Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • protoni
    replied
    Pari tuon hintaluokan audia kävin kesäkuussa koeajamassa. Molemmissa tapauksissa hintalapusta sai hierottua noin 500€. Tarjosin 1500€ alle pyynnin, niin eivät lähteneet edes tekemään vastatarjousta. Soittelivat vielä peräänkin, mutta hinta oli mikä oli. Olisin ehkä toisen napannut mukaani, mutta tyhjä öljypurkki peräkontissa vei pahimman ostokiiman. Tuon ikäluokan vageilla kun tuota vaivaa on ollut.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Aika nihkeästi on kyllä "käteisellä" ostettaessa hinta tippunut liikkeissä. Pitäisi varmaan ostella jollain rahoitussopimuksella, se taitaa olla autokaupalle parempi bisnes? Yleensä joutunu odottelee, että tulee paremmin hinnoiteltu yksilö vastaan kuin yrittää ylihintaisesta tinkiä. Toki ne yleensä aika nopsaan vaihtaa omistajaa, jos hinta on kerralla kohdillaan.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Kysytääs vaikka tässä ketjussa, vaikken tunnistakaan vielä mitään sietämätöntä vaikeutta

    Eli en ole yli 10v ostanut autoliikkeestä autoa. Millaista hintaa kannattaisi tänä päivänä tarjota vaikka 15 690e hintaisesta autosta? Kuullut vähän juttuja, että olisi kaupanteko halukkuus kiristynyt eikä suoralla kaupallakaan enää hinnat paljon putoaisi siitä autossa olevasta lappuhinnasta.

    Kertokaas nyt viimeaikaisia supertarjouksianne, tinkiminenhän on toisille oikein suurta hupia!
    Varmaan tarjoaisin aluksi 14500 euroa ja olisin lopuksi tyytyväinen 15000 euroon. Aika paljonhan se ensimmäinen vastatarjous kertoo paljonko vastapuoli on valmis tulemaan vastaan.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Täytyy vissiin nöyrtyä ja alkaa kyselemään noita F20:siä muutamasta liikkeestä.

    Aika jännä, että todella harvassa autoliikkeen ilmoituksessa on mainintaa jakopään rempasta ilmoituksessa vaikka se varmasti on joihinkin tehty takuuna tai edellinen omistaja on käyttänyt jotain vakuutusturvaa. Senhän pitäisi olla vain myyntiä edistävä juttu, kun on kallis remppa ja monissa F20 edessä ennen 200 000km....:think

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Hetki sitten ostettiin 14900 pyynnillä oleva Opel insignia rinta joupilta 14000 e llä. Enempää ei tullut hinta alas. Vaihdossa oisivat kyllä ottaneet 08 mondeon, mut sanoin tuskinpa hyvitätte niin paljoa että enemmän saan ite myymällä. Vastas vaan niinhän se on

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Nihkeästi tuntuu käteinen kelpaavan, saati alennus sillä ostettaessa. 500-1000 varmaan lähtee hinnasta pois.
    Joo puhdas käteinen saattaa olla ongelma, ottavatko kaikki sellaista edes enää vastaan? Mutta tilisiirto kelvannee kaikille. Tonni olisi jo aika mukava juttu, ehkä jostain lähteekin, mutta tuskin sentään kaikista

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Kysytääs vaikka tässä ketjussa, vaikken tunnistakaan vielä mitään sietämätöntä vaikeutta

    Eli en ole yli 10v ostanut autoliikkeestä autoa. Millaista hintaa kannattaisi tänä päivänä tarjota vaikka 15 690e hintaisesta autosta? Kuullut vähän juttuja, että olisi kaupanteko halukkuus kiristynyt eikä suoralla kaupallakaan enää hinnat paljon putoaisi siitä autossa olevasta lappuhinnasta.

    Kertokaas nyt viimeaikaisia supertarjouksianne, tinkiminenhän on toisille oikein suurta hupia!
    Nihkeästi tuntuu käteinen kelpaavan, saati alennus sillä ostettaessa. 500-1000 varmaan lähtee hinnasta pois.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Kysytääs vaikka tässä ketjussa, vaikken tunnistakaan vielä mitään sietämätöntä vaikeutta

    Eli en ole yli 10v ostanut autoliikkeestä autoa. Millaista hintaa kannattaisi tänä päivänä tarjota vaikka 15 690e hintaisesta autosta? Kuullut vähän juttuja, että olisi kaupanteko halukkuus kiristynyt eikä suoralla kaupallakaan enää hinnat paljon putoaisi siitä autossa olevasta lappuhinnasta.

    Kertokaas nyt viimeaikaisia supertarjouksianne, tinkiminenhän on toisille oikein suurta hupia!

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Niin, tuskinpa siinäkään autossa mitään sen kummempaa vikaa oli, mutta ajotyyli on voinut uuden auton myötä huomaamatta muuttua. Mutta mitäpä se haittaa, jos niin on käynyt
    Tätä just tarkoitin. Mä ajelen nykyään rauhallisemmin hybridillä ja se lienee aina ihan positiviinen suunta.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Tässä olet kyllä oikeassa. Kyllä mulla keskinopeus pieneni ja ennakoidun ajon taloudellisuus kasvoi, kun vaihdoin 525d -> 530e. Eipä tässä pk-seudun nurkkarallissa ajonautinto muutu siitä miksikään mutta tosiaan kulut laskivat ja liikenneturvallisuus kasvoi.
    Niin, tuskinpa siinäkään autossa mitään sen kummempaa vikaa oli, mutta ajotyyli on voinut uuden auton myötä huomaamatta muuttua. Mutta mitäpä se haittaa, jos niin on käynyt

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Sulla ollut dieselistä vikaa tai nykyinen ajotyylisi/keskinopeus varmasti erilainen. Muutamaa tuttua jututtanut, alkaneet hybriideillä ajamaan hiljaa ja varpaillaan ja nenä kulutusmittarissa... ja kas kummaa meneehän se pienellä, niin menis toisellakin.
    Joo, minulla on 535d:ssä huomattavasti alhaisemmat kulutukset:
    - maantiellä 5-5,5l
    - sekalaista 6,-6,4l
    - keskustassa saa menemään talvella toki 10-12l

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Sulla ollut dieselistä vikaa tai nykyinen ajotyylisi/keskinopeus varmasti erilainen. Muutamaa tuttua jututtanut, alkaneet hybriideillä ajamaan hiljaa ja varpaillaan ja nenä kulutusmittarissa... ja kas kummaa meneehän se pienellä, niin menis toisellakin.
    Tässä olet kyllä oikeassa. Kyllä mulla keskinopeus pieneni ja ennakoidun ajon taloudellisuus kasvoi, kun vaihdoin 525d -> 530e. Eipä tässä pk-seudun nurkkarallissa ajonautinto muutu siitä miksikään mutta tosiaan kulut laskivat ja liikenneturvallisuus kasvoi.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post

    Kulutuksesta havaittua:
    530e:
    Arkipyörittelyssä 2.5 l/100km
    Pitkät reissut 6.2 l/100km (ei latausta edes öisin)
    Kokonaiskulutus 3.9 l/100km + sähkö, jolla ajettu kilometri maksaa noin viidesosan bensalla ajetusta.

    Edellinen 530d:
    Arkipyörittelyssä 9.2 l/100km
    Maantiellä 6.8 l/100km
    Kokonaiskulutus 8.2 l/100km (yli 100tkm matkalla)
    Sulla ollut dieselistä vikaa tai nykyinen ajotyylisi/keskinopeus varmasti erilainen. Muutamaa tuttua jututtanut, alkaneet hybriideillä ajamaan hiljaa ja varpaillaan ja nenä kulutusmittarissa... ja kas kummaa meneehän se pienellä, niin menis toisellakin.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Kun ei piheydeltään raaski ihan uusilla autoilla ajaa, niin isoin huolenaiheeni on lataushybridien arvon kehittyminen hybriditakuun lähestyessä loppuaan. Isot on riskit viisinumeroisiin korjauskuluihin kun hybridijärjestelmä tai joku sen osa antautuu. Tilannetta ei helpota laisinkaan se, että Suomen suurimpiin kuuluva autorahoittaja on ilmoittanut, ettei tarjoa rahoitusta yli 180 tkm ajettuun lataushybridiin.

    Voi olla mielenkiintoista koittaa päästä eroon 6-8 vuotta vanhasta yli 180 tkm ajetusta johtohärvelistä.

    Näiden pohjalta taidan passata tämän hybridivaiheen täysin ja siirryn sähköautoilijaksi kun latauksella pääsee 800-1000 km ja latausaika on alle puoli tuntia.. ja sellaisen saa 3 vuotta vanhana käytettynä 40-50 ke hintaluokassa. Siihen asti kutosdieselillä mennään, tällä hetkellä tosin rinkulakeulalla, jonka kulutusmittari näytti tänään Siuntiosta Helsingin keskustan läpi Kalasatamaan 5,3 l/100km.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Kunhan g31 tulee hybridinä enemmän tarjolle ni voisin livetäkin..

    Leave a comment:

Working...
X