X3 F25 mietinnässä..
https://www.nettiauto.com/bmw/x3/120...nt=15&vifNav=Y
Tollasen löysin bmw:n premium selection haulla, mutta mahtaako olla oikeasti premium selection auto? Näyttäisi myös olleen tosi pitkään myynnissä.
Oliko F25 lci:ssä saatavana adaptiivisia valoja jotka osaa varjostaa vastaantulijat pois pitkillä valoilla ajaessa?
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F2x:ää meinasin myös ehdottaa. Nämähän ei kauhean kauas nakkaa enää budjetista, varsinkin jos automaatti ei ole aivan pakollinen: https://www.nettiauto.com/bmw/116/12274217Originally posted by QUASIMODO View PostMeillä olisi tarvetta saada kakkosauto, jolla vaimo voisi kulkea töihin sekä muut satunnaiset ajot. Ei huvittaisi vaihtaa merkkiä, mutta tuntuu mahdottomalta löytää järkevän hintainen ja luotettava bmw.
Jäi vielä mainitsematta taloudellisuus näistä omista kriteereistä.
Sitä pitäisi myös hieman miettiä
Vaikka joku 130i tai 330i olisi sellainen millä voisi itsekkin välillä ajella niin onhan niissä kulutus ja muut kulut eriluokkaa kuin jossain 116i:ssä. Kovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.
Jos sitä sitten vaan ostaa jonkun tylsän pikku pösön...
Varmaan järkevin.
Leave a comment:
-
Mut tää oliki bmw foorumiOriginally posted by larsen View PostOma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista..
Monivammaisia vanhoja autoja ne on, se on totta.
Mutta ei jakoketju, öljynkulutus (poisl.m54b30) ym isoja vikoja mitä ei jaksa perus autoilussa.
Tuollainen oikeasti vähän ajettu on minusta hintaansa nähden suht järkevä.
Jos haluaa auton missä ei niin vikoja, voi suunnata sinne japanin tuotteisiin vaikka.
Mutta ei noita ehjiä e39:jä juuri enää nettiautossa ole.
Leave a comment:
-
No mallisarjan nuhasimpaan kukaan tuskin oli lukkoperää asentanut, että ei pitäis olla ihme,Originally posted by larsen View PostOma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista. Positiivista siinä on mukavuus, hiljaisuus ja hienosti kiertävä suora kuutonen. Sen sijaan vikoja oli aivan liikaa maineeseen verrattuna. Omani oli 2-litrainen. Edellinen autoni Celica 1,8-litran koneella kulki yhtä iloisesti vieläpä reippaasti pienemmällä kulutuksella.
Monet talvet olen ajanut takavetoisella ja pääasiassa kitkarenkailla. E39:ssä oli nastarenkaat, mutta se oli silti huonoin auto ajaa liukkailla, mitä tällä vuosituhannella olen omistanut. Käytös liukkaalla on arvaamatonta ja äkkinäistä. Jopa Mazda MX-5 kitkoilla oli selvästi loogisemmin käyttäytyvä ja helpompi ajaa. No toisaalta sehän onkin huippulaite ajettavuudeltaan.
Tiedän, että moni ei ole samaa mieltä, mutta tämä onkin puhtaasti oma mielipiteeni.
jos on meno arvaamatonta ku sitä joutuu kuitenki tosissaa polkee et se sillä edes liikahtaa
.
Sitä että miten sitä, tai mitään yhtä vastaavasti kulkevaa voi kutsua iloiseksi en kyllä tajua
.
Ne nuhasimmat on usein heikommin varustettu, että varmaan puuttu etuvetovessoihin
talvella tottuneille hyvin sopiva DSC hillitsemään arvaamattomuutta.
edit: jaa eihä se olekkaa etuveto, mut googlen eka "people also ask: Is Mazda MX-5 A woman's car?"
Leave a comment:
-
F2x 116i:tä itekin mietin kakkosautoksi jossain vaiheessa, mutta ei näissä kyllä minusta hinnat vaan ole järkevällä tasolla. Ja mitä nyt noilla sun kriteereillä katoin Nettiauton tarjontaa niin enpä varmaan ostais yhtäkään bemaria niistä mitä tarjolla oli.Originally posted by QUASIMODO View PostKovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.
Ite oon kyllä tykänny aina ajaa E39:llä liukkaalla, mutta vetopitoa ei kyllä kovin paljon useinkaan tunnu olevan. Ja vikojahan kyllä on, siitä olen 100% samaa mieltä. Mutta useimmat viat on aika edullisia korjata. MX-5 on varmasti ihan huippuauto ajaa liukkaalla, mutta se onkin tosi kaukana normi perheautosta.Originally posted by larsen View PostOma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista. Positiivista siinä on mukavuus, hiljaisuus ja hienosti kiertävä suora kuutonen. Sen sijaan vikoja oli aivan liikaa maineeseen verrattuna. Omani oli 2-litrainen. Edellinen autoni Celica 1,8-litran koneella kulki yhtä iloisesti vieläpä reippaasti pienemmällä kulutuksella.
Monet talvet olen ajanut takavetoisella ja pääasiassa kitkarenkailla. E39:ssä oli nastarenkaat, mutta se oli silti huonoin auto ajaa liukkailla, mitä tällä vuosituhannella olen omistanut. Käytös liukkaalla on arvaamatonta ja äkkinäistä. Jopa Mazda MX-5 kitkoilla oli selvästi loogisemmin käyttäytyvä ja helpompi ajaa. No toisaalta sehän onkin huippulaite ajettavuudeltaan.Last edited by Petri.Kekkonen; 01-10-2021, 08:42.
Leave a comment:
-
Oma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista. Positiivista siinä on mukavuus, hiljaisuus ja hienosti kiertävä suora kuutonen. Sen sijaan vikoja oli aivan liikaa maineeseen verrattuna. Omani oli 2-litrainen. Edellinen autoni Celica 1,8-litran koneella kulki yhtä iloisesti vieläpä reippaasti pienemmällä kulutuksella.
Monet talvet olen ajanut takavetoisella ja pääasiassa kitkarenkailla. E39:ssä oli nastarenkaat, mutta se oli silti huonoin auto ajaa liukkailla, mitä tällä vuosituhannella olen omistanut. Käytös liukkaalla on arvaamatonta ja äkkinäistä. Jopa Mazda MX-5 kitkoilla oli selvästi loogisemmin käyttäytyvä ja helpompi ajaa. No toisaalta sehän onkin huippulaite ajettavuudeltaan.
Tiedän, että moni ei ole samaa mieltä, mutta tämä onkin puhtaasti oma mielipiteeni.
Leave a comment:
-
Itse hommasin 145tkm ajetun pappamallisen e39:n saksasta tuohon kakkosautoksi.Originally posted by bmw323it View PostMinä taas luopuisin vuosimallivaatimuksesta ja ostaisin mahdollisimman vähän ajetun auton.
Tytär osti keväällä 7v seisoneen e36:n ensimmäiseltä omistajalta. Ikää autolla on 27v, mutta kun huoltokirja on aukoton ja kilometrit ikään nähden maltilliset 180tkm, niin ei tuo ikä tunnu missään kun sammal on pesty pois ja seisomisesta aiheutuneet muutamat vaivat korjattu. Sisältäkin yhtä siisti kuin moni 5v vanha auto. Pitäisin tuota varsin järkevänä käyttiksenä, varsinkin kun samalla rahalla ei olisi saanut edes polkupyörää.
Erittäin toimiva valinta, vaikka lapsellisena kaipaakin esim isofixejä.
Näiden tyyppiominaisuuksien kanssa pärjää henkisesti, kun tietää että tekniikka on peruskestävää muuten.
Kyllähän tuo kuluttaa nurkissa, mutta lähinnä sellaista kerran kuussa tankille, niin mitäpä väliä.
Leave a comment:
-
Minä taas luopuisin vuosimallivaatimuksesta ja ostaisin mahdollisimman vähän ajetun auton. Paljon ajettujen omistajina on ollut ties millaista suharia, ja väistämättä joku on jättänyt huollot tekemättä. Lisäksi kilometrien myötä paikat alkaa olla väljinä sieltä täältä, ruoste löytänyt tiensä joka paikkaan ja kulumista siellä täällä.Originally posted by Tomi T View PostVarmaan kantsii kilometrivaatimuksesta ekana luopua (ja onko väliä onko auto 14v vai 16v vanha?) ja ostaa auto kunnon mukaan. E90/91 330iA N52 niin ilman m-pakettivaatimusta pitäis saada alle 10ke aivan mukavaa laitetta.
Tai sitten budjettia ylöspäin tai myös diesel vaihtoehdoksi (monissa tapauksissa se luotettavampi vaihtoehto jos pieni (4-syl) kone haluna ostaa).
Tietysti paljon ajettukin voi olla hyvä, varsinkin jos omistajia on vähän.
Tytär osti keväällä 7v seisoneen e36:n ensimmäiseltä omistajalta. Ikää autolla on 27v, mutta kun huoltokirja on aukoton ja kilometrit ikään nähden maltilliset 180tkm, niin ei tuo ikä tunnu missään kun sammal on pesty pois ja seisomisesta aiheutuneet muutamat vaivat korjattu. Sisältäkin yhtä siisti kuin moni 5v vanha auto. Pitäisin tuota varsin järkevänä käyttiksenä, varsinkin kun samalla rahalla ei olisi saanut edes polkupyörää.
Leave a comment:
-
Varmaan kantsii kilometrivaatimuksesta ekana luopua (ja onko väliä onko auto 14v vai 16v vanha?) ja ostaa auto kunnon mukaan. E90/91 330iA N52 niin ilman m-pakettivaatimusta pitäis saada alle 10ke aivan mukavaa laitetta.Originally posted by QUASIMODO View PostOnko todella niin, että järkevää sekä luotettavaa BMW-merkkistä henkilöautoa ei saa alle 10k€?

..kun kriteereinä maltilliset kilometrit (alle 150tkm), bensa/sähkö/hybridi, automaatti, alle 15 vuotta vanha (!), 4-ovea ja isofix-valmius. :think
Meneekö nuo pikkukoneiset 1-sarjalaiset (e8x) tai 3-sarjalaiset (e9x) näihin kriteereihin (järkevä ja luotettava)?
Tai sitten budjettia ylöspäin tai myös diesel vaihtoehdoksi (monissa tapauksissa se luotettavampi vaihtoehto jos pieni (4-syl) kone haluna ostaa).Last edited by Tomi T; 30-09-2021, 18:40.
Leave a comment:
-
Mä luovutin. Ajelen Audilla, tosin dieselillä. Eukko ajaa myös talvella toisella Audilla, se on bensakoneella.Originally posted by QUASIMODO View PostMeillä olisi tarvetta saada kakkosauto, jolla vaimo voisi kulkea töihin sekä muut satunnaiset ajot. Ei huvittaisi vaihtaa merkkiä, mutta tuntuu mahdottomalta löytää järkevän hintainen ja luotettava bmw.
Jäi vielä mainitsematta taloudellisuus näistä omista kriteereistä.
Sitä pitäisi myös hieman miettiä
Vaikka joku 130i tai 330i olisi sellainen millä voisi itsekkin välillä ajella niin onhan niissä kulutus ja muut kulut eriluokkaa kuin jossain 116i:ssä. Kovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.
Jos sitä sitten vaan ostaa jonkun tylsän pikku pösön...
Varmaan järkevin.
Leave a comment:
-
Meillä olisi tarvetta saada kakkosauto, jolla vaimo voisi kulkea töihin sekä muut satunnaiset ajot. Ei huvittaisi vaihtaa merkkiä, mutta tuntuu mahdottomalta löytää järkevän hintainen ja luotettava bmw.Originally posted by e36coupe View PostKyllä vaikeata on.
Luotettavat loppui siinä 2004 paikkeilla korimallista riippuen kun alettiin hylkäämään M54. Nämä N52, N53 ja N47 on kyllä melkoisen vikaherkkiä vehkeitä. Ei näitä mielellään perheen käyttikseksi ostais, mutta mitä muuta muka olisi? Model-S on liian kallis.
Nimimerkillä pari kk etsinyt käyttistä tulevaksi talveksi vastaavalla budjetilla.
Jäi vielä mainitsematta taloudellisuus näistä omista kriteereistä.
Sitä pitäisi myös hieman miettiä
Vaikka joku 130i tai 330i olisi sellainen millä voisi itsekkin välillä ajella niin onhan niissä kulutus ja muut kulut eriluokkaa kuin jossain 116i:ssä. Kovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.
Jos sitä sitten vaan ostaa jonkun tylsän pikku pösön...
Varmaan järkevin.
Leave a comment:
-
Kyllä vaikeata on.Originally posted by QUASIMODO View PostOnko todella niin, että järkevää sekä luotettavaa BMW-merkkistä henkilöautoa ei saa alle 10k€?

..kun kriteereinä maltilliset kilometrit (alle 150tkm), bensa/sähkö/hybridi, automaatti, alle 15 vuotta vanha (!), 4-ovea ja isofix-valmius. :think
Meneekö nuo pikkukoneiset 1-sarjalaiset (e8x) tai 3-sarjalaiset (e9x) näihin kriteereihin (järkevä ja luotettava)?
Luotettavat loppui siinä 2004 paikkeilla korimallista riippuen kun alettiin hylkäämään M54. Nämä N52, N53 ja N47 on kyllä melkoisen vikaherkkiä vehkeitä. Ei näitä mielellään perheen käyttikseksi ostais, mutta mitä muuta muka olisi? Model-S on liian kallis.
Nimimerkillä pari kk etsinyt käyttistä tulevaksi talveksi vastaavalla budjetilla.
Leave a comment:
-
Ainakin sigun E81 saa. N43:sta on toki mielipiteitä, mutta kuten näette, useamman vuoden sen kanssa on kakkosautona menty ilman ongelmia.
Leave a comment:
-
Mistäs noita vastaavia noilla kilsoilla sitten saa ostaa 3k€:llä? Nettiautosta ei ainakaan tullut ylitarjontaa siihen hintaan.Originally posted by BMW525Xda View PostMulla samanlainen pl profhifit ja mustilla kangaslättänöillä, mutta diesel ja x-drive. On siitä 5k€ tarjottu jo aikaa sitten liikkeestä vaihdossa 35k€ bemariin.
Mä näkisin tommosen takavedon 3k€ autona
Eipä tässä myöskään vastattu mikä on e60 korin markkina-arvo, vaan löytyykö "luotettavaa" bemaria kysyjän kriteereillä.
Leave a comment:
Leave a comment: