Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    Originally posted by Jookuj View Post
    No ei se ihan mahdoton ajatus olisi että kolmeysin kuskais sinne lähemmäs jos tulis jotain autoa etelämpää katteleen.
    Tässä olis kuitenki ne vanteetki kohdallaan mitkä auton tekee.
    Niin style 66 on tosiaan hieno vanne.
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • Jookuj
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 938
      • Kemi

      Originally posted by L.H View Post
      Niin style 66 on tosiaan hieno vanne.
      Se on ihan miten haluaa, stylet kuuluu kauppaan tuolla hintaa ja jos vähän lompakon liepeitä raottaa niin mukaan laitetaan Rialitkin.
      ___________________
      BMW G30 520d -17
      ----------------------------------------------------------------------
      MB c350 -11
      BMW F11 M550D -14
      Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
      MB w211 -07
      BMW e39 525i -01
      BMW e36 325i -93
      BMW e36 320i -92

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Jookuj View Post
        Muijalla ehottomasti kannattas diesel, ku 70km päivässä työmatka ajoa, muut sitten päälle.


        Jos 35tkm vuodessa, diesel vie 5l/100km(?) ja bensa 6,5l/100km. Paljonko Passatin dieselvero, 450€? Säästöä hurjat 600€ vuodessa eli 50€ kuussa. Paljonko diesel on ostaessa kalliimpi, paljonko siihen menee enemmän huoltoihin? Turbon vaihto, hiukkaussuodatin, suuttimet, hehkut, yms?

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Bmw Master View Post
          http://diesel-laskuri.net/
          Jos 35tkm vuodessa, diesel vie 5l/100km(?) ja bensa 6,5l/100km. Paljonko Passatin dieselvero, 450€? Säästöä hurjat 600€ vuodessa eli 50€ kuussa. Paljonko diesel on ostaessa kalliimpi, paljonko siihen menee enemmän huoltoihin? Turbon vaihto, hiukkaussuodatin, suuttimet, hehkut, yms?
          Ei kai normihuollot ole sen kalliimpia kun bensoihin ,ja tuskin joka diesel autossa menee nuo mainitsemasi osat.
          Täällä tuo M5 ollut kalliimpi huoltaa\korjata 25 tkm :n aikana kun E61 disulit 210 tkm aikana
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by veku View Post
            Täällä tuo M5 ollut kalliimpi huoltaa\korjata 25 tkm :n aikana kun E61 disulit 210 tkm aikana
            Motorsporttia ei voi verrata mihinkään normali autoon, se vie kaiken

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5541
              • Kankaanpää

              Originally posted by Bmw Master View Post
              http://diesel-laskuri.net/
              Jos 35tkm vuodessa, diesel vie 5l/100km(?) ja bensa 6,5l/100km. Paljonko Passatin dieselvero, 450€? Säästöä hurjat 600€ vuodessa eli 50€ kuussa. Paljonko diesel on ostaessa kalliimpi, paljonko siihen menee enemmän huoltoihin? Turbon vaihto, hiukkaussuodatin, suuttimet, hehkut, yms?
              Näytti olevan 550e dieselvero passattiin.



              Niinhän siinä kävi että pasuuna lähtee ens viikolla matkaani.
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • L.H
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2481
                • Lohja

                Alunperin oli tarkoitus ostaa käyttöautoksi joku pienempi perusauto halvoilla ylläpitokuluilla, koska kilometrejä tulee todella vähän ja niistäkin "pakolliset" talvisin. Tällä hetkellä kuitenkin eniten kiinnostaisi facelift e39 (Touring), mutta kiinnostavat yksiköt tuntuvat olevan Lapissa tai muualla jumalan selän takana eikä ainakaan vielä 6-7k€ hintaluokassa ole muutenkaan kauheasti tarjontaa.

                Nyt on ajettuna 528i, 525i ja 530i steptronicilla ja kaikki kelpaisivat tekniikan puolesta, mutta ensin mainittu ei ole myynnissä ja facelifteissä oli muuten vaan liian paljon laittoa. Ehkä tuohon hintaluokkaan ei ole realistista löytää autoa joka ei täristäisi ajossa/jarruttaessa ja ruostetta olisi siellä täällä, erityisesti kaikissa luukuissa, tuulilasit halki jne. "pientä laittoa"(?):think Joten kannattaako kääntää katseet kokonaan suosiolla muualle vai kokeilla vielä myös pikkukoneista manuaalia esim. tätä-> 520i Touringia?
                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Kokemuksia Avensis T25 bensakoneella? ~Kymppitonnilla saisi ihan ok kuntoisen, penkinlämmittimet, cruise ja vetokoukku. Kummasti noinkin perusvarusteet monesta Bemarista puuttuu.

                  Comment

                  • Ovaali
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 242
                    • Ylivieska

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Kokemuksia Avensis T25 bensakoneella? ~Kymppitonnilla saisi ihan ok kuntoisen, penkinlämmittimet, cruise ja vetokoukku. Kummasti noinkin perusvarusteet monesta Bemarista puuttuu.
                    Prefacelift 1.6 ja 1.8 saattaa syödä öljyä. 2.0 ja 2.4 jonkin verran ollu ongelmia saasteiden kanssa, eli kattia ja o2 antureita vaihdeltu. Helppoja vaihtaa mutta arvokkaita ja tosi kranttu moottorinohjaus noiden suhteen. Eli vaatii käytännössä orkkis osaa. Muuten ihan passeli kulkineita. Itse suosittelen automaattia. Mitään ohjelmointeja/kustomointeja turha odottaa, paitsi turvavyön summerin saa halutessaan kikkailtua pois.

                    Ja tosiaan nuo "isolohkot" on varustettu perinteisellä ohjaustehostimella kun taas noissa pienemmissä pannuissa sähköinen tehostus. Jos sillä nyt on mitään merkitystä tojon ajettavuuteen.
                    Last edited by Ovaali; 22-09-2014, 18:09. Reason: Lisätty tekstiä

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Ovaali View Post
                      Prefacelift 1.6 ja 1.8 saattaa syödä öljyä. 2.0 ja 2.4 jonkin verran ollu ongelmia saasteiden kanssa, eli kattia ja o2 antureita vaihdeltu. Helppoja vaihtaa mutta arvokkaita ja tosi kranttu moottorinohjaus noiden suhteen. Eli vaatii käytännössä orkkis osaa. Muuten ihan passeli kulkineita. Itse suosittelen automaattia. Mitään ohjelmointeja/kustomointeja turha odottaa, paitsi turvavyön summerin saa halutessaan kikkailtua pois.

                      Ja tosiaan nuo "isolohkot" on varustettu perinteisellä ohjaustehostimella kun taas noissa pienemmissä pannuissa sähköinen tehostus. Jos sillä nyt on mitään merkitystä tojon ajettavuuteen.
                      Joo isolohko se olla pitää Automaatti olisi kiva, onko mitään tietoa miten ne kestää? Ilmeisesti 4 vaihdetta? Missä hinnassa katti ja lambada sensori on?

                      Comment

                      • Hastra
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 545
                        • Espoo

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Joo isolohko se olla pitää Automaatti olisi kiva, onko mitään tietoa miten ne kestää? Ilmeisesti 4 vaihdetta? Missä hinnassa katti ja lambada sensori on?
                        Mulla käyttiksenä ave 2010 (t27?) 2.0 automaatti. Laatikko on 7-pykäläinen ja todella hyväntuntuinen. Pehmeämpi kuin lci e91 6-pykäläinen.
                        Saman ikäisessä diesel avessa on vanhemman mallin laatikko, joka tuntuu olevan eri vuosikymmeneltä.
                        Audi A3 GTRON
                        EX: BMW 325D Coupe -07
                        EX: BMW 320ia -08

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Hastra View Post
                          Mulla käyttiksenä ave 2010 (t27?) 2.0 automaatti. Laatikko on 7-pykäläinen ja todella hyväntuntuinen. Pehmeämpi kuin lci e91 6-pykäläinen.
                          Saman ikäisessä diesel avessa on vanhemman mallin laatikko, joka tuntuu olevan eri vuosikymmeneltä.
                          Uusi koriset on ~10k€ kalliimpia joten ei taida sellaiseen pystyä.

                          Comment

                          • Hastra
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 545
                            • Espoo

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Uusi koriset on ~10k€ kalliimpia joten ei taida sellaiseen pystyä.
                            Ok, arvelinkin että vähintään 5ke kalliimpia, mutta sen verran nuo budjetit monesti venyy.
                            10ke venyttäminen ei kieltämättä ole helppoa.
                            Audi A3 GTRON
                            EX: BMW 325D Coupe -07
                            EX: BMW 320ia -08

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Kokemuksia Avensis T25 bensakoneella? ~Kymppitonnilla saisi ihan ok kuntoisen, penkinlämmittimet, cruise ja vetokoukku. Kummasti noinkin perusvarusteet monesta Bemarista puuttuu.

                              Ennemmin samanikäinen Accord. Meillä on nyt ollut reilu puoli vuotta 2004 mallin 2,4iA, niin on kyllä asiallinen käyttöauto. Premium hifi paketti soi kivasti.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Ennemmin samanikäinen Accord. Meillä on nyt ollut reilu puoli vuotta 2004 mallin 2,4iA, niin on kyllä asiallinen käyttöauto. Premium hifi paketti soi kivasti.
                                Jotenkin tuntuu, että Hondassa osat kalliimpia kuin tojoon. Tosin mahtaako tuollainen japanissa valmistettu Accord mitään osia tarvita?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎