Originally posted by Zeta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostDigihärpäkkeet on turhia. Ratti, 3 poljinta ja keppi riittää oikeaan autoiluun.
Tietty onhan joidenkin mielestä myös "atk-puhelimet" (=älypuhelin) ihan turhia nykyajan humpuukkeja ja vanha kunnon Nokia 3310 uudempaa ei olisi pitänyt keksiäkään.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostEli siis N53, entä laatikko?
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostTämähän ei ollut lainkaan hassumpi käänne, ehkä uusimpien mallien pari digihärpäkettä hävisit valinnassa mutta sait kyllä jykevämmän auton vastineeksi.
Yksi nelikko-A3 jäi myös kaivelemaan, joka ehti just mennä, olisi ollut kooltaan passelimpi ja teknisesti modernimpi laitos
Comment
-
-
Ei sietämätöntä vaikeutta mutta mitä tekisitte tilanteessa kun "etänä" ostit E70 x5 ja tekstissä mainostetaan täydellistä huoltokirjaa ja se on kuvattuna ilmoitukseen sivu sivulta ja kirja oli hyvä. Nyt on käynyt vaan niin että liike on hukannut sen kirjan tai joku koeajolla käynyt on ottanut sen omaansa pimeän historian omaavaan autoon. Hinta oli sovittu ja toiset renkaat, Kahdet avaimet ja kaikki löytyy ja se historia pitää paikkansa. Sähköistä historiaa löytyy ekat 140tkm koneelta ja senjälkeen huolto paikat ovat olleet pienempiä joten viimeiset 7 vuotta on aukkoa. Minä siis tiedän että auto on kunnossa mutta huoliko tuota kukaan ilman kirjaa enää kun koittaa se aika että autoa itse myyn? Kilsoja vajaa 400tkm,auto on hyvä jne. Tinginkö vaan hinnasta 2 Tonnia ja elän asian kanssa? Huoltokirjallisia olisi ihan yhtä lailla kutakuinkin samaan hintaan mutta tossa houkuttaa hyvä historia (mikä nyt hukattu) ja hyvä värimaailma omaan makuunF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostEi sietämätöntä vaikeutta mutta mitä tekisitte tilanteessa kun "etänä" ostit E70 x5 ja tekstissä mainostetaan täydellistä huoltokirjaa ja se on kuvattuna ilmoitukseen sivu sivulta ja kirja oli hyvä. Nyt on käynyt vaan niin että liike on hukannut sen kirjan tai joku koeajolla käynyt on ottanut sen omaansa pimeän historian omaavaan autoon. Hinta oli sovittu ja toiset renkaat, Kahdet avaimet ja kaikki löytyy ja se historia pitää paikkansa. Sähköistä historiaa löytyy ekat 140tkm koneelta ja senjälkeen huolto paikat ovat olleet pienempiä joten viimeiset 7 vuotta on aukkoa. Minä siis tiedän että auto on kunnossa mutta huoliko tuota kukaan ilman kirjaa enää kun koittaa se aika että autoa itse myyn? Kilsoja vajaa 400tkm,auto on hyvä jne. Tinginkö vaan hinnasta 2 Tonnia ja elän asian kanssa? Huoltokirjallisia olisi ihan yhtä lailla kutakuinkin samaan hintaan mutta tossa houkuttaa hyvä historia (mikä nyt hukattu) ja hyvä värimaailma omaan makuun
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostEi sietämätöntä vaikeutta mutta mitä tekisitte tilanteessa kun "etänä" ostit E70 x5 ja tekstissä mainostetaan täydellistä huoltokirjaa ja se on kuvattuna ilmoitukseen sivu sivulta ja kirja oli hyvä. Nyt on käynyt vaan niin että liike on hukannut sen kirjan tai joku koeajolla käynyt on ottanut sen omaansa pimeän historian omaavaan autoon. Hinta oli sovittu ja toiset renkaat, Kahdet avaimet ja kaikki löytyy ja se historia pitää paikkansa. Sähköistä historiaa löytyy ekat 140tkm koneelta ja senjälkeen huolto paikat ovat olleet pienempiä joten viimeiset 7 vuotta on aukkoa. Minä siis tiedän että auto on kunnossa mutta huoliko tuota kukaan ilman kirjaa enää kun koittaa se aika että autoa itse myyn? Kilsoja vajaa 400tkm,auto on hyvä jne. Tinginkö vaan hinnasta 2 Tonnia ja elän asian kanssa? Huoltokirjallisia olisi ihan yhtä lailla kutakuinkin samaan hintaan mutta tossa houkuttaa hyvä historia (mikä nyt hukattu) ja hyvä värimaailma omaan makuunE30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Ja noin paljon ajetussa vaikuttaa auton yleiskunto enemmän. Toki huoltohistoria vaan plussaa.
Itteä ei oikein ole ressannut puuttuva huoltohistoria. Jos muuten yleiskunto hyvä, kaupat tuli.
Toki löytyy niitä jotka olettaa miljoonan rullatussa olevan täydellinen ja aukoton huoltohistoria dokumentoituna.
Monta moneen junaan.
Kovaa ajoa ja huoli pois.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Yleiskunto on hyvä, jos lappusia ei löydy nii olisiko kohtuullista että liike hoitaa ne tulosteet, ottaa kopiot myyntikuvista ja itse aloittaa oman kirjan tai kuittiseurannan? Hinnasta pieni viilaus olisko se sit pikemminkin 500-1000? Auto on hyvä ja mieluinen ja monta tyyppivikaa korjattu ja 2 omisteinen suomiauto. Km historia trafilla looginenF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostJa noin paljon ajetussa vaikuttaa auton yleiskunto enemmän. Toki huoltohistoria vaan plussaa.
Itteä ei oikein ole ressannut puuttuva huoltohistoria. Jos muuten yleiskunto hyvä, kaupat tuli.
Toki löytyy niitä jotka olettaa miljoonan rullatussa olevan täydellinen ja aukoton huoltohistoria dokumentoituna.
Monta moneen junaan.
Kovaa ajoa ja huoli pois.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Tietysti aina parempi, jos saat liikkeen tekemään koosteen huoltohistoriasta sekä kirjoittamaan allekirjoituksineen kertomuksen, että itse alkuperäinen dokumentti on hukattu ( tätä sattuu).
Hinnasta nyt en liikaa vänkäisi kun ei tuo varsinaisesti tuon verran ajetun ehjän auton myyntiin vaikuta jos tiedot on jossain luotettavassa muodossa olemassa, kuitenkin enemmän ajettujen autojen ostajat ovat yleensä paljon vähemmän pilkunviilaajakerhon miehiä ja osaavat jopa itse tutkia ja arvioida auton kunnon ostotilanteessa. Toki jos jotain siitä saat pois niin aina parempi.
Kuitenkin itse ottaisin ennemmin tuon hyvän yksilön tuolla hintaa kuin vaihtaisin toiseen ehkä teknisesti huonompaan yksilöön, jossa huoltokirja säilynyt mukana. Kuitenkin parempi tekninen kunto saattanee tulla jo lyhyellä aikavälillä melko paljon halvemmaksi. :think
E: itsellä siis ollut paremmin ja huonommin dokumentoituja autoja ja kyllä niille kaikille vaan ostajansa on kun jokaikinen on mennyt ihan normaalilla markkinahinnalla kaupaksi. Itse olen toki pitänyt huolen, että oman omistusaikani dokumentointi on hyvää. Nytkin ostin jaggen ilman mitään huoltohistoriaa, enkä jaksa olla kovin huolissani senkään myymisestä vielä jonain päivänä.Last edited by E39Fin; 25-08-2021, 15:00.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Comment