Noissahan ei lopulta ole teknisessä mielessä kovin suurta eroa. Molemmat insinöörien loppuun hiomia tuotteita ja voimanpaskaa saa kummastakin vähintään riittävästi. Porschessa on tietty se porschen status, mutta ei toi kyllä yhtään kakkoseksi jää 996 turbolle. Mä kyllä valkkaisin 996 vs GT-R vaihtoehdoista jälkimmäisen. Livenä juuri ihastelin sellaista pari päivää sitten ja hemmetti, että se näytti hyvältä. GT-R on tämän päivän autoja ja 996 jo selkeästi vanha. Varsinkin prefacelift. Evon fast fleetissä olen toimittajan Godzillan rakentelua seurannut ja lopulta aika pikku modella siihen saa ihan helvetisti voimaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juppe View PostNoissahan ei lopulta ole teknisessä mielessä kovin suurta eroa. Molemmat insinöörien loppuun hiomia tuotteita ja voimanpaskaa saa kummastakin vähintään riittävästi. Porschessa on tietty se porschen status, mutta ei toi kyllä yhtään kakkoseksi jää 996 turbolle. Mä kyllä valkkaisin 996 vs GT-R vaihtoehdoista jälkimmäisen. Livenä juuri ihastelin sellaista pari päivää sitten ja hemmetti, että se näytti hyvältä. GT-R on tämän päivän autoja ja 996 jo selkeästi vanha. Varsinkin prefacelift. Evon fast fleetissä olen toimittajan Godzillan rakentelua seurannut ja lopulta aika pikku modella siihen saa ihan helvetisti voimaa.Blow My Whistle
Comment
-
-
nyt se on puolisokin ylipuhuttu pitämään bemareista ja e91 ulkonäkö kolahti myös hänelle. kai se sit pitää ensikeväälle sellanen järjestää alle :think
eikös noissa manuaaleissa ole kaikissa 6 vaihdetta? mites automaatit?
tulee ajettua paljon motaria kaupunkipyörittelyn lisäksi jatkossa niin se kuudes vaihde olisi poikaa.
sit katotaan riittääkö pelinappulat kutoskoneiseen vai ostanko 163hp kakslitrasen.
manuaali olis kiva pitkästä aikaa, mut ei se automaattikaan ole poissuljettu vielä..
tuo kauniimpi puolisko haluais automaatin myös... olisihan se toisaalta kun kilometrejä tulee paljon niin automaatti mukavempi, mutta mutta. pieni sisäinen lapsi se herää talvisin kumminkin eloon ja silloin se manuaali olisi ehdoton.
nykyiselläkin automaatilla veivaan ite jatkuvasti vaihteita kun ei toi loota osaa moottorijarruttaa ym muuten ja välillä arpoo vaihteita miten sattuu. ja hidas. ja ja ja ja..
eikä mahda tuo alkupään e9x sarjan automaatti olla sen fiksumpi vielä?
I-drive, nahkasportit ja xenonit nyt ne tärkeimmät ruksit varusteissa ulkonäön suhteen, ulkokuori menettelee jo ilman sporttipuskureitakin omaa silmää. ja niitä nyt saa sit päivitettyä jos ketuttaa myöhemmin.
muista varusteista :
- vakkari ehdoton (liekö jo ihan vakiovaruste näissä??)
- automaatti-ilmastointi ehdoton
plussaa:
+ vetokoukku, mutta saako näihin kuinka helposti jälkiasennettua?
+ webasto/eberi olis kiva
+ hyvät hifit
+ persgrillit
+ sähköjakkarat
ja mitä näitä ny on. plussaa mitä enemmän ruksittu- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Kyllähän tämä 6-lovinen ZF:n automaatti on hyvä perusajossa ja viimeistään sporttimoodissa pitää riittävän pientä sisällä "vauhdikkaampaan" ajoon. Vielä ei ole kertaakaan tarvinnut automaattia hämmentää kuin tavallisen ja sportin välillä. Ja sporttiakin yleensä vain ohitustilanteissa. Moottorijarruttaa mielestäni sopivasti.
Kannattaa kokeilla. Voi yllättää positiivisesti varsinkin hitaan mb:n laatikon jälkeen.EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Posteikös noissa manuaaleissa ole kaikissa 6 vaihdetta? mites automaatit?
tulee ajettua paljon motaria kaupunkipyörittelyn lisäksi jatkossa niin se kuudes vaihde olisi poikaa.E30 320iS Diamantschwarz
K100RS 16v
Comment
-
-
Mr.Speed
-
Seuraava harrasteauto on V8 jenkki... vaikka vaimo vastustaa...
Noh... ellei sopivaa avoBimmeriä satu sitä ennen kohdalleen...G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Oma E90 on nähnyt tietä nyt n. 15tkm/6kk, aj 39tkm. Manuaalissa on puolensa, tyrkytetään omia näkemyksiä:
- BMW:n vaihteensiirto ja -tuntuma eivät ole olleet yhdessäkään manuaali-autossani hyviä, eivät tässäkään. Voi olla makukysymys, mutta täsmällisempiäkin on tullut vastaan. Sulavasti laatikko toimii kun maantiellä on tullut ajettua 4h min 80km/h - öljyt varmasti lämpimät.
- 318i on tehottomampi 2-litrainen. Kun ei ole turbo, niin sitkeys ei ole kovin mallikelpoista. Tällöin saattaa joskus ärsyttää, kun 2-litrainen sammuu liian äkkinäisessä kytkimennostossa, kun tämä voisi hoitua automaatilla tyylikkäämmin. Ja ei, kuljettajassa ei ole vikaa, se on täydellinen.
+ 318i on tehottomampi 2-litrainen, on tärkeää saada kaikki 143hv käyttöön. Manuaalilla voi paljon helpommin vedättää yli 3500 kierroksen, jolloin tuossakin koneessa se pienikin baijerilaissielu alkaa heräämään.
+ Tuollaisessa karvalakkiautossa on vaikeampi saada manuaalivaihteistoa rikki kuin automaattia.
+ Kevyempi kuin automaatti. Kulutus akun vaihdon jälkeen 6.1L/100km näillä viimeisillä kesähelteillä. (90% ajosta cruisella, ei ilmastointia.)
- Automaatilla on parempi jälleenmyyntiarvo. Mitä isompi bemu, sen oudompaa on törmätä tälläiseen väkisinvaihdettavana. Tämä ei ole aivan olankohautuksella ohitettava kohta, huhujen mukaan tälläkin foorumilla on viestiketju, jossa bemareiden myyjät haukkuvat ostajia kun eivät halua maksaa tarpeeksi. Mitä kalliimpi auto, keskimäärin sen vanhempi ja mukavuudenhaluisempi ostaja.
- Urheilullisuus on ehdoton makuasia. Kyllä, M5 on hyvä olla manuaalina, mutta tämän jälkeen ainakin tässä iässä arvostaa automaatin mukavuutta. USA:ssa automaatit tulivat 50-luvun alussa, nekään eivät iskeneet aivan heti läpi mutta yksi onnistuneimmista markkinointiviesteistä oli, että miksi vaihtaa itse kun tekniikka tekee sen nopeammin ja mukavammin. Nykyään melkein jo yhtä taloudellisesti.
Toisaalta, itsekin haluaisi päästä kokeilemeen 335i:tä manuaalina. Kunnon korkeapaineturbon potkua on vähän ikävä.. ei ole turbo-saabien jälkeen päässyt ahtamaan.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Comment