Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Perussuomalaiset haluavat poistaa autoveron seuraavalla vaalikaudella
Collapse
X
-
-92 928 GTS
-98 550 Maranello
-
-
Originally posted by mr81 View PostSuomen politiikka ja vaalikeskustelut on vain sitä mitä sinne alimpaan 10% tuloluokkaan kuuluu. Ollaan rakennettu semmoinen pykäläviidakko, että heikompaa hirvittää ja tehty semmosia tukia että työnteko ei kannata.
Välillä pitäisi keskittyä siihen, että miten saataisin tehtyä uusia Nokioita ja nostettua sitä taloutta. Nykyinen trendi Suomessa on, että firmat myydän heti kun ne on saatu nostettua jonkinlaiseksi "brandiksi". Yrityksien kasvaminen on todella vaikeaa Suomessa vertaa kilpaileviin maihin ympärillämme.
Nyt on ihan turha kikkailla +-1-2% verojen suhteen vaan jotain isoa pitää tehdä, että saadan kansakuntamme nousuun. Pahinta omasta mielestäni on ettei edes yritetä mitään.
Valitettavasti Suomea ohjataan vähemmistöjen tarpeilla sekä keskustellaan ja myydään vaalilupaukset aina vähemmistöjen eduilla. Pieni joukko (mielipide, syntyperä, sosiaalinen asema tms.) pystyy torppaamaan tai aiheuttamaan turhaa lisävaivaa ja kuluja enemmistölle. Demareille ei käy että se pieni joukko joka vuosi uuden Bemarin ostavia saa sen ostettua, vaan pidetään mielummin autovero ja rangaistaan siinä samalla suurta yleisöä joka myös hyötyisi veron poistosta. Ehkä räikeintä on kuitenkin ympäristöasiat tyyliin liito-oravan papanat. Siinä jää tuhansien henkilötyövuosien hankkeet tekemättä kun alueelta löytyy liito-orava. Pelastetaan mielummin yksi karvapallo kuin annetaan 1000 duunarille töitä. Only in Finland.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostJa reilu kevennys se on mikä vaikuttaa. Kokeellisesti esimerkiksi kuukauden ajaksi alv 10%. Tai pysyvästi alv 7% niinkuin thaimaassa ja tulovero kiinteä 13% niin harmaa talous loppuu lähes kokonaan ja ihan itsestään (yksityishenkilöitä ei enää lainkaan kiinnosta kuititta osto kun alennus ei mitenkään voi olla merkittävä - vaan kuitti vaaditaan aina takuun yms vuoksi), Toki ei niillä verotuloilla virkamiesmafiaa eikä työtä vieroksuvia enää rahoiteta, vaikka kauppa alkaakin käydä ja täystyöllisyys lähestyä...
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostVerojen maksaminen lainalla on suunnilleen typerintä mitä voi tehdä.
Pienempi kokonaisveroaste nimenomaan lisäisi ostovoimaa ja sitämukaa mahdollisuuksia maksaa asioita pois tai kerryttää jopa omaisuutta.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKöyhillä (=kaikki muut kuin rikkaat) ei ole varaa yleensä kuin huonoimpiin mahdollisiin maksumuotoihin. Mahdollisuudet ovat joko noudattaa hyvää taloutta ja olla omistamatta oikeastaan mitään, ja siltikään hyvän talouden noudattaminen ei onnistu koska se kaatuu jo vuokra-asumisen järjettömyyteen. Loput joutuvat kamppailemaan lainoilla korkoja ja veroja vastaan.
Pienempi kokonaisveroaste nimenomaan lisäisi ostovoimaa ja sitämukaa mahdollisuuksia maksaa asioita pois tai kerryttää jopa omaisuutta.
15te lainasta joutuu maksamaan takaisin ehkä 18,5te ja 20te lainasta 24,5te jos niitä maksaa 2%/kk. Eli 5te autoveron maksu tulee 1000e kalliimmaksi maksamalla sen lainalla kun käyttömaksuina. Tuo 1000e on suoraa tulonsiirtoa pankille ja pois sekä köyhältä että valtiolta. Jos on todella köyhä ja joutuu ottamaan lainan 10v maksuajalla tulee lainojen kokonaishinnan eroksi jo päälle 8te. Tuolla maksaisi jo suunnilleen 400e/vuosi korkeampia käyttömaksuja.
Se, että köyhä ostaa uuden sijasta 17v vanhan auton ja ajaa sen paalauskuntoon 20v vanhana ja ostaa taas seuraavan 17v vanhan auton ei tee muuta muutosta kun hämärtää mihin autoon käytetyt rahat päätyy sen 0-20v käyttöaikana. Lähes jokainen sen esim. 5 omistajan ketjussa joutuu ottamaan lainaa kyseisen auton hankintaan. Lainan määrä on joka kierroksella suurempi autoverollisessa autossa kun verottomassa koska se maksoi uutena 20te eikä 15te. Kaikki autoveron lainarahoitukseen kulunut raha on kuluttajan taskusta pois. Lainan maksun sijaan olisi kaikkien muiden paitsi pankkien kannalta järkevämpi käyttää se käyttömaksun maksamiseen. Niistä ei tule korkokuluja, järjestelypalkkiota ja tilinhoitomaksuja. Lisäksi vakuutukset on kalliimpia koska lunastushinnat on korkeampia jne.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostTottakai veroasteella on vaikutusta mutta sama määrä euroja vuodessa voidaan kerätä monella tavalla. Jos otetaan ääriesimerkki köyhästä joka ostaa uuden auton niin onko halvempaa ostaa 15te auto vai 20te auto kun 15te auton oston yhteydessä joutuu maksamaan 250e vuodessa enemmän käyttömaksua ja 20te autoon joutuu ottamaan 5te enemmän lainaa?
15te lainasta joutuu maksamaan takaisin ehkä 18,5te ja 20te lainasta 24,5te jos niitä maksaa 2%/kk. Eli 5te autoveron maksu tulee 1000e kalliimmaksi maksamalla sen lainalla kun käyttömaksuina. Tuo 1000e on suoraa tulonsiirtoa pankille ja pois sekä köyhältä että valtiolta. Jos on todella köyhä ja joutuu ottamaan lainan 10v maksuajalla tulee lainojen kokonaishinnan eroksi jo päälle 8te. Tuolla maksaisi jo suunnilleen 400e/vuosi korkeampia käyttömaksuja.
Se, että köyhä ostaa uuden sijasta 17v vanhan auton ja ajaa sen paalauskuntoon 20v vanhana ja ostaa taas seuraavan 17v vanhan auton ei tee muuta muutosta kun hämärtää mihin autoon käytetyt rahat päätyy sen 0-20v käyttöaikana. Lähes jokainen sen esim. 5 omistajan ketjussa joutuu ottamaan lainaa kyseisen auton hankintaan. Lainan määrä on joka kierroksella suurempi autoverollisessa autossa kun verottomassa koska se maksoi uutena 20te eikä 15te. Kaikki autoveron lainarahoitukseen kulunut raha on kuluttajan taskusta pois. Lainan maksun sijaan olisi kaikkien muiden paitsi pankkien kannalta järkevämpi käyttää se käyttömaksun maksamiseen. Niistä ei tule korkokuluja, järjestelypalkkiota ja tilinhoitomaksuja. Lisäksi vakuutukset on kalliimpia koska lunastushinnat on korkeampia jne.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Tänään uutisoitua:
"Korkeimman hallinto-oikeuden (KHO) mukaan tuontiautojen päästöperusteinen verotuskäytäntö on syrjivä. KHO antoi tänään päätöksen verotusasiasta, jossa Tulli oli valittanut Helsingin hallinto-oikeuden viimevuotisesta ratkaisusta.
Tapaus koski suuripäästöistä autoa, jotka otettiin käyttöön ennen vuotta 2008. Auto tuotiin maahan 1.1.2008 jälkeen, ja sitä verotettiin silloin voimaan astuneen päästöperusteisen autoveron mukaan.
KHO:n mukaan verotuskäytäntö suosii kotimaassa ensirekisteröinnin saaneita autoja, sillä niillä on pienempi vero kuin maahantuoduilla samanikäisillä autoilla. Autolle on voitu määrätä jopa yli 40 prosentin autovero, kun oikea veroprosentti olisi ollut maksimissaan 29.
Autoverolakimies Petteri Snell kertoo, että päätös vaikuttaa jopa 60 000 autoilijan veropäätökseen.
"Autoveroa on peritty keskimäärin tuhat euroa liikaa, joten kokonaissumma on jopa 60 miljoonaa euroa", Snell sanoo.
Snell kertoo, että KHO:n päätös vaikuttaa myös vuosina 2009- 2012 ensi kertaa käyttöönotettujen autojen, jotka on tuotu maahan huhtikuun 2012 jälkeen, verotukseen. Autovero nousi vuonna 2012, mutta näistäkin autoista olisi pitänyt kantaa veroa käyttöönottovuoden verotuksen mukaan.
"Tämä on valtava soppa, sillä tällä on vaikutuksia myös käytettyjen autojen markkinahintoihin. Tuontiautojen markkinahinnat on määritelty Suomessa virheellisen veroprosentin mukaan", Snell kertoo.
Tuontiautojen verotuksen valitusaika on kolme vuotta päätöksen antamista seuraavan kalenterivuoden alusta. Näin ollen vuonna 2011 annetuista päätöksistä ehtii valittaa vielä tämän vuoden puolella. KHO: antoi tänään toisenkin päätöksen tuontiauton verotuksesta. Siinä yksityishenkilö oli valittanut tullipiirin vuonna 2009 tekemästä veropäätöksestä. KHO hylkäsi valituksen määräajan umpeutumisen takia.
Snell sanoo, että KHO:n päätös verotuksen syrjivyydestä oli odotettu.
"Tämä on ollut tiedossa siitä lähtien, kun Euroopan unionin tuomioistuin antoi ensimmäisen päätöksen asiasta muutama vuosi sitten", Snell sanoo."
Comment
-
-
Foorumilaisista osa on varmaan huomannut kuinka "pienoiset" 20-45% ajoneuvoveron korotukset astuu voimaan 2016 alussa.
Tämä on juttu joka vahvistaa käsitystä että autovero poistuu/pienenee tänä vuonna lähes 100% varmuudella.
Nimittäin tuollainen korotus on jopa suomessa vähän liian reipas, ilman että tarkoituksena on verotuksen painopisteen siirto.
Joten nyt ne jotka aikoo hankkia kalliimman auton, niin kannattaa miettiä toisenkin kerran. Nimittäin nyt on mustat pekat jaossa...
Ja kaupan jarruttamisessa on sekin hyöty, että pieni lisäpaine laittaa virkamiesten laiskoihin töppösiin vähän vauhtia.
Comment
-
-
Prosentit kuullostaa toki hurjilta, mutta meidän perheen kahdessa ajoneuvossa tuo tekee rahassa yhteensä n. 100eur/vuosi lisää. Ei tuolla vielä kummosia veroalennuksia makseta. Ja nyt kun polttoaineen hinta on suht matalalla, niin säästän tuon satkun moninverroin tankkaillessa. Polttoaineen suhteen tilanne saattaa toki olla tyystin toinen jo kuukauden tai kahden päästä.
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostProsentit kuullostaa toki hurjilta, mutta meidän perheen kahdessa ajoneuvossa tuo tekee rahassa yhteensä n. 100eur/vuosi lisää. Ei tuolla vielä kummosia veroalennuksia makseta.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Voi olla että joutuu äänen antamaan persuille vaikka ihan koko agenda ei olekaan mieluinen. Selkeästi edistyksellisin puolue tällä hetkellä, muut näyttää kaivautuneen poteroihinsa, osa todella syvälle.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Hyvä pointti sekin, että suomalaiset eivät osta autojaan halvemmalla, jos autovero poistetaan. Ne (kuten minäkin) käyttää saman rahan, mutta saa sillä paremman auton.
Näin ollen valtiolta jää verotulot saamatta ja hillot valuu ulkomaisille autonvalmistajille. Yhtään enempää ei siis jää rahaa kiertoon/kulutukseen kotimaassa, mutta onpahan hienompi autoPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostVoi olla että joutuu äänen antamaan persuille vaikka ihan koko agenda ei olekaan mieluinen. Selkeästi edistyksellisin puolue tällä hetkellä, muut näyttää kaivautuneen poteroihinsa, osa todella syvälle.
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostHyvä pointti sekin, että suomalaiset eivät osta autojaan halvemmalla, jos autovero poistetaan. Ne (kuten minäkin) käyttää saman rahan, mutta saa sillä paremman auton.
Näin ollen valtiolta jää verotulot saamatta ja hillot valuu ulkomaisille autonvalmistajille. Yhtään enempää ei siis jää rahaa kiertoon/kulutukseen kotimaassa, mutta onpahan hienompi autoe39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment