Viime vuonna seurasin pari vuotiasta G-sarjan 530d:tä, merkkiliikkeen pyynti lähti liikkeelle yli 60kilosta. Ei mennyt kaupaksi ja hinta tippui pari kiloa per kuukausi. Kolme kertaa tein tarjouskyselyn, huomasin että välirahassa ei hinnan tiputus tahtonut näkyä - kertaalleen liike nosti auton pyyntihintaa tarjouspyyntöni lähettämisen ja heidän vastauksen välillä. Uskomatonta toimintaa.
Uudemman kulkineen hainkin SCC:ltä - vahingossa - oli aika sovittu Laakkosen myyjän kanssa, poikkesin matkalla Tikkurilan SCC:n pisteeseen. Kertaistumalta pyynti oli kohdillaan ja hyvitys myös vaihdokista (330e m-sport) oli ~18% parempi kuin merkkiliikkeiltä.
Autokeskukselle en enää tarjouskyselyitä lähetä.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tänään tuli taas yhdestä autosta huikea tarjous: -390e pois hinnasta MUTTA hintaan lisätään 169e toimistokulut
Auto ollut useamman kuukauden myynnissä, joten odotin vähän isompaa alennusta
Leave a comment:
-
Näin se menee. Väliraha ratkaisee eikä hyvitys, ja aina parempi jos ei tarvitse antaa autoa välissä ollenkaan.Originally posted by Heguli 31 View PostAuton lähtöhinnalla ei ole vaihtokaupoissa mitään merkitystä. Väliraha ratkaisee sen todellisen hinnan. Käteis/suorakauppa sitten erikseen. Autokauppiaalle paras tilanne on se,kun saa vaihdokin ale-hintaan ylihintaiseen myytävään. Ja väliraha sitten rahoitusyhtiön kautta.
Vaihdoin talvella F07:stä G30:een. Kyselin vaihtotarjouksia, ja lopulta päädyin myymään GT:n itse. Myynti kesti pari viikkoa ja sain 2000eur paremman hinnan kuin paras liikkeen antama hyvitys. Pääsin ostamaan auton ilman vaihdokkia välittäjän avulla Saksasta. Sain G30:n kaikkine kuluineen, veroineen ja talvirenkaineen 4000eur halvemmalla kuin vastaava auto Suomessa. Kannatti nähdä ilmoittelun ja mobile-kyttäämisen vaiva. Tietysti tämä oli mahdollista vain siksi, että oli muita autoja käytössä sillä aikaa kun kyttäsi mobilesta sopivaa ja odotteli sen maahantuloa.
Leave a comment:
-
Joo unohdin mainita edellisellä sivulla, että tuossa mistä sain -400e hinnasta pois niin myöskin toimistokulut meni 129e -> 0e. Eli käytännössä alennus -529eOriginally posted by Thmas View PostPyysin viime viikolla tarjousta 23450 e pyyntisestä autosta merkkiliikkeestä. Pudotti 1099 e hinnasta pois, mutta 149 e toimistokulut pitää maksaa.
Leave a comment:
-
Pyysin viime viikolla tarjousta 23450 e pyyntisestä autosta merkkiliikkeestä. Pudotti 1099 e hinnasta pois, mutta 149 e toimistokulut pitää maksaa.
10% tarjousta voi koittaa, mutta tyytyväinen voi olla jo 5 % saa. Moni antaa muodollisen 500 e alennuksen.
Leave a comment:
-
Näin se mopo lähtee käsistä: nyt on tehty tarjouspyyntöjä jo dieseleistäkin!
Noissa pikkumopoissa on kuitenkin ihmilliset käyttöverot, reilut 500e/v, niin ehkä sitä voisi yhden vuoden ajella sellaisellakin...:think
Leave a comment:
-
Cayenneja itsekin välillä salaa vilkuillut. Täällä olisi hyvin markkinoilla ja ovat suhteessa "edullisia" pelejä mielestäni.Originally posted by mikkod View PostSain tosta Cayennestä reilu 2k€ hinnasta pois. Ihan OK ja hinta oli ihan linjassa muihin samanlaisiin.
Toki vanhemmat mallit on aika huonossa maineessa, ehkä syystäkin siis edullisia. :think
Leave a comment:
-
Sain tosta Cayennestä reilu 2k€ hinnasta pois. Ihan OK ja hinta oli ihan linjassa muihin samanlaisiin.
Leave a comment:
-
Kolme tarjouskyselyä laitoin eilen, yksi vastasi -400e. Ja siitä ei enää tipu. Jännä juttu, että unohtivat autoa kehuessaan mainita, että sai juuri hylkäyksen katsastuksessa...Originally posted by protoni View PostPari tuon hintaluokan audia kävin kesäkuussa koeajamassa. Molemmissa tapauksissa hintalapusta sai hierottua noin 500€. Tarjosin 1500€ alle pyynnin, niin eivät lähteneet edes tekemään vastatarjousta.
Ei saatana kun olisi ehtinyt ostohousut jalassa paikanpäälle ja siellä vasta selvinnyt
Leave a comment:
-
Autokappahan perustuu rehelliseen kusetukseenOriginally posted by Heguli 31 View PostAuton lähtöhinnalla ei ole vaihtokaupoissa mitään merkitystä. Väliraha ratkaisee sen todellisen hinnan. Käteis/suorakauppa sitten erikseen. Autokauppiaalle paras tilanne on se,kun saa vaihdokin ale-hintaan ylihintaiseen myytävään. Ja väliraha sitten rahoitusyhtiön kautta.
Kauppa aktio on silloin onnistunut kun myyjä ja ostaja erkaantuvat tyytyväisinä.
Leave a comment:
-
Auton lähtöhinnalla ei ole vaihtokaupoissa mitään merkitystä. Väliraha ratkaisee sen todellisen hinnan. Käteis/suorakauppa sitten erikseen. Autokauppiaalle paras tilanne on se,kun saa vaihdokin ale-hintaan ylihintaiseen myytävään. Ja väliraha sitten rahoitusyhtiön kautta.Originally posted by JiPe View PostAika nihkeästi on kyllä "käteisellä" ostettaessa hinta tippunut liikkeissä. Pitäisi varmaan ostella jollain rahoitussopimuksella, se taitaa olla autokaupalle parempi bisnes? Yleensä joutunu odottelee, että tulee paremmin hinnoiteltu yksilö vastaan kuin yrittää ylihintaisesta tinkiä. Toki ne yleensä aika nopsaan vaihtaa omistajaa, jos hinta on kerralla kohdillaan.
Leave a comment:
-
Tänä keväänä tuli käytyä läpi tarjontaa n. 40-45k€ hintaluokassa, vaihtoautona edellinen ja myös sitten vaihtohyvitys/-loukkaustarjouksen jälkeen suoraan käteisenä. 990-2500€ oli alastulot pyynnistä, oli kieltämättä hiukan isommat odotukset. Isoimmat yllätykset tulivat vaihtohyvitystarjouksissa, hajonta oli suunnilleen 17-24k€.. vähän liikaa jos puhutaan ammatikseen autokauppaa tekevistä toimijoista.Originally posted by VilleP View PostNihkeästi tuntuu käteinen kelpaavan, saati alennus sillä ostettaessa. 500-1000 varmaan lähtee hinnasta pois.
Leave a comment:
-
Joo, kyllä aika vähissä on keskustelunvara alle 20k€ autoissa ollut viimeaikoina. Etenkin jos auto on kuulunut genreen "järkevä käyttöauto".
Itse sain juuri neljä kuukautta liikkeessä seisseestä pois 500€+toimistokulut, toki auton hintaa oli pudotettu alkuperäisestä pyynnistä parilla tonnilla matkan varrella kun italiantuonti ei siististä kunnosta ja poikkeuksellisen kattavasta huoltohistoriasta huolimatta ollut kelvannut kellekään.
Fiksuja diilejä tuntuu olevan vähän tyrkyllä liikkeistä mutta eipä ole kyllä helppoa tällä hetkellä liikkeiden sisäänostajillakaan kun Saksassakin on tuoreiden vaihtareiden kysyntä kovaa.
Tuntuu olevan melkein alalla kuin alalla ongelma käsillä kun tavaraa kävisi kaupaksi paremmin kuin mitä varastoihin saa ja tämä tietysti näkyy näissä tinkivaroissakin. Nyt viimeisimpänä toimistokonttien perään olen huudellut ja vastaus sieltäkin sektorilta, että ei ole mitä myydä ja hinnat katsotaan viikoittain uusiksi kun komponentit kallistuu tiukkaan tahtiin. Saapa nähdä minkälainen korjausliike tässä vielä nähdään...
Leave a comment:
-
Viikon myynnissä ollut harvinaisempi ranskalainen merkkiliikkeessä, pyynti 23,9. Tarjosin kasvotusten 22, ilman vaihtoautoa, joka hyväksyttiin (mainitsin tietysti joistakin puutteista ensin, jotka suostuin ottamaan omaan piikkiin).Originally posted by alpine3 View PostVarmaan tarjoaisin aluksi 14500 euroa ja olisin lopuksi tyytyväinen 15000 euroon. Aika paljonhan se ensimmäinen vastatarjous kertoo paljonko vastapuoli on valmis tulemaan vastaan.
Leave a comment:
-
Persaukiset on pilanneet rahamiesten autokaupatkinOriginally posted by JiPe View PostAika nihkeästi on kyllä "käteisellä" ostettaessa hinta tippunut liikkeissä. Pitäisi varmaan ostella jollain rahoitussopimuksella, se taitaa olla autokaupalle parempi bisnes? Yleensä joutunu odottelee, että tulee paremmin hinnoiteltu yksilö vastaan kuin yrittää ylihintaisesta tinkiä. Toki ne yleensä aika nopsaan vaihtaa omistajaa, jos hinta on kerralla kohdillaan.
Leave a comment:
Leave a comment: