Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    Originally posted by Petteri75 View Post
    Tänään piti tehdä ratkaisuja, mutta meni taas vähän vaikeaksi. 1. kerta F30:llä oli 316d, joka oli aika hirveä peruspenkeillä jne. Mielenkiinto siirtyi sitten lähemmäksi F10:ä. Nyt kun sellainen mielenkiintoinen viimein löytyi, niin väliraha alkaa olemaan niin suuri, että oli pakko hakea järkivaihtoehtoa.

    Mikä se sellainen on? No, parisen vuotta sigun autoa uudempi, Suomi-karvalakki-manuaali F30. Pienempi ajomäärä, pienempi väliraha. Tällä kertaa koeajo oli parempi, mutta sisämelu nastarenkailla ei ollut aivan pieni, kaikkeen kyllä tottuu.

    F10 523iA on mukava, mutta jotenkin vain.. Se on niin iso ja painava. 1.8t tuntuu joka mutkassa ja lisäksi lisää "tottumista" vaatisi se hieno 8-vaihteinen automaattikin. Manuaali on epämukava, mutta välitön ja maantievauhdissa käytännössä aina 6. vaihde on päällä. Comfort-penkit ovat oikein hyvät, mutta F30:n Sport-istuimetkin ajavat tehtävänsä kohtuudella. Peruspenkit ovat surkeat, F10:ssä taas ihan hyvät. Mutta sitä näköjään vain arvostaa sitä "näppäryyttä", mitä on vaikea kuvata sekä ehkä parempaa tuntumaa tiehen, joka tarkoittaa vähempää mukavuutta, minkä piti olla haussa tällä kertaa..

    Yllättävää kyllä, tuon sigun E90 ajotuntuma oli parempi, mutta täytyy palata asiaan kun saa F30:n alle ilman nastarenkaita. Vähän tylsää vain todeta olevansa tälläinen tylsä ja turvallisuushakuinen. Tehkää te muut paremmin.
    Älä ota F30 bemaria manuaalina:think
    Siitä on vaikea päästä eroon joskus, vakkei se ostohetkellä ole päällimmäisenä mielessä.
    Last edited by BFI18; 06-03-2015, 14:28. Reason: lisäys
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      Ei missään nimessä manuaalina näitä uudempia bemuja, 8-vaihteinen zf on suorastaan loistava kampe. Kokemusta on 530xd ja 320xd.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        Originally posted by böntti View Post
        Ei missään nimessä manuaalina näitä uudempia bemuja, 8-vaihteinen zf on suorastaan loistava kampe. Kokemusta on 530xd ja 320xd.
        Juuri näin.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2540
          • Kirkkonummi

          Originally posted by BFI18 View Post
          Älä ota F30 bemaria manuaalina:think
          Siitä on vaikea päästä eroon joskus, vakkei se ostohetkellä ole päällimmäisenä mielessä.
          Tässä yksilössä M-sport alusta, joka on kohtuuajetuissa alle 40k€ Suomi-F30:ssä aivan älyttömän harvinainen. Tukeva, hyvä ajaa ja mukavampi kuin E90:ssä samalla rengaskoolla, joten siinä on menty eteenpäin. Toisaalta, F30 manuaalivaihteiston käyttö on jotenkin ikävämpi kuin E90:ssä? Joka tapauksessa, sport-penkeillä ja tuolla alustalla auto oli hyvä ajaa, ehdottomasti parempi kuin normialustalla.

          8-vaihteisella automaatilla se olisi jo tullut varmasti ostettua, ex-E46 330iA -01 oli Sport Settings Suspensiollaan epämukava kaikilla nopeuksilla, mutta se oli kyllä helppo ja näppärä ajaa. 3-sarjassa on edelleen jonkinlaista herkkyyttä ajotuntumassa, mikä on häviää seuraavassa luokassa. Ehkä jopa siinä määrin, että tulisi ikävä?

          Manuaali on todennäköisesti vain jälleenmyyntiä vaikeuttava tekijä, mutta jos se diskontataan välirahassa riittävällä tasolla, niin se on hyväksyttävissä. Sen verran paljon tulee cruisella pyyhkittyä maanteitä. Nyt vaikuttaisi siltä, että se väliraha ei tule tuosta alenemaan olennaisesti, voi jäädä hyllylle.

          Onko F30:ssä mitään varusteluvaihtoehtoa (Sport Line, Modern Line jne) jossa olisi ylimääräistä äänieristystä? Sähköinen huoltokirja ei ole vain hyvä keksintö, ellei siihen pääse valtuuttamatokin kuittaamaan esim. väliöljynvaihtoja..
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by Petteri75 View Post
            Tässä yksilössä M-sport alusta, joka on kohtuuajetuissa alle 40k€ Suomi-F30:ssä aivan älyttömän harvinainen. Tukeva, hyvä ajaa ja mukavampi kuin E90:ssä samalla rengaskoolla, joten siinä on menty eteenpäin. Toisaalta, F30 manuaalivaihteiston käyttö on jotenkin ikävämpi kuin E90:ssä? Joka tapauksessa, sport-penkeillä ja tuolla alustalla auto oli hyvä ajaa, ehdottomasti parempi kuin normialustalla.

            8-vaihteisella automaatilla se olisi jo tullut varmasti ostettua, ex-E46 330iA -01 oli Sport Settings Suspensiollaan epämukava kaikilla nopeuksilla, mutta se oli kyllä helppo ja näppärä ajaa. 3-sarjassa on edelleen jonkinlaista herkkyyttä ajotuntumassa, mikä on häviää seuraavassa luokassa. Ehkä jopa siinä määrin, että tulisi ikävä?

            Manuaali on todennäköisesti vain jälleenmyyntiä vaikeuttava tekijä, mutta jos se diskontataan välirahassa riittävällä tasolla, niin se on hyväksyttävissä. Sen verran paljon tulee cruisella pyyhkittyä maanteitä. Nyt vaikuttaisi siltä, että se väliraha ei tule tuosta alenemaan olennaisesti, voi jäädä hyllylle.

            Onko F30:ssä mitään varusteluvaihtoehtoa (Sport Line, Modern Line jne) jossa olisi ylimääräistä äänieristystä? Sähköinen huoltokirja ei ole vain hyvä keksintö, ellei siihen pääse valtuuttamatokin kuittaamaan esim. väliöljynvaihtoja..
            Jos tässä puhutaan vähän ajetusta -12 mallisesta F30 320i manuaalista takavetoisena ja siitä tarttis 35-40 ke maksaa vielä, niin eikö vaihtoehtona olisi jo uusi (kamppis) F30 nelivetoautomaattisportlinena vähän päälle 40 ke?
            Hyvityksissä varmaan eroja, mut on erilainen pakettikin sitten jo kyseessä.

            Äänieristykseen ei ole varustepaketeilla vaikutusta.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2540
              • Kirkkonummi

              Originally posted by BFI18 View Post
              Jos tässä puhutaan vähän ajetusta -12 mallisesta F30 320i manuaalista takavetoisena ja siitä tarttis 35-40 ke maksaa vielä, niin eikö vaihtoehtona olisi jo uusi (kamppis) F30 nelivetoautomaattisportlinena vähän päälle 40 ke?
              Hyvityksissä varmaan eroja, mut on erilainen pakettikin sitten jo kyseessä.

              Äänieristykseen ei ole varustepaketeilla vaikutusta.
              Ihan hyvä huomio. Xdrive ei omalla kohdalla ole tarpeellinen, suurimman osan vuodesta se on vain lisää painoa.

              Suunnilleen samoilla varusteilla uuden hinnaksi tulisi n.46.5k€, eli 8k€ per 18tkm vähemmän hintaa. M-sport alusta ei ollut kuin hiukan yli 500€, Hifi-paketti toiset 500€ - miksi ihmeessä näitä ei raksita enemmän.. Nojoo, jos omillaan ei osta niin sitten on hintarajat muuten edessä. BMW:n automaatti-kampanja 2013-vuoden lopusta oli kyllä tehokas, mutta näillähän niitä myyntitilastoja parannetaan ja automaatti lisää ehdottomasti jälleenmyytävyyttä. Mutta itse en jaksa uskoa oikein samaan xDriven kohdalla? Audeissa Quattro nyt on ollut jo pitkään se markkinoinnillinen ylivoimatekijä, mutta MB & BMW ehkä vähän vähemmän.
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                Kävin kokeileen, kun tuli mahdollisuus, M-B e 420cdi kikkaretta. Olen edelleen vaikuttunut laitteen käyttökelpoisuudesta itselle, vaikka vuodessa tulee kilometrejä 4-6tkm. 4WD vain puuttuu tuosta voimalinjasta.
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • Juhaska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 3982
                  • Suomi

                  Originally posted by Tomppa80 View Post
                  Kävin kokeileen, kun tuli mahdollisuus, M-B e 420cdi kikkaretta. Olen edelleen vaikuttunut laitteen käyttökelpoisuudesta itselle, vaikka vuodessa tulee kilometrejä 4-6tkm. 4WD vain puuttuu tuosta voimalinjasta.


                  Mites tämmönen?
                  Voimaa, tilaa ja neliveto.
                  ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7395
                    • Oulu

                    Originally posted by BFI18 View Post
                    Jos tässä puhutaan vähän ajetusta -12 mallisesta F30 320i manuaalista takavetoisena ja siitä tarttis 35-40 ke maksaa vielä, niin eikö vaihtoehtona olisi jo uusi (kamppis) F30 nelivetoautomaattisportlinena vähän päälle 40 ke?
                    Tai vaikka http://www.scc.fi/vaihtoautot/BMW/32...ort-line/33956
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post

                      Taitaa olla italiantuonteja suurin osa noiden kalustosta ja historia mitä sattuu.. Ei välttämättä myyntivaltti tulevaisuudessa.. :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Eikö ennemmin tuo:


                        Jos autovero yhtäkkiä poistuisi, niin saattaisi joku tuollainen (ja jättipaketti Dynamat-tuotteita) tulla minulle:


                        Mutta eihän autovero poistu, joten ei hätää...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          M-sport alusta ei ollut kuin hiukan yli 500€, Hifi-paketti toiset 500€ - miksi ihmeessä näitä ei raksita enemmän..
                          En ruksisi kumpaakaan. Ennemmin ristiseläntuki ja lämpöratti.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Jos autovero yhtäkkiä poistuisi, niin saattaisi joku tuollainen (ja jättipaketti Dynamat-tuotteita) tulla minulle:


                            Mutta eihän autovero poistu, joten ei hätää...
                            Ennemmin tämä, verot niin pienet ettei tarvitse ihmeitä odotella. http://suchen.mobile.de/auto-inserat...ries=Limousine

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2540
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Eikö ennemmin tuo:


                              Jos autovero yhtäkkiä poistuisi, niin saattaisi joku tuollainen (ja jättipaketti Dynamat-tuotteita) tulla minulle:


                              Mutta eihän autovero poistu, joten ei hätää...
                              Tuolta tuli kysyttyä tarjous ja vaihtohyvitys oli osoitus käteiskaupan preferoinnista ehkä voimakkaimmin mitä on vastaan tullut. Lisäksi ajomäärä on enemmän kuin nykyisessä, jonka ehkä voisi hyväksyä mutta hintapyynti on liian kova.

                              SCC:n tuomat yksilöt taisi tulla jo huomioitua saavuttuaan Nettiautoon, kunnes täältä kommentoitiin, että manuaali-ilmastointia ei pahemmin ole Suomessa näissä autoissa näkynytkään. Sen lisäksi puuttuu se käytetyin ja tärkein varuste, cruise. Kun kummassakaan F30:ssä ei taida olla vakionopeudensäädintä tai ACC:tä, niin kohtuullinen riski on otettu.

                              Miksi muuten juuri Italiasta on useamman liikkeen toimesta tuotu vuodenvaihteen aikoihin bemareita?

                              Autovero ei poistu ja pa-vero nousee 2016. Miten muutenkaan??
                              Last edited by Petteri75; 07-03-2015, 22:15.
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • tonit
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 281
                                • Helsinki

                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Tuolta tuli kysyttyä tarjous ja vaihtohyvitys oli osoitus käteiskaupan preferoinnista ehkä voimakkaimmin mitä on vastaan tullut. Lisäksi ajomäärä on enemmän kuin nykyisessä, jonka ehkä voisi hyväksyä mutta hintapyynti on liian kova.

                                SCC:n tuomat yksilöt taisi tulla jo huomioitua saavuttuaan Nettiautoon, kunnes täältä kommentoitiin, että manuaali-ilmastointia ei pahemmin ole Suomessa näissä autoissa näkynytkään. Sen lisäksi puuttuu se käytetyin ja tärkein varuste, cruise. Kun kummassakaan F30:ssä ei taida olla vakionopeudensäädintä tai ACC:tä, niin kohtuullinen riski on otettu.

                                Miksi muuten juuri Italiasta on useamman liikkeen toimesta tuotu vuodenvaihteen aikoihin bemareita?

                                Autovero ei poistu ja pa-vero nousee 2016. Miten muutenkaan??
                                Jos SCC:n Italiantuonnit epäilyttävät niin AutoCornerin autojen kanssa olisin vielä vähintään kaksi kertaa tarkempi autojen historiasta.

                                Tuo vakionopeudensäädin ei muuten ole jälkiasennettuna kohtuuttoman kallis 4-sylinterisiin F30-malleihin eli jos muilta osin mieleinen auto löytyy niin cruisen puuttumisen perusteella ei kannata autoa suorilta hylätä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎