Rengasmelusta täytyy sen verran mainita, että E61 oli todella hiljainen auto, samoin E39 touring, sanoisin, että samaa tasoa, eli tässä ei edistystä juurikaan ollut tapahtunut. Renkaiden leventyminen/madaltuminen totta. E9X on meluissa viitosbemareita huonompi niinkuin olettaakin voi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kun ei kukaan tuota ostopuolta lue niin nyt ois autolle tarvetta..
Ostetaan BMW
E30 318is tai M50B25 / M52B25 / M52B28 Swap (Manuaali)
E34 525i M50 530i (M60) 540i + ia Sedan/Touring (Manuaali / 540 voi olla myös automaatti)
E36 316-323 Compact (ei automaattia)
E36 323-328i Coupe/Sedan/Touring (ei automaattia siis)
E39 523-530i Sedan/Touring (saa olla automaattikin)
Lähestythän minua privaviestitse kuvien hinnan ja specsien kera!
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Tuossa edellisellä sivulla kun oli pohdintaa muun muassa E39:in ja E60:en eroista, niin voinhan toki olla väärässäkin, mutta omasta mielestäni E60 ei oikein anna perus autona mitään lisää.. Se että elektroniikkaa ja monimutkaisia lisävarusteita ja hallintajärjestelmiä on tullut lisää, ei ainakaan omissa silmissäni aiheuta minkäänlaista omistamisen halua E60:en suhteen. Toki edellyttää että verrokkina oleva E39 on tikissään, mutta jos näin on, ei mielestäni E60 ole autona merkittävästi parempi, vaan henkilökohtaisesti pidän sitä täydellisenä väliinputoajana... Eniten ehkäpä "harmittaa" se ettei ohjaamokaan ole niin kuljettajakeskeinen kuin aikaisemmin. Ennen BMW tunnettiin nimen omaan ajajan autona, mutta jotenkin näen E60:n olevan enemmän matkustajille suunnattu kuin esimerkiksi E39. Toki nuorimmatkin E39:it ovat autoksi jo auttamatta vanhoja, joten ainahan voi perustella vaihtoa tuoreempaan ja vähemmän ajettuun.
Jos nyt puhutaan vaikkapa E39:iä tai E46:sta uudemmista korimalleista, niin itselläni omistushaluja herättää oikeastaan vain E92 eli kolmossarjan Coupe, mutta sekin pelkän ulkonäkönsä puolesta... No hyvä on, onhan 330:t ja 335:t jo melkoisia "pyssyjä" mutta enpä haluaisi olla sellaisen omistaja siinä vaiheessa kun molempia turboja aletaan uusimaan esim. 335:ssa. Tokihan E39 530d:ssä niin ikään turbot paukkuvat, mutta onneksi niitä on siinä vain yksi. GM:n laatikko on tietysti se akilleen kantapäänä pidetty kapistus, mutta senkin vielä vaihtaa kahden 335:en turbon hinnalla.
E63 eli 6- sarjan Coupe olisi melkoinen peli, mutta autappa armias mikäli sellainen alkaa reistailemaan... Siihen nähden taitaa nuo tuplaturbojenkin vaihdot olla pikkurahoja. Eli ei se auta kun puksuttaa tuolla vanhalla E39:llä menemään ja koettaa aina parsia sitä mukaa uudelleen kasaan kun joku paikka antaa siitä periksi.Last edited by tumppi$; 20-10-2014, 00:52.
Comment
-
-
Mikäs tossa e63 esim 645cissä korjaamisen kalliiksi tekee vrt esim vanhemmat v8:sit? Eikös pata oo liki pomminvarma? Alkuperäishinnaltaan liki 150k€ herrasmiescoupe alkaa olla hintaluokassaan, eli n30k€, melkoisen houkutteleva ja ei niin yleinen vaihtoehto harrastusautoksi... :thinkDeutchland uber alles!
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostMikäs tossa e63 esim 645cissä korjaamisen kalliiksi tekee vrt esim vanhemmat v8:sit? Eikös pata oo liki pomminvarma? Alkuperäishinnaltaan liki 150k€ herrasmiescoupe alkaa olla hintaluokassaan, eli n30k€, melkoisen houkutteleva ja ei niin yleinen vaihtoehto harrastusautoksi... :think
Entäpä esim. korin, jarrujen ja vaikkapa alustan osat? Lähes joka kerta turvauduttava marmoritiskiin... Taitaa olla aika turhaa kysellä 6-sarjalaisten palikoita Motonetistä tai purkaamoista nyt puhumattakaan, koska sen verran vähän niitä Suomen teillä liikkuu. Entäpä huolto- ja korjauspaikat? Vaikka periaatteessa voisi kuvitella että siinähän se hoituu kuten minkä tahansa muunkin auton huolto/korjaus, mutta minäpä vahvasti veikkaan että aika moni nyrkkipaja nostaa kädet pystyyn hyvinkin nopeasti mikäli kyse on vähänkin vaativammasta työstä. (näin kävi nimittäin jo aikoinaan M60 motin kanssa)
Mutta, mutta... Mikäli olen nyt väärässä, niin kertokaa ihmeessä ettei asia noin ole, koska autonahan 6- sarjalaiset ovat totta tosiaan kiinnostavia vehkeitä. Noh, turbohuolia ei tietenkään olisi, mutta entäpä kaikki muu? Esim. alustan osatkin ovat ETK:n mukaan lähes tuplahintaisia esim. 3- sarjaan nähden. Mikäli alusta/akselistorakenne on vielä hiemankin samanlainen kuin esim. E39:ssä, niin sinnehän saa olla vähän väliä jotakin "tikkuja" tai puslia vaihtelemassa.Last edited by tumppi$; 20-10-2014, 03:47.
Comment
-
-
Originally posted by tumppi$ View PostJos nyt puhutaan vaikkapa E39:iä tai E46:sta uudemmista korimalleista, niin itselläni omistushaluja herättää oikeastaan vain E92 eli kolmossarjan Coupe, mutta sekin pelkän ulkonäkönsä puolesta... No hyvä on, onhan 330:t ja 335:t jo melkoisia "pyssyjä" mutta enpä haluaisi olla sellaisen omistaja siinä vaiheessa kun molempia turboja aletaan uusimaan esim. 335:ssa. Tokihan E39 530d:ssä niin ikään turbot paukkuvat, mutta onneksi niitä on siinä vain yksi. GM:n laatikko on tietysti se akilleen kantapäänä pidetty kapistus, mutta senkin vielä vaihtaa kahden 335:en turbon hinnalla.
E63 eli 6- sarjan Coupe olisi melkoinen peli, mutta autappa armias mikäli sellainen alkaa reistailemaan... Siihen nähden taitaa nuo tuplaturbojenkin vaihdot olla pikkurahoja. Eli ei se auta kun puksuttaa tuolla vanhalla E39:llä menemään ja koettaa aina parsia sitä mukaa uudelleen kasaan kun joku paikka antaa siitä periksi.
Varmasti V8:n BMW:n huollot maksaa myös enemmän kuin jonkun perus-Avensiksen.
Kyllä se vaan niin on jos jotain miehekkäämpää ja tehokkaampaa autoa etsii, niin luultavasti se maksaa aina vähän enemmä kuin peruskinnerin pito. Toisaalta moniko Suomessa näillä erikoisemmilla vetää sit sen kymmeniä tuhansia vuoteen (Saksassa nämä mitkään em. ei nyt niin erikoisia edes ole)? Pienemmillä ajomäärillä yleensä tulee harvemmin ongelmia.
Mulla ainakin autoiluin kulut on pääasiassa verojen maksamista, virijen ostamista ja arvon alenemista. Huollot ja polttoainekustannukset on ihan triviaalia ollut.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostMulla ainakin autoiluin kulut on pääasiassa verojen maksamista, virijen ostamista ja arvon alenemista. Huollot ja polttoainekustannukset on ihan triviaalia ollut.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View Post335i:n huollot eivät ole missään nimessä hinnakkaammat kuin kutos-dieseleiden. Hyvin paljon itseasiassa onkin samoja hommia. Vaparibensoihin verrattuna 335i:ssä tosiaan on turbojen uusimisen mahdollisuus, mutta sekin on mm. kiinni siitä haluaako autoaan virittää. Ja silti jos ahtimiin menee se 1000€ kerran 150tkm:ssa, niin ainakaan omilla ajoilla ei kauheasti tuskastuta (3000km vuodessa) . Halvemmaksi tämän omistaminen on huoltojen osalta tullut kuin 3-litrasen turbodieselin.
Varmasti V8:n BMW:n huollot maksaa myös enemmän kuin jonkun perus-Avensiksen.
Kyllä se vaan niin on jos jotain miehekkäämpää ja tehokkaampaa autoa etsii, niin luultavasti se maksaa aina vähän enemmä kuin peruskinnerin pito. Toisaalta moniko Suomessa näillä erikoisemmilla vetää sit sen kymmeniä tuhansia vuoteen (Saksassa nämä mitkään em. ei nyt niin erikoisia edes ole)? Pienemmillä ajomäärillä yleensä tulee harvemmin ongelmia.
Mulla ainakin autoiluin kulut on pääasiassa verojen maksamista, virijen ostamista ja arvon alenemista. Huollot ja polttoainekustannukset on ihan triviaalia ollut.
Noista N54:n turboista rallatusten ym. takia väännellään hirveitä kauhukuvia, mutta ymmärtääkseni turbojen uusiminenkaan ei kuitenkaan ole mitää tähtitieteellisen kallista?
Ja tosiaan jos haluaa yllätyksetöntä ja mahdollisimman halpaa autoilua, kannattaa pysyä corolla-linjalla.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostKun ei kukaan tuota ostopuolta lue niin nyt ois autolle tarvetta..
Ostetaan BMW
E30 318is tai M50B25 / M52B25 / M52B28 Swap (Manuaali)
E34 525i M50 530i (M60) 540i + ia Sedan/Touring (Manuaali / 540 voi olla myös automaatti)
E36 316-323 Compact (ei automaattia)
E36 323-328i Coupe/Sedan/Touring (ei automaattia siis)
E39 523-530i Sedan/Touring (saa olla automaattikin)
Lähestythän minua privaviestitse kuvien hinnan ja specsien kera!
EX bemut: e21 316 | Z3 | e28 518 |e36 316i Touring | Nykynen; e34 525i Touring vm.96
Comment
-
-
Originally posted by -J-T-A- View PostOnko ihmiset käyttäneet tuota kamuxin Saksasta tuonti palvelua? Saako vanhan auton laitettua vaihdossa ja ilmeisesti rahoitus onnistuu tarvittaessa? :think
Sait privaa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment