kannatan dieseliä, mutta onhan ne bensakutoset mukavan kuuloisia ja kivoja ajaakin...kannatus dieselille siksi, että 55tkm/vuosi ajomäärillä alavääntö on mukavaa plussaa ja töissä pätkittäinen 5-10km suuntaansa ajaminen ei nosta kulutuslukemaa kovin mahdottomaksi. Työkone tuo oma pirssi lähinnä =)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bensa vs. diesel
Collapse
X
-
no enpähän tiedä tuosta dieselin pienestä kulutuksesta.... esim. ~150 heppanen pd vw laite ottaa keittoa helposti ~8l/100km jos pikkasenki enemmän polkee sitä...
ja jostain muistan lukeeni että 535 tupla puhallin laite sais menemään helposti ~20l/100km dieseliä...
muistaakseni tuohon kulutus lukemaan tarvitaan m5lla aika raskasta kaasujalkaa... oman kokemuksen mukaan...
minusta luonnollisempaa olisi alkaa vertailee noita turbo dieseleitä ahdettuihin bensa koneisiin... esim. 2,0td vs. 2.0ic... kumpikohan näyttää perävaloja ????
varmaan se sika ahdettu diesel... hah !
onhan toki sellainen diesel kivan vääntävä jne... tottakai... mutta entäs jos pitäis ajaa kierrättämällä, kuten aina niistä bensa koneistat puhutaan... eihän siitä tulisi muuta kuin konerikko...
eihän niitä paskoja kärsi edes päästö testeihin viedä kunnolla
aina itketään että konttorin mies polkee liikaa niitä... ?
on se vain jännä juttu jos ne dieselit on niin ylivoimaisen tehokkaita ja vääntäviä niin miksei esim. wrc rallipelit ole jo dieseleitä ???F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani
on se vain jännä juttu jos ne dieselit on niin ylivoimaisen tehokkaita ja vääntäviä niin miksei esim. wrc rallipelit ole jo dieseleitä ???-Official member of BTCF-Sauna Team-
Comment
-
-
Originally posted by JekkuOn tätäkin harkittu..ja onkait harkinnassa vieläkin eli luokassa sais käyttää dieseliä tai bensaa polttoaineena , ainakin skoda ja vw on jo jossain mittakaavassa testanneet nuita tdi kamppeita rallipolulla ja tulokset on ollu todella hyviä..ainut ongelma on vaan ollut lämmöt.
Henkilöautopuolella dieselin kehitys on ollut huomattavaa- sen huomaa jo perstuntumalta. Esim mersun 97 E300TD farmari tomaatissa on 177hv/330Nm, kiihtyy alle 10s 0-100, huippuja kelaa 215kmh/h. Kulutus maantienopeuksissa n. 8 litraa sataselle. Todettu, että esim 2-litran vectralla ei kannata härnätä. Vastaava, vm 05 E320CDi farkku tomaatti on ajotuntumalta hyvin samanlainen, mutta kaasupoljinta painettaessa kuin eri planeetalta. Esim tällä 328Ci:llä ei pääse suoralla ohi. Silti lähes 2000kg painava mersu vie reilun 5 litraa dieseliä sataselle maantienopeuksissa. Jos kehitys jatkuu vastaavana niin ei mene kauaa kun bensa-autot kuolevat sukupuuttoon -valitettavastiCurrent rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by janieihän dieseliä saa edes kunnolla palamaan tulitikkujen raapimallaItehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Bensalla mennään, kun ei kilometrejä tule ehkä niin paljoa. Kova kiinnostus tuota E28 524TD:tä kohtaan löytyy (ihan potenttiaalin takia ja pääsisihän sillä tankillisellä vähän pitemmälle, kuin tuolla bensalla), mutta osto vaiheessa ei sopivaa sattunut eteen. Noh, kattoo nyt sitten mikä seuraavaksi vaihtuu...
Dieselin ja bensan hintaero on nyt aika pieni, joten dieselillä sais aikaa aika paljon, ennen kuin se kannattaisi.
Comment
-
-
sitäpä se juuri on, että raha ratkaisee
50000km jos laskee bensa vs diesel keskikulutuksilla.
bensa jos ottaa sen 9l/100km keskimäärin ja ajetaan tuo matka niin ollaan saatu polttoaineeseen palamaan euroja n. 5000e
dieselillä vastaava 6l/100km keskimäärin ja ajetaan 50tkm niin polttoainetta on mennyt n. 2500e:llä päästään 2500e säästöön josta voi pulittaa iki-ihanan dieselveron. Tosin eipä tuolla erolla olisi niinkään merkitystä siinä vaiheessa jos kilometrejä ei tosissaan tulisi paljon.
btw ihan kivoja vehkeitä nuo uudet isokoneiset dieselit lastulla...viimeksi ajelin E320CDI mersulla josta oli aikalailla kaikki mitä lastuttamalla lähtee otettu irti ja se jo liikahti ihan mukavasti, eikä kulutuslukemat olleet huonompaan suuntaan menneet.F31 320d LCI
Comment
-
-
Originally posted by HanzaEihän siihen kipinää tai tulta tarvitakkaan. Sehän syttyy itsekseen, kun ruiskautetaan kuuman ilman sekaanselväähän se on, että kummallakin on omat kannattajansa ja ikuinen väittelynaihe kumpi parempi...
Last edited by Tumppa; 15-03-2005, 17:03.F31 320d LCI
Comment
-
-
Originally posted by AntzaEsim Kankkunen vetelee pitkin päiväntasajaa volkkarin V10 TDi voimalähteenä, eli kyllä silläkin saralla kehitystä on.
Last edited by Tapsa.k; 15-03-2005, 17:15.-Official member of BTCF-Sauna Team-
Comment
-
-
Eräs syy dieseleiden kehitykseen lienee päästöt. Jos en aivan hakoteillä ole, nehän ovat dieselkoneessa pienemmät kuin bensakoneessa (pl typpioksidit). Sitten on tietysti nämä mm. BMW:n hehkuttamat "päästöttömät" vety-autot, jotka eivät kuitenkaan ole päästöttömiä ollenkaan: ei sitä autoa tankata vantaanjoesta vaan täytyy se vetykin erottaa mihin taas kuluu energiaa.
Ja eikös kehitys bensapuolellakin (ottomoottorit) ole dieselin toimintaperiaatteen suuntaan? Esim Audin FSI, missä polttoneste suihkutetaan dieselin tapaan suoraan sylinteriin..
edit:
Jekku: enhän noin väittänytkään. Löytyyhän esim mersun mallistosta bensaturboja, joissa alkaa olla n 1k newtonmetriä käytössä. Mutta arvaapa vaan paljonko esim tuosta V10 TDi:stä saa vääntöä irti? Sen vierellä 800Nm näyttää aiha laihalta tulokselta. Esim porkke turbossa on 3.6 litran pannu ja turboja parikin kappaletta, mutta vain hieman enemmän vääntöä kuin vaikkapa uudessa mersun E320CDi:ssä jossa on siis vain 3-litrainen kone dieselmoottori.Last edited by Antza; 15-03-2005, 17:24.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by JekkuTulipahan ihan offtopikkina mieleen näistä vääntö jutskista se että nuista nykysistäkin wrc vehkeistä irtoaa melko roimia lukemia sitä..että jos sillä puhutaan että vääntö ois se dieselin valttikortti tuolla polulla ni on kyllä ihan täyttä potaskaa..esim bussen nykysestä pösöstä irtoaa se pyöriät 800nm vääntöä..Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
Comment