Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saM5
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 496
    • Pori

    Originally posted by MR_piikki View Post
    Aivan tajuton autokuume ja nyt muut autot sit persnetolla myyntiin, et sais vihdoin toteutettua sen ikäisyyden olleen //M kuumeen.. Viikonloppuna voi ehkä ruveta varaileen matkoja ulkomaille hakureissua varten
    Mikä on tulossa?
    Itse lähden ens kuussa hakemaan "uutta" ämmää saksasta. Siellä se on odotellut jo pari kuukautta
    E91 335i xDrive
    -----------------------------------------------
    ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2540
      • Kirkkonummi

      Ei voi mitään, F30 manuaalina on autona ensi viikosta alkaen. Mitä tiukemman budjetin itselleen tekee, sen vähemmän on valinnanvaraa ajomäärän, vuosimallin ja varustuksen suhteen. Lisäksi vaihtohyvitystarjoukset alkoivat olemaan taas vähemmän, tästäkin joutui korottamaan 1k€. Sain sentään vahingossa otettua nykyisestä autosta ehkä parhaimman myyntikuvani koskaan.

      Edelleen mietityttää, olisiko sittenkin pitänyt ottaa F10, koska se on varsinkin mustana hieno ilmestys. No, tuo ainakin mahtuu parkkipaikalle ongelmitta, jos ei muuta. Katsotaan sitä automaattia sitten 2016. Yksityismyynti ei vain onnistunut, minkäs teet.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 526
        • Satakunta

        Originally posted by Petteri75 View Post
        Ei voi mitään, F30 manuaalina on autona ensi viikosta alkaen. Mitä tiukemman budjetin itselleen tekee, sen vähemmän on valinnanvaraa ajomäärän, vuosimallin ja varustuksen suhteen. Lisäksi vaihtohyvitystarjoukset alkoivat olemaan taas vähemmän, tästäkin joutui korottamaan 1k€. Sain sentään vahingossa otettua nykyisestä autosta ehkä parhaimman myyntikuvani koskaan.

        Edelleen mietityttää, olisiko sittenkin pitänyt ottaa F10, koska se on varsinkin mustana hieno ilmestys. No, tuo ainakin mahtuu parkkipaikalle ongelmitta, jos ei muuta. Katsotaan sitä automaattia sitten 2016. Yksityismyynti ei vain onnistunut, minkäs teet.
        Onnittelut uudesta autosta ja että sait prosessin päätökseen tältä erää. Onko tarkempia speksejä autosta, ilmeisesti bensakoneella?

        Etkös kuitenkin tykkää tietynlaisesta ketteryydestä ja kepeydestä joten sillä saralla kolmonen on varmasti parempi kuin melkoisen massiivinen vitonen. Manuaali sopii kolmoseen ihan hyvin ja kyllähän se tietynlaista ajamisen fiilistä lisää, ensi kierroksella sitten automaattia jos siltä tuntuu. Nyt kannattaa vaan keskittyä nauttimaan uudesta hankinnasta.

        Itselläni ei myöskään omatoiminen myynti tuottanut tulosta, mutta olen silti todella tyytyväinen että pitkän pohdinnan jälkeen päätin viedä vanhan kylmästi vaihtoon, enkä mielestäni "hävinnyt" loppupeleissä juurikaan.

        Comment

        • crane
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 6392
          • Ex Lappilainen, nykyään etelä

          Mulla on taas Dodge rami kuume päällä, megacabilla pitäis saaha ja sehän tarkottaa vuosimalleja 2006-.
          Hirveitä hintoja vaan repivät niistä ympäri eurooppaa mitä oon yrittäny löytää sopivia. Tarttee varmaan pikkuhiljaa alkaa miettiin sitä vaihtoehtoa tuoda Kanadasta/Usasta, valuuttakurssit on vaan päin v**tua siihen suunnitelmaan.

          Comment

          • MR_piikki
            BTCF Member
            • Apr 2006
            • 1318
            • Pori

            Originally posted by saM5 View Post
            Mikä on tulossa?
            Itse lähden ens kuussa hakemaan "uutta" ämmää saksasta. Siellä se on odotellut jo pari kuukautta
            E34 M5. Polven korkusesta asti tullut kuolattua ja jostain syystä tuo "kunkkukoppa" on vaan edelleen SE juttu itselle
            Gas or ass, no free rides

            F10 520d lci
            E36 325 ahdistettu.

            Comment

            • saM5
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 496
              • Pori

              Originally posted by MR_piikki View Post
              E34 M5. Polven korkusesta asti tullut kuolattua ja jostain syystä tuo "kunkkukoppa" on vaan edelleen SE juttu itselle
              Onhan se hieno peli joo. Taitaa olla vaan aika kiven alla löytää enää hyvvä/suht. edullista?
              E91 335i xDrive
              -----------------------------------------------
              ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

              Comment

              • MR_piikki
                BTCF Member
                • Apr 2006
                • 1318
                • Pori

                Originally posted by saM5 View Post
                Onhan se hieno peli joo. Taitaa olla vaan aika kiven alla löytää enää hyvvä/suht. edullista?
                Joo pitää täysin kutinsa.. No nyt menee rahat säästöön jos ei hyvää ole saatavilla. Käydään nyt muutamaa katsomassa
                Pitää tuo turbokikotinkin tietty joskus kasata valmiiksi.
                Gas or ass, no free rides

                F10 520d lci
                E36 325 ahdistettu.

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2540
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by N54 View Post
                  Onnittelut uudesta autosta ja että sait prosessin päätökseen tältä erää. Onko tarkempia speksejä autosta, ilmeisesti bensakoneella?

                  Etkös kuitenkin tykkää tietynlaisesta ketteryydestä ja kepeydestä joten sillä saralla kolmonen on varmasti parempi kuin melkoisen massiivinen vitonen. Manuaali sopii kolmoseen ihan hyvin ja kyllähän se tietynlaista ajamisen fiilistä lisää, ensi kierroksella sitten automaattia jos siltä tuntuu. Nyt kannattaa vaan keskittyä nauttimaan uudesta hankinnasta.

                  Itselläni ei myöskään omatoiminen myynti tuottanut tulosta, mutta olen silti todella tyytyväinen että pitkän pohdinnan jälkeen päätin viedä vanhan kylmästi vaihtoon, enkä mielestäni "hävinnyt" loppupeleissä juurikaan.
                  Raha vaihtaa omistajaa (oliko se minun koskaan..) ensi viikolla, mutta kyseessä on 320i -12 Sport Linellä, ainoa listan ulkopuolinen lisävaruste taisi olla se M-sport alusta ja jos oikein muistan, myös kesärenkaat taisivat olla vakiokokoa 16". Automaatti on kyllä hyvä valinta, mutta manuaalissa on ehkä hyvänä puolena se tietynlainen vasteen välittömyys. Tosin sekin ilo on vasta maantieajossa kohtuullisessa vauhdissa niin, että ei tarvitse vaihtaa alaspäin. Ja hei, onhan se sentään 185 turbotettua hevosta, näin tehokasta turboa ei ole ollut sitten vuoden -06 kun Saab vaihtui E34 M5:een.

                  Harmi, että yksityismarkkinat ovat nyt 20k€ kohdalla niin tukossa, kyllähän se vaihtoehtoja rajaa. Tällä hakukierroksella tuli myös ilmi, että valtuutetuista BMW-liikkeistä sai kilpailukykyisempiä tarjouksia ja esim. BPS / muu ajoturva helpottaa harkintaa. Ei-merkkiliikkeissä nähtiin vaihtoauto lähes poikkeuksetta 1-3k€ halvempana.

                  Seurasin F10:jä ja F30:iä joulukuusta lähtien jollain tasolla. Hyvinvarustellut ja alle 50tkm ajetut Suomi-F10:t liikkuivat todella nopeasti, tosin ei niitä tarkastelujaksolla ollut kuin ehkä 2-3. Tämän jälkeenkin oli tarjolla varustelua, mutta ajomäärät olivat samoissa vuosimalleissa 70-120tkm, ne olivat tyrkyllä hiukan pidempään.

                  Tuontiautoja tuli koeajettua kaksi, F30 316d joka ei vakuuttanut ja 523iA -11 joka on edelleen tarjolla. Syytä myymättömyyteen ei ole tiedossa, itse olisi ehkä voinut ottaa jos vaihtohyvitys olisi ollut samaa tasoa muiden tarjousten kanssa? Vähänajettuja ei niin hirveästi ole tarjolla.

                  Ajomäärän määrittely meni vaikeaksi. Käytännössä 30tkm tulee vuodessa ja tällöin olisi pitänyt määritelmällisesti hakea joko aivan alle 20tkm ajettuja tai melkein 50tkm mittarissa omaavia. Tällöin tuo puolen sadan tuhannen "vaihtokohta" ei olisi tullut niin kalliiksi.

                  F30:en suhteen ei aivan samanlaista ole ollut havaittavissa. Monesti on tullut toitotettua, mutta BMW:n automaatti- ja nyt xSport-kampanjat ovat tuoneet 8-vaihteisen käytännössä ainoaksi vaihtoehdoksi eikä syyttä, hieno laitos. 2013-14 -malleista harvempi on 2-vetoinen. Manuaalin pienempi jälleenmyyntiarvo vuoden-parin kuluttua on tosiasia, mikä oli nyt pakko hyväksyä. 520d:tä on tarjolla paljon, se vaikuttanee hintoihinkin mikä lienee vain hyvä asia niille, jotka haluavat isoa mukavuutta. Pikatarkistus: vm 2011 -> 5-sarjalaista tarjolla 453kpl, joista bensakoneisia 18kpl.. huh.

                  F30 on ketterämpi, onhan se pienempi ja kevyempikin mutta kyse ei ole nyt mistään Aygosta, kyllä se maantiellä vakaa laitos on (renkaista riippuen). Yhdelle suorastaan hyvä. Sisämelulle ei nyt voi muuta kuin yrittää tottua ja ennen ensi talvea yrittää hukata nastarenkaat ja vaihtaa kitkoihin. Täytyy yrittää löytää jostain E34:n mittoja, sisätiloiltaan F30 on hyvin lähellä.

                  Jos ei välittäisi niin ajomäärästä, niin tämä olisi ollut ehkä seuraava koeajettava:


                  Kohtuuvarustettu 528iA, jopa Hifi-paketti löytyy. Omalla ajomäärällä tuo vain olisi ollut vuodessa yli 100tkm ja jos kevään nopeimmin "hävinnyt" F10 oli se Pirkanmaan 78tkm ajettu 523iA hintaan 28.7k€, niin tuo jälleenmyynthin olisi saattanut olla lähellä itselläkin. Sekä hyvin todennäköinen puslajumpan alkaminen tuolla ajomäärällä. Mutta jos 0-100km/h 6.7s pitää paikkaansa, niin hyvin mielenkiintoinen kokemus olisi ollut..
                  Last edited by Petteri75; 27-03-2015, 00:16.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    Onnittelut Petterille kun autovalinta selkesi. Itsellä on taas hieman ollut jopa harkinnassa salmiakkiin paluu. Vähänajettuja tuntuu saavan niin kohtuuhinnoilla, ja taloudessa ennestäänkin todella hyviä kokemuksia.. Mikä siinä meganessa tökki eniten? Välistä näkynyt nettiautossa 10-12 tienoilla tosi vähän ajettua 1.4tce koneella olevia siistejä farkkuja. Luulis olevan melko hyvä vastine rahalle. En ole koskaan ajanut, ei mitään hajua millainen peli arkiajossa.

                    E90 lci ja F30 toki myös kiinnostaa, mutta vähän ajettujen ja hyvin varusteltujen auton hinnat on turhan korkealla. Saisi kaikki sukat tyhjentää..
                    Varsinkin E90 / E91 malleissa se pitäisi sitten olla 6-bensa tai 6-diesel ettei tarttisi koneesta huolehtia, ehkä se 184hp diesel voisi myös mennä. Toki mun ajomäärällä mitään järkeä.

                    Katsoo nyt kesää kohti jos Z4 löytää uuden omistajan, sitten voisi tosissaan alkaa miettimään käyttiksen vaihtoa.
                    Last edited by Antti O; 27-03-2015, 07:36.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by MR_piikki View Post
                      E34 M5. Polven korkusesta asti tullut kuolattua ja jostain syystä tuo "kunkkukoppa" on vaan edelleen SE juttu itselle
                      No nyt! Onhan siellä vielä hyviä vaikka kuinka tarjolla, hinnat vaan alkaa +15k€. Tosin ei niitä Suomestakaan sen halvemmalla saa ja hinnat nousee kovaa vauhtia. Turha enää säästellä tai käy kuin e30 M3:sen kanssa, hinnat karkaa ulottumattomiin.

                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      Manuaalin pienempi jälleenmyyntiarvo vuoden-parin kuluttua on tosiasia, mikä oli nyt pakko hyväksyä.
                      Älä myy kahden vuoden päästä, vaan 20v päästä. Sitten ne on harrasteiässä ja harvinainen manuaali on arvokkaampi. Miksi ostaa auto ja myydä parin vuoden päästä pois?

                      Automaattien luvatussa maassa USAssa bemari harrastajat ostaa ehdottomasti manuaalina, suomessa jopa harrastajat haluaa 8-vaihteisen automaatin.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Teiniracer fiilikset aina välillä herää ja nyt koen (hyvin lievää) innostusta Seat Leon Cupraan.


                        Mutta onko siinä nyt mitään järkeä? Samalla hinnalla saa 5-sarjan bemarin. Mutta BMW on iso kankea laiva.
                        Täytyypä käydä istumassa Seatissa, eiköhän innostus jo siitä häviä. Koeajo tuskin on tarpeellinen ja E39:llä ajo jatkuu...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Teiniracer fiilikset aina välillä herää ja nyt koen (hyvin lievää) innostusta Seat Leon Cupraan.

                          Mutta onko siinä nyt mitään järkeä? Samalla hinnalla saa 5-sarjan bemarin. Mutta BMW on iso kankea laiva.
                          Täytyypä käydä istumassa Seatissa, eiköhän innostus jo siitä häviä. Koeajo tuskin on tarpeellinen ja E39:llä ajo jatkuu...
                          Väillä haaveilen Focus st:stä. Nyt sen saisi diesel farkkuna niin olisi "järkevä" ostos.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6935
                            • N/A

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Teiniracer fiilikset aina välillä herää ja nyt koen (hyvin lievää) innostusta Seat Leon Cupraan.


                            Mutta onko siinä nyt mitään järkeä? Samalla hinnalla saa 5-sarjan bemarin. Mutta BMW on iso kankea laiva.
                            Täytyypä käydä istumassa Seatissa, eiköhän innostus jo siitä häviä. Koeajo tuskin on tarpeellinen ja E39:llä ajo jatkuu...
                            Kannattaa myös käydä megane rs:ää testaamassa.. tiettävästi on vähintään yhtä kova menijä kadulla ja radalla, ja huomattavasti halvempia.

                            Comment

                            • Timelord
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 504
                              • Loimaa

                              Originally posted by Petteri75 View Post

                              Pikatarkistus: vm 2011 -> 5-sarjalaista tarjolla 453kpl, joista bensakoneisia 18kpl.. huh.

                              Sekä hyvin todennäköinen puslajumpan alkaminen tuolla ajomäärällä. Mutta jos 0-100km/h 6.7s pitää paikkaansa, niin hyvin mielenkiintoinen kokemus olisi ollut..
                              Tässä tulee mullakin ongelma eteen kun auton päivitys tulee ajankohtaiseksi. 528i tai 535i ovat ne mallit jotka kiinnostavat; ja nekin vain oikeilla varusteilla. Pitäsköhän aloittaa jo nyt tiirailemaan markkinoita. (Saksa & Ruotsi)

                              Haluisko joku ostaa sigun 530ia:n...

                              Puslajumppaa sadassa tonnissa? Ei kai ny sentään...
                              W201 2,5D
                              W123 280ce
                              E21 316
                              ex-E60 530ia
                              ex-E53 4,4i
                              ex-E39 523i
                              ex-E34 520ia
                              ex-E21 318i

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Originally posted by MR_piikki View Post
                                E34 M5. Polven korkusesta asti tullut kuolattua ja jostain syystä tuo "kunkkukoppa" on vaan edelleen SE juttu itselle
                                Itsellä kanssa päällänsä joka vuotinen e34 m5 kuume. Kriteerit onneksi on niin kovat ettei suomessa ole sopivaa myynnissä. 3.8 ja valkoinen ne mitkä eniten vaikuttavat, tosin myös timantin musta ja daytona violet pakon edessä menisi mutta mutta... Onneksi toinen aivolohko on toistaiseksi käskenyt pitämään avon pihassa ja rahat tallessa niin ei tartte saksaan lähtee

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎