Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5151
    • Kuopio

    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Oon tässä varsin miettinyt että millainen auto tuollainen ikäisekseen hyväkuntoinen e34 M5 ois autona? Jos vaihtais tuon sigun touringin sellaiseen :think Onko nämä 3.8 femmat sellaisia että ovat enemmän pajalla konepelti pystyssä kuin ajossa?
    Hyväkuntoinen on loistava auto ja perustekniikka ehjänä varsin luotetava. Itse etsisin yksilön hyvällä huoltohistrialla. Ämmä auton osat ovat aina kalliita ja tekniikka puolelle ei juurikaan tarvikeosia ole.
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1176
      • Tuusula

      Originally posted by bimmerE34 View Post
      Tule golffilla koeajolle ja ota luovarit siitäkin mukaan. Hierotaan väliraha kohdalleen
      Golf jää kyllä itelleni, siitä en luovu, varsinkin jos bemariin taas haksahtaa. Pitää jollain päästä tarvittaessa liikkeelle. :think Valitettavasti tuossa sinun kärryssä värimaailma ei oikein iske, vaikka muutoin vaikuttaa hyvin pidetyltä kuten pexodus vihjasi. Diesel ei taas tule kyseeseen, koska kilometrit jää pieneksi, muuten kyllä toi pexoduksen auto olis juuri sitä mitä etsii...
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • SkyMan
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 518
        • Sirius

        On tää kyllä tavallisen vaikeeta. Varsinkin näin köyhälle. Kauhea autokuume päällä ja tarkoitus olis tässä nyt hommata F10/F11, tai sitten F30/F31 tai sitten F25.

        Vitonenhan on noista kyllä huikein matka-auto siitä ei pääse mihinkään. Ja ihan sama vaikka on 20d tekniikalla, niin kulkua on täysin riittävästi. Ainoa mikä tuos hakristaa on tuo hinta. Justiin tässä kattelin esim. 2010 mallista 530dA:ta ihan kohtuu hyvillä varusteilla ja vajaa satatonnia rullattuna, niin miltei 40keuroa siitä täytyy köyhtyä. Eihän tuossa oo mitään järkeä! Ajaa sillä sitten ite vaikka sen seuraavat 5 vuotta ja vaikkapa 150tkm, niin arvoa on jäljellä kymppitonni. Ei taida kestää perse.

        Kolmosia tuohon rahaan saa jo miltei ajamattomina ja sinällään olis järkevämpi. Eikä se etenkään M-sporttina hullumman näkönenkään ole.

        Näistä taas tuo X3 näyttää pitävän hintansa parhaiten.

        Enkä nyt meinaa sitä, että tuo talouspolitiikka olis ainoa merkittävä asia tässä auton hankinnassa, mutta kyllä se vaan kummasti pistää miettimään, kun kattoo mitä noista käytettynäkin vielä täytyis maksaa ja mitä sillä rahalla saa uutena, esim. Skodalta Superb tai RS ocu... Eihän ne nyt oo lähellekään bemareita, mutta kuitenkin.
        Coffee isn´t my cup of tea

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          Päivän mietiskelyä, onko kukaan ajellut talvea E93:lla? Lienee toimivan ihan kuin täysin kovakattoinenkin?

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            Originally posted by rizzo View Post
            Päivän mietiskelyä, onko kukaan ajellut talvea E93:lla? Lienee toimivan ihan kuin täysin kovakattoinenkin?
            En itse ole e93:sta kokeilut mutta useita muita merkkejä kovilla katoilla talvella niin en itse ajaisi ellei pakko olisi, se nitinä ja natina on jotain niin ärsyttävää.
            Ei avoautoa suunnitella pakkasiin vaikka kuinka olisi kovaa kattoa.

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7511
              • Kotona

              Originally posted by SkyMan View Post
              Enkä nyt meinaa sitä, että tuo talouspolitiikka olis ainoa merkittävä asia tässä auton hankinnassa, mutta kyllä se vaan kummasti pistää miettimään, kun kattoo mitä noista käytettynäkin vielä täytyis maksaa ja mitä sillä rahalla saa uutena, esim. Skodalta Superb tai RS ocu... Eihän ne nyt oo lähellekään bemareita, mutta kuitenkin.
              Kattomatta mitään hinnastoja niin onhan bemut uutenakin varusteilla vähän kalliimpia kuin Skodat...kalliimmissa tulee vielä isommat arvonlaskut.
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              -

              Comment

              • SkyMan
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 518
                • Sirius

                Originally posted by Zeta View Post
                Kattomatta mitään hinnastoja niin onhan bemut uutenakin varusteilla vähän kalliimpia kuin Skodat...kalliimmissa tulee vielä isommat arvonlaskut.
                Kyllä kyllä, näin toki on ja sekös tässä köyhää mietityttää. Ajatuksena esim. tuo aiemmin mainitsemani 2010 F10 530dA, hinta nyt 39900 ja mittarissa alta satatuhatta. Ajan sillä vaikkapa seuraavat viisi vuotta ja 150tkm. Mittarissa silloin vajaat 250 tkm ja arvoa jäljellä noin kymppitonni. Arvonalenemaa noin 30000 euroa.

                Vaihtoehto 2, ostan ajamattoman Skoda Octavia RS:n (On joo paljon huonompi auto, tiedetään) Maksan siitä 35 tonnia, ajan samat 5 vuotta ja 150tkm. Arvoa jäljellä varmaankin vajaat 20 tonnia, arvonalenema reilut 15 tuhatta euroa.

                Aika kova erotus. Ja onko tuo erotus perusteltavissa? Välillä tuntuu että on, välillä tuntuu että ei. Yhtäkaikki, kyllä se vaan on kallis auto tuo Bemari
                Coffee isn´t my cup of tea

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7511
                  • Kotona

                  Jos rahalla ja järjellä miettii niin bemari on silloin harvoin oikea vaihtoehto. Ne ostetaan tunteella.
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by SkyMan View Post
                    Kyllä kyllä, näin toki on ja sekös tässä köyhää mietityttää. Ajatuksena esim. tuo aiemmin mainitsemani 2010 F10 530dA, hinta nyt 39900 ja mittarissa alta satatuhatta. Ajan sillä vaikkapa seuraavat viisi vuotta ja 150tkm. Mittarissa silloin vajaat 250 tkm ja arvoa jäljellä noin kymppitonni. Arvonalenemaa noin 30000 euroa.

                    Vaihtoehto 2, ostan ajamattoman Skoda Octavia RS:n (On joo paljon huonompi auto, tiedetään) Maksan siitä 35 tonnia, ajan samat 5 vuotta ja 150tkm. Arvoa jäljellä varmaankin vajaat 20 tonnia, arvonalenema reilut 15 tuhatta euroa.

                    Aika kova erotus. Ja onko tuo erotus perusteltavissa? Välillä tuntuu että on, välillä tuntuu että ei. Yhtäkaikki, kyllä se vaan on kallis auto tuo Bemari
                    + Bemariin teet 5000€:llä remonttia.

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Jäänyt vähän kehityksen kelkasta näiden "uusien" autojen kohdalla.

                      Mikä olisi turvallinen valinta moottoriksi F30 korissa? Mielellään bensan ottaisi. Ajomäärä olisi 100tkm tai alle. Tuntuu olevan vaikka mitä ongelmia kun lukenu sivusilmällä postauksia jonkin aikaa.


                      Muista merkeistä mersun W204 kiinnostaa ja A4 volkkari. Saa noistakin antaa vinkin, ainakin jos on heittää mitä kannattaa välttää. :think
                      Edit. Ei oo mersufoorumeille tunnuksia. Mutta onko V6 vielä huono W204 korissa? Siis C 350
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4985
                        • Forssa

                        Olen itsekin sillä linjalla että jos ihan oikeasti järjellä mennään niin kyllähän tuollainen uudempi bemari on aikalailla sama kun heittäisi rahaa nuotioon palamaan. Ei me persaukiset niillä pystytä ajamaan. No itse olen onnellisessa asemassa että perseen alla on aamusta iltaan luotettava vanhahko kunnon transit. Mittarissa kolkuttelee 350tkm eikä mitään ongelmia, kunhan öljyt vaihtelee välillä.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Jäänyt vähän kehityksen kelkasta näiden "uusien" autojen kohdalla.

                          Mikä olisi turvallinen valinta moottoriksi F30 korissa? Mielellään bensan ottaisi. Ajomäärä olisi 100tkm tai alle. Tuntuu olevan vaikka mitä ongelmia kun lukenu sivusilmällä postauksia jonkin aikaa.


                          Muista merkeistä mersun W204 kiinnostaa ja A4 volkkari. Saa noistakin antaa vinkin, ainakin jos on heittää mitä kannattaa välttää. :think
                          Edit. Ei oo mersufoorumeille tunnuksia. Mutta onko V6 vielä huono W204 korissa? Siis C 350
                          Voi olla, että F30:ssä ei sellaista olekaan? Vanhastaan suositellaan 6-konetta, mutta niissäkin on omat pikkuvikansa ainakin olleet. Jakopään suhteen tarvitaan varmasti vallankumous, että se tulisi kunnollisella ketjulla, kiristimellä ja takaisin koneen etupäähän..

                          320:n 184hv N20B20UO liikuttavat ainakin omaan makuun kohtuullisesti. Eco Pro -asennossa on ensimmäiset vajaa 4tkm menneet n. 6.1-6.0l/100km. Itsellä ainakaan ei ole ikävä vapaasti hengittävää, edes suoraa 6:sta. Ahdin määrää tahdin.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Itellä ei ajoa tule kun vajaa kymppitonni vuoteen (sekin edellyttää että minun autolla tehdään sitten reissut, yms.). Bensakone ollu aina se must juttu.

                            Vähän sivusilmällä katellu dieseleitäkin, esim. noita X25d ja X30d koneisia e90 ja e60 autoja. Tuon helpohkon virityspotentiaalin takia nuo kiinnostaisi, sekä kun samalla rahalla saisi uudemman kuin vastaavan kokoisella bensakoneella olevan. Diiseliin saisi hivenen lisää löylyä ohjelmoinnilla ja hiukkaspöntön poistamalla.
                            335i ois se ykkösjuttu, mutta butjetti haukkaa sitten lähelle 30t vähemmän ajettujen ja parempi kuntoisten osalta. Dieselin saisi huokeammin ja LCI:n.

                            Työmatkakin on reilu 3km, niin ei siinä edes moottori lämpeä kunnolla, oli sitten bensa tai diesel, eli pätkäajoa tulee aika paljon.






                            On perk. vaikeeta auton osto, nettiautoa ja ulkomaan palstoja selailtu tämä kevät ja ei vieläkään ole merkki/malli vielä lopullisesti varmistunut.

                            Voisi vinkata alla oleviin spekseihin sopivaa kärryä.

                            -Saisi olla +250hp, mielellään enemmän.
                            -Uudehko, mielellään tältä vuosikymmeltä (no bemarin tai mersun tapauksessa joutuu vähän tinkimään).
                            -Mielellään vetäisi muualta kuin edestä (ei pakko, jos auto muuten miellyttää)
                            -Sedani, tai sitten pitkin hampain farkkukin käy.
                            -Saisi olla jotain mukavaa varustetta tai muuten spessua.
                            -Ei kiinan ripulia, tai ranskalaisia, yms.
                            -Ei VAG 1,8l/2,0l bensaturboa (pitäis ottaa sitten niin uusi, että ei tiettävästi öljyongelmaa, ole, yms., mutta hinta karkaa liian ylös)
                            -Hintaluokka alle 20t suomen kilvissä (pakko vetää raja johonkin, kuitenkin budjetti nousee ennen kun auto pihassa, sekä tarvii myös eukolle ostaa auto tänä tai ensi vuonna.)

                            Vaikeeta on. Nyt kun rahat polttaisi taskussa, niin ei sopivia autoja ole missään.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Area 03

                              Itsellä on jo muutaman vuoden ollut M3 kuume.Sitkeesti vain saksassakin hinnat pysyttelee suht korkealla

                              Tässä olisi yksi vaihtoehto

                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • tereppa
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2013
                                • 56
                                • Ruokolahti

                                Inttiin pitäs lähteä ja autoille pitäs jotain tehä Turbo projektia ei kehtais myydä kun ei siitä omiaan pois saa ja hauska sillä on päästellä ku on katastettukki, mut liian epävarma käyttöautoks nii pitää olla toinenkii auto vakuutuksissa, ja molemmilla ei kerkeä ajamaan eikä rahatkaan siihen riitä
                                Järkevä kun malttas olla niin laittas toisen auton vaan seisontaan intin ajaks ja kattos sitte mitä niille tekee...:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎