Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    Originally posted by Petteri75 View Post
    F3x 328i liikkuu kyllä pirteästi. Kone on sama, erona männät ja ohjelma. Ahdinkin on sama, mutta jos staattinen puristussuhde on jo eri, niin lähtökohtaisestikin viritetty 320i (11:1) ei ole aivan sama eläin kuin vakio 328i (10:1)? Tietoa ei ole, mutta voisi kuvitella, että 328i:n vakiomännät ovat taottuja tai kestävät muuten paremmin. Onko koneessa nakutusanturia?

    Kutonen olisi kiva, mutta se on kallis..
    Puristussuhde 328:ssa alhaisempi ja ahdot korkeammat ja taitaa tosiaan olla männät erit.
    No sanoisin, että viritetty 320i vs. vakio 328i ero ei ole suuri. Ei ainakaan 10 teur. Tosin 328:ssa ei ole sitä NAURETTAVAA yhtä mehupilliä pilaamassa takapäätä, vaan tuplaputket

    Sijoita suoraan kutoskoneeseen, on se sitten bensa tai diesel.
    Vaikka 28i on neloskoneeksi vakionakin todella hyvä, viritettynä vielä parempi.
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • Smistik
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1130
      • Kanta-Häme

      Originally posted by BFI18 View Post
      Tosin 328:ssa ei ole sitä NAURETTAVAA yhtä mehupilliä pilaamassa takapäätä, vaan tuplaputket
      Tulee retrofiilis kun ohut pyöreä kromiputki törröttää siellä helman alla, tai oksennus. Vaihtaisin oitis ovaaliin ja lyhyempään.
      ex E91 320d käsiaskilla
      ex E46 330dat
      japski
      ranu

      ex E30 316i 4d

      Comment

      • Oodi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 169
        • Oulu

        Originally posted by BFI18 View Post
        Tosin 328:ssa ei ole sitä NAURETTAVAA yhtä mehupilliä pilaamassa takapäätä, vaan tuplaputket
        Kukapa sitä estää laittamasta tuplaputket. Ei ole kallis homma ja saa juuri omaan silmään soppelit. Minulla on omassa kiulussa yksi putki ulos vaikka mäntiä 328 nähden tuplat. En ole kokenut ongelmaksi tai edes harkinnut lisääväni pakoputkenpäitä.

        Comment

        • j-a
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1522
          • PohojosPohojammaa

          Originally posted by Oodi View Post
          Kukapa sitä estää laittamasta tuplaputket. Ei ole kallis homma ja saa juuri omaan silmään soppelit. Minulla on omassa kiulussa yksi putki ulos vaikka mäntiä 328 nähden tuplat. En ole kokenut ongelmaksi tai edes harkinnut lisääväni pakoputkenpäitä.
          Ei tullut itselleni se vaikutelma että F3x-ostattelijatkaan pakoputkenpäitä olisivat lisäilemässä, vaan että näyttää paremmalta tuplaputkilla. Oma F25:nikin näyttäisi omasta mielestäni paremmalta x35dA-versiona joka olisi tuplaputkilla, mutta enpä alkaisi silti siihen harkitsemaan mitään tuplaputkituunausta. En kyllä harkitsisi R129:iinkään. Sitä koppaa tosin ei ole tainnut myöskään tehtaalta tulla ainakaan molemmissa takakulmissa sijaitsevilla putkenpäillä, kun taas R230:han on jo "perusmalleissa", ja se taas näyttäisikin orvolta vain yhdellä.
          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

          Ylimääräisenä tarjolla:

          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Yksi putki on hyvä, varsinkin sellainen mustakrominen. Kun on kuitenkin koko ajan likainen niin toimii hyvin käyttöautossa. Nyt alkaa näyttää siltä, että ei tule sijoitettua mihinkään. Kaikki on liian kallista ja vähänajettujen hintapreemio on vähän liikaa, taas kerran.. Yksi peruskysymys on, että haluaako luopua M-sport -alustasta ja vastausta ei vielä ole. Kovin harvassa tuntuvat olevan, se pahuksen neliveto karsii kovasti ehdokkaita.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              Miksi se m-alusta on niin ehdoton? Jos muuten sopiva auto löytyy niin siihen voi asentaa m-alustaa vastaavia iskari/jousi komboja tai vaikka ne ihan alkuperäiset m-alustan osat. Voisit myös olla pelkillä madallusjousilla tyytyväinen.
              Last edited by S.P.R; 08-07-2016, 21:06.

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1361
                • Tampere

                Samaa mieltä. Etenkin kun ei nuo m-alustat nyt niin erinomaisen hyviä ole. Tuli tosin semmonen bon voyage -tunne, että tämä keskustelu käytiin viimeksi sillon kun Petterin nykyinen kulkine oli hakusessa.

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2540
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by protoni View Post
                  Samaa mieltä. Etenkin kun ei nuo m-alustat nyt niin erinomaisen hyviä ole. Tuli tosin semmonen bon voyage -tunne, että tämä keskustelu käytiin viimeksi sillon kun Petterin nykyinen kulkine oli hakusessa.
                  Totta, ja ei se silloinkaan tuntunut ihan niin välttämättömältä mutta jotenkin sitä näköjään tottuu kaikkeen. M-alusta ei ole välttämätön, mutta kuten puolisentoista vuotta sitten taisi täälläkin tulla todettua, niin ensikosketus F30:een tapahtui normialustan voimalla ja se ei aivan heti vakuuttanut. Useampaakin tuli siis koeajettua, mutta tämä sigun auto oli ensimmäinen joka jotenkin istui käteen heti ensi koeajosta alkaen. Kompromissina arkiajossa se on hyvin onnistunut ja ainakin omat kaarrenopeudet ovat saattaneet hiukan kesäkeleillä nousta kun se vetää ne niin eleettömästi. Vähän yli 40tkm jälkeen kaipaisi mukavuutta lisää, ei osaa enää ajaa mutkittelematta kaikkien kuoppien ja kohomaalausten kohdalla.

                  Ei madallusjousia enää tässä iässä, kiitos.

                  Kun ei ole oikein nyt ehtinyt koeajelemaan, niin tässä 3vk aikana yksi F30 328i -13 ehti kadota parempiin suihin, mitä oli katsellut ja tarjouksenkin pyytänyt. Aivan hirveästi ei nyt mitään kohtuuhintaista mielenkiintoista ole tarjolla, voisi kuvitella että heinäkuussa kun ihmisillä on lomalla aikaa, niin kauppa kävisi? Nojoo, ei tässä kriisiä ole paitsi auton jäännösarvon laskiessa ajomäärän kasvaessa..
                  Last edited by Petteri75; 08-07-2016, 23:54.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Juuzmo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2007
                    • 339

                    Originally posted by Petteri75 View Post

                    Ei madallusjousia enää tässä iässä, kiitos.
                    Eli madallusjouset on paha juttu, mutta se on hyvä jos auto tulee käytännössä tehtaalta mahdallusjousilla? :think Ei siinä M alustassa ole kokemusten mukaan juuri muuta eroa kuin inan matalampi ja jäykempi - aivan kuten jousilla madaltaessa käy. Laadukkaat madallusjouset on ajo-ominaisuuksiltaan jopa paremmat kuin tehtaan kiemurat.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2540
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by Juuzmo View Post
                      Eli madallusjouset on paha juttu, mutta se on hyvä jos auto tulee käytännössä tehtaalta mahdallusjousilla? :think Ei siinä M alustassa ole kokemusten mukaan juuri muuta eroa kuin inan matalampi ja jäykempi - aivan kuten jousilla madaltaessa käy. Laadukkaat madallusjouset on ajo-ominaisuuksiltaan jopa paremmat kuin tehtaan kiemurat.
                      Täysin totta, mutta tähänastiset kokemukset tarvike-jousista ovat olleet lähinnä huonoja. Kovaa, pompottavaa ja pahimmassa tapauksessa vielä huonosti säädetty. Lisäksi yleensä kun lähdetään madaltamaan, niin tehdään se sitten ns. viimeisen päälle jolloin lopputulos on vähemmän hyvän näköinen.. Näkemykset ovat aina henkilökohtaisia, mutta jos eteen tulee 30-40k€ auto jossa on jälkiasenteinen alustasarja, ei sitä tule edes klikattua.

                      Tuo OEM-madallussarja on vain n. 10mm, mutta kyse on lähinnä miten se on viritetty, nyt se on ns. tunnokas. Normialustalla oma takamustuntuma oli ehkä vähän epämääräinen tähän verrattuna. Adaptive M-sport alusta on kokematta, se voisi olla kovasti mielenkiintoinen, samoin F10 dynamic/active/tjsp -drivet. Näiden F30:n kohdalla jotenkin tuntuisi, että jopa M-sport korisarja on yleisempi kuin se alusta, johtuen varmasti xDrive-pakettien suosiosta. Joka muuten on yksi, mitä ei halua. Pitäisi varmasti mukautua vallitsevaan ympäristöön paremmin..
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1361
                        • Tampere

                        Jos se M-alusta kovasti paljon rajottaa valikoimaa, niin voihan tuota miettiä demaria normialustalla ja investoida korkeus- ja jäykkyyssäädettäviin tolppiin? Sittenhän kyyti on just sillä korkeudella ja juuri niin pehmosta/kovaa kun kuski halajaa.

                        Ja mitä niihin ikävuosiin tulee, niin faija kolkuttelee eläkeikää ja heidän molemmissa mursuissa on madallussarjat. Eli ihan hyvin voi vielä neljänkympin korvilla ajella madallussarjalla, karvanopilla ja wunderbaumeilla marinoidulla autolla!

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by protoni View Post
                          Jos se M-alusta kovasti paljon rajottaa valikoimaa, niin voihan tuota miettiä demaria normialustalla ja investoida korkeus- ja jäykkyyssäädettäviin tolppiin? Sittenhän kyyti on just sillä korkeudella ja juuri niin pehmosta/kovaa kun kuski halajaa.

                          Ja mitä niihin ikävuosiin tulee, niin faija kolkuttelee eläkeikää ja heidän molemmissa mursuissa on madallussarjat. Eli ihan hyvin voi vielä neljänkympin korvilla ajella madallussarjalla, karvanopilla ja wunderbaumeilla marinoidulla autolla!
                          Niiden hyvien korkeus- ja jäykkyys säädettävien laittaminen allekkin jo jotain kustantaa.
                          Kaikki eivät halua ruuvata autoaan itse.

                          Sekin että jos sattuu hankkimaan väärän sarjan ja kesto jää vaikka vain reiluksi vuodeksi niin on aika kurjaa.

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1361
                            • Tampere

                            Reilulla kilolla saa jo paljon aikaan. Saman verran saa varmaan varautua maksaan lisää siitä m-alustasta jos ovat kovin kiven alla. Ja ainakin valikoima kasvaa moninkertaiseksi. Kun uuden laatualustan ruuvaa alle niin eiköhän se varmempi valinta ole kuin jokusen vuoden vanha ja kymmeniä tuhansia kilometrejä nähnyt alkuperäinen.

                            Comment

                            • Jarno
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 645
                              • Äänekoski

                              Parin viikon päästä pitäisi lähteä Saksaan kesäloma reissulle ja
                              Ajatuksena että ostaisi auton sieltä samalla. Autoja tullut kateltua
                              Jatkuvalla syötölla ja vaihtoehtoina päälimmäisenä f10/11 530d tai 2008 loppuvuodesta
                              F01 730d kun näissä verot aika maltilliset. budjetti on kaikkineen noin 25k€. Tuohon hintaan ajokilometrit Tahtoo karata noin 200tkm. Varasuunnitelma on että tuo jonkun e6x lci m sporttin tai e65 faceliftin. Mitä raati on mieltä alkupään f01 vai pari vuotta
                              Uudempi f10/11, onko näissä teknisesti suuria eroja? Vaihdelaatikko ainakin
                              eri, mutta tarviikko kummassakaan pelätä hajoamista?
                              Last edited by Jarno; 17-07-2016, 08:53.
                              e30 325i cabrio
                              Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2540
                                • Kirkkonummi

                                Oma ääni lähtee F1x:lle. Vaikka niitä on Suomessa, niin jos eteen tulee hyvin varusteltu 6-diesel, niin tällainen saattaa vielä löytää kohtuullisesti hinnoiteltuna uuden omistajan. Kynnys 5-sarjalaiseen saattaa olla matalampi kuin F01:een. Toisaalta F1x:iä bensamoottorisina tarjolla Nettiautossa vain n. 6% kaikista myytävistä autoista, joten sellaista kannattaa ainakin harkita?
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎