Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mulla samanlainen pl profhifit ja mustilla kangaslättänöillä, mutta diesel ja x-drive. On siitä 5k€ tarjottu jo aikaa sitten liikkeestä vaihdossa 35k€ bemariin.

    Mä näkisin tommosen takavedon 3k€ autona
    150tkm diissulin mittarissa myös?
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by ekkoo1 View Post
      150tkm diissulin mittarissa myös?
      Oli siinä sillon 200tkm.

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        Originally posted by QUASIMODO View Post
        Onko todella niin, että järkevää sekä luotettavaa BMW-merkkistä henkilöautoa ei saa alle 10k€?


        ..kun kriteereinä maltilliset kilometrit (alle 150tkm), bensa/sähkö/hybridi, automaatti, alle 15 vuotta vanha (!), 4-ovea ja isofix-valmius. :think

        Meneekö nuo pikkukoneiset 1-sarjalaiset (e8x) tai 3-sarjalaiset (e9x) näihin kriteereihin (järkevä ja luotettava)?
        Ekan kappaleen perusteella olisin vastannut, että saa. Tokan kappaleen jälkeen jäänee vaihtoehdoiksi enää 325-330i sekä bensakutosella varustetut E60. Mutta kilometrirajaus jättää kyllä äkkiä myös niitä luotettavia budjetin ulkopuolelle.
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • peLoGo?
          BTCF Member
          • Jul 2012
          • 379
          • Vaasa

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Mulla samanlainen pl profhifit ja mustilla kangaslättänöillä, mutta diesel ja x-drive. On siitä 5k€ tarjottu jo aikaa sitten liikkeestä vaihdossa 35k€ bemariin.

          Mä näkisin tommosen takavedon 3k€ autona
          Mistäs noita vastaavia noilla kilsoilla sitten saa ostaa 3k€:llä? Nettiautosta ei ainakaan tullut ylitarjontaa siihen hintaan.

          Eipä tässä myöskään vastattu mikä on e60 korin markkina-arvo, vaan löytyykö "luotettavaa" bemaria kysyjän kriteereillä.
          BMW G31 540iA xDrive B58 -18
          BMW F31 320iA xDrive LCI -19
          Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
          Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
          Ex. BMW F10 530dA -10
          Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
          Ex. BMW E34 518i M43 Touring
          Ex. BMW E60 525i -04

          BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17534
            • Turku

            Ainakin sigun E81 saa. N43:sta on toki mielipiteitä, mutta kuten näette, useamman vuoden sen kanssa on kakkosautona menty ilman ongelmia.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • e36coupe
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 722
              • Nokia

              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Onko todella niin, että järkevää sekä luotettavaa BMW-merkkistä henkilöautoa ei saa alle 10k€?


              ..kun kriteereinä maltilliset kilometrit (alle 150tkm), bensa/sähkö/hybridi, automaatti, alle 15 vuotta vanha (!), 4-ovea ja isofix-valmius. :think

              Meneekö nuo pikkukoneiset 1-sarjalaiset (e8x) tai 3-sarjalaiset (e9x) näihin kriteereihin (järkevä ja luotettava)?
              Kyllä vaikeata on.
              Luotettavat loppui siinä 2004 paikkeilla korimallista riippuen kun alettiin hylkäämään M54. Nämä N52, N53 ja N47 on kyllä melkoisen vikaherkkiä vehkeitä. Ei näitä mielellään perheen käyttikseksi ostais, mutta mitä muuta muka olisi? Model-S on liian kallis.

              Nimimerkillä pari kk etsinyt käyttistä tulevaksi talveksi vastaavalla budjetilla.
              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

              Työn alla: E21 320/6
              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2545
                • Pirkkala

                Originally posted by e36coupe View Post
                Kyllä vaikeata on.
                Luotettavat loppui siinä 2004 paikkeilla korimallista riippuen kun alettiin hylkäämään M54. Nämä N52, N53 ja N47 on kyllä melkoisen vikaherkkiä vehkeitä. Ei näitä mielellään perheen käyttikseksi ostais, mutta mitä muuta muka olisi? Model-S on liian kallis.

                Nimimerkillä pari kk etsinyt käyttistä tulevaksi talveksi vastaavalla budjetilla.
                Meillä olisi tarvetta saada kakkosauto, jolla vaimo voisi kulkea töihin sekä muut satunnaiset ajot. Ei huvittaisi vaihtaa merkkiä, mutta tuntuu mahdottomalta löytää järkevän hintainen ja luotettava bmw.

                Jäi vielä mainitsematta taloudellisuus näistä omista kriteereistä. Sitä pitäisi myös hieman miettiä Vaikka joku 130i tai 330i olisi sellainen millä voisi itsekkin välillä ajella niin onhan niissä kulutus ja muut kulut eriluokkaa kuin jossain 116i:ssä. Kovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.

                Jos sitä sitten vaan ostaa jonkun tylsän pikku pösön...
                Varmaan järkevin.
                sigpic

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16476
                  • Asikkala

                  B-mese 2-litraisella bensavaparilla ?

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16364
                    • Leppävirta

                    Originally posted by QUASIMODO View Post
                    Meillä olisi tarvetta saada kakkosauto, jolla vaimo voisi kulkea töihin sekä muut satunnaiset ajot. Ei huvittaisi vaihtaa merkkiä, mutta tuntuu mahdottomalta löytää järkevän hintainen ja luotettava bmw.

                    Jäi vielä mainitsematta taloudellisuus näistä omista kriteereistä. Sitä pitäisi myös hieman miettiä Vaikka joku 130i tai 330i olisi sellainen millä voisi itsekkin välillä ajella niin onhan niissä kulutus ja muut kulut eriluokkaa kuin jossain 116i:ssä. Kovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.

                    Jos sitä sitten vaan ostaa jonkun tylsän pikku pösön...
                    Varmaan järkevin.
                    Mä luovutin. Ajelen Audilla, tosin dieselillä. Eukko ajaa myös talvella toisella Audilla, se on bensakoneella.

                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Tomi T
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 3856
                      • Nokia

                      Originally posted by QUASIMODO View Post
                      Onko todella niin, että järkevää sekä luotettavaa BMW-merkkistä henkilöautoa ei saa alle 10k€?


                      ..kun kriteereinä maltilliset kilometrit (alle 150tkm), bensa/sähkö/hybridi, automaatti, alle 15 vuotta vanha (!), 4-ovea ja isofix-valmius. :think

                      Meneekö nuo pikkukoneiset 1-sarjalaiset (e8x) tai 3-sarjalaiset (e9x) näihin kriteereihin (järkevä ja luotettava)?
                      Varmaan kantsii kilometrivaatimuksesta ekana luopua (ja onko väliä onko auto 14v vai 16v vanha?) ja ostaa auto kunnon mukaan. E90/91 330iA N52 niin ilman m-pakettivaatimusta pitäis saada alle 10ke aivan mukavaa laitetta.

                      Tai sitten budjettia ylöspäin tai myös diesel vaihtoehdoksi (monissa tapauksissa se luotettavampi vaihtoehto jos pieni (4-syl) kone haluna ostaa).
                      Last edited by Tomi T; 30-09-2021, 18:40.
                      BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                      ex. 53*BMW

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1832
                        • N/A

                        Originally posted by Tomi T View Post
                        Varmaan kantsii kilometrivaatimuksesta ekana luopua (ja onko väliä onko auto 14v vai 16v vanha?) ja ostaa auto kunnon mukaan. E90/91 330iA N52 niin ilman m-pakettivaatimusta pitäis saada alle 10ke aivan mukavaa laitetta.

                        Tai sitten budjettia ylöspäin tai myös diesel vaihtoehdoksi (monissa tapauksissa se luotettavampi vaihtoehto jos pieni (4-syl) kone haluna ostaa).
                        Minä taas luopuisin vuosimallivaatimuksesta ja ostaisin mahdollisimman vähän ajetun auton. Paljon ajettujen omistajina on ollut ties millaista suharia, ja väistämättä joku on jättänyt huollot tekemättä. Lisäksi kilometrien myötä paikat alkaa olla väljinä sieltä täältä, ruoste löytänyt tiensä joka paikkaan ja kulumista siellä täällä.

                        Tietysti paljon ajettukin voi olla hyvä, varsinkin jos omistajia on vähän.

                        Tytär osti keväällä 7v seisoneen e36:n ensimmäiseltä omistajalta. Ikää autolla on 27v, mutta kun huoltokirja on aukoton ja kilometrit ikään nähden maltilliset 180tkm, niin ei tuo ikä tunnu missään kun sammal on pesty pois ja seisomisesta aiheutuneet muutamat vaivat korjattu. Sisältäkin yhtä siisti kuin moni 5v vanha auto. Pitäisin tuota varsin järkevänä käyttiksenä, varsinkin kun samalla rahalla ei olisi saanut edes polkupyörää.
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        BMW 320i (e30)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • asse21
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1243
                          • Tampere

                          Originally posted by bmw323it View Post
                          Minä taas luopuisin vuosimallivaatimuksesta ja ostaisin mahdollisimman vähän ajetun auton.

                          Tytär osti keväällä 7v seisoneen e36:n ensimmäiseltä omistajalta. Ikää autolla on 27v, mutta kun huoltokirja on aukoton ja kilometrit ikään nähden maltilliset 180tkm, niin ei tuo ikä tunnu missään kun sammal on pesty pois ja seisomisesta aiheutuneet muutamat vaivat korjattu. Sisältäkin yhtä siisti kuin moni 5v vanha auto. Pitäisin tuota varsin järkevänä käyttiksenä, varsinkin kun samalla rahalla ei olisi saanut edes polkupyörää.
                          Itse hommasin 145tkm ajetun pappamallisen e39:n saksasta tuohon kakkosautoksi.
                          Erittäin toimiva valinta, vaikka lapsellisena kaipaakin esim isofixejä.
                          Näiden tyyppiominaisuuksien kanssa pärjää henkisesti, kun tietää että tekniikka on peruskestävää muuten.
                          Kyllähän tuo kuluttaa nurkissa, mutta lähinnä sellaista kerran kuussa tankille, niin mitäpä väliä.
                          E39 523i
                          i3

                          Comment

                          • larsen
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2020
                            • 73
                            • Tampere

                            Oma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista. Positiivista siinä on mukavuus, hiljaisuus ja hienosti kiertävä suora kuutonen. Sen sijaan vikoja oli aivan liikaa maineeseen verrattuna. Omani oli 2-litrainen. Edellinen autoni Celica 1,8-litran koneella kulki yhtä iloisesti vieläpä reippaasti pienemmällä kulutuksella.


                            Monet talvet olen ajanut takavetoisella ja pääasiassa kitkarenkailla. E39:ssä oli nastarenkaat, mutta se oli silti huonoin auto ajaa liukkailla, mitä tällä vuosituhannella olen omistanut. Käytös liukkaalla on arvaamatonta ja äkkinäistä. Jopa Mazda MX-5 kitkoilla oli selvästi loogisemmin käyttäytyvä ja helpompi ajaa. No toisaalta sehän onkin huippulaite ajettavuudeltaan.


                            Tiedän, että moni ei ole samaa mieltä, mutta tämä onkin puhtaasti oma mielipiteeni.

                            F36 420ix
                            Ex. E39

                            -- menneiltä vuosilta --
                            Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
                            pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7439
                              • Oulu

                              Originally posted by QUASIMODO View Post
                              Kovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.
                              F2x 116i:tä itekin mietin kakkosautoksi jossain vaiheessa, mutta ei näissä kyllä minusta hinnat vaan ole järkevällä tasolla. Ja mitä nyt noilla sun kriteereillä katoin Nettiauton tarjontaa niin enpä varmaan ostais yhtäkään bemaria niistä mitä tarjolla oli.

                              Originally posted by larsen View Post
                              Oma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista. Positiivista siinä on mukavuus, hiljaisuus ja hienosti kiertävä suora kuutonen. Sen sijaan vikoja oli aivan liikaa maineeseen verrattuna. Omani oli 2-litrainen. Edellinen autoni Celica 1,8-litran koneella kulki yhtä iloisesti vieläpä reippaasti pienemmällä kulutuksella.


                              Monet talvet olen ajanut takavetoisella ja pääasiassa kitkarenkailla. E39:ssä oli nastarenkaat, mutta se oli silti huonoin auto ajaa liukkailla, mitä tällä vuosituhannella olen omistanut. Käytös liukkaalla on arvaamatonta ja äkkinäistä. Jopa Mazda MX-5 kitkoilla oli selvästi loogisemmin käyttäytyvä ja helpompi ajaa. No toisaalta sehän onkin huippulaite ajettavuudeltaan.
                              Ite oon kyllä tykänny aina ajaa E39:llä liukkaalla, mutta vetopitoa ei kyllä kovin paljon useinkaan tunnu olevan. Ja vikojahan kyllä on, siitä olen 100% samaa mieltä. Mutta useimmat viat on aika edullisia korjata. MX-5 on varmasti ihan huippuauto ajaa liukkaalla, mutta se onkin tosi kaukana normi perheautosta.
                              Last edited by Petri.Kekkonen; 01-10-2021, 08:42.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • aae30
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 2721
                                • .fi

                                Originally posted by larsen View Post
                                Oma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista. Positiivista siinä on mukavuus, hiljaisuus ja hienosti kiertävä suora kuutonen. Sen sijaan vikoja oli aivan liikaa maineeseen verrattuna. Omani oli 2-litrainen. Edellinen autoni Celica 1,8-litran koneella kulki yhtä iloisesti vieläpä reippaasti pienemmällä kulutuksella.


                                Monet talvet olen ajanut takavetoisella ja pääasiassa kitkarenkailla. E39:ssä oli nastarenkaat, mutta se oli silti huonoin auto ajaa liukkailla, mitä tällä vuosituhannella olen omistanut. Käytös liukkaalla on arvaamatonta ja äkkinäistä. Jopa Mazda MX-5 kitkoilla oli selvästi loogisemmin käyttäytyvä ja helpompi ajaa. No toisaalta sehän onkin huippulaite ajettavuudeltaan.


                                Tiedän, että moni ei ole samaa mieltä, mutta tämä onkin puhtaasti oma mielipiteeni.
                                No mallisarjan nuhasimpaan kukaan tuskin oli lukkoperää asentanut, että ei pitäis olla ihme,
                                jos on meno arvaamatonta ku sitä joutuu kuitenki tosissaa polkee et se sillä edes liikahtaa.

                                Sitä että miten sitä, tai mitään yhtä vastaavasti kulkevaa voi kutsua iloiseksi en kyllä tajua.

                                Ne nuhasimmat on usein heikommin varustettu, että varmaan puuttu etuvetovessoihin
                                talvella tottuneille hyvin sopiva DSC hillitsemään arvaamattomuutta.

                                edit: jaa eihä se olekkaa etuveto, mut googlen eka "people also ask: Is Mazda MX-5 A woman's car?"
                                Sorry I'm Not Sorry
                                E34 540iA 93 sedan
                                E34 540iA 93 sedan
                                E39 530iA 00 touring

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎