Announcement

Collapse
No announcement yet.

bensa vs. diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • säkki
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 2372
    • espoo

    #31
    No kyllä mä ehkä dieselin ostaisin sit jos haluis nimenomaan ruutia kehitellä JÄLKIKÄTEEN autoonsa,jos ei kyseisestä autosta löydy bensakoneista ahdettua.Mutta muuten bensa ehdottomasti ja jos sais ahtimella varustetun ni parempi vaa Mutta esim. bemareista olisi kiva joku dieseli kutitella tehoihin kun se nyt on nähty että jos haluaa nopeen bemarin nii se on sitte M-sarja ja kaikki ei ehkä voi ostaa sellasta tai sitte ne ostaa mieluummin sillä rahalla 2 autoa,nopeen dieselin ja bensa käyttiksen
    Bmw E60 520D LCI -08

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2014
      • Riihimäki

      #32
      Bensalla ajelen ja tulen melko pitkään vielä ajamaankin. Tietysti esim. e39 530d on jo aika suorituskykyinen, mutta kun samalla rahalla sais 540:sen joka on vielä parempi...ja ne äänet. Kyllä diesel on järkevämpi, mutta kun tunteella ajatellaan niin bensa ehdottomasti. Ja tosiaan ei ole järkevää verrata turbod vastaan vapari bensa, mieluummin tosiaan turbot kummassakin. Tai sitten voi verrata vapari diesel vastaan vapari bensa niin tiedetään miten siinä käy. Tässä faktaa VW:n 1.9 litraisesta vapaastihengittävästä moottorista Golffin 3-ovisessa korissa. Surullista, niin surullista

      Teho (kW): 50
      Max vääntö (Nm): 130
      Huippunopeus (km/h): 160
      Kiihtyvyys (sek/0-100): 17.2


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #33
        ennemmin ajan itse diiselillä ja jos vuodessä säästää esim. 1000e ni kyllä tolla jotain pientä kivaa saa autoon

        tollanen bensa turbo olis kyllä ihan kiva sellaseks pilistelyleluks, mutta tollasella jos ruvetaan ajelemaan enempi niin sitten kyllä minusta tuntuu sille, että bensaturboa polettamalla menovettä saa menemään helposti enemmän kun turbodiiseliä polettamalla

        vituttas olla köyhä, mutta vaikka voittasin lotossa, niin järki käteen....ei sitä rahaa kannata ihan turhaan laittaa, mitä järkää on maksaa ylimäärästä bensasta jos parempi vaihtoehto on diisel...

        Joillekki on bensa parempi ja joillekki taas diisel...Itse ajan tällä hetkellä bensalla, ja kyllä se vituttaa kun 60e kilahtaa tankkiin kun uudemmalla diisellillä ajas saman reissun 20e...Varaa mulla olis ajaa kummalla vaan, mutta parempi sitä on säästää jos siihen on mahdollisuus

        kahdella kaverilla oli jokunen vuos sitte e30 325ix ja toisella 324td ja just ja just pääs 325sella ohi tosta 324sesta, sitte kovassa vauhdissa rupes jäämään tietenki....Vaikka toisessa jotain 115hv ja toisessa 175hv...No toisessa on turbo ja toisessa ei mutta vääntöjä enemmän ja kulutti paljo vähemmän...No ku tohon iX:ään tuli turbo, niin sitten se näytti takavaloja, mutta kyllä se soppakin sitte kelpas...Ois tosta dieselistäki saanu lisää potkua kun ois vaihtanu turbon, välijäähdyttimen...Mutta sen tietää kaikki että bensaturboa on lähes mahdoton voittaa diiselturbolaitteella.

        Mutta sitte ruvetaan vertaamaan , niitä kulutuksia ...Eli köyhyys ratkaisee...Rikkaat ajelee bensaturboilla ja köyhät ajelee turbodiiseleillä

        mutta ei järjenkäyttö tee ihmistä köyhäksi...Ja autohan on muuten melkein maailman huonoin sijoituskohde jos siitä lähdetään ja auton laittaminen on toisena huonoin sijoitus...En sillä että mua haittaa, olen tietoistanut tämän, mutta minkäs tekee ku on tyhmä ja haluaa laittaa rahansa autoihin ja osiin, mutta harrastus mikä harrastus....oikeestaan elämäntapa

        minusta järkevintä on siis katsoa omat tarpeet ja sitte miettiä laittaako dieselin vai bensan...Molemmat on hyviä vaihtoehtoja, itselle tulle varmaan sitte "isona" että toinen on diesel ja toinen bensa

        kuhan ne on bemareita

        Mutta ei mitn sähköautoja s**tana tai jotain vety tai metaani pelejä
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • Aukes!
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2014
          • Riihimäki

          #34
          Originally posted by Antza
          Esim porkke turbossa on 3.6 litran pannu ja turboja parikin kappaletta, mutta vain hieman enemmän vääntöä kuin vaikkapa uudessa mersun E320CDi:ssä jossa on siis vain 3-litrainen kone dieselmoottori.
          Vähän pilkun nus nus, mutta vain sähköautoissa on KONE. Muissa se on moottori. Ero on se että kone vaatii energiaa toimiakseen, moottori taas tuottaa sitä itse. Joku insinööri voisi vielä tarkentaa tätä hieman, mutta sattuu korvaan kun autolehdissäkin puhutaan koneesta vaikka ei autosta sellasta löytyisikään.


          - E60 -05 "too small to mention"
          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #35
            off topic

            mutta paljo on tollasen E46 dieselin vero...tai eihän enää oo pelkkää diiselveroa....ku sehän muuttu 2004 vuoden alusta yhdistetyks veroks jotenki...
            mutta kuitenki

            laskin just ite sen

            esim autona on e46 330d sedani

            auton oma paino on 1615kg -> 17

            käyttävero 0,35€

            henkilöauton veron päiväkohtainen senttimäärä on 0,067€ / alkava 100kg ja se kerrottuna verokauden päivien lkm:llä ( 12kk =)verokausi -> 365d)

            eli

            ((0,067*17)+0,35)*365= 543,485€ / vuosi
            Last edited by henri; 15-03-2005, 19:10.
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • Gygt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 372
              • Kajaani

              #36
              riippuu käytöstä=jos paljon ajoa ni diisseli... itellä vielä diisseli mut vaihtuu nyt bensaan ku on noi ajot vähentyny aika paljo... kyl meinas äskön hirvittää ku käytiin kilpurilla ajaa joku 20 kiekkaa ja meni jotain 30l bensaa..
              KAJ. SRK. TURBO RACING

              Comment

              • Tapsa.k
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2676
                • Oulu

                #37
                Originally posted by henri
                irtoohan niistä, mutta millä kirroksilla niillä ajetaan ja ei noilla koneilla ajeta 400tkm
                Tuskin niillä nyt tarviikaan ajaa 400tkm , vaikka ois diesel
                -Official member of BTCF-Sauna Team-

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #38
                  Originally posted by Jekku
                  Tuskin niillä nyt tarviikaan ajaa 400tkm , vaikka ois diesel
                  ei tarvikkaan...ku ne vaihtaa ne myllyt joka kisaan, mutta aatttelin silleen, ettö tollasen laittas niinku normaalio ajoon, ni ei varmaan pitkään kestäs
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • tertsunen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1343
                    • JKL

                    #39
                    Nämä ovat varmaankin kaikille tuttuja?

                    Comment

                    • tertsunen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1343
                      • JKL

                      #40
                      Originally posted by henri
                      ei tarvikkaan...ku ne vaihtaa ne myllyt joka kisaan, mutta aatttelin silleen, ettö tollasen laittas niinku normaalio ajoon, ni ei varmaan pitkään kestäs
                      Jos wrc:stä puhut, niin sama konesääntö siellä on kuin formuloissa.
                      Samaa konetta pitää käyttää 2 kisaa.

                      Comment

                      • Antza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2143
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by henri
                        off topic

                        mutta paljo on tollasen E46 dieselin vero...tai eihän enää oo pelkkää diiselveroa....ku sehän muuttu 2004 vuoden alusta yhdistetyks veroks jotenki...
                        mutta kuitenki

                        laskin just ite sen

                        esim autona on e46 330d sedani

                        auton oma paino on 1615kg -> 17

                        käyttävero 0,35€

                        henkilöauton veron päiväkohtainen senttimäärä on 0,067€ / alkava 100kg ja se kerrottuna verokauden päivien lkm:llä ( 12kk =)verokausi -> 365d)

                        eli

                        ((0,067*17)+0,35)*365= 543,485€ / vuosi
                        Väärin. Vero määräytyy kokonaismassan eikä omamassan mukaan. 330d:n kokonaismassa on 2040kg.
                        Current rides:
                        F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                        Previous rides:
                        E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #42
                          Originally posted by Antza
                          Väärin. Vero määräytyy kokonaismassan eikä omamassan mukaan. 330d:n kokonaismassa on 2040kg.
                          ok...no nytpähän tietää tonki...thanks

                          korjauksen jälkeen veroksi tuli 641,305€
                          Last edited by henri; 15-03-2005, 19:51.
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • Lakeson
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 649
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Jos jotain positiivista lähetään hakemaan (lukemattomista..) niin yksi ehdoton etu; ei tarvitse tuota dieseliä joka päivä tankkailla. 80 litran tankki ja kulutus keskimäärin 6.5 litraa/100km, pääsee reilut 1200km tankkaamatta, siihen ei monella vehkeellä pysty.

                            Dieselit on varmakäyntisiä ja tarvittaessa saa kyllä tehojakin, hävyttömästi. Poiketkaa Mersuforumilla toteamassa. Bensa-autojen aika alkaa käydä kortille, mielenkiintoista nähdä esim 10v päästä mitä sieltä letkusta eniten tankataan.

                            Kesällä Endurancessa eräs dieselgalant -rumilus tulee hakkaamaan monta bensabemaria.
                            Ei mopolla mahottomia..

                            Comment

                            • -kiki-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1160
                              • Hämeenkyrö

                              #44
                              jos rahaa olisi ni ehdottomasti DIESEL ostaisin heti uuden tai melkein uuden diesle bmw:n mut ajellaan nyt tällä bensa koneella....

                              Henk.koht tykkään diesel koneen käytöksestä...
                              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                              Comment

                              • f1zz
                                GTi:stä tuttu
                                • Sep 2003
                                • 1469
                                • Veikkola

                                #45
                                En lukenut tarkkaan koko topiccia ja joku ehkä tämän mainitsikin:

                                Diesel tulee halvemmaksi jos ajaa vähänkin yli 15tkm vuodessa, riippuu tietysti kulutuksesta ja verosta..

                                Se miksi ihmiset sanoo että bensalla on halvempi vaikka ajaa 40tkm vuodessa johtuu siitä että diesel autot ovat kalliimpia. Vrt ostohintaan diesel maksaa monta tuhatta euroa enemmän ja sillä ajaa vuoden bensakoneella.

                                Mutta jos ostaa vanhan käytetyn vaikka turbodiesel golffin ~1000€ niin ei tarvitse ajaa paljoa niin tulee halvemmaksi. Nimim. 98hv pelkällä syötöllä -> 40l/900km..

                                Eri juttu kuinka moni jaksaa ajaa 86 vuoden autoilla. Minäkin haluisin '05 530d:n..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎