ennen. Kuvittelin, että oviautomatiikassa on se hidas loppu sellaista menen vaikka väkisin -tyyppistä sulkemista, että ovi on varmasti tarpeeksi tiiviinä lattiassa. Joskus viimekesänä yritin ohjelmoida ovea menemään alemmas. Ohjekirjaa tavasin ja yritin niin pirusti. En mielestäni saanu ovea yhtään paremmaksi. Joku voisi rautalangasta vääntää, miten tuon oven saa menemään alemmaksi...

                            Toinen asia, millä ihmeaineella saisin noi roiskeet pois rosterista? Olisiko ollu siinä jo lattiakuravaiheesta asti, vuosia siis...

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #59
                              Tohon crawfordiin ja muihin kannattaa noi ylimääräiset tiivisteet unohtaa. Silloin on joku tehty päin persettä jos se ei tiivistä kynnykseen kunnolla.
                              Ota tuosta toi ylimääräinen tiiviste pois ja painat koneistosta 2,1,2 niin pitäisi mennä tiiviimmin kiinni.


                              Edit. Sulla toi excellent malli, mutta etsi pehmeän lähdön pois-/päällekytkentä

                              Edit2. Taitaa olla dip kytkimet 7&8 ON asentoon ja resetin kautta uudelleen ohjelmointi.
                              Last edited by jake2710; 12-09-2014, 16:18.

                              Comment

                              • Maili
                                BTCF Member
                                • Aug 2011
                                • 446
                                • E-pohjanmaa

                                #60
                                Muistakaa kun betoni lattiaa valatte Master toppi tai vastaava vetää pintaan. Ei tullu rakennus vaiheessa laitettua,niin nyt on vuosien varrella maalattu 2 kertaa teknofloor lattia maalilla ja nyt pinnoitin lattian normafloor 200 pinnoitteella josko pysyis paremmin. Eli n.2000e on tullu maalailtua lattiaan
                                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎